Permalänk
Medlem
Skrivet av Enigma:

Har skrivit tidigare i tråden lite angående detta och sannolikheten att det inte skulle komma en 6 kärnig är låg. Varför är på grund av att alla 8 kärniga SKU's som inte klarar passtest innehåller många gånger bara en eller 2 kärnor som är defekta. Det var så man gjorde med Thuban, AMD's 6 kärniga Phenom II, som istället blev en Phenom II quad. Det som cirkulerar nu är inget annat än ett rykte, och ett dåligt sådan dessutom då ryktet föreslår att det skulle vara sant för att AMD inte skulle kunna inaktivera kärnor. ironiskt nog har AMD samtidigt patent på att kunna stänga av fler enheter än någonsin i en Zen-core, vilket skulle göra det patetiskt i jämförelse att inte kunna stänga av enkilda kärnor. Tror ingen flerkärnig AMD CPU någonsin inte haft möjligheten till att göra detta heller. AGESA styr detta.Även om det inte skulle komma en hexcore's av Zen så är det inte på grund av en begränsning i arkitekturen.

AMD skulle kunna konfigurera Zen på följande vis där talen i parentes är CCX0 respektive CCX1:

1 kärna (1+0)
2 kärnor (2+0 eller 1+1)
3 kärnor (3+0)
4 kärnor (4+0 eller 2+2)
6 kärnor (3+3)
8 kärnor (4+4)

Begränsningen är förmodligen att varje CCX måste ha samma antal kärnor aktiverade med samma mängd aktiv L3 cache, alternativt vara helt inaktiverad.

För folk som söker en god anledning till att det inte skulle släppas 6 kärniga Zen's så skulle det nog kunna vara för att AMD uppnåt väldigt hög yield på sina 8 kärniga processorer (och därmed för få kvantiteter att binnas som hexcores), och beroende på om man kör med separata die's för quad/octa så behöver man också plocka defekta 8 kärniga SKU's till quadmarknaden som kommer stå för en väldigt stor del av försäljningen.

Ingen tillverkare har bra yield i början och AMD gör något som tom Intel är rädda för, att först göra en helt ny mikroarkitektur och sen tillverka den på en helt ny tillverkningsprocess. Zen är lyckligtvis väldigt väldesignad (8 breda kärnor med SMT, 4MB L2 cache, 16MB L3 cache och integrerad I/O på bara ~200mm2 storlek skvallrar för det). Oavsett förhållandevis hög yield så finns det helt klart stor sannolikhet för att det kommer 6 kärniga från icke fungerande 8 kärniga SKU's.

Här är lite mer kött på benen som dessutom är färskt:

https://www.io-tech.fi/uutinen/6-ytiminen-ryzen-prosessori-te...

Översatt:

https://translate.google.com/translate?sl=auto&tl=sv&js=y&pre...

Du har en poäng nu har det dykt upp info på fler sidor om detta med 6-kärnor.

http://wccftech.com/amd-ryzen-6-core-8-core-processor-clock-s...

https://videocardz.com/65654/amd-ryzen-6-core-cpu-exists

Visa signatur

Rʏᴢᴇɴ 5800X3D / Tᴀɪᴄʜɪ X570 / 64Gʙ DDR4/ RX 6950XT Mᴇʀᴄʜ 319

Permalänk
Inaktiv

När vi pratar om spel så utvecklar jag ej sådant, men gör inte speltillverkare precis som alla andra utvecklare och utgår ifrån saker som hur stor budget man har och vilken hårdvara det ska köras på?

Så när typ 0 ppm (tusendel av promille) av alla deras konsumenter som köper spelet har bättre än en 4 core 8 ht processor så anpassas spelet därefter, men när mer cpukraft finns tillgängligt finns det mer möjligheter att lägga till mer lullull. Nu tar lullull i sin tur tid att utveckla, men man kan återanvända detta arbete.

Jag ser alltså inte på något sätt konstigt att spel är anpassade för den hårdvaran som deras kunder idag har, om det går bra för AMD nu, kanske deras kunder har bättre hårdvara. Och frågan är då om spelutvecklare tillskillnad från alla andra utvecklare inte kommer att börja dra nytta av den hårdvara som finns till hands?

*edit*
Lullul kallas i vanliga program kallas ofta för bloatware, men i spel önskar kunder bara mer och mer småsaker som egentligen hade kvittat.

