Permalänk
Skrivet av Frisell:

Grymt, tack !

Permalänk
Medlem

Spelade betan rätt så mycket och den kunde jag köra på high med dator i sign. men nu så klarar jag knappt av att köra på medium på vissa banor.. Lutar åt att jag får uppgradera framöver.

Visa signatur

Corsair Graphite 600T / Corsair TX 850W M / ASUS Z170 Pro Gaming / Intel Core i7 6700K / be quiet! Pure Rock / Corsair 16GB 2133Mhz VENGEANCE / MSI GTX 1080 8GB Gaming X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Frisell:

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolifan:

Spelade betan rätt så mycket och den kunde jag köra på high med dator i sign. men nu så klarar jag knappt av att köra på medium på vissa banor.. Lutar åt att jag får uppgradera framöver.

Jag tror inte det är din dator som är problemet, utan bara det gamla symptomet när BF-betan rullar som smör men spelet i sig ännu inte är optimimerat. Samma sak hände med BF3 och BF4. Synd att de ska fortsätta traditionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

lol. Du är "säkert" bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flopper:

?

Vänligen posta regelbundna gameplays där du gör bättre ifrån dig då.

Permalänk
Avstängd

Kan kanske bli ett delux paket iallafall. Ultimate hoppar jag garanterat.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Umbrellas:

lol. Du är "säkert" bättre

Oh wow, Imponerande, han fick en kill!

Ugh.. vad är det som är så speciellt med det du länkade?

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk

Jag har samma problem som jag hade med bf3/bf4, dvs bsod & random frysningar.
Spelet ballade ur 3 ggr på en timme igår, fick min första bsod på nyburken också..
Jag väntar nog på några patches innan jag skaffar det iaf, betan fungerade felfritt.

Permalänk
Medlem

Lirat ett tag nu, värt att köpas helt klart.
Inga direkta buggar jag märkt förutom lite skumma hitboxes alternativt osynliga bitar av mark/byggnader ? Tycker man sikta rakt på men nånting gör ibland att det inte träffar.
Kan säga om man tyckte betan kändes olikt BF4 i gameplay så är det ännu större skillnad nu. Om det är bra eller dåligt vet jag inte än. Lite störande med all dimma och rök hela tiden, man ser inte ett jota typ men bra mot snipers

Kör nästan enbart boltaction med ironsight. Tycker om känslan i dom.

Permalänk
Medlem

Har lirat det i några timmar nu och jag är väldigt nöjd! Spelet känns lugnare än BF4 och tempot är helt lagom. Roliga banor och domination är riktigt bra!

Är riktigt nöjd med prestandan, kör allt på low @ 1440P med burken i signaturen och får ut runt 80FPS på MP med 64 spelare. Skönt att slippa uppgradera iaf

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Inaktiv

Farligt nära köp nu, GMG's pris ser rätt bra ut (ca 400kr för mig). Blir att fundera lite till dock, blir bara vanliga utgåvan och har ingen större lust eller behov med Access så kommer ändå få vänta ett bra tag till innan jag får spela.

Ni som spelade öppna alfan/betan tidigare i höst/sensommaren, rullar spelet på ungefär lika bra som då eller går det tyngre? Jag var inte helt nöjd med prestandan på mitt system då, och ser ut att vara ett bra tag kvar innan grafikkortsbyte. Inväntar Vega.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Farligt nära köp nu, GMG's pris ser rätt bra ut (ca 400kr för mig). Blir att fundera lite till dock, blir bara vanliga utgåvan och har ingen större lust eller behov med Access så kommer ändå få vänta ett bra tag till innan jag får spela.

Ni som spelade öppna alfan/betan tidigare i höst/sensommaren, rullar spelet på ungefär lika bra som då eller går det tyngre? Jag var inte helt nöjd med prestandan på mitt system då, och ser ut att vara ett bra tag kvar innan grafikkortsbyte. Inväntar Vega.

Något tyngre men kan bero på att banan i Betan var en stor öken. Inte så många grafiska objekt att rita upp.

Permalänk
Avstängd

Funkar väldigt dåligt för mig tyvärr, har en i5 6400 3,3GHz och ett gtx 1070 samt 8gb ddr4. Får köra allt på low med 40-60 fps i 1080p.. Väldigt sällan den ligger stabilt på 60 fps, spelet ser inte ens bra ut och känns hackigt för mig. Har även ominstallerat windows helt för att se om det hjälpte men icke..

Vad är det för fel? Är min cpu för dålig? Personer med sämre hårdvara påstår ju lira på högsta utan några problem så..

Permalänk
Skrivet av Dumli:

Funkar väldigt dåligt för mig tyvärr, har en i5 6400 3,3GHz och ett gtx 1070 samt 8gb ddr4. Får köra allt på low med 40-60 fps i 1080p.. Väldigt sällan den ligger stabilt på 60 fps, spelet ser inte ens bra ut och känns hackigt för mig. Har även ominstallerat windows helt för att se om det hjälpte men icke..

Vad är det för fel? Är min cpu för dålig? Personer med sämre hårdvara påstår ju lira på högsta utan några problem så..

Temperatur på processor och grafikkort när du spelar? Är alla processorkärnor aktiverade?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Avstängd

@fantomsmurfen: cpu runt 40 garder och gpu runt 60, ja alla kärnor är aktiverade.

Permalänk
Skrivet av Dumli:

@fantomsmurfen: cpu runt 40 garder och gpu runt 60, ja alla kärnor är aktiverade.

Hur ser GPU och CPU användningen ut när du spelar? Det kan man kolla med t.ex. Riva Tuner Statisticsserver som ingår i MSI Afterburner när man spelar (fungerar dock inte med DX12) eller med MSI Afterburner efter att man spelat.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fantomsmurfen:

Hur ser GPU och CPU användningen ut när du spelar? Det kan man kolla med t.ex. Riva Tuner Statisticsserver som ingår i MSI Afterburner när man spelar (fungerar dock inte med DX12) eller med MSI Afterburner efter att man spelat.

CPU kör 100% då jag valt i energiinställningar att den alltid ska ligga på 100% för bästa prestandan, GPU verkar ligga kring 70%.

Permalänk
Medlem

Hur bär man sig åt för att få tillgång att spela nu? Räcker det med en kod från t.ex. Greenmangaming, Kinguin? Eller måste man ha EA Access?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jggr:

Hur bär man sig åt för att få tillgång att spela nu? Räcker det med en kod från t.ex. Greenmangaming, Kinguin? Eller måste man ha EA Access?

Det räcker med origin access (inte samma som EA access). Du behöver inte ha köpt spelet.

Permalänk
Medlem

@Snuken: Just det. Det som kostar månadsvis?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dumli:

Det sjukaste av allt är om jag kör på ultra med resolution scale 200% så har jag samma fps som om jag kör på low.. Antar att det kommer uppdatering för spelet när det släppts, är kanske inte 100% optimerat för all hårdvara ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jggr:

@Snuken: Just det. Det som kostar månadsvis?

Japp. 40,50kr tror jag det ligger på. Du kan signa upp dig och direkt avbryta prenumerationen. Du kommer fortfarande ha Origin access i en månad. Faktiskt inte så dumt. Många bra spel man får.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lothbrok:

Oh wow, Imponerande, han fick en kill!

Ugh.. vad är det som är så speciellt med det du länkade?

Se hela sekvensen. Han dödade minst 10 pers i rad. Hela matchen blev 48-10. Igen: jag tror ingen av er är ens i närheten av honom. Enkelt att vara tuff på internet utan att behöva bevisa något

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som upplever att det är mycket svårare att träffa folk med bössorna nu än i betan?
Innan satt ju de flesta sniperskotten men nu missar jag säkert 80%...
Säkert någon inställning eller muskänslighet jag ändrade då som jag inte har ändrat nu.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Myllerman:

Något tyngre men kan bero på att banan i Betan var en stor öken. Inte så många grafiska objekt att rita upp.

Låter ju rimligt, ökennivån var ju som du säger relativt tom.

Iofs kanske alternativet med en månad Access inte vore så dumt, Mirrors Edge: Catalyst kommer ingå framöver och det är den vägen jag tänkt spela det spelet. Med lite tur hinner de båda sammanfalla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

Se hela sekvensen. Han dödade minst 10 pers i rad. Hela matchen blev 48-10. Igen: jag tror ingen av er är ens i närheten av honom. Enkelt att vara tuff på internet utan att behöva bevisa något

Det är inte svårt att döda många i rad och att ha en stor k/d ratio när man spelar sniper, gömd långt bort från flaggorna. Dessutom missar han nästan alla som rör sig, han träffar nästan bara de som är statiska.

https://m.youtube.com/watch?list=LLq5PElDjGO9vtlYkGx4ZBsQ&v=6...

Du ser, han är inte många i närheten av...

Visa signatur

Alienware AW2723DF- LCD2C-
MacBook Pro M1
Aune X1S GT- RTX3080- NCase M2
Everybody has a plan until they get their mouthgard punched out of the ring in the first round!

Permalänk
Medlem

Okej, lägg upp ett klipp där du tar 48-10. Du kan börja spelet nu om du har Origin Access.

Som jag sa: de som dissar honom borde själva bevisa att de är bättre. Väldigt enkelt att sitta på internet och säga hur enkelt allt är. Betyder inte ett skit om man inte själv är i närheten av honom. Ingen av de som sagt att allt han gör är enkelt har bevisat något själva. Bara tomma ord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Umbrellas:

Okej, lägg upp ett klipp där du tar 48-10. Du kan börja spelet nu om du har Origin Access.

Som jag sa: de som dissar honom borde själva bevisa att de är bättre. Väldigt enkelt att sitta på internet och säga hur enkelt allt är. Betyder inte ett skit om man inte själv är i närheten av honom. Ingen av de som sagt att allt han gör är enkelt har bevisat något själva. Bara tomma ord.

Visst vad jag säger är inte bevis på hur bra eller dåligt jag själv är på bf.
Men det är inte tomma ord, för att jag försöker förklara för dig varför det är inget speciellt med det han gör. Han gömmer sig långt bort från objektiverna, och träffar bara fiender som är statiska.
Jag kan erkänna att jag själv gör sällan banor med 4 eller 5 k/d ratio om jag inte har kollegor som hjälper mig upp när jag faller. Samtidigt spelar jag betydligt mer agressivt än han i videon du länkte.

Dessutom jag lade upp en länk till en video från en kille jag känner så du får se skillnaden med en riktig top spelare.
Om du inte vill att folk ska tänka eller tycka nåt om det du tycker är fantastisk, så kanske du borde undvika lägga upp länkar.

Visa signatur

Alienware AW2723DF- LCD2C-
MacBook Pro M1
Aune X1S GT- RTX3080- NCase M2
Everybody has a plan until they get their mouthgard punched out of the ring in the first round!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dumli:

Skrivet av Dumli:

Det sjukaste av allt är om jag kör på ultra med resolution scale 200% så har jag samma fps som om jag kör på low.. Antar att det kommer uppdatering för spelet när det släppts, är kanske inte 100% optimerat för all hårdvara ännu.

Löste problemet, blev så trött på skiten så åkte och köpte en ny processor hos inet idag. blev en i5 6600k och 2x8gb ddr4 så nu lirar jag allt på ultra med 150% resolution scale stabila 60fps, ~100 fps med vsync av. Nu är jag nöjd!