Permalänk

Apple TV + Kodi

Testar här då jag inte hittade nån liknande tråd. Jag är iallafall intresserad av att köpa en Apple TV 4 och vill installera Kodi. Vet ni om det går att göra via PC eller måste man ha en Mac?

Ni som kör Kodi, funkar det bra?

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk

Finns en app som heter MrMc som är en Kodi version anpassad för Apple TV4.
Kör den själv och den fungerar och ser ut som vanliga Kodi.

Det saknas vissa saker i den som Apple inte tillåter men kan inte säga på rak hand vad det är!

Permalänk

Tack, köpte mig en Raspberry 3 istället.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

Fanns det någon anledning varför du ville ha en Apple TV? Är väl endast för Apples egna programvara man skulle vilja ha det?

Visa signatur

AMD 3500+ Winchester @ 2.7 Ghz || DFI Lanparty SLI-D || 2x512 PC3200 OCZ Rev 2 || POV Geforce 6800 GT @ Ultra+ || VF700CU || 74 GB Raptor SATA || 2x 200 GB Seagate Barracuda SATA || Maxtor OneTouch 250 GB || DangerDen TDX || DDC 12V || Dual Heatercore || Chill 510W || Chieftec DA Bigtower || 2x ADDA 120mm || 3x ADDA 80mm || 2x Revoltec 80mm || NEC 3520 IDE

Permalänk
Medlem

Mjo, sen finns det lite fler appar än apple tv cmore, viaplay. Dock saknar man ju DTS och den funktionen jag var mest taggad på söka i alla tjänster. Bara iTunes och Netflix här i Sverige... Varit xbmc/kodi trogen länge, men gått över till Plex nu. Inte lika ballt men rekommenderar det, att kunna spela upp i webbläsaren är så fruktansvärt bra.

La till lite mer info