Rätt till retroaktivt (Bredband)

Permalänk

Rätt till retroaktivt (Bredband)

Har ComHem och det är OK men deras router suger, de vill inte ge mig en ny trots att den bevisligen inte når mer än 2-3 meter (Wifi).

Var inne på deras hemsida för att ringa och säga upp abonnemanget när jag såg att normalpris nu är 449:- (efter erbjudanden), vi betalar 499:-.

Är det rätt att ta mer betalt än andra utan något speciellt erbjudanden?

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

Dom har nog ändra priset och vad man får för det. Antagligen är det upp till dig att hålla koll på sånt och bestämma dig för vad du vill göra. Dessutom hatar många hatar reklam, telefonförsäljare osv.

Såg att det första året t.o.m var 299 kr med 1 års bindningstid. Skulle nog löna sig att säga upp abonnemanget. Sen när det är slut börja med nytt abonnemang med lägre pris under 1 år och får antagligen ny router.

Troligen kan du prata dig till att få det nya priset för 449kr men eftersom de inte vill ge dig en ny router är det nog lättare att säga upp först så de tvingas behandla dig som en ny kund och ge dig nya grejer.

Permalänk
Medlem

Spännande det där., jag ringde å min mors vägnar, hon hade ingen bidningstid och en dålig router.

Så jag ringde till dem, frågade om de kunde bjuda på en router om hon band upp sig i ett år till, och det var inga bekymmer.

Och eftersom hon bara kan ha com-hem så var det lite av en win-win situation

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Kort svar: Ja, de kan göra så.
Ditt avtal du skrivit på är ett pris i x antal månader. Det löper på tills du väljer att ändra hastighet/avtal och dom har all rätt till att göra så.

Det är ju samma sak om det skulle ske åt andra hållet och då hade du inte klagat gissar jag på.
Dvs att du har skrivit på ett kontrakt som säger att du har 50Mbit för 299kr/månad (och det inte står att priset ändras efter en viss tid) och något händer så Com Hem behöver öka priset till 350kr/månad så kommer du fortfarande ha priset 299kr.

Sen kan man ju tänka att det är otrolig goodwill av företaget om de skulle sänka kostnaden. Men det görs inte, de är ju ett företag som vill maximera sin vinst

Känner några som hade 0,5Mbit lååååångt efter att den tjänsten slutade säljas och minsta var typ 8Mbit eller vad det var. De betalade lika mycket för 0,5 som 8

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Det där är vanligt..Jag satt och betalade 449kr i månaden för 100/100 medans nya kunder fick det för 289kr
Märkte det då jag uppgraderade till 1000/1000 man blev lite sur kan man ju säga..

Värderar nya kunder högre än gamla kunder tydligen..
Frågade kundtjänst man ska alltså säga upp sitt abonnemang var 12 månad för att teckna nytt och få lägre pris..Ja sa hon :/
Bredband2 har jag

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz