Stor brist på NES Classic (here we go again Nintendo...)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Schluug:

Håller med till fullo, tänk om NES Classic hade möjlighet att köra orginal-kassetter, mmm!

Jag hade gärna sett att en premium-modell för entusiaster också hade släppts som faktiskt klarat av detta. Med tanke på vad folk betalar för att få bra bild med dessa äldre konsoller så är prisfrågan inget större problem för dessa.

Permalänk
Medlem

Det hade ju räckt med någon sorts lagringslösning, om man inte vill lägga pengarna på att göra det möjligt att läsa kassetterna. Men man har så klart valt att slopa alltihop för att förhindra att någon kör piratkopior. Jag hade varit sjukt nöjd om man kunde byta spel på den inbyggda flash-lagringen, det hade räckt.
Default verkar det som om den här lilla lådan kanske är svår-moddad, men med lite tur så kan man modda på USB, via UART-pins, om det är vad de faktiskt är. Jag hoppas på att man den vägen kan åtminstone byta ut de spelen som ligger i de default 4gB lagring som sitter på moderkortet. Är man riktigt modig kan man ju garanterat byta ut det minnet mot ett större, men då tillkommer problemet med att programmera det innan man flyttar över det, och sen har man inga möjligheter att ändra innehåll igen. Inte helt enkelt att ytmontera en sockel som är kompatibel med vettiga flashminnen...
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Fick besked av inet igår att min beställning troligen inte hinner komma till jul, har avbeställt allt nu. Det var den perfekta julklappen

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

0.

De kan bara tillverka fler... det är trots allt en retro produkt. Den blir inte gammal... Det är först när marknaden är mättad som den blir värdelös.

Pratade om asus strix OC GTX 1080 Tycker inte den är speciellt retro

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem
Skrivet av xcluzive:

Pratade om asus strix OC GTX 1080 Tycker inte den är speciellt retro

Ahh. Då håller jag med. Det är utan tvekan en gångs periodvara, som ersätts snart nog.
Antog att det var NES Classic som tråden handlade om som diskuterades, och varför det inte är lönt att lägga dem på lager, när man kan tillverka fler om 6 mån istället.

Permalänk
Medlem

Jag har inte hört något mer om min 3mån gamla beställning på retrospelbutiken än att orderstatus är "Under behandling" Gissar att om den inte slår om till "skickad" under dagen så får jag vänta till Q1 2017.

Permalänk
Medlem

CDON har skickat min idag. Nu börjar jakten på en förlängnings kabel till dosan

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | MSI RTX 5080 | Asus XG27AQDMG Oled

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Leffe-:

CDON har skickat min idag. Nu börjar jakten på en förlängnings kabel till dosan

Grattis!

Permalänk
Medlem

Fortfarande ingen notifikation till mig från Webhallen om försening så jag hoppas man kan gå förbi dem på lunchen imorgon och plocka upp den.
Blev lite orolig när @silent87 fått mail om det och jag också bokade den 14:e...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Men tack du
Hade bokat en på Webbis också men dom faila

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | MSI RTX 5080 | Asus XG27AQDMG Oled

Permalänk
Medlem

Fick precis detta mail från webhallen:

Citat:

Din beställning finns nu att hämta i vår butik på Sveavägen 39 i Stockholm (Hötorget).

Följande produkt finns att hämta:

1 st Basenhet - NES Classic Mini Edition - 799 kr/st
Summa: 799 kr
Att betala: 799 kr

Woop woop

Inte hört något om den extra handkontrollen.

Permalänk

Och hur blir det butikernas egna lager? kommer det inte heller finnas föräns i januari 2017 ?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem

Jag har kontaktat några elektronik-kedjor men inga av dessa (i Göteborgstrakten iallafall) verkar ha några i butikslager, allt verkar vara bokat. Att ställa sig i kö verkar alltså bli meningslöst.

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte B760 Gaming X | SSD: Samsung 990 Pro M.2 1TB + Crucial P3 M.2 1TB CPU: Intel Core i7 14700 2.1 GHz 61MB | RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 4800MHz CL40 Vengean | Grafikkort: ASUS Dual GeForce RTX 4060 EVO 8GB OC | Chassi: be quiet! Pure Base 600 Silver | PSU: Corsair RM750e ATX 3.0 750W V3 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, Switch 2, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 16 Pro 128GB, LG OLED 55C2

Permalänk
Medlem

Alla butiker jag hört med listar nästa leverans till januari

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Ifrån Dustin så är det inte leverans på min order förrens i februari 2017 tyvärr.

5010970205 Nintendo Classic Mini: Nes Controller 1 0 1 Beräknad till vårt lager 2017-02-06 99,58 kr
5010970203 Nintendo Classic Mini Ink. 30 Games 1 0 1 Beräknad till vårt lager 2017-02-06 635,24 kr

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem

Jaha det verkar som man blir utan NES idag. Jag beställde 2016-07-14 19:26 på webhallen och tyckte jag var ganska snabb. Nån som fått en skickad från webhallen?

Permalänk
Skrivet av hultron:

Fick precis detta mail från webhallen:

Woop woop

Inte hört något om den extra handkontrollen.

Vilken tid bokade du din? Min beställning var 18:10. Inte fått någon info om leverans än.

Visa signatur

Programmerare, prestandatestare.
----------------------------------------------------------------
7800X3D. 32GbRam. 2+4Gb M2 + 18Gb. 43" 4K. RX9070. S23 Ultra.
Lödstation, Oscilloscop och en massa olika microcontrollers.

Permalänk
Medlem

@noobs & @DigitalEmu Beställde också på kvällen den 14:e men har ännu inte hört något. Beställde i och för sig en annan sak som skulle finnas i lager i min lokala butik imorse och har inte fått att den finns att hämta heller.

