Stor brist på NES Classic (here we go again Nintendo...)

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

jag tycker allafall det är jävligt girigt att uttnyttja det oavsett om det är fel eller inte men det försvårar ju för dom som verkligen vill ha en hålla på och försöka tjäna några hundralappar oj va stolt man måste känna sig? skaffa ett bättre jobb kanske istället.. Jävla nintendo varför kan dom inte bara ösa ut mer än vad dom gör så blir alla glada istället.

Det lustiga är att nintendo tjänar ju inte på alla dessa människor som säljer för 2 eller tredubbla online hur tänker dom där ?

Men suck. De flesta människor som betalar retail är folk som värdesätter smidighet utan att behöva köa/förboka flera månader innan. Vill man vara en early adopter får man betala premium. Vill man ha prylen dag 1 får man betala premium.

Jag köade när wii släpptes. Folk kom och erbjöd oss köare 500:- premium, men ingen nappade. Så på sätt och viss överbetalade jag också genom att inte ta de 500:- gratis.

Hype vs tjäna på secondary market. Kolla på exv. Air Jordan. Jordans brukade vara billiga men i takt med resellers höjde nike priset avsevärt.

Var glad att nintendo inte gör samma sak. Troligtvis kommer de finnas i lager i feb/mars. Hellre att betala 800:- nu/resell vid brådska än att priset istället hade landat på 1500:-

Permalänk
Medlem

[/quote]
Tycker snarare det låter mer som en väldigt osund syn på pengar. Om du inte tycker att 800-900 är mycket pengar så har du väl inga problem med att betala ockerpriser för en NES CE heller, för ditt argument är ju inget annat än "vad spelar ett par hundra till för någon roll".
[/quote]

vad spelar ett par hundra till om man vill ha något? man får betala vad det kostar, är min tid helt värdelös kan jag bygga en själv.
pengar är just bara pengar, vissa köper bilar för miljoner. I sammanhanget är 900kr rätt lite om man jämnför vad ett spel kostar idag? ocker priser är orimliga priser det tycker jag inte 900kr för 30 spel är och uppenbarligen är jag inte den enda som tycker så...

dessutom handlade det om en julklapp...

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk
Medlem

Finns ju dessutom en hel marknad för detta, enbart för en produkt som får mer uppmärksamhet än någon annan: biljetter.
Där är det ju mer eller mindre praxis, eller standard med detta beteende och visst det är för jävligt....
Företag och privatpersoner köper upp biljetter och säljer dom sen rör 2 eller 3 gånger ordinarie priset. Det är samtidigt oerhört svårt att komma runt och få bukt med.
Om inte omöjligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Om vi enbart talar om hårdvaran nu

Fast det gör vi ju inte. Vi pratar om att det huvudsakliga värdet är de lagliga ROM'arna. Det är bra dumt att köpa en sådan här enhet för hårdvarans skull, när den är så pass nedlåst, och ingen i dagsläget vet om den kommer gå att knäcka. Det är även inte speciellt kostnadseffektivt, om man inte är ute efter just ROMarna.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Med nytt släpp kommer två uppenbara frågor upp
1) Vilken typ/var hittar jag förläningskabel
2) Var hittar man extra handkontroll?

Jag köpte både och från Amazon av märket Orzly.

https://www.amazon.co.uk/dp/B01N2GAQVX/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid...
https://www.amazon.co.uk/Orzly-RetroPad-NES-Classic-Mini/dp/B...

Billigt och bra. 300 kr plus frakt och andra avgifter.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Jag köpte både och från Amazon av märket Orzly.

https://www.amazon.co.uk/dp/B01N2GAQVX/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid...
https://www.amazon.co.uk/Orzly-RetroPad-NES-Classic-Mini/dp/B...

Billigt och bra. 300 kr plus frakt och andra avgifter.

Köpte förläningskabel på ebay för 2gbp Men tack för länkarna.

Permalänk
Medlem

toysrus är grymt snabba. Skickades i helgen och är framme redan under morgondagen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av aaaaaaaaaa:

toysrus är grymt snabba. Skickades i helgen och är framme redan under morgondagen.

Jag håller med, mitt paket rör på sig redan också. Riktigt imponerande när min order lades 22:40 fredag kväll.

Osäker på om den verkligen når fram imorgon men är rätt god chans. Toftanäs i Skåne är rätt långt bort men försändelser från exempelvis Malmö har hittat fram på mindre än 24 timmar.
Nu är det en julklapp så jag har personligen ingen större brådska men ändå bra att den är framme före julafton. Hoppas ni andra får snabb leverans med. Mycket imponerad av denna butik, allt som allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av aaaaaaaaaa:

Skrivet av anon5930:

Jag håller med, mitt paket rör på sig redan också. Riktigt imponerande när min order lades 22:40 fredag kväll.

Osäker på om den verkligen når fram imorgon men är rätt god chans. Toftanäs i Skåne är rätt långt bort men försändelser från exempelvis Malmö har hittat fram på mindre än 24 timmar.
Nu är det en julklapp så jag har personligen ingen större brådska men ändå bra att den är framme före julafton. Hoppas ni andra får snabb leverans med. Mycket imponerad av denna butik, allt som allt.

Min är också på väg, får den säkert imorgon. (Beställde igår fm.)

Visa signatur

.............................................................................

Permalänk
Medlem

Verkar som att jag får min imorron också

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Inaktiv

Polaren fick mail att han inte kommer få någon NES då butiken inte kommer få någon mer leverans 😑

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Lyckades knipa 2st på toysrus, ska lägga upp en på tradera sen tänkte jag.

Skrivet av anon200632:

Polaren fick mail att han inte kommer få någon NES då butiken inte kommer få någon mer leverans 😑

Då är du väl en snäll kompis och säljer den extra du köpte själv till honom för 849kr? Båda jag beställde från toys r us ser ut att komma fram till mitt postombud idag, den ena skall jag ha själv och den andra ska en kompis ha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Vart beställde han ifrån?

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av fremar:

Då är du väl en snäll kompis och säljer den extra du köpte själv till honom för 849kr? Båda jag beställde från toys r us ser ut att komma fram till mitt postombud idag, den ena skall jag ha själv och den andra ska en kompis ha.

Kanske blir så

Ska kolla vart han köpte ifrån.

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Fuck yeah, precis hämtat ut min. Snacka om snabb leverans, galningar som jobbar på helgen

Permalänk
Medlem

Hämtade också ut idag, snabb leverans, men om man får klaga på något så var det lite dåligt med emballage, bara en påse runt lådan, så den var lite kantstött, men det struntar jag i för tillfället, glad att man fick en bara.

Visa signatur
Permalänk

Stort tack för bra tips i denna tråd - fick precis tag på mitt ex via Icahemma och det går i skrivande stund fortfarande exemplar kvar:
http://www.icahemma.se/ShowSearchResult.aspx?pagesize=20&sear...

God Jul!

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Fast det gör vi ju inte. Vi pratar om att det huvudsakliga värdet är de lagliga ROM'arna. Det är bra dumt att köpa en sådan här enhet för hårdvarans skull, när den är så pass nedlåst, och ingen i dagsläget vet om den kommer gå att knäcka. Det är även inte speciellt kostnadseffektivt, om man inte är ute efter just ROMarna.
B!

Jag tyckte mig se någonstans att den har blivit redan knäckt och att det går att köra Linux på den, så om du vill ha en liten nätt Linux dator som bär Nintendos officiella "Product of Nintendo" så vet du vad du kan skaffa.

Vad det sedan beträffar värdet på ROMarna så tycker jag att Nintendo har blåst upp priset något fruktansvärt (typ Martin Shkreli) på titlar som är knappast relevanta om man inte är 25+.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av misterjfk:

Stort tack för bra tips i denna tråd - fick precis tag på mitt ex via Icahemma och det går i skrivande stund fortfarande exemplar kvar:

God Jul!

