Den stora Playstation 4-tråden

Permalänk
Medlem

Äsch pro är för dyr tycker jag, du kan ju köpa en ps4 slim för runt 2500 idag? det räcker.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av HazZarD:

Äsch pro är för dyr tycker jag, du kan ju köpa en ps4 slim för runt 2500 idag? det räcker.

Frågan är hur kul den, eller orginalet, blir när spel börjar släppas som mer eller mindre kräver en PS4 Pro. Annars kan jag nog hålla med, blir pengar att lägga på spel emellan.

Personligen hade jag inte köpt någon öht i dagsläget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Frågan är hur kul den, eller orginalet, blir när spel börjar släppas som mer eller mindre kräver en PS4 Pro.

Tvivlar på att spel kommer kräva en PS4 Pro eftersom hårdvaran inte är tillräckligt bra för det. Vad vi nog kommer se är att allt fler spel kommer ha stöd för 60fps på en Pro medans vanliga får hålla sig till 30fps.

Jag tror samma kommer hända med Xbox Scorpio, att den nya konsolen kommer ha stöd för 1080p med 60fps.

Sedan så finns det lite rykten om att PS5 kommer ut om typ 1-2 år, vilket är anledningen varför PS4 Pro inte var en jätte höjdare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VexedRelic:

Tvivlar på att spel kommer kräva en PS4 Pro eftersom hårdvaran inte är tillräckligt bra för det. Vad vi nog kommer se är att allt fler spel kommer ha stöd för 60fps på en Pro medans vanliga får hålla sig till 30fps.

Jag tror samma kommer hända med Xbox Scorpio, att den nya konsolen kommer ha stöd för 1080p med 60fps.

Sedan så finns det lite rykten om att PS5 kommer ut om typ 1-2 år, vilket är anledningen varför PS4 Pro inte var en jätte höjdare.

Tvivlar att det kommer komma särskilt många 60fps uppgraderingar till Pro. Vad jag förstått så är största hindret för 60fps den sketna Jaguar-CPU:n som inte fick en särskilt stor uppgradering i Pro:n. Pro:n är byggd för att pumpa högre upplösning med sin uppbiffade GPU och inte mycket annat. Inte mig emot, köpte min mest för att få supersampling och slippa jaggies och shimmering. Om bara vissa utvecklare kunde sluta att bestämma att folk med 1080p-skärmar absolut inte får sampla ner 4K bilden så vore det trevligt (se TLoU).

Btw så verkar väl Scorpio också fortsätta med Jaguar-cores enligt rykten så lär väl bli samma historia där.

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Jag tycker nog att både "vanliga" och Pro har ett existensberättigande idag. Även om jag själv garanterat hade köpt Pro idag om jag inte resan suttit med en vanlig.

Köpte Resident Evil 7 igår. Det var en frisk fläkt för den spelserien måste jag säga. Äntligen är det ett skräckspel igen!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5700X3D RAM Corsair Vengance 32GB @ 36000 MHZ
GPU Gigabyte 4070 Super Gaming OC Skärm Acer X34A

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av VexedRelic:

Finns flera anledningar till att Pro-modellen skulle kunna bli ett krav. Dels att spelutvecklarna börjar designa spel direkt mot Pro där PS4 och Slim kommer bli för slöa. Får vi The Last of Us: Part II där spelet snittar på 20 FPS eller spelet ser ut som en PS2-titel så kommer det bli problem.

Eller att Sony vill sälja fler Pro-modeller och helt enkelt börjar tvinga utvecklare att göra märkbara skillnader mellan versionerna.

The Last of Us: Part II är det enda jag ser fram emot till PS4 framöver, allt annat kommer till minst en annan plattform ändå vilket gjort att PS4 blivit rätt överflödig här. Hade jag köpt idag hade jag väntat på lanseringen av spelet för att se hur spelet faktiskt blir men också kanske få tag i en billigare PS4 Pro om spelet behöver en sådan.

Allt som allt var Pro-modellen en rätt klen uppdatering men den är fortfarande snabbare (för det mesta, finns spel som går långsammare tydligen).

Permalänk
Medlem

Ser fram emot Horizon Zero Dawn!!

Permalänk
Livsnjutare 😎

Jag köpte ett spel innan ikväll på PSN Store, gillade det verkligen INTE.
Kände bara någon minut in att "daamn... detta är inget för mig 😬"

Kan man nyttja öppet köp hos PSN likt man kan hos Steam och/eller tex. Origin ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Jag köpte ett spel innan ikväll på PSN Store, gillade det verkligen INTE.
Kände bara någon minut in att "daamn... detta är inget för mig 😬"

Kan man nyttja öppet köp hos PSN likt man kan hos Steam och/eller tex. Origin ?

https://www.playstation.com/sv-se/get-help/help-library/store---transactions/payments---refunds/playstation-store-cancellation-policy/

Verkar inte som det, tyvärr :/

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Livsnjutare 😎

Asch... to bad

Tack för hjälpen iaf!

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Asch... to bad

Tack för hjälpen iaf!

Har också gjort så, verkligen ångrat ett köp, har lärt mig att ladda ner demo innan jag köper ett spel nu ☺️

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Konsolgrävare

Köpte ps4 pro vid release med TLoU och R&C och har precis spelat ut båda spelen (otroligt bra spel!) Och undrar nu vad man ska köpa härnäst? Funderat på Bloodborne eller Uncharted: The Nathan Drake Collection. Har ni någon rekommendation?

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av tyvar1:

Köpte ps4 pro vid release med TLoU och R&C och har precis spelat ut båda spelen (otroligt bra spel!) Och undrar nu vad man ska köpa härnäst? Funderat på Bloodborne eller Uncharted: The Nathan Drake Collection. Har ni någon rekommendation?

Uncharted 4 och Last of Us Remastered är riktiga pärlor...

Utvecklade utav Naughty Dog båda två, undrar om det har något med saken att göra

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@tyvar1: Bloodborne var mitt favoritspel 2016 efter The witcher 3.

Visa signatur

Dator: | i5 6600K @ 4,4GHz | Be-Quiet Pure Rock | Palit GeForce GTX 1060 Dual | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2133MHz 2x8GB | Gigabyte GA-Z170-Gaming K3 | Fractal Design Define S | Kingston 240GB | Corsair RM550X 550W |

Skärmar: | Asus VG248QE@144Hz | Samsung S24D340H@60Hz

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av andreas_dock:

Uncharted 4 och Last of Us Remastered är riktiga pärlor...

Utvecklade utav Naughty Dog båda två, undrar om det har något med saken att göra

Hade ju redan klarat av Last of Us! Sjukt bra spel! Vill helst köra ut uncharted 1-3 innan jag hoppar på 4an!

Skrivet av stenharl:

@tyvar1: Bloodborne var mitt favoritspel 2016 efter The witcher 3.

Jo lutar mot att skaffa Bloodborne!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Hmm är sugen på byta in min vanliga vita 2TB mot en pro.

Vad blir mellanskillnaden hos gamestop t.ex?
Samt finns det något rykte om en vit pro inkommande? :S

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Konsolgrävare

Holy....!!

Ps4 SW 4.50:

"Not mentioned in the release notes:

Boost mode for PS4 Pro:

Higher frame rate for old games which dont have PS4 Pro patch.

http://imgur.com/6uJMTnj

http://imgur.com/41Xrnx8

Edit: Another screenshot http://imgur.com/gq9HowW

Edit 2: English http://imgur.com/3epbvYg "

https://www.reddit.com/r/ps4/comments/5rtsxo/_/dda2gf9

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Holy....!!

Ps4 SW 4.50:

"Not mentioned in the release notes:

Boost mode for PS4 Pro:

Higher frame rate for old games which dont have PS4 Pro patch.

http://imgur.com/6uJMTnj

http://imgur.com/41Xrnx8

Edit: Another screenshot http://imgur.com/gq9HowW

Edit 2: English http://imgur.com/3epbvYg "

https://www.reddit.com/r/ps4/comments/5rtsxo/_/dda2gf9

Låter mycket lovande, hoppas att det blir stor skillnad. Hade gärna haft bättre flyt i Witcher

Permalänk
Inaktiv

Stöd för externa lagringsenheter är rätt tacksamt faktiskt: http://www.eurogamer.net/articles/2017-02-03-playstation-4-is...

Permalänk
Medlem

fick erbjudande att sälja min vita enhet utan spel , med 2TB disk för 2400 kr.
funderar på ta det och köpa pro lite senare när jag flyttat.

vad tycker ni?

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

fick erbjudande att sälja min vita enhet utan spel , med 2TB disk för 2400 kr.
funderar på ta det och köpa pro lite senare när jag flyttat.

vad tycker ni?

Är det den vanliga och inte slim, och du känner att du inte behöver spela på ett litet tag. Så vist, tror inte du kommer få mycket mer om du säljer den på blocket sän. Ser att dom går för runt 3000 på blocket dock då med spel och lite andra tillbehör och 500GB disk.
Skulle kontroller också säljas och i så fall hur många för det gör en del på priset det med.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

Är det den vanliga och inte slim, och du känner att du inte behöver spela på ett litet tag. Så vist, tror inte du kommer få mycket mer om du säljer den på blocket sän. Ser att dom går för runt 3000 på blocket dock då med spel och lite andra tillbehör och 500GB disk.
Skulle kontroller också säljas och i så fall hur många för det gör en del på priset det med.

mjo, lite så jag känner att jag lär inte få så mycket mer för enbart maskinen och en kontroll.
Han höjde med en hundring om jag kunde leverera den vid lön,känner han sen tidigare så ingen fara där.

Men blir att sälja den å köpa en pro senare

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toivo83:

mjo, lite så jag känner att jag lär inte få så mycket mer för enbart maskinen och en kontroll.
Han höjde med en hundring om jag kunde leverera den vid lön,känner han sen tidigare så ingen fara där.

Men blir att sälja den å köpa en pro senare

Skulle jag också gjort 😉
Och nu äger jag en PRO

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Ratchet and Clank

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Vet inte om du spelat Borderlands på PS3, men om du inte har det så är Borderlands Handsome Collection för PS4 (Borderlands II & Pre-sequel + allt DLC) riktigt bra.

Annars är Ratchet & Clank också jäkligt skoj.

Fast som vanligt beror det ju på tycke och smak förstås

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

Ni som har Pro, tycker ni den är väldigt högljudd?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Ni som har Pro, tycker ni den är väldigt högljudd?

Nej, min låter mindre än första versionen av Ps4:an

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonthan:

Nej, min låter mindre än första versionen av Ps4:an

När du stänger av enheten (rest mode), låter fläktarna i flera minuter efteråt eller slutar de snurra nästan direkt?

Spelar du i 4K?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

När du stänger av enheten (rest mode), låter fläktarna i flera minuter efteråt eller slutar de snurra nästan direkt?

Spelar du i 4K?

Hmm, tror dom snurrar i ca 30 sekunder och sen lägger den av.
Har spelat Tomb rider i 4k och det funkar utmärkt

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag är nöjd med ljudnivån, kör man med skiva i så kan det låta en stund dock. Märks inte när man väl börjat spela.

Visa signatur

[ Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5 ] [ Samsung Galaxy Z Flip 4 ]
[ Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2 ] [ LG 34WN750-B ]