Permalänk
Medlem

TP-Link Archer C3200

Halloj,

Köpte en sån här under bf och har haft den ett tag nu men blir inte riktigt klok på hur den beter sig, jag kan streama program via min apple tv3 utan större problem men att surfa via mobilen/laptop funkar faktiskt lite sisådär, det kanske funkar i någon minut sedan börjar den helt plötsligt stå och "tänka" en längre stund, kanske 20-30 sekunder för att sedan helt plötsligt visa sidan.

Det känns som det kommer sporadiskt och jag har den senaste FW, downgrade är tydligen inte möjligt så jag vet inte riktigt vad jag kan göra för att lösa problemet, har ni någon aning?

Vill minnas att den gick hur bra som helst med det ursprungliga FW i den..

Permalänk
Medlem

När jag hade problem med min TP-3420 efter firmware uppgradering, så frågade jag TP-Link om nergradering var möjlig, och fick svaret att det var det.
Nu kan det vara så att det inte är det på alla deras produkter.

TP-Link har bra slut kund support, så mitt råd är att kontakta dem.
Contact Us

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Hedersmedlem

Har du testat Wifi-prestandan? Har du en hörna med väldigt dåliga egenskaper för trådlösa signaler kan du få extremt dålig prestanda i just det hörnet, men inte i övrigt.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
WiFi: Grandstream GWN7660 :: GWN7630LR :: GWN7662 :: GWN7660LR

Permalänk
Medlem

Jag har samma router och liknande problem, med just 5ghz bandet. Jag har bra bandbredd med wifi via 5ghz men streamar jag en youtubevideo så blir bildkvaliten väldigt grynig som att jag inte har bandbredd och den tänker som TS skriver väldigt länge ibland.
Samt jag får inte ställt in 3:e bandet som är 5ghz oxo, hittas inte bland wifi anslutningar och jag kan inte ställa in den tex namn, kanal, pw osv. Utan där får jag ett fel meddelande när jag försöker Felkod: 7510. Annars verkar den väldigt bra med bandbredd och BBB IPTV tog väl 2 min att sätta upp.

Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC

Permalänk
Medlem

Smart Connect

Jag har också en Archer C3200 med lite blandade känslor för.
Den funkar utmärkt nära routern men jag tycker den tappar uppkopplingen
när man är lite längre bort.
Har bland annat problem med en trådlös nätverksmusikspelare och en extender med
LAN kabel till en skrivare.
Jag undrar om inte Smart Connect ställer till problem.
Har du disablat den och kollat om det gör saken bättre?

Permalänk
Medlem

Körde en resett igår på routern, wifi fungerar bra nu även 5ghz bandet, streama och allt annat går som det ska.
Dock får jag ett felmeddelande när jag skulle ställa in 2:a 5ghz kanalen så tog och avaktivera den helt enkelt så slapp jag det.

Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC

Permalänk
Medlem

Verkar som att TPlink har haft fler med liknande fel som min router, de ska byta ut den då den har ett förmodat hårdvarufel.
Jag har inte kört med smart connect då jag vill ha separerade kanaler.
Måste säga deras support är vettiga och bra att ha kontakt med nu har jag bara haft kontakt med deras internationella med snabba svar och konkreta svar.

Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC