Räknar du med hjälp om du ringer polisen?

Permalänk
Avstängd

Räknar du med hjälp om du ringer polisen?

Hej.

Tittade precis på Opinion Live och man blir klart mörkrädd.

En bonde fick besök av ett gäng ligister (50st husvagnar) som slog sig ned på hans mark. De förstörde både marken och gjorde inbrott i hans byggnader.

Han ringde polisen och de kom men de gjorde inget!

De bara åkte och lämnade allt till den stackars skattebetalaren som räknat med att få hjälp.

Verkar helt klart vara för mycket fega personer inom polisen och för lite handlingskraftiga personer.

Helt sjukt att samhället har förfaller på detta sätt.

§1.5
Permalänk
Keeper of the Bamse

Ja, jag litar såklart på polisen. Men Dan Elisasson bör avgå som polischef, han är inte polis, han är politiker.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Generellt sätt ja, men det finns alltid dåliga poliser.

Permalänk
Inaktiv

Snarare handlar problemet att man ej är lika inför lagen, det beror på vem som begår brottet i fråga.
Jag litar dock på att polisen gör en utryckning för ett akut brott där liv är i fara, allt annat så har jag inget som helst förtroende för dem. Jag tror dock att de kan ge sig på oss vanliga personer för struntsaker.

T.ex. i mina trakter har det som alla andra trakter problem med dieselstölder etc, polisen bryr sig inte, när de på brottsplatsen var saker kvar som handskar så var polisen ej intresserade av dessa. Fullt förståeligt för en dieselstöld, men när det är organiserat och saboterar flera olika branscher så är det ett allvarligt samhällsproblem. Lite som med bilbrännarna i vissa städer, polisen kan inte göra så mycket för en bilbrand, men när det brinner några bilar om kvällen på vissa ställen och tider så är det ett stort problem.

En granne hade dock satt upp en kamera vid en matplats för att filma djur, ja då satte polisen nästan in hela insatsstyrkan för att gripna honom och ge honom ett kännbart straff. Detta för att djuren (grävlingarna) som blev filmade i smyg kunde kännas sig ofredade/trakasserade.

Detta leder till följande glöm att få någon hjälp av polisen vid dieselstölder, (egentligen fullt förståeligt då det är så svårt), men jävlar den som sätter upp en dold kamera för att övervaka sin maskin för då ryker polisen ut direkt. (då min granne fick böter och fick en prick i registret för att ha filmat grävlingar)

Permalänk
Keeper of the Bamse
Skrivet av Friterad:

Generellt sätt ja, men det finns alltid dåliga poliser.

Vadå "det finns alltid dåliga poliser", läste du ens frågan?

Skrivet av anon159643:

Snarare handlar problemet att man ej är lika inför lagen, det beror på vem som begår brottet i fråga.
Jag litar dock på att polisen gör en utryckning för ett akut brott där liv är i fara, allt annat så har jag inget som helst förtroende för dem. Jag tror dock att de kan ge sig på oss vanliga personer för struntsaker.

T.ex. i mina trakter har det som alla andra trakter problem med dieselstölder etc, polisen bryr sig inte, när de på brottsplatsen var saker kvar som handskar så var polisen ej intresserade av dessa. Fullt förståeligt för en dieselstöld, men när det är organiserat och saboterar flera olika branscher så är det ett allvarligt samhällsproblem. Lite som med bilbrännarna i vissa städer, polisen kan inte göra så mycket för en bilbrand, men när det brinner några bilar om kvällen på vissa ställen och tider så är det ett stort problem.

En granne hade dock satt upp en kamera vid en matplats för att filma djur, ja då satte polisen nästan in hela insatsstyrkan för att gripna honom och ge honom ett kännbart straff. Detta för att djuren (grävlingarna) som blev filmade i smyg kunde kännas sig ofredade/trakasserade.

Detta leder till följande glöm att få någon hjälp av polisen vid dieselstölder, (egentligen fullt förståeligt då det är så svårt), men jävlar den som sätter upp en dold kamera för att övervaka sin maskin då ryker polisen ut direkt. (då min granne fick böter och fick en prick i registret för att ha filmat grävlingar)

Men alltså du måste ju förstå att bonn-problem som dieselstöld inte är fara för liv, då får ju polisen liksom vara lite slöa. Vad blev domen mot din granne som satte upp enm kamera om man får fråga?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Printscreen:

Men alltså du måste ju förstå att bonn-problem som dieselstöld inte är fara för liv, då får ju polisen liksom vara lite slöa. Vad blev domen mot din granne som satte upp enm kamera om man får fråga?