Enligt @Webhallen så ska de ha kontaktat de som inte kunde få idag för ca 2 veckor sedan:

Permalänk
Medlem

Jag har inte ens fått ett email om att jag inte ska få den. Inte sådär jättebra skött kan tyckas av @Webhallen

Permalänk
Medlem

Woooha! När man gnäller lite så... Fick precis mail om att min NES och dagens beställning finnas att hämta. Dagen är räddad

Permalänk
Skrivet av noobs:

Jag har inte ens fått ett email om att jag inte ska få den. Inte sådär jättebra skött kan tyckas av @Webhallen

Gick förbi Webhallen i Kista. De ska komma med dagens leverans, normalt mellan 13-14, till de som hämtar ut där.
Tjejen i kassan hade fått mail att hon inte skulle få sin denna omgång så än finns det hopp för oss som inte fått det^
tråkiga mailet.

Visa signatur

Programmerare, prestandatestare.
----------------------------------------------------------------
7800X3D. 32GbRam. 2+4Gb M2 + 18Gb. 43" 4K. RX9070. S23 Ultra.
Lödstation, Oscilloscop och en massa olika microcontrollers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DigitalEmu:

Gick förbi Webhallen i Kista. De ska komma med dagens leverans, normalt mellan 13-14, till de som hämtar ut där.
Tjejen i kassan hade fått mail att hon inte skulle få sin denna omgång så än finns det hopp för oss som inte fått det^
tråkiga mailet.

Trodde att de som jobbade i butiken hade förtur men verkade inte så

Beställde just från Ginza samt maila dem och fråga om deras va fullbokade stod inget på deras hemsida stod bara att de inkommer om några dagar.

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Frågade hos mitt lokala Mediamarkt. Dom får in 5st varje vecka, och förbokningskön är 25 pers. Så minst 5-6 veckor med andra ord. Det sänds med andra ord ut VÄLDIGT få enheter.

Visa signatur

Galleri: https://imgur.com/a/4JTFzOF

Threadripper 1950X @ 3.8GHz — MSI X399 Gaming Pro Carbon
MSI 1080 Ti FE — 2 x PALIT 980 Ti — Corsair AXi1500W — G.Skill Trident Z RGB 64GB 3200 C14 — Corsair Obsidian 900D — EKWB custom loop — Acer Predator X34

Permalänk
Medlem

Min fru fick mail igår av Netonnet att vi inte skulle få våran enhet levererad med första leveransen. Hon sa att hon beställde den ca 2 dagar efter att de släppt den för försäljning.
Nåväl. Något retrolir till Jul blir det inte i år.

Visa signatur

Dator nr.1
CPU:R7 5800X GPU:RX 5600XT MEM:16GiB 3600CL16 OS:Win 10 Pro Chassi:O11 Dynamic Mini
Dator nr.2
CPU:R5 5600X GPU:Powercolor RX 5600XT MEM:16GiB 3200CL16 OS:Win 10 Pro Chassi: Ghost S1 mkII, Pangea
Bärbar: Microsoft Surface Pro4

Permalänk
Medlem

Jag hämtade ut min på Webhallen idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Ahh. Då håller jag med. Det är utan tvekan en gångs periodvara, som ersätts snart nog.
Antog att det var NES Classic som tråden handlade om som diskuterades, och varför det inte är lönt att lägga dem på lager, när man kan tillverka fler om 6 mån istället.

Jag vill påstå att NES mini är lite av en periodvara ändå. Nintendo har just nu ett stort glapp i sin produktportfölj. Wii U floppade får man väl säga och ligger på sin dödsbädd. 3DS går bra men börjar kännas lite halvgammal. Deras nästa maskin, som många ser fram emot, kommer inte förrän nästa år. Framför allt är många av de mer traditionella spelarna intresserade av Switch, de som inte gillade Wii och Wii U så mycket, likväl trotjänarna som följde med på Wii-tåget. Läget är perfekt för en "blast from the past" i form av NES mini. Sedan kommer fokus och intresse flyttas till Switch för många. Jag tror det hade varit bättre att kränga en sak i taget istället för att i praktiken släppa NES classic och Switch samtidigt.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Upplever lite delay från man trycker hoppa tills den hoppar i super mario 3.

Nu har jag iof spelat tillräckligt med SM3 i mitt liv och upplever inte samma problem i tex Gradius vilket jag blir hemskt glad över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aene:

Hur fick du veta att Webhallen flyttats till 2017? Beställde där den 14:e juli och kan inte se att de sagt något mer ännu...

När exakt beställde du, alltså klockslag?

Min beställning står registrerad 14/7 16.59 och jag fick mail om att hämta ut min här i Uppsala idag. Hade dock inte möjlighet att hämta den idag och vi får se om man gör det eller ej. Inte alla recensioner som är så lovande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av noobs:

Jaha det verkar som man blir utan NES idag. Jag beställde 2016-07-14 19:26 på webhallen och tyckte jag var ganska snabb. Nån som fått en skickad från webhallen?

Skrivet av DigitalEmu:

Vilken tid bokade du din? Min beställning var 18:10. Inte fått någon info om leverans än.

Jag la min beställning 14/7 16.59 och har fått mail om att den ligger och väntar där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsyCor:

När exakt beställde du, alltså klockslag?

Min beställning står registrerad 14/7 16.59 och jag fick mail om att hämta ut min här i Uppsala idag. Hade dock inte möjlighet att hämta den idag och vi får se om man gör det eller ej. Inte alla recensioner som är så lovande.

Måste kolla om jag har kvar det mailet, men jag var i alla fall efter dig. runt klockan 20.