Hej!
Tack till dig för det tipset, som du kanske fått från någon annan, så tack till hela forumet!

Jag har beställt en nu.

Mvh, Jakob

Visa signatur

Dator nr.1
CPU:R7 5800X GPU:RX 5600XT MEM:16GiB 3600CL16 OS:Win 10 Pro Chassi:O11 Dynamic Mini
Dator nr.2
CPU:R5 5600X GPU:Powercolor RX 5600XT MEM:16GiB 3200CL16 OS:Win 10 Pro Chassi: Ghost S1 mkII, Pangea
Bärbar: Microsoft Surface Pro4

Permalänk
Medlem

@aaaaaaaaaa: Vilket transportföretag används?

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Skrivet av misterjfk:

God Jul!

Nu är den slut!

Visa signatur

27" iMac Late 2013, 3.2 GHz Quad-core Intel Core i5, 256GB Flash Storage, 28GB 1600MHz DDR SDRAM, NVIDIA GeForceGT755M. Mac Mini i5 8GB RAM 256GB SSD, Ipad Pro 9,7" WiFi 32GB, Iphone 6s+ 64GB, Xbox One.

Permalänk
Medlem

Extra kontroll

Lyckades beställa från Icahemma. Tack för det tipset!

Nu till problemet, jag behöver en extra kontroll. Helst innan jul. Finns det någon svensk butik som har i lager?
Någon som har testat de som finns på Amazon?

Visa signatur

EPoX 8RDA+, XP2500+, 2x256Mb PC3200 (DualCh), Club3D 9800PRO, Seagate 7200.7 160Gb 8Mb Limited edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

@aaaaaaaaaa: Vilket transportföretag används?

Har precis hämtat ut den. Kom till postkontoret.

Permalänk
Medlem

Handkontroll

Någon som vet om den här passar till NES Mini?

http://www.webhallen.com/se-sv/spel/nintendo_wii_u/250079-wii...

Visa signatur

EPoX 8RDA+, XP2500+, 2x256Mb PC3200 (DualCh), Club3D 9800PRO, Seagate 7200.7 160Gb 8Mb Limited edition

Permalänk
Medlem

@aaaaaaaaaa: Se där ja, det blir en trevlig liten julklapp.
Glöm inte att tacka transportföretaget också.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Dom skickar tydligen från Danmark vid närmare inspektion. Trodde lagret låg i Sverige, kanske kommer imorgon då....

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RVX:

Dom skickar tydligen från Danmark vid närmare inspektion. Trodde lagret låg i Sverige, kanske kommer imorgon då....

Ser ut att bli imorgon här med, inte rört sig på ett dygn. Inget större problem för min del så länge jag kan hämta ut den senast fredag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nordis:

Både NES och Wii har samma typ av ingång, så den kommer passa. Om den funkar däremot är en annan fråga.

Jepp, skickades från danmark. Bor i skåne så hade tur där. Snabbaste jag någonsin jag har fått ett paket och då skickades den ändå från danmark.

Har hunnit lira lite och förvånas över hur svårt nintendo är.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Ser ut att bli imorgon här med, inte rört sig på ett dygn. Inget större problem för min del så länge jag kan hämta ut den senast fredag.

Nej, lite förargad vart jag efter lagrets nattjobbande för att sedan hamna i händerna på Sveriges bästa postgöretag.
Trodde för en sekund att det var BR jag hade handlat av, hade vart mer logiskt

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad i enlighet med §1 och §7*

Tagit bort trollande kommentarer samt inlägg som stred mot §7/piratkopiering. Observera att det är tillåtet att diskutera emulatorer och emulering, så länge piratkopior (länkar/innehav o.l.) hålls utanför diskussionen.
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...