Hej,
Jag har hela mitt liv fotat med olika typer av dslr-kameror, nu senast en 5D mark IV, vilken jag inte är helt nöjd med. Jag jobbar ibland - när jag har tid - som frilansfotograf och fotar då mest bröllop samt spelningar. Jag har dock gått mer och mer åt film-hållet, och det är framförallt där jag känner att 5DMkIV inte lever upp till sin minst sagt feta pristagg.
Således har min tanke som legat och grott i bakhuvudet en längre tid om att gå över till spegellösa kameror åter igen fått liv.
Jag har framför allt kollat på en Sony A6300 samt en Zeiss 24-70mm f/4. Den är, som jag förstått det, grym på filmbiten och inte långt efter på still. "Nedgraderingen" till cropsensor ser jag inte heller som ett problem för mig. Har läst lite om överhettningsproblem men som jag förstått det har firmware-updates hjälpt mycket.
Så... är det någon här som gjort liknande byten? Skulle vilja höra lite av era erfarenheter.
Jag har alltså spenderat allt för mycket arbetstid på att googla runt om dessa kameror, så saker som kortare batteritid och annan "basic" information är jag medveten om.
Tack!