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Enigma:

Är inte detta löst med E2500-serien från Killer NIC? Sen vem vill ha Intel's IME in sin AMD-maskin? (skämt)

En stor anledning till att jag överhuvudtaget deltar i forumdiskussioner är att man ibland lär sig något nytt eller får någon frågeställning man själv inte tänkt på. I detta fall kring nätverskretsar!

Har tittat igenom driverkoden i Linux för en del populära NICs och satt ihop tabellen nedan.

Kort om de punkter jag tittade på

• zero-copy: vissa kretsar har en väldigt oflexibel DMA hantering så det i praktiken krävs en kopiering av data från DMA-buffer till OS:ets paketbuffer-format. De flesta moderna kretsar är flexibla nog att direkt kunna köra DMA direkt in i paketbuffern (kallar dessa zero-copy)

• csum: Internet checksumma för ut/inkommande TCP/UDP beräknas av NIC, avlastar CPU

• tcp-offload: Om NIC kan ta ett stort TCP-segment och hacka upp det i bitar som är stora nog att få plats på Ethernet länken, avlastar CPU

• IRQ-coalesce: Om NIC har logik som kan upptäcka fall med hård nätverkslast och i dessa lägen samla ihop flera paket innan RX-interrupt genereras, viss overhead kan i detta läget spridas ut över flera paket -> mindre overhead per paket räknat

• RSS: Receive Side Scaling, NIC har flera TX/RX-ringar som minskar synkroniseringskostnad mellan CPU-kärnor för TX och där NIC kan sprida ut olika strömmar över olika CPU-kärnor.

• HW-lock: I stället för att använda traditionella mutex/spinlocks som kostar en del när flera CPU-kärnor använder samma NIC (framförallt på Ryzen när två kärnor från olika CCX är involverad) löser man synkronisering av RX/TX-ringar via dedikerad HW som inte påverkar CPU-cache.

zero-copy

csum

tcp-offload

IRQ-coalesce

RSS

HW-lock

Intel e1000

Intel 21x

Atheros E2x00 (killer-nic)

Realtek 8169

Dlink 2k/TC902x

Broadcom BNX2

För att svara på frågan om E2500: ser inte i drivern att den kretsen kan något som andra E2x00 kretsar saknar. Gissar att det är som Intels e1000 resp. i21x där det finns en rad versioner av kretsen, men skillnaden är främst buggfixar, lägre strömförbrukning och liknande.

Givet ovan skulle jag ändå säga att Killer NIC måste vara det näst bästa valet efter Intel. Svårt att se att man skulle vilja vara utan RSS på en plattform med många kärnor då alla inkommande paket kommer hamna på samma CPU-tråd utan den finessen.

Tvivlar inte på att Dlink och Realtek kan ha stabila drivare som fungerar bra i majoriteten av fallen. Skulle dock undvika dessa kretsar på system med många CPU-kärnor där man förväntar sig mycket nätverkstrafik då de helt saknar RSS.

e1000 och killer NIC ligger på samma nivå feature-mässigt, båda har RSS vilket känns som "must-have" för ett 8-kärnors system. Här verkar det ändå som Intels drivare är mer effektiva.

i21x är snäppet ovan alla andra och för ett system som totalt kostar >10k skulle i alla fall jag lägga på de ~400 kr som ett PCIe x1 (räcker med råge för 1 Gbit/s) kort med denna krets kostar.

Edit: lade till Broadcom BNX2, skulle säga att det är andrahandsvalet efter i21x. Drivers verkar bättre än killer-nic men samma features.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem

Intels CEO har nyligen kommenterat att han inte är rädd för Ryzen.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av SectionX2:

Intels CEO har nyligen kommenterat att han inte är rädd för Ryzen.

Även om han ser Ryzen som ett hot är det nog inte något han skulle erkänna i alla fall

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Även om han ser Ryzen som ett hot är det nog inte något han skulle erkänna i alla fall

Hittade http://wccftech.com/intel-not-worried-ryzen-confident-kaby-la...

Jag förstår inte hur de kan påstå att Ryzen blir billigare. Priser är ju inte kända än.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem

Med 99% säkerhet kommer AMD lägga sig lägre prismässigt än intel.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av sAAb:

Jag förstår inte hur de kan påstå att Ryzen blir billigare. Priser är ju inte kända än.

Man kan väl anta att AMD vill ha marknadsandelar och det får man oftast genom ett lägre pris.

