Köpråd på androidmobil
Hej Sweclockers!
Min gamla Samsung Galaxy s2 har slutligen gått i graven (må hon vila i frid), så eftersom community här alltid brukar vara extremt hjälpsam så hade jag tänkt fråga om ni har några tips på en passande Android-lur som jag kan ersätta den med. Och ja, det måste vara en Android, för en del appar jag använder tyvärr inte fungerar på några andra operativsystem. Här är en del fakta om vad jag är ute efter:
Prisklass: 3000-5500kr -ish
Viktigt om mobilen:
-Lång batteritid.
Jag använder min mobil i stort sätt hela tiden, så jag vill att den åtminstone klarar en hel dag (upp emot 10+h) utan att jag behöver ladda den.
-Stryktålig.
Jag är en klumpig person, och tappar saker i golvet hela tiden. Jag vill därför att telefonen klarar detta utan att skärmen direkt spricker eller liknande.
-Tålighet (i tid).
Jag ersätter mina teknikgrejer mycket sällan, så jag vill att mobilen klarar att överleva i absolut minst 3 år vid vanlig användning (helst över 4 år). Detta kanske inte är det enklaste att veta säkert, men tänkte ändå ta upp det ifall ni har någon information om det trots allt.
-Lagringsutrymme.
Jag brukar sparar många podcasts på min mobil, så jag vill gärna ha så mycket lagringsutrymme som möjligt. Extra plus ifall luren har plats för ett mikro-sd kort.
-Kompatibel med Smartwatch.
Har inget smart armbandsklocka just nu, men tänker skaffa det någon gång i framtiden.
Mindre viktigt:
-Kameran.
Jag fotograferar och filmar mycket sällan, så jag bryr mig inte mycket om hur stark kameran är.
-Skärmens upplösning.
-3g & 4g uppkoppling.
Har inget 3g eller 4g abonnemang (håller mig till wi-fi), så hur väl mobilen klarar dessa är helt oväsentligt.
Hoppas ni har några tips på någon telefon som kan passa