Någon tusenlapp och att han sedan står med i lexbase som är det stora straffet.
Jag har fullt förståelse för att polisen ej kan rycka ut för dieselstölder, min poäng är dock att de sticker ut direkt om man skulle sätta upp en kamera för att skydda sig emot detta brott. Att söka tillstånd hos länsstyrelsen är inte så enkelt. Detta baserat på att min granne och övervakning av grävlingar var så ett så allvarligt brott att polisen fick köra över 10 mil för att ingripa.

Så polisen är jättebra för riktigt allvarliga brott inget snack om saken, för mindre brott så är de dock ibland mer i vägen än till nytta. Hade de låtit en vara i fred så hade man själv kunnat fixat småbrotten bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Är väl ändå ganska uppenbart? Generellt sätt så räknar jag med att polisen hjälper till, men enskilda poliser kan alltid vara inkompetenta. Får man inte hjälpen man borde så får man kontakta högre uppsatta personer och gå vidare med saken.

Permalänk
Medlem

nej jag förväntar mig att polisen hjälper brottslingarna så klart.

det beror ju så klart på situationen, vissa ringer om saker som polisen inte kan göra något åt t.ex grannen satte sin stol på min del av gräsmattan! eller någon annan småsak.
men är det någon som gör inbrott hos mig då förväntar jag mig självklart att dom hjälper mig inte bara tittar in och kör iväg igen.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem

I min mening ska polisen ha bättre betalt och mer makt.
Man ser ju hur dom åker ut till ett invandrarhärjat område och dom får knappt ens förvara sig. Nä polisen ska dalta mindre och ta i med hårdhandskarna så kriminella förstår att det konsekvenser vis brott!

Permalänk
Medlem
Skrivet av burner1:

Hej.
Tittade precis på Opinion Live och man blir klart mörkrädd.
En bonde fick besök av ett gäng ligister (50st husvagnar) som slog sig ned på hans mark. De förstörde både marken och gjorde inbrott i hans byggnader.
Han ringde polisen och de kom men de gjorde inget!
De bara åkte och lämnade allt till den stackars skattebetalaren som räknat med att få hjälp.
Verkar helt klart vara för mycket hen inom polisen och för lite handlingskraftiga personer.
Helt sjukt att samhället har förfaller på detta sätt.

Avhysning är ett ärende som ska gå genom kronofogden och så har det varit länge.

Skrivet av biorrith:

Man ser ju hur dom åker ut till ett invandrarhärjat område och dom får knappt ens förvara sig. Nä polisen ska dalta mindre och ta i med hårdhandskarna så kriminella förstår att det konsekvenser vis brott!

Straff ska utdömas av domstolar och verkställas av berörd myndighet exempelvis kriminalvården.

Lejonparten av kritiken som riktas mot institutioner och myndigheter är missriktad och har sin grund i att den klagande upplever att den berörda organisationen ska göra något som ligger utanför organisationens ansvarsområde eller bortom organisationens direkta påverkan.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av biorrith:

Jag tror att majoriteten av alla polismän är riktigt kompetenta och vill göra sitt jobb men hindras av våra politiker. Vi har dock fått en grovr felplacerad polismästare (Dan Eliasson) som tidigare jobbade på migrationsverket, sedan försäkringskassan och nu polisen. Dan Eliasson har dock inte ännu begripet att han har bytt jobb utan han beter sig likadant.

Angående vad som ska göras i problemområdena så tror jag problemet främst ligger i vilken politik vi har fört som påverkar andelen i utanförskap och hur arbetsmarknaden ser ut. Jag tror inte vi kan lösa problemområdena med mer poliser utan med mer jobb. Och lösningen på mer jobb enligt mig i problemområdena är lönedumpning och det drabbar framförallt de som har röstat på partier som har skapat problemområdena. (även om oskylda alltid drabbas)

Permalänk
Medlem

Största problemet just nu är väl samma som i vården. underbemanning och underbetalt samt man utbilda alldeles för lite folk.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/ASUS PRIME Radeon RX 9070 OC 16GB/Corsair SF750 Platinum/Kingston Fury Beast 2x16GB 3600MHz CL18/

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Huzzbutt:

Avhysning är ett ärende som ska gå genom kronofogden och så har det varit länge.

