Permalänk

Nyskapad Rust Server!

Halloj!

Tänkte bara checka läget och se om det finns folk som är intresserade av Rust här?

Jag och en kompis har nyligen startat en ny server (8 september) och söker spelare!
Vårat mål med servern är att skapa en bra server med aktiva adminer utan använding av något slags fusk. Eftersom jag jobbar hemifrån så har jag tillgång till servern typ 24/7.

Servern är nära till ''Vanilla'', enda skillnaden är att man får 2 gånger mer resources och 2 gånger mer XP, så det går lite fortare att komma igång. Även att man kan stacka vissa saker x2 har lagts till efter request.

Servern har även tillgång till ''live-map'' vilket gör att du och dina vänner kan se vart ni befinner er på kartan utan att behöva fråga ''vart är du!?'' hela tiden
Den hittar du här: http://playrust.io/map/?185.62.206.115:28295

Så här ser reglerna ut (Engelska)

-No Griefing
-No Spamming
-Respect all Players
-No Racist, homophobic or Sexist Remarks
-No Admin Abuse
-No Cheating (Obviously)
-No Exploits

Du hittar servern under ''Modded'' och därifrån så söker du bara på ''RustyDay''.
Fullt namn: [EU] RustyDay | 2x XP/gather/stack | Livemap | Wiped 6/10

Let me know, skulle vara sjukt kul med nytt folk!

Edit: Vi har bytt namn på servern, detta för att inte hålla den begränsad till bara EU/SWE.

Permalänk
Medlem

@Houratronic: Vi är ett gäng som kommer att börja spela det igen och vi kommer gärna in på eran server och ser om det är en server som passar för oss

Permalänk
Medlem

Vad innebär griefing i rust egentligen? Första gången jag spelar nu på din server och en snubbe har gett sig på min bas regelbundet och igår kväll tog han sig in och dödade mig, förstörde tool cabinet och tog över basen.

Hade ansett det vara griefing i andra spel men det kanske är ok i rust?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Xenofonus: Hej Xenofonus!

Kommer du ihåg vem det var som gjorde så? Vi har haft ett gäng på 6 pers som har raidat spelare som precis börjat lira på servern, vi har bett dom sluta upp med det då det inte finns en enda chans för nya spelare att progressa i spelet och det klassas som en viss griefing. Vi har även gett dom en varning för detta.

Nästa gång det händer, var snäll och skriv direkt i chatten! Som sagt, vi är väldigt aktiva admins och kollar chat loggen väldigt ofta

Kul att du spelade på servern iallafall, du är välkommen tillbaka närsom!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Houratronic:

@Xenofonus: Hej Xenofonus!

Kommer du ihåg vem det var som gjorde så? Vi har haft ett gäng på 6 pers som har raidat spelare som precis börjat lira på servern, vi har bett dom sluta upp med det då det inte finns en enda chans för nya spelare att progressa i spelet och det klassas som en viss griefing. Vi har även gett dom en varning för detta.

Nästa gång det händer, var snäll och skriv direkt i chatten! Som sagt, vi är väldigt aktiva admins och kollar chat loggen väldigt ofta

Kul att du spelade på servern iallafall, du är välkommen tillbaka närsom!

Hej! Jo först hade vi problem med en som hette Lyxkryssaren som dödade och rånade mig tillsammans med ett gäng redan då jag bara hade ett litet träskjul och flera gånger igen senare. Men en som hette psychosam som också verkar tillhöra ett gäng var det som började bråka med oss och lyckades stjäla basen när vi inte spelade.

Men vi lär oss mer med varje attack, dock inte jättekul som ny när man blir farmad regelbundet så fort man börjat återhämta sig från förra attacken

Permalänk
Skrivet av Xenofonus:

Hej! Jo först hade vi problem med en som hette Lyxkryssaren som dödade och rånade mig tillsammans med ett gäng redan då jag bara hade ett litet träskjul och flera gånger igen senare. Men en som hette psychosam som också verkar tillhöra ett gäng var det som började bråka med oss och lyckades stjäla basen när vi inte spelade.

Men vi lär oss mer med varje attack, dock inte jättekul som ny när man blir farmad regelbundet så fort man börjat återhämta sig från förra attacken

Jo men precis, Lyxkryssarn har vi tagit ett snack med och bett han och hans gäng att inte raida spelare som nyligen börjat lira, och att inte raida hus som det syns på att spelaren i sig inte spelat tillräckligt mycket ännu.

Det jag kan rekommendera dock är att försöka bygga ett hus som inte ligger så öppet! Lite längre bort från allting kanske? eller i en skog och bara farma träd utanför skogen osv! Själva raidingen är ju en stor del av hela spelet så ibland får man helt enkelt förvänta sig att bli raidad, speciellt om man inte jobbat tillräckligt på basen. Lyxkryssarn och hans gäng har spelat på servern nästan varenda dag enda sen wipen så dom har inte så mycket annat att göra just nu förutom att raida.

Precis som du säger, så måste man ju lära sig den hårda vägen ibland, genom att bli raidad själv. Viktigt att tänka på är att inte ha felvända väggar, detta är något som en hel del nybörjare till spelet gör fel och inte riktigt tänker på. Det är så simpelt att ta sig igenom en bas som har felvända väggar, då det bara är några slag med en pickaxe! Och sen självklart försöka upgradera hela huset till sten innan man loggar ut, det är nästan det viktigaste