Permalänk
Medlem

Suck WG har tydligen fått slut på super containers, uppe nu i över 45st utan en enda 😔

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Kantvals: Du får trösta dig själv med att köpa 45 santa lådor då

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

Det är för sent för Santa lådor, nu när folk fått sina premiumskepp är det bara camo kvar i dem

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Tror jag är kär!
Köpte mig en Zao efter lång grind och slit nu.
Jösses va skön den är

80% win på de 5 matcherna jag gjort, och snitt på jämt över 134k dmg per match

Kör med en 16poängs kapten, max sneak och alla moduler på det. Glider lite bakom alla bbs och sen smyger mig på intet ont anande skepp haha.

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk

Första båtturen idag, och den sista jag behövde för att researcha Shimakaze

http://imgur.com/diHY6xT

Permalänk
Medlem

Christmas Convoys kommer till EU trots allt, eller kanske tack vare allt som sades på forumet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk

Börjat spela igen efter låååångt uppehåll. Inte spelat knappt efter dom gjorde reseten när Betan var klar . Börja grinda igen då.

Någon som vill lira lite tsm? Har som högst Tier IV.

Permalänk
Medlem

Såg att tråden med synpunkter på senaste testversionen är uppe i 19 sidorna. Nästan alla skriver hur illa nya kaptensförmågan är som visar riktningen till närmaste fiendeskepp. Spelar från klaner som OMNI och TTT sågar detta.

Har inte kunnat testa själv pga uppkoppling men det verkar uppenbart att denna förmåga förtar mycket av den spänning som annars infinner sig när man rattar sitt skepp. Vore intressant att höra hur WG ens kom på detta och hur fasiken det överlevde länge nog för att ta sig in på testservern.

Ni som testat, är det så illa som det låter?

Snart är det väl som i WoW att man förenklar så pass mycket att det blir tråkigt t.ex. att positioner för quests markeras på kartan, i WoWs syns väl snart skeppen hela tiden så att spelarna ska slippa tänka alltför mycket.

Är det verkligen betalande spelare som vill ha detta? Känns mer som ett försök att sänka tröskeln så att svårighetsgraden inte skrämmer bort nya spelare. Frågan är om de gamla spelarna stannar?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reckie:

Såg att tråden med synpunkter på senaste testversionen är uppe i 19 sidorna. Nästan alla skriver hur illa nya kaptensförmågan är som visar riktningen till närmaste fiendeskepp. Spelar från klaner som OMNI och TTT sågar detta.

Har inte kunnat testa själv pga uppkoppling men det verkar uppenbart att denna förmåga förtar mycket av den spänning som annars infinner sig när man rattar sitt skepp. Vore intressant att höra hur WG ens kom på detta och hur fasiken det överlevde länge nog för att ta sig in på testservern.

Ni som testat, är det så illa som det låter?

Snart är det väl som i WoW att man förenklar så pass mycket att det blir tråkigt t.ex. att positioner för quests markeras på kartan, i WoWs syns väl snart skeppen hela tiden så att spelarna ska slippa tänka alltför mycket.

Är det verkligen betalande spelare som vill ha detta? Känns mer som ett försök att sänka tröskeln så att svårighetsgraden inte skrämmer bort nya spelare. Frågan är om de gamla spelarna stannar?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har lekt lite på PTS:n och min reaktion till RPF var en throwback till den här scenen.

Din kapten "känner" alltså den andre kaptenens blotta närvaro utan att kunna se denne på spelplanen. Någon eller några på WG har sett lite väl många Star Wars filmer på sistonde, gissar jag på.

Men vad jag tycker om RPF? Det finns bättre färdigheter för din kapten i 0.6.0 än RPF som är väldigt situationsanpassat och tänker du inte enbart jaga DDs så finns det återligen bättre färdigheter för din kapten.

Spelet har ju förenklats hela tiden jämnfört hur det var i betan, WG lägger te.x. bara till fler och fler funktioner som du tidigare fick installera Aslains för att få såsom sist kända position och det är väl fan klart som korvspad att WG vill sänka tröskeln eftersom ju fler som börjar spela, desto mer pengar tjänar de.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

Köpte Fiji:n igår, gav upp att få den första vinsten för dagen med den efter 5 förluster där man var topp ett i laget. Skeppet är rena odjuret, så trevligt att få ett fungerande skepp efter 1-6 skeppen i linjen. Efter alla förluster igår så fick man till en riktigt fin match som första match idag. Såg ut att bli en förlust men styrde upp det i slutet.

Permalänk
Medlem

@Kantvals:

Du kommer gilla Neptune och Minotaur, själv håller jag på grinda tyska dd linjen.
Igår hade jag enbart förluster och morgonen började likadant.
Gick dock lite bättre på slutet.

Permalänk
Medlem

Bra lirat, själv har jag inte samma flyt, mest stolpe ut, typ som det här ikväll...

@Kantvals, blev utkastad från serverns så jag ger mig för ikväll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reckie:

Bra lirat, själv har jag inte samma flyt, mest stolpe ut, typ som det här ikväll...

http://i68.tinypic.com/287jbi9.jpg

@Kantvals, blev utkastad från serverns så jag ger mig för ikväll.

Men måste säga att det är ganska snyggt att få ihop en xp ifrån sådär.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Lite newbiefråga, trots att jag spelat av och till rätt länge; finns det verkligen inget sätt att låsa kanontornen så att man kan titta runtomkring sig utan att tornen följer med? Som i World of Tanks med höger musknapp, men i WoWS följer de med ändå. Ingen superstor sak, men det stör mig en smula..

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av PHJ:

Lite newbiefråga, trots att jag spelat av och till rätt länge; finns det verkligen inget sätt att låsa kanontornen så att man kan titta runtomkring sig utan att tornen följer med? Som i World of Tanks med höger musknapp, men i WoWS följer de med ändå. Ingen superstor sak, men det stör mig en smula..

Skickades från m.sweclockers.com

håll in höger musknapp eller ctrol + x

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

@PHJ:

Håller man in höger musknapp så kan man kolla runt.

Annars finns ctrl+x låsa kanonerna där du siktar atm.

shift+x = kanonerna låser där du siktar, samt roterar för att hålla den banan, ( om du svänger tex )

Kanske att jag blandar ihop "ctrl-x, / shift-x" Men dom två finns iaf, utöver att hålla in högerknappen medans man tittar runt.

Kan hända att det finns andra sätt med.

Permalänk
Medlem

Hum, jaha, då måste jag ha remappat RMB, för när jag håller inne den och tittar runt så följer tornen med.

Skickades från m.sweclockers.com
EDIT: och ja, jag hade såklart kollat i keybinds innan jag frågade, men tyckte inte att jag hittade ngt uppenbart :>

Permalänk
Medlem

Då var Santas Convoy upplåt, så nu får man se hur långt man kommer på den.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Kantvals:

Dum som man är så köpte jag cammo innan, fick varken doubloons eller en annan cammo när jag nu klarat av santas convoy = ticket

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kantvals:

Då var Santas Convoy upplåt, så nu får man se hur långt man kommer på den.

Skickades från m.sweclockers.com

Är man erfaren och vet vad man gör så kan man göra minst en ettap per dag.

Själv räknar jag att vara klar med allt nån dag innan den 19 januari. Känns iaf någorlunda skönt att man kan få något nu utan att betala en spänn åt wg

Visa signatur

AMD Ryzen 3900X, Gigabyte X570 AORUS ELITE,
G.Skill Flare X 32GB 3200MHz, FOCUS GX 850W, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, Gainward GeForce RTX 4090 Phantom
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Permalänk
Medlem

Det här var ju ganska nöjt även om den andre killen verkligen bjöd på det.

https://youtu.be/g-9zkXbzyqk

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Vi är 2 st som spelar, har tier 10 destoyers, och lite annat gott och blandat.
Finns det fler som vill spela lite?

Permalänk
Medlem

@The187: Lättaste är att komma in på Sweclockers TS vi sitter där och lirar, sen så lägger jag alltid till alla som är där i vännerlistan så ser man om de är online och slänger då iväg meddelande om någon vill lira så möts man oftast i TS om folket inte sitter där från början. Vi är väl en sådär 10-15 pers som lirar vissa av oss lirar mer än andra

Vi spelar nästan alltid Division för det går så mycket smidigare då, för man kan verkligen vända matcher när man spelar ihop och tillsammans.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Här är lite matnyttiga spekulationer om kaptenernas xp när det blir patch 0.6

https://m.reddit.com/r/WorldOfWarships/comments/5ocn28/how_to...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Dom la till RPF trots alla protester och 2 rundor PT.

Jaja WG vill ju döda spelet uppenbarligen med officiellt Wallhack, Aslain lär väl ha ett mod i sin pack med en snygg tydlig pil med så man ser precis vart man ska åka för att jaga stackaren som försöker kappa.

Andra omröstnigen jag ser på forumet, även denna vill 90%+ ha bort skit skillen.

http://forum.worldofwarships.eu/index.php?/topic/71732-should...

Tur det finns fler spel än WOWS i alla fall om detta blir döden för spelet.
Hur man kan ignorera spelarbasen så fatalt fattar jag inte, vill dom inte tjäna pengar på nöjda kunder eller?
Viktigare att vara stol ryss antar jag, deras primära dev har ju uttalat sig och man kan får ju intrycket att han ser sig själv som en GUD med tanke på att han tydligen ansåg sig vara "all knowing etc etc".

Permalänk
Medlem

@pa1983:

Det är först och främst japanska DD som blir nerfade eller tvingas ta denna skill så det spelar inte så stor roll.
Jag tycker RPF förstör och det är ingen som vill ha den, kommer dock använda den. Den kommer
vara väldigt användbar för cruiser och några slagskepp då man kan räkna ut vart torpederna kommer ifrån samt vart man skall jaga/om en dd är bakom ett berg eller vilken cap dom planerar att ta.

CV har också fått en nerf då fler kan ha manual AA och dubbla flygplan.
Jag hoppas bara att dom gör något åt alla slagskepp som håller sig på 20km som sitter bakom berg och vägrar åka framåt. Slagskepp skall vara i mitten av styrkan och inte 10km+ efter alla dd och cruiser.

Permalänk
Medlem

Kom ihåg att inte lämna kaptenerna på premiumbåtar, då det ryktas att kaptenerna kommer automatiskt tränas om till det skepp dom befinner sig på när patchen går live.

Permalänk
Medlem

@pa1983: Du kan vara lugn, de har ju sagt att de kommer vänta och se hur RPF kommer funkar på live servern. Ifall RPF skulle förstöra spelets känsla eller spelbarhet har de ju sagt att de ska antingen "fixa/nerfa" den eller ta bort den helt och hållet så jag tror in de kommer skita i allt som du säger o låta spelet bara brinna upp.

Permalänk
Medlem

Flamu kör tydligen RPF på typ alla sina DD's och Crusiers i hans senaste youtube vide, enbart BB's han inte kör det på.
iChase tycker jag verkar lite köpt av WG det senaste halvåret (mest ett intryck jag fått inget annat) och hans melodi är att RPF inte är ett problem, inget man behöver etc etc, lite lustigt då båda anses vara bra spelarea men har helt olika syn på hur "nödvändig" RPF är.

WG dödade väl mer eller mindre WoWP?

Det är ju bara att kolla forumet så ser man ju hur missnöjda folk är med patchen och RPF.

Oddsen att WG tar bort RPF är ungefär lika stor som att dom tar bort random detonations.