Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av AdAm25:

CDON Lucka 24 – Fri frakt
http://cdon.se/start/jul/lucka_24_fri_frakt/
"Idag får du fri frakt på CDON.COM när du handlar för över 100 kr. Erbjudandet gäller endast idag den 24 december och frakten dras automatiskt av i kassan."

Känns som en ren förolämpning mot oss CDON+ kunder faktiskt. CDON verkar inte alls veta vad de ska göra med den tjänsten och deras "högst värderade kunder"...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

@Benedict: En ännu större förolämpning är det dem har kallat för julkalender, förvänta mig ett riktigt bra erbjudande för den 24 istället får man fri frakt vilket inet har 365 dagar om året för oss på sweclockers.

Permalänk
Medlem

Tycks minnas att CDON hade precis samma förra året den 24:e i julkalendern.

Jag har inte gjort en enda beställning från någon butik under hela december. Har aldrig hänt tidigare.

Permalänk
Avstängd

Det är väl bra för folk som inte har CDON+ och måste handla något? En dag kan ni väl unna oss andra?

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maxti:

Elgiganten http://www.elgiganten.se/cms/mellandagsrea/mellandagsrea/
Prisex: Philips Fidelio X2 hörlurar för 1111:-

Mediamarkt http://www.mediamarkt.se/sv/shop/mellantagsrea-2016.html
Prisex: JBL Extreme BT-högtalare för 1490:-

X2? Gick dem fort då?

Permalänk
Avstängd

Fick just 40% rabatt i dagens lucka från Klippkungen.se. Beställde ett flak monster för 197 kronor inklusive pant (plus frakt på 49:-). Fantastiskt billigt Man använder bara GODJUL som kampanjkod för att få 40% rabatten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferens:

Fick just 40% rabatt i dagens lucka från Klippkungen.se. Beställde ett flak monster för 197 kronor inklusive pant (plus frakt på 49:-). Fantastiskt billigt Man använder bara GODJUL som kampanjkod för att få 40% rabatten.

Jo det är faktiskt ingen dålig rabatt! Blir att ta sig en koll sen

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-U12A Chromax/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li 217/Seasonic Vertex 850/ Wobkey Crush80
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fiio FT1

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Gustenrocks: Elgigantens mellandagsrea har inte börjat ännu. Börjar imorgon

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

@NordhNet: Jaha! Min miss då! Var ser man kampanjpriserna då? Annonsbladet?

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Gustenrocks: japp, gå in på deras hemsida så är det i veckans annonsblad

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Avstängd

Hoppas på en moccamaster! Kom igen någon, moccamaster för 890kr eller nåt. Det skulle kännas rimligt.

Sett för 990kr många gånger men vill hitta en bättre deal än det.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Dead poet society:

@Benedict: En ännu större förolämpning är det dem har kallat för julkalender, förvänta mig ett riktigt bra erbjudande för den 24 istället får man fri frakt vilket inet har 365 dagar om året för oss på sweclockers.

Nej, jag kan faktiskt inte hålla med om att det skulle vara en större förolämpning... Julkalendern är helt gratis, CDON+ har kostat (en relativt stor) summa pengar.

Första året tjänsten fanns så tjänade man in den summan ganska snart, men efterföljande år har det varit sjukt dåligt.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Om ni ser någon bordsradio med Wifi-uppkoppling till ett nedsatt pris får ni gärna pinga mig! Är aktiv och letar själv men marknaden är stor och ibland missar man!

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferens:

För att maximera frakten på 20 kg så kan man även lägga till ett flak nocco då slutar hela ordern på 508 kr (inklusive frakt)
det är ju helt Ok, för ett flak nocco och ett flak monster ^^

Visa signatur

Cogito ergo sum ego, vos non

Permalänk
Medlem

En sak är klar nu i alla fall: Black Friday hade bättre erbjudanden än mellandagsrean i år. Åtminstone om man kollar på Elgiganten, Mediamarkt etc.

Permalänk
Medlem

@vompen:

Det har inte ens börjat och det klagas redan?
Elgiganten har 3 olika mellandagsreor spridda på x antal dagar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benedict:

Känns som en ren förolämpning mot oss CDON+ kunder faktiskt. CDON verkar inte alls veta vad de ska göra med den tjänsten och deras "högst värderade kunder"...

Skrivet av chipw00t:

Det är väl bra för folk som inte har CDON+ och måste handla något? En dag kan ni väl unna oss andra?

Har ingen emot att alla får fri frakt en dag/ofta/alltid, men vi kan helt enkelt konstatera att CDON+ = 0.

Bättre att plocka ut den där hundringen och fjutta eld på den.

Skrivet av Dunder:

Nej, jag kan faktiskt inte hålla med om att det skulle vara en större förolämpning... Julkalendern är helt gratis, CDON+ har kostat (en relativt stor) summa pengar.

Första året tjänsten fanns så tjänade man in den summan ganska snart, men efterföljande år har det varit sjukt dåligt.

Allting är ju relativt men ~8kr per månad... Brutalt dålig tjänst dock.

Skrivet av vompen:

En sak är klar nu i alla fall: Black Friday hade bättre erbjudanden än mellandagsrean i år. Åtminstone om man kollar på Elgiganten, Mediamarkt etc.

Inte kikat så noga på mellandagsrean än, men BF var rutten i år, generellt sett är min uppfattning att BF är bättre än mellandagsrean.

X2 för 1111kr tycker jag verkar trevligt iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quon:

@vompen:

Det har inte ens börjat och det klagas redan?
Elgiganten har 3 olika mellandagsreor spridda på x antal dagar

Det var inte menat som ett klagomål, bara ett statement för det är ju så Har dessutom insider-information om att Black Friday var större i siffror än vad julhandeln var i år jämfört med tidigare år.

Permalänk
Medlem

Letar efter en helt okej skrivare (Jag är student), hoppas det kommer ut någon helt okej med WiFi så man kan ställa den någonstans.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av vompen:

Det var inte menat som ett klagomål, bara ett statement för det är ju så Har dessutom insider-information om att Black Friday var större i siffror än vad julhandeln var i år jämfört med tidigare år.

Julhandeln är dock långt från över, det sträcker sig mer efteråt . Tänk på alla presentkort som ska användas samt pengar som ges bort.
This is only the first storm

Permalänk
Medlem
Skrivet av nDre:

Det var 1st lenovo batteri till min lenovo T460, 6.6Ah. För 166:- det var ett riktigt bra fynd måste jag säga! annars kostar det nästan 1000:-

Köpte på mig 2 laptop batterier för att slakta på 16650 batterier till ficklampor, 300:- var billigt för 12 st efter slakt

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Quon:

Julhandeln är dock långt från över, det sträcker sig mer efteråt . Tänk på alla presentkort som ska användas samt pengar som ges bort.
This is only the first storm

Black Friday i år var speciell, många butiker körde hela veckan och vissa en bra bit in i veckan efter. Året innan var fokus på fredagen och sedan en klen satsning med restprodukter som blev kvar från fredagen på Cyber Monday. CM var det enbart ett fåtal som satsade på.

Hade varit bättre om denna säljhelg anpassas till Svenska förhållanden. Vi firar inte Thanksgiving vilket gör dagen extra överflödig. Läggs den istälet med start fredag kväll över helgen så fungerar det för de flesta som jobbar.

Personligen tyckte jag BF 2015 var bättre. Gjorde en del fynd då till bra priser. I år hittade jag nästan inget. Missade billigt Crucial MX 750GB vilket var rätt surt. Galet bra fynd för de som fick tag i dessa dock.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av kronwalled:

Allting är ju relativt men ~8kr per månad... Brutalt dålig tjänst dock.

299 / 12 ~= 25kr per månad.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

299 / 12 ~= 25kr per månad.

Han tänker nog på att det kostade 99kr förra året.
I år 149kr, 12kr/mån.

299kr är sjukt ovärt.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av SUMITOMO:

Han tänker nog på att det kostade 99kr förra året.
I år 149kr, 12kr/mån.

299kr är sjukt ovärt.

Jo, jag förstår det, men man får ju se på vad det kostar i normala fall.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av AldrigJa:

Letar efter en helt okej skrivare (Jag är student), hoppas det kommer ut någon helt okej med WiFi så man kan ställa den någonstans.

Laser eller bläck?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@xtQ:
Ingen aning faktiskt. Antar Laser eftersom jag bara kommer skriva ut svart vitt texter osv.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dunder:

Jo, jag förstår det, men man får ju se på vad det kostar i normala fall.

Det är väl debaterbart, gissar på att fler köper det till "nedsatt" pris än det "vanliga".

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Något sånt blir nog jättebra @Reck

Finns ju hur mycket som helst http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=2&o=produkt_pris_inkmoms#prodlista

Det är ju bara att välja nåt som verkar intressant och sen googla. Det leder ofta till ännu mer och kanske något helt annat än man hade tänkt sig från första början. Beror ju också på vad det finns för erbjudanden på mellandagarna.

Tänk bara på att olika lägenheter är olika lyhörda, om du flyttar till lägenhet, och kräma inte på för mycket bara!

Hade inte alls tänkt mig en subwoofer för 1990kr. Hade tänkt mig en Yamaha YST-SW012 som tydligen ska leverera bra bas för pengarna, men när det är 30% rabatt på en 10" subbas så måste jag bara ha den.

Undras vad du tyckt om de 2 st 18" subbarna modell mindre badkar jag köpte av han som byggt dom?
Jag blev yr när jag krämade på som all energi bara zappadez ur min egen kropp och tvivlar inte alls på att det forskats mycket i vapenindustrin tex ang ljudvågor.
Sålde tbx dom till byggaren, de som bodde i närheten trodde det var jordbävning.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

@AldrigJa: Om du bara ska köra texter så är laser att rekommendera om jag förstått saken rätt. Bifogar ett test som kanske kan vägleda dig lite: http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.620068/test-skrivare-laser-o...

Visa signatur