Permalänk
Medlem

@Mahkizmo: okok, ska spana in det ikväll när jag kommer hem

Visa signatur

Jag undrar hur många det är på SweC som kommer att byta till Linux idag… igen...

Permalänk
Medlem

Chansar på att det kanske finns fler här som sitter i samma sits som mig och en polare, vi har spelat ganska mycket sen releasen av Legion, men har inte någon stabil guild... Kanske finns det fler som är utan guild som vill haka på och raida / mythic+ ? Vi är tank , healer runt 848 ilvl.

Edit. Vi är alliance

Permalänk
Medlem
Skrivet av nillas85:

Chansar på att det kanske finns fler här som sitter i samma sits som mig och en polare, vi har spelat ganska mycket sen releasen av Legion, men har inte någon stabil guild... Kanske finns det fler som är utan guild som vill haka på och raida / mythic+ ? Vi är tank , healer runt 848 ilvl.

Edit. Vi är alliance

Känner igen det där
Har samma bekymmer
3-5 spelare online varje kväll i guildet och de snittar strax över 800.. jag har strax över 840 :/
Blood DK
Orka leta nytt raidguild :/

Permalänk
Medlem

För er som börjat tröttna på bakgrundsmusiken så kan jag tipsa om att stänga av den och köra nån filmmusik istället. Thomas Newman passar rätt bra t.ex.

Eller så söker ni på "OST" på Youtube eller Spotify.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nillas85:

Chansar på att det kanske finns fler här som sitter i samma sits som mig och en polare, vi har spelat ganska mycket sen releasen av Legion, men har inte någon stabil guild... Kanske finns det fler som är utan guild som vill haka på och raida / mythic+ ? Vi är tank , healer runt 848 ilvl.

Edit. Vi är alliance

http://eu.battle.net/forums/en/wow/874708/

finns säkert något som passar här om ni tittar lite.

Permalänk

Var har alla Heroic gillen tagit vägen?

Jag har inget direkt emot Mythic raiding per se, utan snarare mentaliteten och atmosfären ett sådant gille medför (visst finns det undantag!).
Senaste två/tre expansionerna har jag alltid nöjt mig med att spela "näst svåraste" svårighetsgraden om man säger.

Nu tycker jag dock enbart det spammas antingen casual/RP eller Mythic gillen. Vad har hänt?! :/

Vi är 4-5 polare som är vana raiders med flera års spelande i bagaget. Men ingen av oss är direkt intresserade av just M progression som utgångsläge och vi har inte lyckats ens se ett intressant gille än!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överkill:

Var har alla Heroic gillen tagit vägen?

Jag har inget direkt emot Mythic raiding per se, utan snarare mentaliteten och atmosfären ett sådant gille medför (visst finns det undantag!).
Senaste två/tre expansionerna har jag alltid nöjt mig med att spela "näst svåraste" svårighetsgraden om man säger.

Nu tycker jag dock enbart det spammas antingen casual/RP eller Mythic gillen. Vad har hänt?! :/

Vi är 4-5 polare som är vana raiders med flera års spelande i bagaget. Men ingen av oss är direkt intresserade av just M progression som utgångsläge och vi har inte lyckats ens se ett intressant gille än!

min guild raidar heroic två gånger i veckan tills vi har klarat alla bossar på heroic och fått glory achievement, sedan går vi ner till en raid i veckan. vi har inga platser men det finns garanterat någon liknande som har det om du kikar på forumet jag länkade ovan. läs trådar, skapa en egen. kan nog vara svårt att komma in med fem personer i samma guild dock.

Permalänk
Medlem

Hej,

Det finns en nyskapad svensk guild på Shattered Halls / Balnazzar / Ahn'Qiraj / Trollbane / Talnivarr / Chromaggus / Boulderfist / Daggerspine / Laughing Skull / Sunstrider (x-realm) med gamla veteraner som jag, som tänkte köra lite 10manna raids (25 manna senare om vi bli fler) och mythic+. Om ni inte har den ambitionsnivån så kan ni haka på ändå sålänge ni är trevliga.

Vi tänkte raida EN 10manna idag.

Slå ett pm till mig så slänger jag över en invite.

