Oväntat bra spel 2016?

Permalänk
Medlem

Oväntat bra spel 2016?

Hej, läste precis i tråden om vilket som folk tyckte var det bästa spelet de hade köpt under 2016 och såg ganska snart en trend. Här var det Doom, BF1, Overwatch, osv.
Stora produktioner som skall vara bra. Jag söker det där udda spelet som är lätt att missa, som du upptäcker är svårt att sluta spela.
Har du något spel som du tycker fler borde prova?

Permalänk
Medlem

Vet inte om det riktigt räknas som ett "lätt att missa" men Titanfall 2 var jag riktigt förvånad över i alla fall. Grymt spel.

Permalänk
Medlem

Hade mer förhoppningar på BF1, i slutändan måste jag nog säga att jag har haft flest timmar och mest roligt i Overwatch.

Visa signatur

[6700k@4.5ghz] [Gigabyte 1070 8gb] [16gb Corsair vengeance 2133mhz] [EVGA supernova G2 650w] [250gb intel ssd] [500gb seagate hdd] Skärm: Acer Predator 144hz

Permalänk

Ori and the blind forest. Köpte det ingår på rean och bara introt fick en lite tårögd. Han bara köra någon timma men det känns bra och kritiken det har fått verkar bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Shadow Warrior 2

Permalänk
Medlem

SP delen i TitanFall 2.
Hade inga större förväntningar när jag köpte spelet men satan i gatan vad överraskad jag blev!
Karaktärer som man riktigt älskar och även själva voiceactingen i spelet gjorde sig riktigt bra.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Avstängd

Tricky Towers & Dark Cloud 1.

Permalänk
Medlem

Trött som få på First Person Shooters efter att ha lirat CS ett halvt liv så var fps spel ngt jag ville hålla mig borta ifrån o jag lirade WoW Legion som var bra. Dock så har jag märkt att jag tröttnar snabbare för varje expansion som kommer i det spelet även om Legion var nice. I samma värva som Legion släpptes så haka jag på Overwatch även fast jag har trött på fps o hade låga förväntningar.

Men helvete vad kul jag har haft i det spelet!
De olika kartorna, olika sätten att vinna på, heroes, roller...
Spelet har allt imo o de är jättesnabbt att komma in i game o själva gamesena tar inte en timme som typ mobas kan ta. Älskar olika skinsen som finns också o det är bara estetiskt och inget du skaffar ger dig något övertag så hur mkt du än spelar så har alla samma utgångspunkt.

Funkar att spela solo queue förvånadsvärt okej faktiskt. Dock så ska man ju ha minst en polare att lira med för att ha maximalt skoj!

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem

Overwatch är vinnare för mig.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem

Bra början, någon som har lite tips om indie-spel? Själv har jag haft kul med Thomas was alone. Ett annat lite udda, kul spel var Escape Plan.

Permalänk
Medlem

SOMA.
Svårt att uttrycka med ord hur djup denna storyn går. Det är mer i skräck-genren men det är inga jumpscares, utan atmosfären och själva storyn är vad som gör allt.
Rekommenderar starkt.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av LPG:

SOMA.
Svårt att uttrycka med ord hur djup denna storyn går. Det är mer i skräck-genren men det är inga jumpscares, utan atmosfären och själva storyn är vad som gör allt.
Rekommenderar starkt.

Tittade lite snabbt på nätet på denna och den verkar lovande. Får nog bli att se om jag tar och köper det till PS4.

Permalänk
Medlem

Mirrors Edge 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celebmir:

Tittade lite snabbt på nätet på denna och den verkar lovande. Får nog bli att se om jag tar och köper det till PS4.

Rekommenderar det till PC över PS4 för upplevelsens skull. Det blir nog inte samma en bit från en TV med högtalare.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk

@Celebmir: Dessa 2 spel är ju från 2012?

Eller menar du spel vi spelat under detta året och inte nödvändigtvis släppts 2016?

Permalänk
Medlem

@EpicToaster:
Tänkte ursprungligen på spel släppta 2016 men om man kan hitta guldkorn från tidigare så blir jag lika glad för det.

Vad det gäller spela på PS4/PC så har tillräckligt stor TV med tillräckligt bra ljud, speciellt om spelen stödjer mer än Stereo. (Ganska otäckt när någon smyger på en bakifrån eller saker som flyger över huvudet)

Permalänk
Medlem

The long dark, men det är väl i teorin inte släppt än, det är ett av dom där spelen som släpps i flera steg antar jag...

Grymt skön känsla, köpte det precis på steams 50% sale, check it out om du gillar hardcore survival i ett svinkallt norra Kanada!

http://store.steampowered.com/app/305620/?l=swedish

Permalänk
Medlem
Skrivet av yoto5951:

Mirrors Edge 2

Instämmer, fast det heter Mirror's Edge Catalyst då det inte är någon uppföljare utan en reboot.

Det har inte fått en bråkdel av den uppmärksamhet det förtjänar, helt klart mitt favoritspel det här året.

Permalänk
Medlem

"Witcher 3 - Game of the year edition" och Dark Souls 3 är de bästa spelen jag spelat typ. Gillar även BF1 och Civilization VI

Visa signatur

Dator: Lian Li O11 Dynamic, R9 5900X, MSI X570 ACE, Corsair H150i Pro, G.Skill TridentZ@3733MhzCL16, ASUS RTX 3090 TUF OC, Firecuda 530 2TB, 990 Pro 2TB, Corsair RM850x.
Skärm: LG OLED 42C2

Permalänk

Rekommenderar Stardew Valley, ett av de bästa spelen detta år enligt mig.

Permalänk
Medlem

Hälften av er har nog inte ens läst trådstarten, Bf1, Overwatch och Witcher 3 har väl inte gått förbi någon, ungefär som att säga åt nån som lever att inte glömma bort att andas typ.

Citat ts: "Jag söker det där udda spelet som är lätt att missa, som du upptäcker är svårt att sluta spela. Har du något spel som du tycker fler borde prova?"

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Måste lägga en röst på Unravel. Supercharmig fysikbaserad pusselplattformare. Tror många missade det när det släpptes i början av året.

Visa signatur

Burk: 4770k, 970, 16GB, BenQ BL2411PT
Ljud: O2/ODAC, DT 150, Fidelio X1, DT 770, Sony XB1000/700/500, Koss Porta Pro
Gamla Bettan [RIP]: XP2500+ @ ~2.0Ghz • FIC Radeon 9600 Pro • Abit AN7 • 1GB OCZ

Permalänk

The Culling, suger dock röv för tillfället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Formel117:

Rekommenderar Stardew Valley, ett av de bästa spelen detta år enligt mig.

Håller med fullständigt!

Permalänk
Medlem

Undertale, går för 50kr nu under Steamrean. Värt att köpa enbart för musiken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Formel117:

Rekommenderar Stardew Valley, ett av de bästa spelen detta år enligt mig.

Samma här! Riktigt fin känsla i spelet! Jag spelade säkert 60 timmar innan jag la av. Rekommenderas varmt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nu fuskar jag lite då spelet jag rekommenderar släpptes sommaren 2015....

Det är ett FMV-spel(!) som heter Contradiction - Spot The Liar!. Om du är yngre och inte spelade på PC i slutet av nittiotalet så får du ta och googla FMV.

Ett detektivmysterium med riktiga skådisar och det har precis rätt blandning av löjlighet och spänning. Balanserar precis på gränsen hela tiden av vad som är helt uselt eller helt lysande. En upplevelse jag varm rekommenderar. Kostar runt en hundring på Steam och värt varje krona för den som vill spela sig igenom en engelsk deckare typ Kommissarie Morse.

Betyget på Steam är Överväldigande positivt så det är inte bara jag som gillar detta halvt vansinniga spel.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

blev faktiskt bf1 för mig. Sjukt kul spel dock så hade jag velat ha mer achievments och unlocks.

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem

Helt klart Oxenfree! Om man inte vill eller orkar spela själv så kan man se på när Jesse Cox spelar det. Otroligt bra spel som flugit lite under radarn.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Kul detta! Massor av intressanta förslag. Här har jag början av året räddat att titta på dessa. Tog en liten titt på Oxenfree videon och det ser lovande ut men jag föredrar nog att spela spelet själv och slippa Jesse Cox onödiga kommentarer. (Tittade bara några minuter och hann bli irriterad, ganska duktigt av Jesse)

Som jag skrev i ett svar tidigare så bryr jag mig egentligen inte om släppdatum, jag är ute efter spel som kanske inte har fått den uppmärksamheten de förtjänar.

Unravel tog jag en titt på genom att ladda ner demot på PS4 och det är otroligt charmigt. Den blir nog ett köp, kul också att få stödja dessa mindre svenska utvecklare. Tror jag lästa att de var typ fem som hade gjort spelet.

Contradiction får jag också ta en titt på. Kul! Så mycket nytt att leka med. Stardew Valley får jag läsa lite om. Undertale, vet inte ett dugg om det men 60 timmar så här långt är 1,5 arbetsveckor.

Fortsätt gärna med fler, här har jag i och för sig tillräckligt för att komma en bra bit in på nästa år men kan ju använda denna tråden som en todo lista.