Japp, ytterligare något som är väldigt illa.

Det innebär att jag en dag när du är i skolan/jobbet kan flytta in mina saker hos dig om dörren bara råkar vara upplåst.
Sedan hävdar jag att jag hyr din bostad och där kommer problemen börja på riktigt. Det skulle ta mycket länge innan du får tillbaka din bostad.

Har skett flera gånger i Sverige gällande sommarstugor.

Tycker du att det är bra eller dåligt att jag kan ta över din bostad på det sättet?

Permalänk
Medlem

Exemplet är dåligt och siktar på att elda upp folk? Vi pratar olika lagar här, så jag kan inte ens besvara frågan utan bara konstatera att man vill få en reaktion.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Valonen:

så jag kan inte ens besvara frågan utan bara konstatera att man vill få en reaktion.

Kanske är sunt att reagera om polisen missköter sitt uppdrag så kraftigt att det inte går att räkna med deras hjälp?

Såg du klippet där brottsoffret berättade vad som skett?

Permalänk
Medlem

Ringt polisen en gång och kändes som att tala med inkompetent kund support som inte lyssnade på vad man sa och sen drog egna slutsatser som inte baserades på nånting man själv sagt.

Permalänk
Medlem

Nope, bor i en mindre ort i Dalarna. Pratade med en polis som var med på ett träningspass förra året. Han var så less på att ständigt behöva åka fram och tillbaks mellan alla asylboenden så han sa väl mer eller mindre att risken är stor att om man behöver polishjälp så är det inte säkert dom över huvud taget kan komma då de redan är uppbokade på ärenden på de olika asylboendena runtomkring.

Om han överdriver eller inte lär ingen kunna svara på då det knappast är något polisen skulle gå ut med om så var fallet.

Permalänk
Medlem

Man kan väl hoppas, men med de erfarenheter jag har haft av polisen så måste jag tyvärr säga nej.

Permalänk
Medlem

Råkade ut för stöld, kontaktade dem och till svar fick att jag fick skylla mig själv.

Eller ljudklippet för nåt år sen där en äldre herre har ett pågående inbrott, och låst in sig på vinden och polisen tror honom inte när han ringer.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Logitech G Pro|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QM|Asus PG279QZ
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bernd_P1:

Största problemet just nu är väl samma som i vården. underbemanning och underbetalt samt man utbilda alldeles för lite folk.

Om detta är ett problem så har väl de flesta detta i hela Sverige. Alla är underbetalade. Är väl bara politiker som har bra villkor.
Jag räknar INTE med hjälp av polisen. De ignorerar om man är ögonvittne till pågående "småkriminalitet" som bilstöld etc.

Permalänk
Medlem

Njae, jag har väldigt låga förhoppningar på vad polisen kan åstadkomma. Det är trist och en smula oroväckande när moral egentligen är det enda som gör att "vardagsbrottslighet" inte är vanligare än det är. För där är verkligen polisen helt handfallna.

Äkta moral och etik tycker jag mig ana är på nedgång och det skyller jag till stor del på neoliberalismen, men det är en annan diskussion...

Permalänk
Avstängd

Nej, det gör jag inte.
Jag har flertalet gånger ringt dem under pågående brott utan att de gjort något förutom att just ta samtalet.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Inaktiv

Såg filmklippet, ett hundratal personer tog över en persons mark och egendom i 3 dagar och polisen gjorde ej ett skit. Likaså påstod någon i debatten att polisen ibland får får fly från platser när det kommer för många huliganer och en polis svarade att de ibland ej har något annat val då det ej finns några resurser.. Man kan verkligen fråga vart samhället är på väg?

