Permalänk
Medlem

@DeXZoR
Om du är ute efter att maxa grafiken så är det ju bara att skruva upp allt på max? d.v.s Ultra
Den enda inställningen som kan vara en aningen svår att förstå sig på är nog Anti-aliasing. För det finns en bra jämförelse i videon nedan som visar skillnaden mellan olika Anti-aliasing nivåer.

En annan sak som även kan ha rätt så rejäl påverkan på prestanda är inställningen för gräset på sidan av banorna. Själv så har jag den på lägsta möjliga för att undvika FPS-drops och lagg, dessutom så gör den inte mycket skillnad för utseendet på spelet.

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem

@squedo
Dom settings jag tänkte på är. Och även är lite fundersam över hur värda dom är att ha på elelr likande
Enhanced mirror
Stretched headlight reflections
Global speculare irradiance
Vignette

Visa signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeXZoR:

@squedo
Dom settings jag tänkte på är. Och även är lite fundersam över hur värda dom är att ha på elelr likande
Enhanced mirror
Stretched headlight reflections
Global speculare irradiance
Vignette

Enhanced Mirror: Förklarar sig själv ganska bra, men det den gör att den ökar kvalitén på det du ser i backspeglarna på bilen, så i viss mån tycker jag att den kan vara värd att ha på om det inte blir för mycket prestandaförlust.

Stretched Headlight Reflections: kan inte förklara detta på ett bra sätt så bifogar en bild istället som visar skillnaden mellan av och på.

Global Specular Irradiance: Är en shader/lightning effekt som ökar reflektioner främst på markytan men även på bilarna, om jag har förstått rätt.

Vignette: Är en sorts screen-effect som lägger på typ "skugga" i utkanten av skärmen.

Typ såhär.

Är väl en smaksak ifall man vill köra med dessa inställningar på eller inte. Jag föredrar dock att ha dom påslagna, utom vignette.

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squedo:

Enhanced Mirror: Förklarar sig själv ganska bra, men det den gör att den ökar kvalitén på det du ser i backspeglarna på bilen, så i viss mån tycker jag att den kan vara värd att ha på om det inte blir för mycket prestandaförlust.

Stretched Headlight Reflections: kan inte förklara detta på ett bra sätt så bifogar en bild istället som visar skillnaden mellan av och på.
https://i.gyazo.com/acf2fbd712be74814fea16898c94a905.jpg

Global Specular Irradiance: Är en shader/lightning effekt som ökar reflektioner främst på markytan men även på bilarna, om jag har förstått rätt.

Vignette: Är en sorts screen-effect som lägger på typ "skugga" i utkanten av skärmen.
http://pre12.deviantart.net/7150/th/pre/f/2012/211/5/c/vignette_by_mkt777-d598g0k.png
Typ såhär.

Är väl en smaksak ifall man vill köra med dessa inställningar på eller inte. Jag föredrar dock att ha dom påslagna, utom vignette.

Stort tack ska du ha hör hjälpen

Visa signatur

Det är jag som är Stav felet här på forumet (Dyslexi)

Permalänk
Medlem
Skrivet av DeXZoR:

Stort tack ska du ha hör hjälpen

Varsågod!

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem

Jag skaffade precis en Logitech G25 (som jag hoppas funkar till Project Cars) och tänkte köpa spelet. Men det verkar ju komma en ny version/nyrelease den 6 maj. Nån som vet nåt mer om det och vad det innehåller?

Hittade allt här och jäklar vilken bra update!

Featuring all the elements that made the original core experience a runaway success, the Game of the Year Edition will add even more to what is already the definitive racing sim:

An additional 50+ cars (125 total)
4 tracks (35 unique locations, 100+ layouts total)
60+ community-created liveries
500+ features and improvements that have been added since launch

In addition, the Game Of The Year Edition will feature two distinctive and exclusive items:

The iconic Nurburgring Combined Nordschieife + GP circuit
Two Project CARS exclusive vehicles from Pagani – the Zonda Revolucion and Huayra BC unveiled at this year’s Geneva Motor Show

The Game of the Year Edition is both a celebration and a thank you, from Slightly Mad Studios and BANDAI NAMCO Entertainment, to the racing community around the world as they have made Project CARS into the start of an exciting new franchise, and the leader in the sim racing game genre.

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slinger:

Jag skaffade precis en Logitech G25 (som jag hoppas funkar till Project Cars) och tänkte köpa spelet. Men det verkar ju komma en ny version/nyrelease den 6 maj. Nån som vet nåt mer om det och vad det innehåller?

Hittade allt här och jäklar vilken bra update!

Featuring all the elements that made the original core experience a runaway success, the Game of the Year Edition will add even more to what is already the definitive racing sim:

An additional 50+ cars (125 total)
4 tracks (35 unique locations, 100+ layouts total)
60+ community-created liveries
500+ features and improvements that have been added since launch

In addition, the Game Of The Year Edition will feature two distinctive and exclusive items:

The iconic Nurburgring Combined Nordschieife + GP circuit
Two Project CARS exclusive vehicles from Pagani – the Zonda Revolucion and Huayra BC unveiled at this year’s Geneva Motor Show

The Game of the Year Edition is both a celebration and a thank you, from Slightly Mad Studios and BANDAI NAMCO Entertainment, to the racing community around the world as they have made Project CARS into the start of an exciting new franchise, and the leader in the sim racing game genre.

Det dom menar med allt extra-material som ingår är bara att man får alla DLCs på köpet bland annat. Därav +50 bilar och 4 banor. Det enda som egentligen är nytt är Nürburgring + GP layouten och två nya Pagani bilar.

