Permalänk
Medlem

Speldator 18k råd/tips

Hej!

Har blivit dags för att inskaffa sig en ordentligt burk och jag tänkte höra om detta ser bra ut eller är lite overkill i vissa avseenden?
https://www.inet.se/kundvagn/visa/10029636/vintern2016
syftet är till spelande och vill vara så framtidssäker som möjligt. Vet inte om det är värt med en SSD med 1775mb läshastighet, blir det en påtaglig skillnad i laddningstider jämfört med en "vanlig" SSD? Alla invändningar, råd och tips uppskattas! Går det göra datorn billigare utan att det blir alldeles för stort slag på prestanda så är jag öppen för förslag! Har redan beställt en Acer 24" Predator XF240H 144hz skärm också så är en saftig summa jag är uppe i.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

länken fungerar inte

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

länken fungerar inte

Woops, ska fungera nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pedram:

Hej!

Har blivit dags för att inskaffa sig en ordentligt burk och jag tänkte höra om detta ser bra ut eller är lite overkill i vissa avseenden?
https://www.inet.se/kundvagn/visa/10029636/vintern2016
syftet är till spelande och vill vara så framtidssäker som möjligt. Vet inte om det är värt med en SSD med 1775mb läshastighet, blir det en påtaglig skillnad i laddningstider jämfört med en "vanlig" SSD? Alla invändningar, råd och tips uppskattas! Går det göra datorn billigare utan att det blir alldeles för stort slag på prestanda så är jag öppen för förslag! Har redan beställt en Acer 24" Predator XF240H 144hz skärm också så är en saftig summa jag är uppe i.

Tack på förhand!

Jag hade tagit bord vanliga disken för att få ner ljudnivån, Men om du skall lagra mkt så förstår jag att du behöver den. Sen hade jag bytt chassi. Mer platts för grafikkorten och bättre kylning tycker jag S Fractal. Samt tagit ett par andra minnen.

Webhallen varukorg

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200