costom loop en gpu blir varm ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fundamentals:

Lägg till en 360 radiator i toppen. Torka av kylpastan ifrån blocket, lär nog inte vara nå fara. 240 + 360 radiator setup kommer duga om du inte ska klocka sakerna stenhårt

Skrivet av Silcan:

Detta fungerar ganska bra, dock allt i stock. Och man får räkna med "normala" temperaturer, inget supertyst och svalt.

Skrivet av Silcan:

Tejp på GPU kärnan? Herregud!

Vad är det för tejp o kladd på den vita "saken"? Vad är det för del?

Har nu monterat loopen igen med en 120mm radiator till plus ingen filmplast på gpu kärnan och nu ser allt normalt ut...
Ca 24k i firestrike stock och max temp på båda gpun 41c

Permalänk
Medlem
Skrivet av j_miller:

Har nu monterat loopen igen med en 120mm radiator till plus ingen filmplast på gpu kärnan och nu ser allt normalt ut...
Ca 24k i firestrike stock och max temp på båda gpun 41c

Bra! Fråga säljaren vad tejpen gjorde där.

Permalänk
Medlem

@Silcan:
Har redan frågat och svarat va väll att han hade missat det, kan ju hända alla..
Men han är iaf medveten om det så får man väl ta eventuella problem om det blir några...
Ser dock bra ut så det är nog lugnt 😊

Permalänk
Skrivet av j_miller:

@Silcan:
Har redan frågat och svarat va väll att han hade missat det, kan ju hända alla..
Men han är iaf medveten om det så får man väl ta eventuella problem om det blir några...
Ser dock bra ut så det är nog lugnt 😊

vart datorn snabbare? eller känns den seg ännu?

Visa signatur

Mobo: Gigabyte Z790 Gaming X AX
CPU: Intel Core i5 14600K Stock
RAM: PNY XLR8 Mako 32GB (2x16GB) 6000Mhz
GPU: 2080Ti ROG STRIX GAMING OC (ska bytas på 5 serien)
If There Is No Games, Then It Is No Life

Permalänk
Medlem

@DreinLifeOfYou:
Jag avinstallera aisuit så nu beter den sig normalt 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av j_miller:

@DreinLifeOfYou:
Jag avinstallera aisuit så nu beter den sig normalt 😊

👍

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
STORAGE 2x Samsung 990 PRO 2Tb 1x Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk
Skrivet av Ten:

Ser ut som du har fel inlet på nedre kortet, skulle kolla upp dem för ett av dem har fel då du har olika inlets på bägge
https://www.ekwb.com/shop/EK-IM/EK-IM-3831109831762.pdf

Jag hade nog köpt typ denna https://www.ekwb.com/shop/ek-fc-terminal-dual-parallel-1-slot... + rätt fäste till blocket, eller kört dem i parallellkoppling samtidigt som jag köper minst en tiil 240 radiator.

Från pdf:en: You can use any opening as an inlet/outlet port. Do not forget to plug the remaining two opening with enclosed EK-Plug G1/4 or equivalent

Visa signatur

Falta med sinc:en och se helheten

Permalänk
Medlem

Skönt att TS problem löst sig. För framtida referens... Om man har för lite radiatoryta blir allt i slingan varmt, inte en specifik enhet. Så tjatet om att han har för lite radiator må vara korrekt i sak, men inte riktigt relevant till hans problem.

B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.