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnStokes:

Hej,

Det finns en nyskapad svensk guild på Shattered Halls / Balnazzar / Ahn'Qiraj / Trollbane / Talnivarr / Chromaggus / Boulderfist / Daggerspine / Laughing Skull / Sunstrider (x-realm) med gamla veteraner som jag, som tänkte köra lite 10manna raids (25 manna senare om vi bli fler) och mythic+. Om ni inte har den ambitionsnivån så kan ni haka på ändå sålänge ni är trevliga.

Vi tänkte raida EN 10manna idag.

Slå ett pm till mig så slänger jag över en invite.

behöver inte hålla sig till 10 eller 25 längre. normal och heroic har flexible raid size så man kan ha med allt mellan 10 och 30 spelare. mythic är bara 20 man.

Permalänk
Skrivet av versions:

min guild raidar heroic två gånger i veckan tills vi har klarat alla bossar på heroic och fått glory achievement, sedan går vi ner till en raid i veckan. vi har inga platser men det finns garanterat någon liknande som har det om du kikar på forumet jag länkade ovan. läs trådar, skapa en egen. kan nog vara svårt att komma in med fem personer i samma guild dock.

Jao kan bli knepigt med 5 pers. Innan har vi alltid kört upp ett gille själva och raidat HC. Men denna gång tänkte vi ta turistversionen och gå med istället för att slippa leda och styra. Skönt att bara vara en spelare ibland också.

Permalänk
Medlem

Drog igenom Emerald Nightmare normal på cirka 3 timmar igår, riktigt kul att raida igen!
Intressanta mechanics för det mesta, dock kändes vissa bossar lite för lätta även om det bara var normal.

Mythic+ är nog det bästa Blizzard gjort på länge, förbannat kul.

Permalänk
Skrivet av Överkill:

Var har alla Heroic gillen tagit vägen?
Nu tycker jag dock enbart det spammas antingen casual/RP eller Mythic gillen. Vad har hänt?! :/
Vi är 4-5 polare som är vana raiders med flera års spelande i bagaget. Men ingen av oss är direkt intresserade av just M progression som utgångsläge och vi har inte lyckats ens se ett intressant gille än!

Kanske Vanheim Gaming vore något?
Välkomna!

Permalänk
Administrativ avgift

Nromal verkligen alldeles för enkelt.... Och detta behöver man farma o få gear med

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av andra94:

Nromal verkligen alldeles för enkelt.... Och detta behöver man farma o få gear med

behöver? vi hoppade helt normal, average guild ilvl 847.

Permalänk
Medlem

Skriver ännu ett inlägg i den här tråden. Förundras över att WoW är så j*vla krävande. Kör med specs i signatur nu (1080 för f*n). Högsta möjliga inställingar(render scale 100%). Får cirka 30 fps. Är detta för lite eller är min processor helt enkelt för kass för att få ut mer?

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | GTX 960 | MSI B250I Gaming Pro AC | Corsair 16GB 2400Mhz VENGEANCE LPX | Intel i5 7600K 3,8 Ghz

Permalänk
Medlem

processorn och gpun är mer än god nog. vart får du 30 fps?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Funkish:

Skriver ännu ett inlägg i den här tråden. Förundras över att WoW är så j*vla krävande. Kör med specs i signatur nu (1080 för f*n). Högsta möjliga inställingar(render scale 100%). Får cirka 30 fps. Är detta för lite eller är min processor helt enkelt för kass för att få ut mer?

CPU gör enormt stor skillnad i WoW.
T.ex. så är min nuvarande 6700K märkbart tröttare än min före detta 5775C (moderkortet gurade så jag köpte nytt =/ ).
Även minnesprestanda är viktigt i WoW.

Klocka din 4690K, 4.3+ borde inte vara så svårt att nå.
Och införskaffa 2133 minnen.

Permalänk
Medlem

@Svensktiger: Gör verkligen minnesfrekvensen så mycket?

Hade min processor klockad till 4,4 ghz förut men fick precis samma prestanda.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini C | GTX 960 | MSI B250I Gaming Pro AC | Corsair 16GB 2400Mhz VENGEANCE LPX | Intel i5 7600K 3,8 Ghz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Överkill:

Var har alla Heroic gillen tagit vägen?

Jag har inget direkt emot Mythic raiding per se, utan snarare mentaliteten och atmosfären ett sådant gille medför (visst finns det undantag!).
Senaste två/tre expansionerna har jag alltid nöjt mig med att spela "näst svåraste" svårighetsgraden om man säger.

Nu tycker jag dock enbart det spammas antingen casual/RP eller Mythic gillen. Vad har hänt?! :/

Vi är 4-5 polare som är vana raiders med flera års spelande i bagaget. Men ingen av oss är direkt intresserade av just M progression som utgångsläge och vi har inte lyckats ens se ett intressant gille än!

Problemet med såna guilder är ju att det blir lite kortlivat när man är klar med progress på en vecka eller två pga hur enkelt heroic oftast är. Vad ska man göra sen, farma lite gear för att progressa någon kväll när nästa öppnar? :7

Skrivet av versions:

behöver? vi hoppade helt normal, average guild ilvl 847.

Legendary, titanforge osv.
Vi fick flera 875/880/885 på våran normal clear. T.ex fick en 885 trinket som är bäst, lär hänga med bra långt in på mythic t.om.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Funkish:

@Svensktiger: Gör verkligen minnesfrekvensen så mycket?

Hade min processor klockad till 4,4 ghz förut men fick precis samma prestanda.

Det gör helt klart skillnad.
Och det är inte bara WoW som gillar snabbare RAM numera.
Sedan fler och fler siter har börjat mäta frametimes i spel så har vi ju fått även upp ögonen för "min fps"

CPU och minne påverkar ju average FPS ganska så lite i spel och benchmarks.
Där är ju en snabb GPU det absolut viktigaste.
Men kollar man på FPS drops och min FPS så ser det helt annorlunda ut.

Permalänk
Medlem

Problemet är att WoW har medioker multitrådning för CPUn. Vid en snabb titt så ser det ut som CPU bara ligger på t.ex. 35% belastning när frameraten dippar, men kollar man på de individuella kärnorna så är det någon av dem som maxar 100% och flaskar.

Permalänk
Medlem

Ni som klagar på fps i wow, varför köra på max? Helt onödigt i mitt tycke
Jah kör i läge 6 och har 100fps+ överallt utom i typ städerna och vissa intensiva raidbossar

Permalänk

hallå jag och en kompis har startat upp en social guild på servern kazzak horde, jag har gjort en annan tråd här http://www.sweclockers.com/forum/trad/1445364-wow-guild-kazza... med lite mer info!

Visa signatur

NZXT H440 Razer ||ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix ||Intel I7-6700K|| ASUS ROG MAXIMUS VIII HERO ||Hyper X Fury DDR4 2133MHz 16GB || https://spelfokus.blogspot.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zemlan:

Bah, nu ska vi inte vara pessimist här! Har inga superhöga krav faktiskt. Blir nog bra. =D

Funkar skitbra, finns mer än nånsin att göra så kör på bara. 😉

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Hittade dessa i itemlevel 850.
Vad är dom värda? Till salu.
http://www.wowhead.com/item=141569/samnohs-exceptional-leggin...

Permalänk
Medlem

När jag ändrade till high performance i power settings så flyter det på riktigt bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem
Skrivet av nillas85:

Chansar på att det kanske finns fler här som sitter i samma sits som mig och en polare, vi har spelat ganska mycket sen releasen av Legion, men har inte någon stabil guild... Kanske finns det fler som är utan guild som vill haka på och raida / mythic+ ? Vi är tank , healer runt 848 ilvl.

Edit. Vi är alliance

Vilken server? Jag spelar på Outland. Hade varit intresserad. 848 här med.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RTX 3070 | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

Hittade dessa i itemlevel 850.
Vad är dom värda? Till salu.
http://www.wowhead.com/item=141569/samnohs-exceptional-leggin...

Bara välja server här så ser du.
https://theunderminejournal.com/#eu/search/samnoh%27s%20excep...

30-50k verkar de ligga ute för iaf.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

mitt i allt detta pve rekryterande så kikar jag om det finns någon ally mage som saknar arena partner? inget överdrivet seriöst. jag kör rogue

Permalänk

Ser att det är några stycken ally-spelare som verkar vara på jakt efter ett guild. Om någon av er skulle befinna sig på Ravencrest så kör guilden jag är med i (The Nine Divines) alltifrån casual raiding till mythics inom PvE, samt även en hel del PvP. Lite blandat folk som gillar det mesta. Trevliga personer är alltid välkomna att få en inbjudan.

Visa signatur

PC: Ryzen 5900x | RX 7800xt | 32GB 3200Mhz DDR4
Hemmalab: HP ProDesk G4 400 m. ProxMox
Nät: EdgeRouter X & Deco M5 APs