Inträffar samma sak i någon annat land med vår goda ekonomiska situation? Problemet idag är inte stort då det finns länder som har det värre, men denna tafatthet kan leda till stora problem och min åsikt är att tafattheten har kommit plötsligt.
Jag själv är inte gammal men när jag var liten så jagade polisen oss småungdomar för struntsaker, det var lite alkohol, någons moppe var trimmad och gick i 50km/h o.s.v, man kan ifrågasätta hur bra det var att jaga småsaker så, men min upplevelse nu är att det har tagit en helomvändning.

Angående resursbrist och utbrändhet så vem lider ej av det? Lärare, polis, sjukvårdspersonal och många som mig inom IT är helt knäckta av arbetsbördan vi har. Samtidigt är det över 50% i landet som ej är sysselsatta och de flesta nästan enbart lever på de pengarna som vi andra drar in:
http://www.ekonomifakta.se/Fakta/Arbetsmarknad/Befolkning/Bef...
(barn upp till koltåldern och 90 plussarna har bra ursäkter att ej jobba)

Jag anser som sagt att det är dagens system om är det stora bovet bakom det hela, sedan kan man förespråka både vänster och högerpolitik för att åtgärda det. -Alltså problemet med att så få jobbar och ska slita för att försörja resten.
Detta leder till att ingen får det bra, hade vi hade lägre arbetslöshet i problemområdena så hade det varit mindre problem där utan att på något sätt förändra polisen.

Permalänk
Medlem

Nej.

Fick inte ens tag i polisen när jag försökte senast (det var dock mitt i natten, men ändå.)
Ringde 11414, automatiserat svarare som inte kan hjälpa, så la på.
Ringde 112, personen konstaterade snabbt att det var ett polisärende (nähä!) och kopplade mig till polisen, men efter 10+ signaler utan svar la jag på. (Jag var inte inblandad i situationen utan var bara i närheten i egenskap av jobb. Kände att jag hade gjort allt jag kunde efter telefonsamtalen och fortsatte jobba.)

Som tur var så löste situationen sig utan att någon blev allvarligt skadad, men det gör det kanske inte nästa gång.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Straff ska utdömas av domstolar och verkställas av berörd myndighet exempelvis kriminalvården.

Lejonparten av kritiken som riktas mot institutioner och myndigheter är missriktad och har sin grund i att den klagande upplever att den berörda organisationen ska göra något som ligger utanför organisationens ansvarsområde eller bortom organisationens direkta påverkan.

Egentligen är det ju rätt knäppt att ett avvisningsärende ska gå via kronofogden. Om jag går och sätter mig på din tomt så att det stör så tycker man ju att det borde vara en polisiär fråga och inget annat. Det är ju ett egendomsbrott.

Visa signatur

PS4 & Macbook Pro.

Utlandssvensk sedan många år. Citera för svar.

Permalänk
Avstängd

Tyvärr så är det detta vi kommer få leva med nu när all tid hos polisen tas upp av personer från icke skidåkande nationer som tycks gilla att skjuta, hugga, slå och mörda varandra

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Stefflo:

Tyvärr så är det detta vi kommer få leva med nu när all tid hos polisen tas upp av personer från icke skidåkande nationer som tycks gilla att skjuta, hugga, slå och mörda varandra

Att ungdomarna(även några vuxna) skulle vara smartare för kanske 10-15år sedan är bara nonsens.

Vem har inte kastat brandbomber eller eldat upp egendom för hundratusentals kronor i sin ungdom?

Själv hade jag planer på att bränna ned ett 20 våningshus men jag fick annat att göra den kvällen för några år sedan, som sagt det tillhör ungdomen att busa lite, det har jag läst i både Aftonbladet och Metro. Då polisen sällan griper någon så delar de tydligen min uppfattning i denna fråga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Jag tror att majoriteten av alla polismän är riktigt kompetenta och vill göra sitt jobb men hindras av våra politiker. Vi har dock fått en grovr felplacerad polismästare (Dan Eliasson) som tidigare jobbade på migrationsverket, sedan försäkringskassan och nu polisen. Dan Eliasson har dock inte ännu begripet att han har bytt jobb utan han beter sig likadant.

