Permalänk
Skrivet av Techs:

Vilket otroligt arbete du har lagt ner på det, jag har följt bygget till och från och jag gissar du kommer bli en av dom nominerade till "Årets galleri" eller liknande.

Jag undrar vad chassit ( helt tom på komponenter ) väger, på ett ungefär?

jag har inte vägt det, men det är lättare än mitt Fractal design R3, så inte så tungt som man kanske tror Kul att du gillar det!

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Riktigt kul bygge detta, kommer följas!

(måste bara fråga, vad har du för lvl i blacksmithing nu egentligen? Inge daggergrindande här inte )

Permalänk
Medlem

Riktigt kul att se alla produktionsbilder! Här kan man verkligen snacka om scratch-bygge.

Det chassiet förtjänar ju riktigt bra delar också, kul att Gigabyte hakade på. Skall du sleeva och sådant med?

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk

Så var det jobbiga över!

Jag ber så hemskt mycket om ursäkt att uppdateringarna har uteblivit, mitt psyke behövde återhämta sig efter granskningen! Jag blev i alla fall godkänd med marginal, så jag kan numera titulera mig gesäll! Jag är nog den första som fortsatt jobba på sitt gesällprov efter det är godkänt, men måste man så måste man! Nedan följer de sista händelserna innan granskningen, samt vad jag gjort granskningen. I project forged [beta] har jag använt delar jag haft råd med/ haft till hands:

Moderkort:Gigabyte Z170X-UD5 TH [Sponsrat!]
CPU: Intel 6700k
RAM:Kingston HyperX 16GB (4x4GB) DDR4 2666Mhz CL15 Fury Black
Nätaggregat: Mitt gamla Corsair HX 750W 80+ Silver Modulär
Grafikkort: Mitt gamla EVGA GeForce GTX 780 Ti Superclocked w/ EVGA ACX Cooler
Vattenkylning: Radiator, EK-CoolStream RAD SE (360) Slim Triple, Block, EK-Supremacy EVO, Reservoar, EK-XRES 140 Revo D5 PWM med pump

Riktningen kommer nog aldrig ta slut.

Tvättar bort missfärgningar från acetylenen med t-sprit, sen följer en behandling med linolja och terpentin som slutfinish.

Dagen D, redo för granskning. Jag fick 3.73 av 5.0, 3.0 är godkänt. hade varit lika nöjd för 3.0.

SPONSRING! WOHOO! Gigabyte sponsrade mig med ett moderkort, vilket är heeelt sjukt då jag inte har några tidigare projekt att visa upp.

Det följer dessutom färgen i chassit, snyggaste moderkortet jag ägt, tveklöst.

Har en startknapp, viktig detalj när man inte byggt någon egen

Inte helt hundra över om jag gillar dioderna på baksidan eller inte, förhoppningsvis kan jag slå av dem och pröva utan.

Japp, det är ett böjt moderkort. behöver riktas mer.

Gammalt gigabyte 570 får agera mall, snett här också.

Organ-donator.

Ganska nervöst. Jag fick de delar jag behövde kl 11 dagen innan chassit skulle iväg på utställning och jag har aldrig vattenkylt något. Mitt mål var bara att få ihop en fungerande dator till utställningen, så folk fattar vad det är.

Redan problem, jag har fel i ritningen, så radiatorn passar inte. Det behöver borras nya hål baktill, till utställningen får fyra kattstrypare duga.

Jag gav ganska snabbt upp att få det att se bra ut, jag hade varken tid eller delar tillgängliga, resultatet blev rent skamligt.

För att strö salt i såren så skar glasmästaren fel på ena glasskivan, så bara den ena sidan fick glas till utställningen.

Det här blir nog min sista uppdatering på ett par månader. alla delar revs ut i samma veva som jag tog hem datorn, i mars har jag kanske råd att färdigställa projektet på den nivån jag har tänkt mig. Så tack så mycket till alla som visat intresse och kommenterat! Det har verkligen hjälpt mig under de stressiga stunderna i smedjan! På återseende!

Permalänk
Medlem

Grattis till gesällprovet! Bra jobbat!!

Jag tycker den är urläcker och skulle gett dig 5/5. Du får göra ett galleri så man kan betygssätta när du återhämtat dig och gjort klart.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Skrivet av huttala:

Riktigt kul bygge detta, kommer följas!

(måste bara fråga, vad har du för lvl i blacksmithing nu egentligen? Inge daggergrindande här inte )

Det bästa är ju att jag egentligen är nybörjare nu Gesäll är liksom starten, innan är man bara amatör

Skrivet av Henrik-W:

Riktigt kul att se alla produktionsbilder! Här kan man verkligen snacka om scratch-bygge.

Det chassiet förtjänar ju riktigt bra delar också, kul att Gigabyte hakade på. Skall du sleeva och sådant med?

givetvis ska det sleevas ska ju vara prydligt! gillade verkligen inte softtubing heller så definitivt hardtubing till vattenkylningen!

Permalänk
Proffsmobbare

Mycket fint bygge! Grattis till ett väl godkänt gesällprov!

Permalänk
Proffsmoddare

Grymt jobbat!

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Bra jobbat, skulle själv ge det chassit högre än 3,73. Nu kan jag inget om smide så det byter visserligen 0. Men det är ju väldigt originellt och riktigt häftigt imo, så ur ett sweclockers perspektiv är betyget vesäntligt mycket högre på chassit.
Ser fram emot att få se någon bild när du slutfört det och snyggat till kabeldragning etc, hoppas du kommer posta bilder på det i framtiden iaf
Mycket bra jobbat!

Visa signatur

Bygger:
■i7-6850k ■Asus rampage V E10 ■Dominator 32Gb 3,2GHz
■Asus GTX 1080 x2 sli ■Samsung 850 PRO 512Gb + 128Gb
■Corsair ax1200i ■Acer 27" IPS

Permalänk
Medlem

NICE!

Visa signatur

FD Define 7 Compact Solid | 7800X3D | ASUS Dual 4070 Super | MSI MAG B650 Tomahawk | G.Skill Trident 32GB 6000MHz CL30 | WD Black SN850X 2TB | Seasonic Focus PX 750W | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Silent Wings 4 | 2st LG 27" 144Hz IPS 2560x1440

Permalänk
Medlem

Underbar tråd. Grymt bygge!

Visa signatur

Ignorance is voluntary misfortune.