Gta 5 story mode sista uppdraget hjälp!

Permalänk
Avstängd

Gta 5 story mode sista uppdraget hjälp!

Hej jag funderar på kan man använda dom pengarna man får i sista uppdraget på story mode i gta 5 till online mode? Och isf hur får man dom pengarna till online mode isf? Eller är det så att folk köper cash shark kort för att ha råd att köpa saker i spelet? Mvh.

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nätaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5

Permalänk
Medlem

Offline är offline. Online är online. Du kan inte ta saker från ena spelläget till andra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av babbelfisk:

Offline är offline. Online är online. Du kan inte ta saker från ena spelläget till andra.

Så folk spenderar massa saker i online mode med att köpa shark card för att tex ha råd med bilar för över miljonertals kr? Samt köper stor paradis fartyg för 8 miljoner. Hur fasen får dom så mycket pengar? Jag tror ju knappast dom spenderar riktiga pengar för att köpa shark kort för 700kr eller? Det dyraste shark kortet kostar 600 eller 700kr.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi -- Corsair crystal 570X -- Moderkort -- Asus strix X470 - F gaming -- Processor -- AMD ryzen 2700X 4.25ghz -- Cpu kylare --Corsair H150i PRO RGB -- Grafikkort Gigabyte Geforce GTX 1080 TI 11GB OC -- Ramminnen Corsair vengeance rgb pro 3200mhz -- nätaggregat -- Corsair RM750x -- SSD (M2) -- Nvme M2 970 EVO 500GB -- SSD -- Samsung 850 pro 256gb -- HDD -- Seagate barracuda 1TB -- Ljudkort SoundblasterX AE-5

Permalänk
Medlem

@gamerfreak87: Dom gör heists, investerar i byggnader och leker med aktier.

Permalänk
Inaktiv

Man fick typ 100 mille för onlineläget vid release om jag minns rätt. Det är dessutom väldigt lätt att tjäna pengar. Har inte direkt kört offlineläget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamerfreak87:

Så folk spenderar massa saker i online mode med att köpa shark card för att tex ha råd med bilar för över miljonertals kr? Samt köper stor paradis fartyg för 8 miljoner. Hur fasen får dom så mycket pengar? Jag tror ju knappast dom spenderar riktiga pengar för att köpa shark kort för 700kr eller? Det dyraste shark kortet kostar 600 eller 700kr.

Antingen köper man shark cards eller så spelar man spelet så man tjänar ihop pengar via missions online. Man får rätt mycket pengar genom att köra heist t.ex.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av biorrith:

@gamerfreak87: Dom gör heists, investerar i byggnader och leker med aktier.

Okej heist har jag spelat och visst det gav lite men hur gör man typ med aktier då kan du berätta lite hur man kan göra typ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hela gta online var broken senast jag spela det. Alltid en på serven som fuskade och hade hur mycket pengar som helst....

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamerfreak87:

Okej heist har jag spelat och visst det gav lite men hur gör man typ med aktier då kan du berätta lite hur man kan göra typ?

Köp billigt sälj dyrt

Permalänk

Det mest effektiva sättet att tjäna pengar i GTA Online är att vara 4st pers som kör sista heisten om och om igen.

Efter det så är det väl CEO missions men då får du lägga ut lite miljoner som du måste tjäna tillbaka innan du börjar gå plus.

Sen finns ju shark cards, perfekt om man vill bli deprimerad för dom miljonerna ryker fort som satan

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamerfreak87:

vadå hur ? är det små barn som spelar gta eller? det är ju vuxna människor som köper dom där shark cards vad är det som är så konstigt med det?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av HazZarD:

vadå hur ? är det små barn som spelar gta eller? det är ju vuxna människor som köper dom där shark cards vad är det som är så konstigt med det?

Ja det är väl jävligt fel att bränna riktiga pengar med att köpa Shark kort för 700 spänn. Köper hellre nått roligare på en data affär för 700 spänn på ett texempell. fast mest vad jag undrar är om dom faktiskt fuskar nästan alla i spelet som har flera miller.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

För det första så går det inte att handla med aktier i Online Mode, det är endast i Story Mode du har aktier, så där kan du ju ha flera hundra miljoner, beroende på hur du kör och investerar i aktier innan missions.

I Online så kör man alla heists, sedan om du kör alla i rad med samma gubbar och ingen dör så får du ju en bonus på 10 mille. "10 million challenge". (tror man kan göra den om och om igen) Om man kör med samma snubbar igenom alla får man väll 100k bonus? (en gång?)

Sedan har du ju typ 300 missions som man kan köra, favoriterna är väll Blow Up missions. Sedan "Survival" 10 waves, så får man väll 50k.

Är bara Rank 115 nu men har en Yatch, de 3 Penthousen i Eclipse Towers samt 2 till små bostäder. Har ett CEO kontor och warehouse. Flygplan och heli i guld. Alla vapen. 30+ bilar och då har jag inte ens kört så mkt... Fatta dem som började spela på konsoll innan, dem är ju uppe i Rank 200-400. Aldrig köpt ett Shark Kort, är så inte värt det! Bättre att spela 1h missions istället ju.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Extremaz:

För det första så går det inte att handla med aktier i Online Mode, det är endast i Story Mode du har aktier, så där kan du ju ha flera hundra miljoner, beroende på hur du kör och investerar i aktier innan missions.

I Online så kör man alla heists, sedan om du kör alla i rad med samma gubbar och ingen dör så får du ju en bonus på 10 mille. "10 million challenge". (tror man kan göra den om och om igen) Om man kör med samma snubbar igenom alla får man väll 100k bonus? (en gång?)

Sedan har du ju typ 300 missions som man kan köra, favoriterna är väll Blow Up missions. Sedan "Survival" 10 waves, så får man väll 50k.

Är bara Rank 115 nu men har en Yatch, de 3 Penthousen i Eclipse Towers samt 2 till små bostäder. Har ett CEO kontor och warehouse. Flygplan och heli i guld. Alla vapen. 30+ bilar och då har jag inte ens kört så mkt... Fatta dem som började spela på konsoll innan, dem är ju uppe i Rank 200-400. Aldrig köpt ett Shark Kort, är så inte värt det! Bättre att spela 1h missions istället ju.

ja det tycker jag med. Är bättre att spela upp sig. Jag spela så att jag har haft högst en miljon. Har kört massa heist uppdrag. Ett uppdrag var när man skulle ta en fånge på en anstalt och fly med honom med ett flyg plan då fick jag 60K

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Majoriteten av alla som sitter med flera miljoner har fått moneydrops av fuskare. Ingen hemlighet att det sker. Började du spela nu så är du dock sent ute. De flesta fuskare åker på ban direkt numera. Förut var det 7 dagar, 3 månader och slutligen permban.

Visa signatur

Intel inside ✔ Intel i5 14400F | Intel Arc B580 12GB Steel Legend OC | Corsair Vengeance LPX 32GB 3600MHz | Kingston KC3000 2TB NVME | Windows 11 + Fedora