Permalänk
Medlem
Skrivet av Terrell:

@Devil May Cry:
Det finns hemliga IV stats och en av dom påverkar din HP
Det finns listor på vilka Pokemons som är bäst på att attackera och vilka som är bäst på att defenda
Du vill ha dessa och sedan ha hög CP och bra movesets.

Så om två likadana pokemon en med högre cp och en med lägre där ena har högre hälsa fastän lägre cp så har denna bättre IV just för hälsa, korrekt?

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

Nu är jag inte där än, men har en fundering om detta med spelare över level30 och vilka pokemons man kan få.
Som jag förstått det är level 30 max level man kan fånga men man kan evolva de högre om man är över level 30. Det jag inte hittat något om är om man får någon fördel när man fångar pokemons om man är mer än level 30 så som att man får högre chans att pokemonen man hittar är i det övre level spannet tex?

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Nu är jag inte där än, men har en fundering om detta med spelare över level30 och vilka pokemons man kan få.
Som jag förstått det är level 30 max level man kan fånga men man kan evolva de högre om man är över level 30. Det jag inte hittat något om är om man får någon fördel när man fångar pokemons om man är mer än level 30 så som att man får högre chans att pokemonen man hittar är i det övre level spannet tex?

Vad jag kan se från flera lvl30+ konton är bara att det blir svårare att fånga saker. Mellan 1-35 tog jag förövrigt noll Snorlax eller Lapras.

[06:59:41] (CatchSuccess) | (Normal) Zubat Lvl: 30 CP: (485/550) IV: 57.00% | Chance: 27.33%
[07:48:33] (CatchSuccess) | (Normal) Mankey Lvl: 30 CP: (709/753) IV: 76.00% | Chance: 27.33%
[07:00:23] (CatchSuccess Attempt #2) | (Normal) Paras Lvl: 30 CP: (684/785) IV: 46.00% | Chance: 21.87%
[04:17:57] (CatchSuccess Attempt #2) | (Normal) Squirtle Lvl: 18 CP: (404/518) IV: 2.00% | Chance: 14.12%
[04:31:44] (CatchEscape) | (Normal) Charmander Lvl: 29 CP: (690/791) IV: 45.00% | Chance: 11.12%
[21:55:32] (CatchFlee) | (Normal) Squirtle Lvl: 30 CP: (691/864) IV: 11.00% | Chance: 10.93%
[06:25:29] (CatchSuccess Attempt #3) | (Normal) Pidgey Lvl: 30 CP: (447/582) IV: 13.00% | Chance: 27.33%
[02:22:22] (CatchSuccess) | (Normal) Ponyta Lvl: 30 CP: (1225/1299) IV: 70.00% | Chance: 21.87%
[05:31:33] (CatchSuccess Attempt #2) | (Normal) Rhydon Lvl: 30 CP: (1869/1922) IV: 82.00% | Chance: 10.93%
[05:48:21] (CatchSuccess) | (Normal) Clefairy Lvl: 30 CP: (895/1029) IV: 37.00% | Chance: 16.4%
[16:10:38] CatchEscape Attempt #6) | (Normal) Arbok Lvl: 30 CP: (1328/1514) IV: 28.00% | Chance: 10.93%
[07:34:22] (CatchFlee Attempt #4) | (Normal) Pikachu Lvl: 30 CP: (620/760) IV: 23.00% | Chance: 10.93%
27.33% är sämsta man kan få för vanliga pokemons.
Magikarp är dock fortfarande enkel att fånga.
[04:18:30] (CatchSuccess Attempt #3) | (Normal) Magikarp Lvl: 30 CP: (196/225) IV: 70.00% | Chance: 38.27%

Dold text
Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Äntligen level 23, MEN hur får jag Snorlax?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Jag vet själv hur mina pokébollar brukar ta slut och då sätter jag mig på cykeln för att enbart hinna med så många pokéstops som möjligt per tidsenhet.

Själv sätter jag mig på en långsam innerstadsbuss och samlar på mig massa saker och kan dessutom hatcha ägg.

Permalänk
Medlem

Bara så ni vet så flyttar jag inte på mig när ni inte tittar upp ifrån skärmen för att se om ni är på väg att krocka in i nån.
Stannade i dag och gjorde mig så stor som möjligt när jag såg att en kille var på väg in i mig utan att se sig för han vart skit skraj

Visa signatur

Min dator är Cat-säker.
Hakuna Matata

Permalänk
Medlem
Skrivet av crew seven:

Bara så ni vet så flyttar jag inte på mig när ni inte tittar upp ifrån skärmen för att se om ni är på väg att krocka in i nån.
Stannade i dag och gjorde mig så stor som möjligt när jag såg att en kille var på väg in i mig utan att se sig för han vart skit skraj

ok.

Permalänk
Medlem

Är det meningen att telefonen ska slockna när man använder battery saver och man har den upp och ner? Jag har varit ute och gått säkert 1 mil men bara fått lite drygt 1 km registrerat, pga att telefonen slocknar eller att det av andra anledningar inte räknas. Jävligt störande. Känns lite meningslöst. Inte tänker jag ha den uppe för jämnan bara för att det ska registreras.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av kangarooster:

Vilka Pokémon räknas som sällsynta?

Ratata

Visa signatur

Ny dator Lexius signatur 2018 edition Ryzen 7 2700X@4.35PBO/Vega 64 Nitro+/16 GB DDR4 Patriot Viper4 2866mhz/ ASUS B450 F-Gaming/ 500GB samsung 970 evo m.2ssd / 2TB SSHD/1TB WD BLUE 7200rpm/WD Black TB/1TB SSHD (AMD StoreMi)PSU Be quiet pure power 730W / Mobo Asus B 450 F-Gaming/Hörlurar Sennhieser 58X Mobil Samsung Galaxy S20FE 5G 256GB/8GB Ram Skärm Asus TUF Gaming 144HZ IPS Async

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av crew seven:

Bara så ni vet så flyttar jag inte på mig när ni inte tittar upp ifrån skärmen för att se om ni är på väg att krocka in i nån.
Stannade i dag och gjorde mig så stor som möjligt när jag såg att en kille var på väg in i mig utan att se sig för han vart skit skraj

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av L'ombra:

Är det meningen att telefonen ska slockna när man använder battery saver och man har den upp och ner? Jag har varit ute och gått säkert 1 mil men bara fått lite drygt 1 km registrerat, pga att telefonen slocknar eller att det av andra anledningar inte räknas. Jävligt störande. Känns lite meningslöst. Inte tänker jag ha den uppe för jämnan bara för att det ska registreras.

Jag tror inte det är meningen att den ska slockna helt.
Jag har inte testat energy saver sedan starten då den hängde telefonen/touchen, men det den gjorde var mer eller mindre bara att dra brightness på skärmen till 0. Så man kunde fortfarande se silluetterna och tycka på knappar osv, vilket gör den livsfarlig att lägga i fickor (risk för att minnimerar/ stänger appen)

Om den slocknar helt tror jag att det är din telefons "lås skärm automatiskt efter X min" som går in. Har du inte stält den till oändlig kommer skärmen slockna om du inte rör den innan den inställda tiden.

Sen ska de väll tilläggas att ut av allt det jag har gått så har nog inte hälften registrerats. Så att man ibland förlorar en majoritet av en sträcka är ju inte allt för ovanligt...
Ingenting registreras efter att telefonen låst skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av L'ombra:

Är det meningen att telefonen ska slockna när man använder battery saver och man har den upp och ner? Jag har varit ute och gått säkert 1 mil men bara fått lite drygt 1 km registrerat, pga att telefonen slocknar eller att det av andra anledningar inte räknas. Jävligt störande. Känns lite meningslöst. Inte tänker jag ha den uppe för jämnan bara för att det ska registreras.

