Speldator problem (Stänger av sig själv, Ljud, Rött blink)
OS - Windows 7 Professional 64 Bit
Moderkort - Z170 Pro Gaming (LGA 1151)
CPU - I7 6700k
CPU Kylare - Noctua NH-D15
Ram - Corsair Vengeance 2x8 =16gb 2400DDR4
GPU - MSI 980 TI
Hårddisk - Samsung 240 SSD + Western digital black 1TB + Western digital green 2TB
Nätaggregat - Corsair CX750M
Chassi - NZXT Phantom
Hejsan, efter ett par timmars spelande på datorn så kan det vara så att tillexempel på Twitch eller youtubes flashplayer att det börjar blinka rött och man behöver starta om streamen så fungerar det. Vet ej vad det kan bero på. Graphics fail? Har senaste drivrutiner och har även bytt ut grafikkortet en gång. (Hade fler problem som flimmer osv. Så tror inte det är fel på grafikkortet)
Sedan efter ett par till timmar så kan ljudet bli helt fuckat och låta som en robot. Inget ljud fungerar och man måste starta om datorn. Sedan fungerar ljudet igen. (Har ett HyperX Cloud 2 om det är någon extern drivrutin som är problemet)
och till sist, så ibland så startar datorn om sig utan anledning. Hoppar upp ASUS boot menyn och datorn startar om precis som om jag skulle startat den på vanligt vis.
Vad kan vara problemet på allt detta? Hjälp uppskattas! Läste online att PSU/nätagget kan vara problemet och får allt annat att krångla. Någon annan sa att jag skulle prova http://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstalle... med clean reset på operativsystemet för det är grafikrutinerna som är fel. (Men har det med ljudet och slumpmässiga omstarter att göra?)
Hjälp uppskattas!
Obs, kan tillägga att om jag kör ett inspelningsprogram som tex fraps (jag använder action, mindre känt) så laggar det i inspelningen om jag inte går in i aktivitetshanteraren -> processer och ändrar Action till Ange prioritet -> Realtid eller High. Men då så ändras ljudet direkt till robot och det börjar lagga. Tycker inte det borde hända med de grafikkortet och processorn som jag har.
All hjälp uppskattas tack så mycket på förhand!
Mvh Muukzor.