HyperX Cloud II - USB-adapter degraderar micken?

Permalänk
Medlem

HyperX Cloud II - USB-adapter degraderar micken?

Tjena!

Jag sitter och kikar på lite reviews på HyperX Cloud II och märkte i den här videon att USB-adaptern som medföljer headset verkar GROVT degredera kvalitén på micken (i videon är klipp A 3,5mm kopplat direkt till en extern ljudinspelare, klipp B kopplat igenom USB-adaptern, och klipp C 3,5mm-kabeln kopplad direkt till nån liten tablet-dator).

Har någon erfarenhet av detta? Har nämligen märkt att de flesta andra reviews/mic tests jag har kollat på har haft lite för dålig kvalla för det jag är ute efter... jag har även märkt av samma problem med HyperX Cloud Revolver. Men om jag får ut bättre ljud igenom 3,5mm-kabeln direkt istället för usb-adaptern så är det precis det jag är ute efter. Jag blir lite nervös att jag kommer bli besviken bara, så om någon har bättre koll på om jag kommer hamna närmre klipp A och C från videon ovan än klipp B så är det grymt uppskattat med lite info.

Visa signatur

Motherboard: MSI Z97 Gaming 3 | CPU: Intel Core i7 4790k @4,4GHz | CPU Cooler: Corsair h100i | GPU: MSI GeForce GTX 1080 8GB Gaming X | Case: NZXT H440W Silent Ultra Black/Red | RAM: 32GB DDR3 | SSD's: Samsung 840 EVO 250GB + 128GB | HDD's: 2tb 7200RPM + 6tb 5600RPM