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem

och så slafsar de på 50% till på priset

Visa signatur

i7-4790K - ASUS Z97-PRO GAMER - EVGA 3080 Ti- Corsair RM850w - 32GB Corsair 2133MH - Corsair Hydro H100i - Define R5 - Acer XB321HK - Logitech G402 - Roccat Aimo

Permalänk
Medlem

Hej!

Någon som vet om man kan ha flera aktiva careers? ja kör gocart nu men skulle gärna varva med något annat emellan åt. Men jag gittar inget sätt att börja en ny career ?

Visa signatur

korWWW

Permalänk
Medlem
Skrivet av jhonekri:

Hej!

Någon som vet om man kan ha flera aktiva careers? ja kör gocart nu men skulle gärna varva med något annat emellan åt. Men jag gittar inget sätt att börja en ny career ?

Har aldrig provat career läget, kör för det mesta bara online.

Går det inte att välja i menyn att skapa en ny profil för career? Från vad jag minns från betan så gick det att ha 3 aktiva career profiler samtidigt.

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem

Äntligen!!! Inget Oculus köp här inte! Vive FTW!

http://steamcommunity.com/games/234630/announcements/detail/8...

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem

Körde nyss en qualify och när det var ca fem minuter kvar av de ursprungliga 15 började det regna och jag ledde med en dryg sekund, tänkte att det borde ingen ta ikapp med allt regn och bara på 2-3 varv.

Valde att gå till slutet av sessionen (eller vad det nu heter) och ser då att det är en förare som fick en snabbare tid än mig. 21 sekunder snabbare.

Han körde mellan 21 och 25 sekunder snabbare än alla andra förare, på en bana som tar ca 1,05 minuter att köra.

Detta antarjag förstås är en bugg och jag har stött på den flera gånger tidigare. Irriterande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Körde nyss en qualify och när det var ca fem minuter kvar av de ursprungliga 15 började det regna och jag ledde med en dryg sekund, tänkte att det borde ingen ta ikapp med allt regn och bara på 2-3 varv.

Valde att gå till slutet av sessionen (eller vad det nu heter) och ser då att det är en förare som fick en snabbare tid än mig. 21 sekunder snabbare.

Han körde mellan 21 och 25 sekunder snabbare än alla andra förare, på en bana som tar ca 1,05 minuter att köra.

Detta antarjag förstås är en bugg och jag har stött på den flera gånger tidigare. Irriterande.

Verkar som att det inte har hänt värt mycket sen jag spelade sist för cirka ett halvår sedan. ""cut track detection" är helt värdelös i PCars. Fick en penalty på 1800 sekunder under ett race på SPA för att jag tog en lite för stor genväg genom eau rouge.

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem

@Squedo: Sådant kan göra mig så arg att jag stänger av o inte spelar på flera dagar varför ska det vara så svårt att få ordning på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnny K:

@Squedo: Sådant kan göra mig så arg att jag stänger av o inte spelar på flera dagar varför ska det vara så svårt att få ordning på det.

Ja, det kan man fråga sig...
Slutade med att jag gick över till Assetto Corsa tidigare i höst och ångrar mig inte.

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squedo:

Ja, det kan man fråga sig...
Slutade med att jag gick över till Assetto Corsa tidigare i höst och ångrar mig inte.

Så du tycker Asseto Corsa är bättre? Jag har inte provat de än men gillar i övrigt P-cars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnny K:

Så du tycker Asseto Corsa är bättre? Jag har inte provat de än men gillar i övrigt P-cars.

Jag personligen föredrar AC före P-cars efter att ha testat båda två under utvecklingens tid. Tycker också att AC känns mer responsivt och har bättre "flyt" i kontrollerna. Ett annat stort plus med AC är att alla banor är laser scannade.

Visa signatur

Chassi: CM NR200P Kylare: Scythe Fuma 2
CPU
:
R5 5600x@4,6Ghz GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC V2
Moderkort
:
ASUS X570-I Gaming Minne: 32GB 3600Mhz
Lagring
:
2xSamsung 970 EVO 500GB
Nätaggregat: Corsair SF750W

Permalänk
Skrivet av Squedo:

Jag personligen föredrar AC före P-cars efter att ha testat båda två under utvecklingens tid. Tycker också att AC känns mer responsivt och har bättre "flyt" i kontrollerna. Ett annat stort plus med AC är att alla banor är laser scannade.

Jag håller med! Var ganska stark förespråkare för PCars när det släpptes och har kört båda titlarna ganska mycket. Körde även PCars under utveckling ett litet tag.
Det som irriterade mig från början med AC var att utbudet av banor och bilar var ganska skralt. Detta har ju åtgärdats med diverse updates. Dock avskyr jag de förbannade DLC-paketen man måste köpa till båda titlarna. PCars är ju ingen mening att köra några online challenges på längre då ALLA kräver DLC:s för att kunna köras numera. Värdelöst!!
Sedan tycker jag online-racen håller lite högre kvalitet på AC än på PCars. Dock händer det ju att det blir stora "first turn totals" i båda... dock oftare i PCars än AC.
Hur som helst så tycker jag båda spelen har sina goda sidor, men hade jag rekommenderat ETT av dem idag hade det nog blivit AC... men jag skulle ändå rekommendera båda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squedo:

Jag personligen föredrar AC före P-cars efter att ha testat båda två under utvecklingens tid. Tycker också att AC känns mer responsivt och har bättre "flyt" i kontrollerna. Ett annat stort plus med AC är att alla banor är laser scannade.

Håller på att bygga ny Playseat så får nog kolla närmare på AC när den är klar