Permalänk
Medlem

PS4 högt surrande

Har fått ett surrande ljud som har blivit lite högre över tiden. Den blir även lite varmare. Är det något att oroa sig för? Har första generations Playstation 4

Visa signatur

Razer Blade Pro 17(2020) I7-10875H, RTX 2070MQ, 16GB RAM. Spelar fortfarande i 1080p med högre uppdateringfrekvens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av patrikf1:

Har fått ett surrande ljud som har blivit lite högre över tiden. Den blir även lite varmare. Är det något att oroa sig för? Har första generations Playstation 4

Kolla om det kan va en fläkt, isåfall, gör rent lite grann.

Utsida:

Insida:

Om det inte löser felet kan fläkten vara trasig, eller så rengjordes den inte ordentligt. Var genomförlig när du gör rent den.
Något att oroa sig för, alla system som inte rengörs kommer (om dem behöver luft t.ex.) köra varmare, vilket sänker levnadslängden på hårdvaran. Beror från situation till situation hur illa det faktiskt är. Om du aldrig rengjort den, gör det. Särskilt om du inte har något garanti längre, eftersom det kommer bryta din garanti att öppna upp den.

Notera: Du har ingen garanti kvar på enheten efter att du har öppnat upp den.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddyfresh:

Kolla om det kan va en fläkt, isåfall, gör rent lite grann.

Utsida:
https://www.youtube.com/watch?v=z3PJQTGcHSY

Insida:
https://www.youtube.com/watch?v=1-2sWplUY5U

Om det inte löser felet kan fläkten vara trasig, eller så rengjordes den inte ordentligt. Var genomförlig när du gör rent den.
Något att oroa sig för, alla system som inte rengörs kommer (om dem behöver luft t.ex.) köra varmare, vilket sänker levnadslängden på hårdvaran. Beror från situation till situation hur illa det faktiskt är. Om du aldrig rengjort den, gör det. Särskilt om du inte har något garanti längre, eftersom det kommer bryta din garanti att öppna upp den.

Notera: Du har ingen garanti kvar på enheten efter att du har öppnat upp den.

Finns det nått sätt utan att öppna upp konsolen eller är det här det enda? Det kommer från kylningen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Razer Blade Pro 17(2020) I7-10875H, RTX 2070MQ, 16GB RAM. Spelar fortfarande i 1080p med högre uppdateringfrekvens.

Permalänk

Min surrade också förut. Blåste rent den och den surrar fortfarande ibland men inte lika högt längre. Det var främst vid start av konsolen som det satte igång.

Visa signatur

För cool för att skryta om min setup

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad -> Spelkonsoler och konsolspel*
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Lånar tråden. Jag köpte en ps4 pro vid lansering. Har endast Fifa på skiva och märker att den börjar låta ibland under spelande, eventuellt tilltar oljudet likt en varvökning för att sedan försvinna och bli tyst igen. Och jag tror minsann att den har haft denna dåliga egenskap ända sedan jag fick den. Låter konstigt att det skulle vara damm redan då väl, eller ska man testa öppna och blåsa lite?

Mvh

Permalänk
Skrivet av naahooJ:

Lånar tråden. Jag köpte en ps4 pro vid lansering. Har endast Fifa på skiva och märker att den börjar låta ibland under spelande, eventuellt tilltar oljudet likt en varvökning för att sedan försvinna och bli tyst igen. Och jag tror minsann att den har haft denna dåliga egenskap ända sedan jag fick den. Låter konstigt att det skulle vara damm redan då väl, eller ska man testa öppna och blåsa lite?

Mvh

Läsaren på ps pro låter för jävligt. Min PS pro drar även upp fläkten ordentligt på pro patchade spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av naahooJ:

Lånar tråden. Jag köpte en ps4 pro vid lansering. Har endast Fifa på skiva och märker att den börjar låta ibland under spelande, eventuellt tilltar oljudet likt en varvökning för att sedan försvinna och bli tyst igen. Och jag tror minsann att den har haft denna dåliga egenskap ända sedan jag fick den. Låter konstigt att det skulle vara damm redan då väl, eller ska man testa öppna och blåsa lite?

Mvh

Skrivet av Pessimismo:

Läsaren på ps pro låter för jävligt. Min PS pro drar även upp fläkten ordentligt på pro patchade spel.

Samma här. Ljudnivån på PS pro lämnar en hel del att önska.

Visa signatur

Dator 1: Intel 6700k @ 4.5ghz |Asus Z170-A |Corsair 16GB Vengence LP |Palit 1080 Jetstream |Samsung 850 EVO 512GB + Crucial m4 128GB
Dator 2: Intel 2500k @ 4,4ghz |Asrock Z68 Extreme4 |Corsair 8GB Vengence |Gigabyte 970 G1 Gaming |Crucial m4 128GB

Permalänk

För att svara på TS istället för prata om ljudet från optiska enheten på PS PRO (som ska vara av samma modell som i gamla PS).

Du bör skruva upp den för rengöra den riktigt. Det är en kanal med kylfläsar som går bak mot PSU som hade rätt mycket damm i sig för mig. Jag skruvade upp, blåste rent noga och skruvade ihop den. Den gick från låta rätt illa till lika tyst som första gången jag startade den. Det tar cirka 30min om man är lite osäker på vad man gör, men väldigt enkelt.

Permalänk
Medlem

Ljudet på min Ps4 pro

Är detta normalt ljud? Kommer då och då, varvar sedan upp lite för att bli tyst återigen?

http://sendvid.com/nkppa23c

Ibland kan den ha de ljudet en längre stund, för att sedan gå tyst.

Permalänk
Medlem

Ursäkta om jag lyfter en flera år gammal tråd, men jag trillade hit från Google och då jag driver en butik som dagligen gör rent och byter kylpasta på PS4 tänkte jag kommentera ljudnivån på PS4 PRO.

Det är troligen en "bugg" i första revisionen av PS4 PRO som gör att vissa spel - troligen dom som är "patchade" för att utnyttja den extra kraften i PRO - triggar något som gör att fläkten går på högsta varvtal hela tiden.

Det spelar ingen roll hur mycket man rengör osv. Vi har provat på flera stycken.

Sälj den billigt och ärligt till någon som inte är bekymrad över ljudnivån och köp en senare tillverkad. Det är bara de första som beter sig så, revision 2 och framåt är betydligt tystare.