Stor brist på NES Classic (here we go again Nintendo...)

Permalänk
Medlem

Jag loggar in på Webhallen ibland och ser om det händer nåt med min beställning, la den i mitten av juli. Men jag ork att vänta...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem

Jag beställde en NES classic den 2016-07-15 08:05 hos Webhallen.
Fick mejl i dag att den skickats!! Perfekt julklapp till mig själv

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Webhallen:

Det beror på lite hur många till Nintendo lyckas leverera, de har fortfarande 2 eller 3 leveranstillfällen kvar.
Men just nu är det ingen som kan ge raka svar på det här tyvärr.

Känslan man får är att man lär få hem en Nintendo Switch innan en NES Classic om man skulle förboka någon av dom idag hehe.

Hade jag fattat att intresset varit så stort som det faktiskt blev så hade jag förbokat två (en till min syster i julklapp, en till mig själv) redan på lanseringsdagen. Väntade länge och väl på att knipa någon till sänkt pris men missade alla tillfällen.

Och... hm. Fattas väl bara att det blir lika med Switch...

Skrivet av Mpgods:

Grattis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mpgods:

Kul att jag bokade samma produkt 2016-07-15 klockan 01:09 och kommer inte få någon detta år... åtminstone inte enligt det mejl Webhallen skickat mig.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Kul att jag bokade samma produkt 2016-07-15 klockan 01:09 och kommer inte få någon detta år... åtminstone inte enligt det mejl Webhallen skickat mig.

Jag fick också ett sådant mejl för ett tag sedan att jag inte skulle få någon före jul, men plötsligt händer det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mpgods:

Jag fick också ett sådant mejl för ett tag sedan att jag inte skulle få någon för jul, men plötsligt händer det

Det är fan som Triss då! Förhoppningsvis ramlar min enhet in snart också, men jag har inga som helst förhoppningar.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Det är fan som Triss då! Förhoppningsvis ramlar min enhet in snart också, men jag har inga som helst förhoppningar.

Hehe ja det kan man säga Tomten kan komma med en

Permalänk
Medlem

Hmm, jag var precis in å läste här, så jag tänkte: Jag får kolla på min beställning på CDON. Och tro´t eller ej. Order står som "behandlas". Exakt vad det betyder vet jag inte, men förut har det bara stått "förbokad" eller liknande. **HOPPAS HOPPAS**

Visa signatur

Nya Datorn:M/B:ASUS B550-F|CPU:AMD Ryzen 9|RAM 64GB|Disk:2x1TB M.2|GPU:Radeon 5500xt 8GB|Chassie:Fractal Design Define R7|Skärm:48"4K LG|
Server:M/B:Asus M4N78 SE|GPU:GF8600GT|CPU:AMD Phenom2 X4 2.8Ghz|RAM:8Gb|B]SSD[/B]:Corsair Force 3 120GB|Chassie:Fractal Design Define R2|
HTPC:M/B:MSI 880gma-e45|GPU:ASUS Radeon HD 7770|CPU:AMD Athlon2 X6 3,2Ghz|RAM:Corsair XMS3 12GB|SSD:OCZ 64gb|OD:Samsung Bluray|Chassie:Chieftec Hi-Fi HM-02SL

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztereoid:

Hmm, jag var precis in å läste här, så jag tänkte: Jag får kolla på min beställning på CDON. Och tro´t eller ej. Order står som "behandlas". Exakt vad det betyder vet jag inte, men förut har det bara stått "förbokad" eller liknande. **HOPPAS HOPPAS**

Låter ju bra iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av ztereoid:

Det betyder antingen att lagret har fått order om att packa den, eller så kan den i bästa fall vara skickad.
Vet med mig att deras ordersystem inte alltid uppdateras så frekvent som det borde.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Spontanbeställde en mini på Toys R US idag och har precis fått kollinummer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredl:

hur fan är det möjligt ???!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mpgods:

Hehe ja det kan man säga Tomten kan komma med en

Tomten kom tidigt i år! Gissa vad jag hämtade ut på Webhallen idag...

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

hur fan är det möjligt ???!!!

De har inget bokningssystem. Därför dyker det upp några enheter då och då på nätet och i butikerna.

Permalänk

Nu börjar jag bli förbannad, helt plötsligt kunde man beställa och när jag väl gick till kassan och skulle betala blev det något fel på hemsidan, troligtvis hann någon annan köpa före mig. Helt sjukt att varan inte reserveras efter du har lagt den i varukorgen och håller på avsluta betalningen...

Permalänk
Medlem

Jag blev lite ledsen när en kompis som gick in på Elgiganten här i Umeå 25/11 och beställde för att sedan få hämta ut den för två dagar sedan.

Vissa har det tur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fredl:

Hur gjorde du detta? Via hemsidan och hur isåfall? Jag hittar ingen köp-knapp överhuvudtaget (eller behöver jag starkare glasögon)?

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte B760 Gaming X | SSD: Samsung 990 Pro M.2 1TB + Crucial P3 M.2 1TB CPU: Intel Core i7 14700 2.1 GHz 61MB | RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 4800MHz CL40 Vengean | Grafikkort: ASUS Dual GeForce RTX 4060 EVO 8GB OC | Chassi: be quiet! Pure Base 600 Silver | PSU: Corsair RM750e ATX 3.0 750W V3 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, Switch 2, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 16 Pro 128GB, LG OLED 55C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Tomten kom tidigt i år! Gissa vad jag hämtade ut på Webhallen idag...

Härligt 😁👍

Permalänk
Medlem
Skrivet av oRBIT2002:

Hur gjorde du detta? Via hemsidan och hur isåfall? Jag hittar ingen köp-knapp överhuvudtaget (eller behöver jag starkare glasögon)?

För att köp-knappen endast dyker upp om det finns några i lager för att köpa, sen är det först till kvarn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsyCor:

För att köp-knappen endast dyker upp om det finns några i lager för att köpa, sen är det först till kvarn.

Precis. Gick in av en slump och såg att det fanns en köpknapp.

Permalänk
Medlem

På tal om ToysRus obefintliga bokningssystem så verkar det finnas en Mini NES i lager i butiken utanför Gävle. Jag antar att det är först till kvarn som gäller.

Permalänk
Medlem

Tips på vart man kan köpa en extra kontroll?

Visa signatur

Microsoft Surface Pro 4 - Intel Core i7 6650U - 16GB RAM - 512GB SSD
Microsoft Surface Dock - ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av iKenn1i:

Överallt där de säljer Wii/WiiU grejer. Köp en "Classic", eller "Classic Pro" så får du fungerande HOME knapp på köpet, och slipper använda reset-knappen på konsolen.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iKenn1i:

Skrivet av -=Mr_B=-:

Överallt där de säljer Wii/WiiU grejer. Köp en "Classic", eller "Classic Pro" så får du fungerande HOME knapp på köpet, och slipper använda reset-knappen på konsolen.
B!

Som ovanstående säger, dock är det inte så lätt som det är sagt då majoriteten Wii-produkter inte säljs längre. Letade själv med ljus och lykta efter classic eller classic pro kontrollen och hittade den inte någonstans förutom på ebay/amazon och Teknikproffset.

Originaldosan som tillhör konsollen är liksom konsollen i sig totalt slutsåld överallt.

Permalänk
Medlem

Det hänger en eller flera, i nästan alla lek och spelaffärer jag tittat i. Tyvärr är det tredjepart, och inte Nintendo original, för original hade jag nog tittat på tradera / blocket, men då finns risken att man måste köpa ett Wii / WiiU för att få kontrollen...
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Det hänger en eller flera, i nästan alla lek och spelaffärer jag tittat i. Tyvärr är det tredjepart, och inte Nintendo original, för original hade jag nog tittat på tradera / blocket, men då finns risken att man måste köpa ett Wii / WiiU för att få kontrollen...
B!

Sorry, missade att specificera. Det var just originalkontroller det var brist på ja.

Även tredjepart är det snålt med. Elgiganten och Mediamarkt har inte några för Wii längre och den de har för WiiU är trådlös och går ej att använda.

Permalänk
Medlem

Förhandsbokade ett Nes Mini på Elgiganten den 15/11, och fick ett meddelande idag att min beställning är skickad

Permalänk
Medlem

Beställde en nes classic alldeles nyss på Toys R US kanske man får en innan jul ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pekka:

Beställde en nes classic alldeles nyss på Toys R US kanske man får en innan jul ändå.

Tack för tipset. Gick in på toy's R us och så den fanns i lager. Lyckades lägga och få igenom en beställning innan "Lägg i varukorg-knappen" försvann igen. Jag hoppas på det bästa

Permalänk
Skrivet av Pekka:

Skrivet av xlr8:

Tack för tipset. Gick in på toy's R us och så den fanns i lager. Lyckades lägga och få igenom en beställning innan "Lägg i varukorg-knappen" försvann igen. Jag hoppas på det bästa

Jag beställde efter er och fick ett exemplar jag med, tursamt nog