Angående vad som ska göras i problemområdena så tror jag problemet främst ligger i vilken politik vi har fört som påverkar andelen i utanförskap och hur arbetsmarknaden ser ut. Jag tror inte vi kan lösa problemområdena med mer poliser utan med mer jobb. Och lösningen på mer jobb enligt mig i problemområdena är lönedumpning och det drabbar framförallt de som har röstat på partier som har skapat problemområdena. (även om oskylda alltid drabbas)

Nja, lönedumpning kommer nog inte lösa problemet. Inte med tanke på hur mycket bidrag dom kan få.
Varför jobba när man kan få mer när man går hemma liksom?
Dumpa bidragen istället. Varför ska dom ha särskilda förmåner? Jag fick inget etableringsstöd när jag flyttade hemifrån, jag fick jobba och köpa det jag behövde.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av biorrith:

Nja, lönedumpning kommer nog inte lösa problemet. Inte med tanke på hur mycket bidrag dom kan få.
Varför jobba när man kan få mer när man går hemma liksom?
Dumpa bidragen istället. Varför ska dom ha särskilda förmåner? Jag fick inget etableringsstöd när jag flyttade hemifrån, jag fick jobba och köpa det jag behövde.

Självklart följer dumpning av sociala förmåner med lönedumpning annars får den ingen verkan. Om man ej gillar lönedumpning, ja då skulle man ha agerat hårdare för att undvika de problem som vi idag i samhället har. Moderaterna pratar om att vi kommer få 1 miljon i utanförskap, denna siffra kan diskuteras, men vi har väldigt många som är extremt ifrån att få jobb utan kraftig statlig subventionerad anställning där staten nästan betalar all lön.

Skrivet av burner1:

Att ungdomarna(även några vuxna) skulle vara smartare för kanske 10-15år sedan är bara nonsens.

Vem har inte kastat brandbomber eller eldat upp egendom för hundratusentals kronor i sin ungdom?

Själv hade jag planer på att bränna ned ett 20 våningshus men jag fick annat att göra den kvällen för några år sedan, som sagt det tillhör ungdomen att busa lite, det har jag läst i både Aftonbladet och Metro. Då polisen sällan griper någon så delar de tydligen min uppfattning i denna fråga.

För 15 år sedan hade jag och mina polare ett knegarjobb på industrin, tack vare all övertid vi gjorde så fick vi väldigt bra lön. Hade dagens ungdomar i problemområdena haft detsamma så hade de knappast bete sig som det är. Jag hävdar alltså att det är arbetssituationen som är boven nummer 1.
Där arbetssituationen beror på en mängd saker som att de enkla jobben håller på och försvinna och då måste politikerna agera därefter. Det finns otroligt mycket politikerna kunna göra, som att till börja med sluta och ljuga och komma ner till verkligheten.

*edit*
Så min åsikt är visst är polisen underbemannade och visst har de en extremt inkompetent polischef som heter Dan Eliasson. Men de större tryghetsproblem vi har i samhället anser jag inte främsta orsaken är att polisen ej sköter sitt jobb och är underbemannade, utan att rosenbaddarna har byggt upp ett klassamhälle med utanförskap och att symptomen nu börjar visa sig. Detta slukar enorma polisresurser och det påverkar sedan allt.
Lösningen att tillföra mer poliser och avsätta polischefen är såklart bra men det räcker ej, de får ta itu med utanförskapet.

Permalänk
Medlem

Poliser bör få 5000kr mer i månaden rakt igenom organisationen. idag är minimum lön på 25000 och "mål" om 28100 efter 6 år i yrket vilket är löjligt lågt för 2.5års utbildning. De ska prioritera sitt yrke före familj och fritid men blir inte kompenserade för det.

Nyexade ingenjörer går in på nästan 30k. Känns väldigt skevt med tanke på en sitter i ett kontorlandskap och pimplar kaffe medans den andra får sten kastad på sig.

Man måste betala poliser bra nog att inte behöva söka sig till något annat pga att man inte har råd att vara kvar.

Om någon gnäller över att man inte har "råd" att betala polisen mer så skulle jag rekommendera att dom helt enkelt prioriterar bort evenemang så som Fotbolls matcher och festivaler. Det är inte en rättighet att kunna gå på sådana evenemang medans att vandra ner för gatan utan blir nerslagen är.
Finns inte poliser för normala aktiviteter så ska alla evenemang som drar extra resurser inge ges tillstånd.

Kostar kanske 1.2-1.4 miljarder att höja deras löner. Enligt mig extremt väl spenderade pengar.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro