Använda penna för att hålla grafikkort?

Permalänk
Medlem

Använda penna för att hålla grafikkort?

Hej, under dom senaste dagarna så har jag märkt att mitt grafikkort har börjat ''sagga'', så jag satte dit en penna för att hålla uppe grafikkortet. Liksom pennan kan inte börja brinna, eller på något sätt förstöra eller skada grafikkortet? Och finns det nån annan känd väg att hålla uppe grafikkort eller nått? Berätta isåfall för mig. Jag har ett MSI GTX 1070 Gaming X någon annan som har märkt att det saggar?

// Gustav

Permalänk

lego har jag sett användas.

såg någon mer hightech byggd modell som hade justerbar höjd med typ en "ratt" att justera höjden gjord med techno lego.

och plasten i pennor osv borde va ungefär som den vi använder i våra 3d printers om inte mer svårsmält. dvs runt 200°c minst och blir det så varmt så lär du ha större problem än smältande pennor...

annars en bit rundstav eller nått massivt trä har en antändningspunkt på typ 400°c eller nå sånt har jag för mig.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

@Rouge of Darkness: Okej, vet du om det finns något snyggare sätt än att hålla uppe den? Liksom denna pennan jag använder nu är inte speciellt vacker, pennan syns dock inte så mycket i mitt svart röda bygge. Men lego känns inte heller som om det passar in så bra. Btw tack för det snabba svaret med mycket bra info!

Permalänk
Medlem

Om graffekortet måste ha stöd, så känns det som tillverkarn har misslyckats..

Visa signatur

Acer XB270HU | 2 x Evga 980 sc acx 2.0 | Intel 2600K @ 4,5ghz| 16GB ram | asus p8p67pro | Corsair AX 850|

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbie00:

Om graffekortet måste ha stöd, så känns det som tillverkarn har misslyckats..

Ingen fara om det är lite snett (blir så med tunga kylare) förutom att det kan se lite dumt ut, fast å andra sidan kanske det ser ännu dummare ut med en käpp under grafikkortet.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av robbie00:

Om graffekortet måste ha stöd, så känns det som tillverkarn har misslyckats..

Håller med. Men den saggar inte så mycket. Jag är bara rätt så petig av mig. :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

tja ett alternativ är ju att du tillverkar en backplate till kortet i ganska tjock aluminium typ 2-3mm de borde va tjockt nog för att inte böja sig så lätt och orka hålla kortet rakt.

kolla om du känner någon med tillgång till cnc så så är det nog inge problem för denne att mäta på ditt kort och tillverka en för några hundralapper ur nån spillbit med materialet inräknat.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Oroa dig inte, har ett Asus GTX 680 liggandes här hemma med 3 slots kylaren och de har "hängt" i 4 år och fungerar fortfarande 100% felfritt.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

@Rouge of Darkmess
Nja, jag vågar inte ge mig in på sånt. Låter lite avancerat. Plus om jag förstör grafikkortet så kommer jag nog aldrig ha råd att köpa det igen. Kanske om jag sparar min månadspeng i något år till.. Iallafall nu när jag provade att spela med pennan där så var grafikkortet ovanligt varm (75°-80°) Kan det bero på att pennan är där eller kanske bara för att det var varm i mitt rum?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Oliver91
Jag tycker bara att det är otroligt fult! >;P

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Bara för att vara helt säker. Du har skruven installerad vid utgångarna på kortet eller?

Permalänk

Vill du ha ett "osynligt" alt så är en tunn fiskelina fäst på lämpligt ställe i GPU och fäst/spänn upp i "taket" på lådan

Permalänk
Medlem
Skrivet av mallesoft:

Vill du ha ett "osynligt" alt så är en tunn fiskelina fäst på lämpligt ställe i GPU och fäst/spänn upp i "taket" på lådan

Ja! Vilken bra idé. Den ska jag prova. Jag ska bara fråga farsan först ifall han har någon bra fiskelina hemma!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av naniska:

Bara för att vara helt säker. Du har skruven installerad vid utgångarna på kortet eller?

Jaja, de klart jag har

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

http://gpustrongarm.com/ när han nu får klart sidan... synd hans kickstarter inte nådde målet

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av pellski87:

http://gpustrongarm.com/ när han nu får klart sidan... synd hans kickstarter inte nådde målet

Ja, sidan såg faktiskt seriös ut. Synd att inte kickstarten nådde sitt mål. Hade vart perfekt om han/hon hade klarat det. ;/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Mnpctech säljer såna stöd profiler

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk
Medlem

Kanske sånt stöd du behöver GPU Strongarm

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk

@Ganax: en dildo borde göra att du får massor av blickar

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Varför inte mäta och göra en plexibit?

Visa signatur

Main : AMD Ryzen 5900X @ 4.55 | NZXT Kraken X73 | 32 GB DDR4 Gskill 3600mhz @ 3800 CL16 | Asus ROG STRIX B550-A GAMING | Sapphire Radeon 7900 XT nitro+ | Samsung 970 evo 1TB | Windows 10 | Lian Li PC-O11 Dynamic EVO | Corsair RM 750 | AOC cu34g2x + Dell u3415w / 1st 24"
Htpc / server : Intel G3258 | Nvidia GTX 670 | 12 GB | 6TB lagring | Fractal design Node 804 | Win 10+Kodi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ganax:

Ja, sidan såg faktiskt seriös ut. Synd att inte kickstarten nådde sitt mål. Hade vart perfekt om han/hon hade klarat det. ;/

Skickades från m.sweclockers.com

Jo jag gick faktiskt in med 500kr :/ verkade vara en riktigt bra produkt

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Jag har fortfarande en pappersrulle, funkar utmärkt.

Men en penna fungerar, kanske lite smal så den tippar?

Visa signatur

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i7-3770K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | 1080 Ti | AX750 | Asus VG27WQ | Eizo S2100 | HP Z24n |► OnePlus 6 |

Permalänk
Rekordmedlem

MSI har gjort ett stöd men det har slutat tillverkas nu men det kan finnas kvar i nån butik nånstans.

Annars är det väl bara att modda på, det går att stötta upp kortet på många olika sätt, inte bara med stöttor upp/ner utan det går att bygga horisontellt också.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

MSI har gjort ett stöd men det har slutat tillverkas nu men det kan finnas kvar i nån butik nånstans.
https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/51Ld1oNM9nL._SL1315_.jpg
Annars är det väl bara att modda på, det går att stötta upp kortet på många olika sätt, inte bara med stöttor upp/ner utan det går att bygga horisontellt också.

Nått sånt skulle nog jag med ha sitter med två MSI GTX1070 i sli

Visa signatur

Låda thermaltake view 91 M-kort ASUS X399 ROG Zenith Extreme CPU AMD Ryzen Threadripper 1920X 3.5 GHz Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm + 1 x 420mm radiatorer Minne 8 X 16Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB GAMING OC WATERFORCE WB AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm ASUS 43" ROG Strix XG438QR 4K VA HDR 120 Hz

Permalänk
Medlem

Tack för alla schyssta lösningar och förslag! Det uppskattas. Om ni vill fortsätta skriva förslag så glädjen det!

Skickades från m.sweclockers.com