Antagligen stängdes din telefons skärm av pga dina inställningar. Avaktivera det så kommer spela kunna vara igång hela tiden. Battery saver för spelet är att skärmen får en svart bild med svag text av Pokémon GO när du håller enheten upp och ner.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk

Jag saknar pokéstops i min lilla ort, finns bara ett och inte ett enda gym. Det jag tycker är konstigt är att vissa större städer får ett pokéstop vid varendaste landmärke, spelar ingen roll hur märkvärdigt landmärket är. Vi har gott om landmärken i min ort, men då tänkte Niantic, det räcker med en i skateparken. Det positiva är att den ligger centralt i alla fall.

Dessutom saknar jag fotstegen (som faktiskt funkar) och variation på pokémon. Nu hittar jag mest pidgeys och ratata.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MechaFlex:

Jag saknar pokéstops i min lilla ort, finns bara ett och inte ett enda gym. Det jag tycker är konstigt är att vissa större städer får ett pokéstop vid varendaste landmärke, spelar ingen roll hur märkvärdigt landmärket är. Vi har gott om landmärken i min ort, men då tänkte Niantic, det räcker med en i skateparken. Det positiva är att den ligger centralt i alla fall.

Dessutom saknar jag fotstegen (som faktiskt funkar) och variation på pokémon. Nu hittar jag mest pidgeys och ratata.

Det är inte Niantic som skapat Pokéstops (känns det rimligt att de rest runt hela världen och tagit bilder?) - det är spelare av spelet Ingress, Niantics tidigare släpp, som skapat dessa stop i form av portaler i det spelet. Så skäll istället på folket i din ort som inte varit aktiva spelare av Ingress.

Permalänk

@keyser: Där har du en poäng. Jag inser självklart att Niantic inte har gått runt och pekat ut var vartenda pokéstop ska ligga, men jag tycker ändå det är synd att mindre orter har mycket sämre förutsättningar än städer. Det får vara skillnad, men inte så stor skillnad som det är nu, tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MechaFlex:

@keyser: Där har du en poäng. Jag inser självklart att Niantic inte har gått runt och pekat ut var vartenda pokéstop ska ligga, men jag tycker ändå det är synd att mindre orter har mycket sämre förutsättningar än städer. Det får vara skillnad, men inte så stor skillnad som det är nu, tycker jag.

På orten där jag bor är 4 av Pokéstopen portaler som jag själv skickade in i Ingress för ett par år sedan. Men jag antar att Ingress inte var så stort utanför städerna.

Permalänk

@keyser: Jag hade inte ens hört talas om Ingress innan Pokémon GO, och det verkar inte som att så många i min ort heller hade gjort det, antar jag.

Jag var borta vid en golfbana som ligger mitt ute i ingenstans. Där på en yta av max 100m2 fanns det tre pokéstop och 2 gym.

Man kan hoppas att man får chans att föreslå ställen för pokestops/gym igen, men det känns tveksamt.

Permalänk
Medlem

@MechaFlex: Det fanns möjlighet till det, ett tag, verkar som om de tagit ner sidan.
Du kan hålla ett öga på denna sidan och se om det dyker upp igen: https://support.pokemongo.nianticlabs.com/hc/en-us/articles/2...

Permalänk
Medlem

Största problemet är att Niantic enbart har tagit platser från ingress/spelare.
De själva har inte lagt till några alls.

De har ju utvecklat spelet på Google Maps så hur svårt kan det vara att köra igenom ett automatiskt system som sätter alla kyrkor, skolor, matbutiker, m.m som Pokestops?
Jag förstår att kulturella och andra mötesplatser är något man behöver lägga till manuellt men Google Maps har ju funktioner för att hitta platser av x typ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av imo:

Jag tror inte det är meningen att den ska slockna helt.
Jag har inte testat energy saver sedan starten då den hängde telefonen/touchen, men det den gjorde var mer eller mindre bara att dra brightness på skärmen till 0. Så man kunde fortfarande se silluetterna och tycka på knappar osv, vilket gör den livsfarlig att lägga i fickor (risk för att minnimerar/ stänger appen)

Om den slocknar helt tror jag att det är din telefons "lås skärm automatiskt efter X min" som går in. Har du inte stält den till oändlig kommer skärmen slockna om du inte rör den innan den inställda tiden.

Ja, jo det är det jag menar. Den låser sig som brukligt efter en liten stund. Detta är alltså normalt? Jag hade nog förväntat mig att detta skulle förhindras av programmet, annars verkar det inte vara någon större vits med battery saver? Jag uppskattar att telefonen slocknar av sig själv i vanliga fall och tänker inte ändra på det bara för detta.

Tror jag hade samma problem som dig med battery saver i början. Såg aldrig den där "skärmsläckaren", men att telefonen plötsligt slutade reagera på beröring låter bekant. Verkar fungera för mig nu.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av MechaFlex:

Jag var borta vid en golfbana som ligger mitt ute i ingenstans. Där på en yta av max 100m2 fanns det tre pokéstop och 2 gym.

Får ta och kolla golfbanan hemma
Ändå jag hittat i hela samhället är kyrkan.

Om man spelar ingress och lägger till såna där portaler, kommer de föras över till pokemon?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Skrivet av Json_81:

Får ta och kolla golfbanan hemma
Ändå jag hittat i hela samhället är kyrkan.

Om man spelar ingress och lägger till såna där portaler, kommer de föras över till pokemon?

Det går inte att lägga till fler pokestops/portaler, varken i Pokemon eller Ingress. Grejen är att de pokestops som finns idag är portaler i Ingress. När bara Ingress fanns kunde man lägga till portaler men de tog bort den möjligheten eftersom folk la till sina sovrum, vardagsrum, toaletter etc.

Visa signatur

Microalus ı Phenom II 1090T ı GTX 680 ı 970M Pro ı Corsair HX750 ı Corsair XMS3 8GB ı TX3 Evo ı Toshiba HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wille1504:

folk la till sina sovrum, vardagsrum, toaletter etc.

Såklart de gjorde

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Skrivet av keyser:

@MechaFlex: Det fanns möjlighet till det, ett tag, verkar som om de tagit ner sidan.
Du kan hålla ett öga på denna sidan och se om det dyker upp igen: https://support.pokemongo.nianticlabs.com/hc/en-us/articles/2...

Det var just det jag menade. Jag var inte tillräckligt snabb bara.

Permalänk
Avstängd

nån osm vill köpa batteripack? lol

kommer aldrig mer spela skitspelet

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakej:

nån osm vill köpa batteripack? lol

kommer aldrig mer spela skitspelet

Du får ta och utveckla det hela mer

Skitspel? Ja är nog beredd att hålla med dig, allt handlar om att bo på eller röra sig på rätt ställe. T ex storstäder. Bor du i en mindre ort så finns det otroligt mycket färre och sämre pokémon vanligtvis, för att inte tala om antal pokéstops och gym.

Permalänk
Avstängd

@Thofiman: Kan eventuellt ha köpt fler än vad jag behöver och hunnit tröttna innan dom kom fram

Är lvl 23, har 100 olika. Finns 0 mening med att spela det. Pokemon på emulator är roligare.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Hur får man unika bra pokemons med hög combat power? Jag bor i skogen och har inge pokestops nära mig. Jag har försökt att samla ägg när jag är i stan, för att sedan kunna hatcha dom när jag går i skogen här hemma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakej:

@Thofiman: Kan eventuellt ha köpt fler än vad jag behöver och hunnit tröttna innan dom kom fram

Är lvl 23, har 100 olika. Finns 0 mening med att spela det. Pokemon på emulator är roligare.

Du spelade till level 23 och sedan kallar det skitspel. Så du har spenderat dagar om inte veckor på ett skitspel.

Vet inte riktigt vad det säger om dig.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Avstängd

@Devil May Cry:

Spelade nog 5 dagar aktivt.
Cykel till jobbet ett par mil och några lucky egg.

Visa signatur

lolclockers