Permalänk
Medlem

H1Z1 fps drop...

Halloj!

Jag har ett problem med H1 som jag inte vet hur jag ska lösa. Jag sitter nämnligen mellan 20-70 fps på H1 med usla inställningar....

Har precis uppdaterat min dator och det är nästan så att spelet går sämre nu efter själva bytet av komponenter, medans jag har fått en stor förbättring i spelet Overwatch.

Min dator just nu:

Processor: Intel Core i5-6600K Skylake Processor 3.5GHz

Grafikkort: Gigabyte GeForce GTX 1060 6GB Windforce

Ram: HyperX Fury DDR4 2133MHz 16GB

Moderkort: ASUS Z170-P, Socket-1151

Hårddisk: SSD Samsung 840 series, WDC WD10EZRX-00A8LB0 1Tb.

Har testat en guide på Youtube vilket fick det att hjälpa lite men det var inte så chockande bra... https://www.youtube.com/watch?v=U9XvBesQ4I4&t=783s där är guiden.

Tack för alla svar !

Permalänk
Medlem

Senaste drivrutiner?
fräsch installation av windows?
temperaturer?
cpu och gpu belastning?

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haptic:

Senaste drivrutiner?
fräsch installation av windows?
temperaturer?
cpu och gpu belastning?

Jodå de nyaste drivrutinerna finns på plats.

Använder Windows 8.1 pro.

Tempen ligger runt 45 In game.

Har faktiskt otroligt dåligt med koll när de kommer till de sista :/

Permalänk

H1Z1 är dåligt optimerat och väldigt cpu krävande. Det du kan göra är att byta region till NA och sedan tillbaka till EU, det tar bort alla skuggor på 10 meter+ (fråga inte mig varför).
Se också till att sänka render distance efter du landat till 500 (påverkar inte avståndet du ser spelare), du kan sätta keybinds till detta i options.
Texturer kan du lämna på high och HDpixelplus på 1.1 i useroptions då detta för det mesta sköts av grafikkortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ayamingesh:

H1Z1 är dåligt optimerat och väldigt cpu krävande. Det du kan göra är att byta region till NA och sedan tillbaka till EU, det tar bort alla skuggor på 10 meter+ (fråga inte mig varför).
Se också till att sänka render distance efter du landat till 500 (påverkar inte avståndet du ser spelare), du kan sätta keybinds till detta i options.
Texturer kan du lämna på high och HDpixelplus på 1.1 i useroptions då detta för det mesta sköts av grafikkortet.

Tack så mycket för svaret ! Ska testa

Permalänk
Medlem
Skrivet av ayamingesh:

Jo men de blev lite bättre faktiskt !

Permalänk
Skrivet av ErnoN:

Jo men de blev lite bättre faktiskt !

Så bra