Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av CROE:

Ser riktigt bra ut!

Hade behövt ett nytt ställ till mina Audeze LCD-2 Rosewood... Någon som har tips på ett passande för en rimlig peng?

Skickades från m.sweclockers.com

Audeze ser riktigt bra ut på Room's ställ.

https://www.thomann.de/se/rooms_audio_typ_fs_n_headphone_stan...

https://www.thomann.de/se/rooms_audio_typ_iii_n_headphone_sta...

Annars något från Oelbach.

https://www.thomann.de/se/oehlbach_alu_style_matte_black.htm

Det finns ju Omega-ställ i plast för någon hundralapp, med med tanke på vad hörlurar och förstärkning kostar så tycker jag att det förtjänar något bättre.

Permalänk
Medlem

Sen finns Akkelis egna ställ som är rätt snyggt imho. Stabilt är det hur som.

http://www.akkelisaudio.com/tweaks-tillbehor/horlursstall-tra...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Silverstone har ett par snygga hörlursställ i silver och svart.

Permalänk
Medlem

Tack för era tips på ställ till hörlurarna.

Men jag lyssnade igenom ett utav Leonard Cohen's album, och efter halva la vänstra elementet av.

Jag har nu konstaterat att det är sönder (bytt sida på sladden, testat flera ljudkällor).

Så jävla besviken, haft de i några månader... Nu blir jag utan hörlurar ett bra tag antar jag (reparation i staterna?).

Audeze LCD-2 köpta på Reference Audio i somras, legat i deras lager ett tag och är första generationen Fazor.

Permalänk
Medlem

@CROE: Usch vad tråkigt, men det är ju tyvärr ett relativt sett vanligt problem med Audezes lurar. I bästa fall så kommer lurarna repareras i staterna. Tur i oturen är ju att Reference audio är en väldigt bra butik.

Slänger upp en bild på mitt ställ nu också, även om det kanske inte är till mycket nytta nu när du är lurlös.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

@CROE: Usch vad tråkigt, men det är ju tyvärr ett relativt sett vanligt problem med Audezes lurar. I bästa fall så kommer lurarna repareras i staterna. Tur i oturen är ju att Reference audio är en väldigt bra butik.

Slänger upp en bild på mitt ställ nu också, även om det kanske inte är till mycket nytta nu när du är lurlös.

http://i.imgur.com/QwN0bdC.jpg

Väldigt väldigt besviken, vara utan lurar nu när mörkret faller om kvällarna och frugan är bortrest kommer vara tufft. Jag som får min nya handgjorda kabel i morrn efter en månads väntan.

Hur lång tid kan reparationen ta?

Hoppas att Reference återkommer under morgondagen och jag slipper betala frakt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av CROE:

Väldigt väldigt besviken, vara utan lurar nu när mörkret faller om kvällarna och frugan är bortrest kommer vara tufft. Jag som får min nya handgjorda kabel i morrn efter en månads väntan.

Hur lång tid kan reparationen ta?

Hoppas att Reference återkommer under morgondagen och jag slipper betala frakt.

Skickades från m.sweclockers.com

Om det är ett garantiärende så borde de väl inte kunna kräva att du ska betala frakt? Låter konstigt.

Fråga om du kan låna ett par lurar medans dina är borta.

Permalänk
Medlem

Finns en tråd på HF om det, gäller visserligen LCD-3 men det ger en 'hint' om hur läget är. Köpte du dem som demoex (eftersom det är första generationens fazor)? Vad har du för garanti på dem i så fall?

http://www.head-fi.org/t/771760/how-many-times-have-your-lcd3...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fetskaft:

Om det är ett garantiärende så borde de väl inte kunna kräva att du ska betala frakt? Låter konstigt.

Fråga om du kan låna ett par lurar medans dina är borta.

Talade med en kille tidigare i höstas angående garantin, då jag läst mycket om Audeze kvalitetsproblem, och då nämnde han detta. Men ifrågasatte inte då jag antog att detta inte skulle hända.

Bra idé, ska fråga detta. Bor långt ifrån Stockholm dessvärre, hade vart smidigare att ta det på plats.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Finns en tråd på HF om det, gäller visserligen LCD-3 men det ger en 'hint' om hur läget är.

http://www.head-fi.org/t/771760/how-many-times-have-your-lcd3...

Tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@CROE: Tråkigt att höra men jag hoppas att detta löser sig på ett snabbt och smidigt vis för dig för det är ju ändå några ören det rör sig om.
Återkopppla gärna framöver hur det går.

Mina ligger tryggt i väskan, tror jag. https://sv.wikipedia.org/wiki/Schr%C3%B6dingers_katt

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av CROE:

Tack för era tips på ställ till hörlurarna.

Men jag lyssnade igenom ett utav Leonard Cohen's album, och efter halva la vänstra elementet av.

Jag har nu konstaterat att det är sönder (bytt sida på sladden, testat flera ljudkällor).

Så jävla besviken, haft de i några månader... Nu blir jag utan hörlurar ett bra tag antar jag (reparation i staterna?).

Audeze LCD-2 köpta på Reference Audio i somras, legat i deras lager ett tag och är första generationen Fazor.

Trist mina har gått som tåget i de 6 år eller så jag haft dem. Men det var väl främst efter Fazor de började få problem? Bara haft ett par episoder där höger drivare till synes lagt av totalt för att komma tillbaks som om ingenting hänt dagen efter. Då har de dock inte lagt av mitt i bara uppkommit efter att jag startat upp dem. Detta efter en rockad av kabelbyten, bytt sida på sladd fortfarande höger sida näst intill död och förstärkarbyten där ingenting har hjälpt och jag vart absolut övertygad om att drivarna vart körda... Så glöm inte ge den nya chanser. Min började inte distortera den bara tappade närmast all möjlighet att fixa dB.

Mina är Rev 2.2 ett bra tag innan Fazer i alla fall. Just nu vete tusan vad man ska göra. Lägga ut LCD-2orna eller Elear. Eller båda och se vad som tar...

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

@CROE: Tråkigt att höra men jag hoppas att detta löser sig på ett snabbt och smidigt vis för dig för det är ju ändå några ören det rör sig om.
Återkopppla gärna framöver hur det går.

Mina ligger tryggt i väskan, tror jag. https://sv.wikipedia.org/wiki/Schr%C3%B6dingers_katt

En väsentlig summa minst sagt, dåraktig enligt några

Ha-ha

Skrivet av oqvist:

Trist mina har gått som tåget i de 6 år eller så jag haft dem. Men det var väl främst efter Fazor de började få problem? Bara haft ett par episoder där höger drivare till synes lagt av totalt för att komma tillbaks som om ingenting hänt dagen efter. Då har de dock inte lagt av mitt i bara uppkommit efter att jag startat upp dem. Detta efter en rockad av kabelbyten, bytt sida på sladd fortfarande höger sida näst intill död och förstärkarbyten där ingenting har hjälpt och jag vart absolut övertygad om att drivarna vart körda... Så glöm inte ge den nya chanser. Min började inte distortera den bara tappade närmast all möjlighet att fixa dB.

Mina är Rev 2.2 ett bra tag innan Fazer i alla fall. Just nu vete tusan vad man ska göra. Lägga ut LCD-2orna eller Elear. Eller båda och se vad som tar...

Fazor introducerade en del problem, ja, men de har blivit åtgärdade till viss del med den allra senaste revisionen (dec '15). Jag har den första versionens Fazor (produktion sommaren 2015, legat på Reference Audio's lager ett tag).

Testade hörlurarna nu igen, efter ett par timmars vilande. De fungerade till min förvåning, men bara i några få sekunder, sedan försvann ljudet igen.

Har verkligen fastnat för LCD-2, ljudet passar mig väldigt bra, men tror att det kan bli ännu bättre när jag uppgraderar från min Dragonfly Red. Efter utbildningen blir det nog ett par LCD-3 eller 4, men det är mer än 5 år tills dess.

Permalänk
Medlem

Är det någon som har en Mojo här? Sugen på att ha en liten anläggning i vardagsrummet med slutna lurar och en förstärkare/DA-omvandlare med relativt litet 'footprint' och då verkar Mojo vara vettig på pappret iaf. Bra pris från UK också.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nackdelen med allt hi-end är ju att det vanligtvis behövs en förstärkare som orkar driva hörlurarna. 32ohm's varianterna tenderar att vara mindre bra men även dyrare än de som är lite trögare och driva. Ta en titt på t.ex. Beyer Dynamic

Körde själv på Kickstartern Mitchel & Johnsson's GL2, mäkta imponerad på ljudbilden, diskanten, tillförhållande till priset så spöar den Sennheisers i 3500kr klassen.

Beställt ett par MJ2's nu från dem
http://mitchellandjohnson.com/mj2-audiophile-headphones/

De kör med en teknik som heter electrostatz , där små och lättdrivna elektrostater står för diskanten men övrigt är det traditionella koner. Vilket i praktiken innebär att även om de är stora lurar, med en massiv ljudbild så är de väldigt lätt-drivna, "32ohm" kan en smartphone driva väldigt enkelt.

Finns någon annan utmanande kickstarter nu med som kör på samma electrostatz teknik, men vad jag tolkat är det inte lika seriösa, mer tyngre åt PR/marketing till skillnad från Mitchell & Johnsson har ändå lite HiFI bakgrund och vet vad de håller på med och lägger tid på grundläggande kalibrering.

Något trög burn-in är väl det enda negativa jag kan säga, några dagars tålamod så har man kanon lurar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimi84:

Nackdelen med allt hi-end är ju att det vanligtvis behövs en förstärkare som orkar driva hörlurarna. 32ohm's varianterna tenderar att vara mindre bra men även dyrare än de som är lite trögare och driva. Ta en titt på t.ex. Beyer Dynamic

Körde själv på Kickstartern Mitchel & Johnsson's GL2, mäkta imponerad på ljudbilden, diskanten, tillförhållande till priset så spöar den Sennheisers i 3500kr klassen.

Beställt ett par MJ2's nu från dem
http://mitchellandjohnson.com/mj2-audiophile-headphones/

De kör med en teknik som heter electrostatz , där små och lättdrivna elektrostater står för diskanten men övrigt är det traditionella koner. Vilket i praktiken innebär att även om de är stora lurar, med en massiv ljudbild så är de väldigt lätt-drivna, "32ohm" kan en smartphone driva väldigt enkelt.

Finns någon annan utmanande kickstarter nu med som kör på samma electrostatz teknik, men vad jag tolkat är det inte lika seriösa, mer tyngre åt PR/marketing till skillnad från Mitchell & Johnsson har ändå lite HiFI bakgrund och vet vad de håller på med och lägger tid på grundläggande kalibrering.

Något trög burn-in är väl det enda negativa jag kan säga, några dagars tålamod så har man kanon lurar.

Från Beyer är det väldigt smalt utbud. Har haft T70p där jag gillade komforten som bara den, dock blev det lite för ljust i längden, medan T5p är snordyr, fast här snackar vi komfort och ljud i riktigt bra kvalitet, dock för fina att ha ute på stan. Custom one är ok däremot är ljudet nja och DT770 pro 32ohm är för obekväma i längden och ljudet är inte på samma nivå som T serien. Övriga seriösa Beyer lurar är öppna.

Permalänk
Medlem

Någon som testat Hifiman Edition S, de har en pre-black friday deal just nu och priset såg riktigt intressant ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Är det någon som har en Mojo här? Sugen på att ha en liten anläggning i vardagsrummet med slutna lurar och en förstärkare/DA-omvandlare med relativt litet 'footprint' och då verkar Mojo vara vettig på pappret iaf. Bra pris från UK också.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har en Mojo och är generellt väldig nöjd med den. Dock har jag bara lite enklare, ganska lättdrivna lurar än så länge (Sennheiser Amperior, Sony MDR-1A, Carbo Tenore) medan jag försöker lista ut vilka slutna lurar jag ska ha till jobbet och vardagsrummet. Men det märks att den gör skillnad för ljudet. Rekommenderas om du har lite högre krav på ljudet och inte har något emot att betala lite mer. Den är väldigt välbyggd, lättanvänd och otroligt smidig.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoBBi:

Jag har en Mojo och är generellt väldig nöjd med den. Dock har jag bara lite enklare, ganska lättdrivna lurar än så länge (Sennheiser Amperior, Sony MDR-1A, Carbo Tenore) medan jag försöker lista ut vilka slutna lurar jag ska ha till jobbet och vardagsrummet. Men det märks att den gör skillnad för ljudet. Rekommenderas om du har lite högre krav på ljudet och inte har något emot att betala lite mer. Den är väldigt välbyggd, lättanvänd och otroligt smidig.

Det låter bra, jag tycker att prisklassen är helt okej (försöker hamna under 10k total för anläggningen, vilket verkar vara görbart). Jag vet dock att det blir svårt att få samma nivå på ljudet som jag har i min 'riktiga' anläggning men det gäller att göra det bästa av situationen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Det låter bra, jag tycker att prisklassen är helt okej (försöker hamna under 10k total för anläggningen, vilket verkar vara görbart). Jag vet dock att det blir svårt att få samma nivå på ljudet som jag har i min 'riktiga' anläggning men det gäller att göra det bästa av situationen.

Ja. Men du kommer nog bli positivt överraskad!

Vad tänker du dig för lurar?

Ifall du inte känner att du måste köpa den lokalt går det att beställa Mojon från England. Jag beställde min från Audio Sanctuary, och den gick på 4500 kr istället för de 6000 kr den kostar i Sverige.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

Focal Elear på Trafomatic Audio Head One följer mig ner i graven.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

@oatp1b1: Jag sitter också på en Mojo och med min ringa erfarenhet kan jag inte annat än rekommendera den. Den är ett väldigt tydligt steg upp mot min tidigare Dragonfly och gör mina Fostex Purpleheart lyssningsbara (så länge jag lyssnar lågt dvs, drar jag upp volymen blir det fortfarande brötigt, men det är inte Mojons fel).

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoBBi:

Ja. Men du kommer nog bli positivt överraskad!

Vad tänker du dig för lurar?

Ifall du inte känner att du måste köpa den lokalt går det att beställa Mojon från England. Jag beställde min från Audio Sanctuary, och den gick på 4500 kr istället för de 6000 kr den kostar i Sverige.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja exakt, det blir nog Amazon UK för mig där de tar 399 gbp.

Just nu lutar det åt Shure SRH1540, tyvärr så blir det nog ett blindköp men jag har blivit ganska bra på att läsa mig till huruvida jag kommer att gilla en lur eller inte. Jag tror/hoppas att de låter ungefär som ett par slutna HD650 men med lite taget från mellanregistret och lagt i de övre områdena istället.
Det kommer ju några roliga modeller senare i år (AQ Nightowl, Denon D7200 och nya Meze99) men orkar inte riktigt undersöka fler alternativ..

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Just nu lutar det åt Shure SRH1540, tyvärr så blir det nog ett blindköp men jag har blivit ganska bra på att läsa mig till huruvida jag kommer att gilla en lur eller inte. Jag tror/hoppas att de låter ungefär som ett par slutna HD650 men med lite taget från mellanregistret och lagt i de övre områdena istället.

Mja, även nedre områdena såvitt jag förstår.
Många andra Shure lurar som SRH840 och 940 är väl relativt ljusa lurar såvitt jag vet, men 1540 ska vara rätt basiga...
Om du är Ok med det så är det ju bra

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Ja exakt, det blir nog Amazon UK för mig där de tar 399 gbp.

Just nu lutar det åt Shure SRH1540, tyvärr så blir det nog ett blindköp men jag har blivit ganska bra på att läsa mig till huruvida jag kommer att gilla en lur eller inte. Jag tror/hoppas att de låter ungefär som ett par slutna HD650 men med lite taget från mellanregistret och lagt i de övre områdena istället.
Det kommer ju några roliga modeller senare i år (AQ Nightowl, Denon D7200 och nya Meze99) men orkar inte riktigt undersöka fler alternativ..

Ok! Jag har själv tittat lite på lurar och funderade ett tag på Beyer DT 1770 Pro och Oppo PM-3, men förmodligen köper jag in-ears istället eftersom jag är så mycket på resande fot. Kanske FLC 8S eller Shure SE535.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Fyndjägare

AKG, JBL, Harman Kardon, Infinity, Mark Levinson, Revel, Lexicon mfl fina varumärken blir Samsung ägda. Om nu någon missade gårdagens nyhet. Samsung köper Harman för 8MDR USD.

Harman International Industries
https://en.wikipedia.org/wiki/Harman_International_Industries

AKG Acoustics - microphone/headphones
AMX - video switching and control devices
Bang & Olufsen Automotive
Becker - car infotainment
BSS Audio - signal processing
Crown International - pro amplifiers
dbx Professional Products - signal processors
DigiTech - guitar products
HardWire - guitar pedals
HiQnet - audio digital network, based on Ethernet
harman/kardon - home/car audio
Infinity - home/car speakers
JBL - home/car speakers & amplifiers, professional speakers
Lexicon - digital processing
Mark Levinson Audio Systems - home/car audio
Martin Professional - stage and architectural lighting and effects fixtures
Revel - home speakers
Selenium - home, car and professional speakers, amplifiers, sound tables/mixers
S1nn GmbH & Co.
Soundcraft - mixing consoles
Studer - mixing consoles

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Det låter bra, jag tycker att prisklassen är helt okej (försöker hamna under 10k total för anläggningen, vilket verkar vara görbart). Jag vet dock att det blir svårt att få samma nivå på ljudet som jag har i min 'riktiga' anläggning men det gäller att göra det bästa av situationen.

Läst flera som har gått från Mojo till Dragonfly Red, å andra sidan var det Head-fi.org och det är väl inte så trovärdigt.

Men rekommenderar dig att kika på den, kostar omkring 1.800 kr och presterar riktigt bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av oatp1b1:

Ja exakt, det blir nog Amazon UK för mig där de tar 399 gbp.

Just nu lutar det åt Shure SRH1540, tyvärr så blir det nog ett blindköp men jag har blivit ganska bra på att läsa mig till huruvida jag kommer att gilla en lur eller inte. Jag tror/hoppas att de låter ungefär som ett par slutna HD650 men med lite taget från mellanregistret och lagt i de övre områdena istället.
Det kommer ju några roliga modeller senare i år (AQ Nightowl, Denon D7200 och nya Meze99) men orkar inte riktigt undersöka fler alternativ..

Jag gillade Shure SRH1540, bygget var fint och den isolarade bra dock bygeln kunde skära in lite då den består utav två tunna. Men varje gång jag bytte till Denon D2000 efter att ha lyssnat på Shure så föll sakerna på plats ljudmässigt. En känsla av aah nu låter det mer som jag vill. Shuren var jäkligt trevlig till rock och gitarrer men det var något med den korniga karaktären i ljudet som fick mig att föredra både Denon AH-D2000 och Fostex TH-X00 Purpleheart som jag tycker är mer behagliga i sin klang. Diskanten på Shure kändes även för dämpad och basen på Shure 1540 upplevde jag som lite för höjd, boomig och odefinierad. Medans jag inte alls stör mig på basen hos den sk, basiga TH-X00 Purpleheart.

Jag gillar HD650 och visst drar ljudet åt samma håll som Shure 1540 men en sluten HD650 är de inte enligt mig. AQ Nighthawk gillar jag ej. Vi får se hur Nightowl låter när den kommer. Denon D7200 är intressanta fick prel pris på 6495kr får se om Klubben håller det när den väl lanseras. Annars verkar ju Meze 99 trevlig, har de returrätt kan det ju vara värt att testa.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

Hittade en ny från Beyer igår, synd att den vart öppen och inte för portabelt bruk.

Fostex TH610 ser intressanta ut dock tycker jag priset är för högt. 25ohm fungerar det till en iPod Classic.

Kommer önska mig någon ny portabel spelare senare så iPod får vara med tills dess.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Jag gillade Shure SRH1540, bygget var fint och den isolarade bra dock bygeln kunde skära in lite då den består utav två tunna. Men varje gång jag bytte till Denon D2000 efter att ha lyssnat på Shure så föll sakerna på plats ljudmässigt. En känsla av aah nu låter det mer som jag vill. Shuren var jäkligt trevlig till rock och gitarrer men det var något med den korniga karaktären i ljudet som fick mig att föredra både Denon AH-D2000 och Fostex TH-X00 Purpleheart som jag tycker är mer behagliga i sin klang. Diskanten på Shure kändes även för dämpad och basen på Shure 1540 upplevde jag som lite för höjd, boomig och odefinierad. Medans jag inte alls stör mig på basen hos den sk, basiga TH-X00 Purpleheart.

Jag gillar HD650 och visst drar ljudet åt samma håll som Shure 1540 men en sluten HD650 är de inte enligt mig. AQ Nighthawk gillar jag ej. Vi får se hur Nightowl låter när den kommer. Denon D7200 är intressanta fick prel pris på 6495kr får se om Klubben håller det när den väl lanseras. Annars verkar ju Meze 99 trevlig, har de returrätt kan det ju vara värt att testa.

Alltså jag tror ju inte att det ÄR en stängd HD650 utan att signaturen har likheter. Det som gör att jag lutar åt den också är materialvalen, eftersom det inte känns som att man behöver vara jätterädd om dem till skillnad från mer eller mindre alla andra slutna lurar av rang som är gjorda av trä. Sen är jag kanske mer intresserad av ett par lurar som kanske inte är helt korrekta men mest trevliga att lyssna på i och med att jag kör HD800S vanligtvis.