Visa signatur

| ASUS ROG Crosshari VIII Dark Hero | AMD Ryzen 5950X | Noctua D15 Chromax | G.Skill TridentZ Royal Gold 32GB DDR4 @ 3600Mhz CL14 | PowerColor Radeon RX 9070 XT 16GB Reaper | 2x WD SN850 1TB @RAID 0 + 2x Samsung 860 EVO 1TB @RAID 0 | Corsair HX 1000W | Corsair Obsidian 1000D | LG 34GN850 |

Monitor Audio Platinum PL100 II + Marantz Cinema 60
Klipsch R-115SW
Sennheiser HD650

Permalänk
Inaktiv

Det brukar ja vara "man får vad man betalar för"
Hoppas det inte blir så.

Permalänk
Hjälpsam

@Yoshman: Riktigt snygg tabell där.
Tror också att Realtek halkar efter under tuffare nätverksuppgifter, tex serverlaster, men för en vanlig hem-PC, tror jag att den duger fint, lite störe CPU overhead kan man leva med, detta märks knappast under vanliga laster med dagens CPU:r.

Om man är ute efter det optimala systemet eller vill klara extrem last över nätverket, då skulle jag absolut kika på Intel.
Frågan jag vill ställa till dig, är vilket kort man i så fall borde skaffa, finns ju en uppsjö av kort, jag pratar alltså om ett kort för hemanvändaren inte nätverksteknikern.

https://www.dustinhome.se/group/hardvara/natverk/natverkskort...
Duger CT eller tycker du att man skall gå upp till I210-T1?

Ser att även CT, har något kallat MSI-X som skall främja lastbalansering mellan olika kärnor.
Nu är kanske inte prisskillnaden på en femhundring hela värden, men vore kul att höra din åsikt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem
Skrivet av sAAb:

Hur tror du annars att AMD kan ta sig in på marknaden? Klart att de måste prispressa Intel. Det AMD har visat med Ryzen är likvärdig prestanda gentemot Intels senaste arkitektur, och snäppet lägre strömförbrukning. AMD har alltid varit budgetalternativet och kommer nog alltid att vara det. Sedan kommer AMD med fler cores (till lägre pris), vilket troligtvis kommer att främst vinna över de som verkligen har nytta av t.ex. 8 cores.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hyzor:

Hur tror du annars att AMD kan ta sig in på marknaden? Klart att de måste prispressa Intel. Det AMD har visat med Ryzen är likvärdig prestanda gentemot Intels senaste arkitektur, och snäppet lägre strömförbrukning. AMD har alltid varit budgetalternativet och kommer nog alltid att vara det. Sedan kommer AMD med fler cores (till lägre pris), vilket troligtvis kommer att främst vinna över de som verkligen har nytta av t.ex. 8 cores.

Jo, jag är införstådd med det resonemanget, men det är ju en spekulation än så länge. Artikeln framhärdade lite väl hårt om hur det skulle komma att bli. Vi kan ju göra det här som spralliga forum-nissar, men wccftech.com borde väl vara lite mer nyanserade.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem
Skrivet av sAAb:

Jo, jag är införstådd med det resonemanget, men det är ju en spekulation än så länge. Artikeln framhärdade lite väl hårt om hur det skulle komma att bli. Vi kan ju göra det här som spralliga forum-nissar, men wccftech.com borde väl vara lite mer nyanserade.

Jag har bilden av wcctech att dom mest bara skriver om allting. Det man läser där ska alltså tas med en stor nypa salt.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Jag har bilden av wcctech att dom mest bara skriver om allting. Det man läser där ska alltså tas med en stor nypa salt.

Sant.

Hittade https://www.computerbase.de/2017-02/amd-ryzen-am4-treiber-win...

AMD skall stödja Windows7.

Coolt för de som inte vill åka med Windows 10-tåget.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sAAb:

Sant.

Hittade https://www.computerbase.de/2017-02/amd-ryzen-am4-treiber-win...

AMD skall stödja Windows7.

Coolt för de som inte vill åka med Windows 10-tåget.

Låter väldigt bra. Vart lite orolig ett tag

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Ratatosk:

Tror också att Realtek halkar efter under tuffare nätverksuppgifter, tex serverlaster, men för en vanlig hem-PC, tror jag att den duger fint, lite störe CPU overhead kan man leva med, detta märks knappast under vanliga laster med dagens CPU:r.

Om man är ute efter det optimala systemet eller vill klara extrem last över nätverket, då skulle jag absolut kika på Intel.
Frågan jag vill ställa till dig, är vilket kort man i så fall borde skaffa, finns ju en uppsjö av kort, jag pratar alltså om ett kort för hemanvändaren inte nätverksteknikern.

Ser att även CT, har något kallat MSI-X som skall främja lastbalansering mellan olika kärnor.
Nu är kanske inte prisskillnaden på en femhundring hela värden, men vore kul att höra din åsikt.

Skulle inte säga att Realtek har halkat efter, de siktar bara på en annan marknad: den där prio #1 är lägsta möjliga pris.

En modern PC är ju i praktiken så pass CPU-stark att alla normala nätverksuppgifter i hinns med även utan finesser som RSS.

Många ARM-systemkretsar saknar ju också RSS, bl.a. RPi3 och BPi. Där är det dock ett problem, framförallt på de modeller som har 1 Gbit/s (som t.ex. BPi) då man i praktiken hamnar i fall där en CPU-kärna ligger på 100 % last och resten knappt används när lasten genereras av intensiv nätverkstrafik.

Hade man haft RSS hade man långt oftare kunna dra nytta av fler kärnor.

Utan RSS kan man fortfarande skicka trafiken till vilken CPU-kärna som helst på moderna plattformar. Går även att ändra mottaga-CPU under drift. Men det är inget man ändrar per paket, utan något som är en konfigurationsparameter som sätts rätt sällan (knappast något man ändrar mer än någon enstaka gång per minut och normalt ändras den aldrig efter boot).

MSI-X (Message Signaled Interrupts) är knappast ett måste-ha för skrivbordet, den äldre MSI standarden (som kom redan på PCI tiden, d.v.s. pre PCIe) kan hantera upp till 32 interruptvektorer. För RSS måste man ha en interruptvektor per CPU-tråd som ska kunna hantera inkommande nättrafik, så 8C/16T behöver som mest 16 st.

Skulle inte lägga pengar på något annat 1 Gbit/s instickskort än i21x. Bättre att då välja ett moderkort med Broadcom eller Atheros (killer-nic), är för litet steg upp till Intel e1000 (som CT modellerna verkar vara). Enligt prisjakt går det att få tag i i210-T från runt 400 kr.

Ska man främst spela skulle jag säga att det inte är värt att lägga extra pengar på NIC, inte ens om man sitter på ett Realtek. Men ska man bara spela är det ju rätt svårt att motivera kostnaden för SR7 (vi vet inte priset, men lär inte vara jättebilligt) eller E-serien.

Ett bra NIC är däremot vettig för den som ska köra massa virtualiserade OS-instanser som själva gör nätverks-I/O och/eller man har maskinen som utvecklingsplattform för server-programvara.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Inaktiv

Har haft mitt M5A99x med Realtek 1Gbit nätverksinterface många år nu, och det har inte varit något som helst konstigt med det. Det bara fungerar, utan att man behöver lägga en enda tanke på det.

Åttakärning processor dessutom, och jag kan inte påstå att det är någon märkbar overhead.

Bara vanligt hemmabruk dock.

Permalänk
Medlem

Komplett är ju ett skämt. Frågade när AM4 moderkorten kommer så svarade snubben till sommaren.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av SectionX2:

Komplett är ju ett skämt. Frågade när AM4 moderkorten kommer så svarade snubben till sommaren.

haha, tror nog snarare att stackarna på kundservice inte har någon info om det än.

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Kan pressa ur 1Gbit ur ett Realtek, även med äldre grejor med den beryktade Nvidia chipset klarar 1Gbit Sen vet jag katten hur man ska göra mer verkligt test än skicka en flera Gb stor fil till ena datorn (vet inte om det är test nog).

Skrivet av Yoshman:

Skulle inte säga att Realtek har halkat efter, de siktar bara på en annan marknad: den där prio #1 är lägsta möjliga pris.

En modern PC är ju i praktiken så pass CPU-stark att alla normala nätverksuppgifter i hinns med även utan finesser som RSS.

Många ARM-systemkretsar saknar ju också RSS, bl.a. RPi3 och BPi. Där är det dock ett problem, framförallt på de modeller som har 1 Gbit/s (som t.ex. BPi) då man i praktiken hamnar i fall där en CPU-kärna ligger på 100 % last och resten knappt används när lasten genereras av intensiv nätverkstrafik.

Hade man haft RSS hade man långt oftare kunna dra nytta av fler kärnor.

Utan RSS kan man fortfarande skicka trafiken till vilken CPU-kärna som helst på moderna plattformar. Går även att ändra mottaga-CPU under drift. Men det är inget man ändrar per paket, utan något som är en konfigurationsparameter som sätts rätt sällan (knappast något man ändrar mer än någon enstaka gång per minut och normalt ändras den aldrig efter boot).

MSI-X (Message Signaled Interrupts) är knappast ett måste-ha för skrivbordet, den äldre MSI standarden (som kom redan på PCI tiden, d.v.s. pre PCIe) kan hantera upp till 32 interruptvektorer. För RSS måste man ha en interruptvektor per CPU-tråd som ska kunna hantera inkommande nättrafik, så 8C/16T behöver som mest 16 st.

Skulle inte lägga pengar på något annat 1 Gbit/s instickskort än i21x. Bättre att då välja ett moderkort med Broadcom eller Atheros (killer-nic), är för litet steg upp till Intel e1000 (som CT modellerna verkar vara). Enligt prisjakt går det att få tag i i210-T från runt 400 kr.

Ska man främst spela skulle jag säga att det inte är värt att lägga extra pengar på NIC, inte ens om man sitter på ett Realtek. Men ska man bara spela är det ju rätt svårt att motivera kostnaden för SR7 (vi vet inte priset, men lär inte vara jättebilligt) eller E-serien.

Ett bra NIC är däremot vettig för den som ska köra massa virtualiserade OS-instanser som själva gör nätverks-I/O och/eller man har maskinen som utvecklingsplattform för server-programvara.

Finns det inte olika chips på Realtek också med olika egenskaper eller kör dom liknande chips med olika namn?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Datavetare
Skrivet av Broken-arrow:

Finns det inte olika chips på Realtek också med olika egenskaper eller kör dom liknande chips med olika namn?

Tittar man i Linux-trädet så finns tre separata drivers för Realteks nätverkskretsar, men bara en verkar ha 1 Gbit/s stöd.

Den driver som har 1 Gbit/s verkar hantera tre olika modeller, 8169, 8168 samt 8101. Dessa tre kretsar är uppenbarligen tillräckligt lika för att hanteras av samma driver.

Eventuellt är det bara den senaste som stödjer alla finesser, det jag listade i tabellen är unionen av alla finesser jag såg i respektive driver.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur är det möjligt att det inte kommer ut några tester om den ska släppas inom en månad. Det måste finnas mängder med system ute på olika företag. Ska Inet ha klara system på släppdatum så borde de snart börja bygga sina datorer så de klarar av alla beställningar.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Inaktiv

@sesese:
Tre bokstäver: NDA

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon78208:

@sesese:

Aha, Nyet Dili Akukho

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

Hur är det möjligt att det inte kommer ut några tester om den ska släppas inom en månad. Det måste finnas mängder med system ute på olika företag. Ska Inet ha klara system på släppdatum så borde de snart börja bygga sina datorer så de klarar av alla beställningar.

Skrivet av anon78208:

@sesese:

Skrivet av yrfhar:

Jo men det brukar alltid dyka upp några tester innan släppdatum på NDA.

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem

@yrfhar "A kuk ho" fnizz

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

Jo men det brukar alltid dyka upp några tester innan släppdatum på NDA.

Kan vara så att AMD har straffat dom som läckt tidigare och lyckas få resterande att hålla tyst Är få som vågar bryta NDA och denna gången verkar dessa få sitta utan exemplar. Sen brukar ju företagen med flit läcka till media (denna gången verkar AMD inte vilja släppa för mycket om zen i förväg).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Kan vara så att AMD har straffat dom som läckt tidigare och lyckas få resterande att hålla tyst Är få som vågar bryta NDA och denna gången verkar dessa få sitta utan exemplar. Sen brukar ju företagen med flit läcka till media (denna gången verkar AMD inte vilja släppa för mycket om zen i förväg).

Jag misstänker att de franska testerna är släppta med flit. De var ju lite blodfattiga, testerna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@sAAb: dem stå inte under NDA då dem har fått tag på ES via alternativa kanaler, dvs nån som stå under NDA har troligen lånat ut det till dem.

Visa signatur

GamingRig: Cooler Master NR200P/ASUS ROG STRIX B550-I GAMING/AMD Ryzen 5 5700G/Noctual NH-D12L/ASUS PRIME Radeon RX 9070 OC 16GB/Corsair SF750 Platinum/Kingston Fury Beast 2x16GB 3600MHz CL18/

Permalänk
Medlem

Wccftech AMD Ryzen test i AOS

Sitter på mobilen och har lite bråttom, men det här var nytt iaf för mig

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad