Tråden om Nintendo Switch | Lite | OLED

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av solemn:

Ingår inte den i Switch-paketet?

Det ingår en vanlig grip inte en charging grip. Den som ingår kan du inte ladda med + så vill jag ha en Grip också till det extra paret som jag har beställt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Bara för att understryka, för den som tvivlat:

Citat:

Nicalis president calls Nintendo Switch by far easiest platform to develop for; have way more games in development.

http://www.polygon.com/2017/2/9/14554702/nintendo-switch-indi...

Citat:

Visually impressive puzzler game, Snake Pass, only took one week to port to the Nintendo Switch according to the developer SUMO Digital.

https://mynintendonews.com/2017/02/09/video-snake-pass-develo...

Visa signatur

De (tredje person, plural, subjektsform).
Dem (tredje person, plural, objektsform).
Vi (första person, plural, subjektsform).
Oss (första person, plural, objektsform).

Permalänk
Konsolgrävare

alltid kul med goda nyheter!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Inaktiv

Hehe, behöver du allt redan från början? Ett extra grip till Joycons är ju vettigt dock, men samtidigt kanske Pro-kontrollern skulle kunna fungera så länge?

Hehe jo, främst indie-utvecklarna har ju påpekat detta väldigt länge med. Men känns som många inte läser vad de som faktiskt är involverade själva upplever utan det är enklare att trolla om överdrivna verkliga (och påhittade) negativa aspekter och dra fram korkade jämförelser.

Det sagt hade jag hoppats på att vi fått höra lite mer om främst AAA-titlar vid det här laget. Är ju nästan en månad sedan presentationen nu senast.

Permalänk
Medlem

Matnyttig läcka som beskriver Switch användargränssnitt och liknande - bl.a. tycks det bekräftas att Tegra X1 finns i slutprodukten som når konsumenter, inte bara utvecklingsenheter.

Sammanställning på reddit. Ursprungliga dokumentet raderat/borttaget.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Arccai: Japp jag får 5.1 genom den när det erbjuds.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon5930:

Hehe, behöver du allt redan från början? Ett extra grip till Joycons är ju vettigt dock, men samtidigt kanske Pro-kontrollern skulle kunna fungera så länge?

Hehe jo, främst indie-utvecklarna har ju påpekat detta väldigt länge med. Men känns som många inte läser vad de som faktiskt är involverade själva upplever utan det är enklare att trolla om överdrivna verkliga (och påhittade) negativa aspekter och dra fram korkade jämförelser.

Det sagt hade jag hoppats på att vi fått höra lite mer om främst AAA-titlar vid det här laget. Är ju nästan en månad sedan presentationen nu senast.

haha jo sant men brukar ha folk över rätt så ofta så flera kontroller kommer behövas

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nintendo och Eiji Anouma meddelar att Zelda: BotW kommer bli det första Zelda-spelet att få nedladdningsbart extrainnehåll:

För $19.99/€19.99/£17.99/200 SEK får vi alltså följande:

Citat:

Starting when The Legend of Zelda: Breath of the Wild launches on March 3, players will be able to purchase an Expansion Pass for $19.99, granting access to two new sets of downloadable content for the game when they become available later this year.

Immediately upon pre-purchase or purchase of the Expansion Pass, three new treasure chests will appear in the game's Great Plateau area. One of these treasure chests will contain a shirt with a Nintendo Switch logo that Link can wear during his adventure, exclusive to the Expansion Pass. The other two will deliver useful items.

The first content pack is scheduled to launch this summer and will include the addition of a Cave of Trials challenge, a new hard mode, and a new feature for the in-game map.
The second content pack will launch in Holiday 2017, and adds new challenges that will let players enjoy a new dungeon and a new original story.
The Expansion Pass will be available for both the Nintendo Switch and Wii U versions of the game and are identical. Content packs cannot be purchased individually.

http://zelda.com/breath-of-the-wild/news/special-announcement...

Visa signatur

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Arditi:

Nintendo och Eiji Anouma meddelar att Zelda: BotW kommer bli det första Zelda-spelet att få nedladdningsbart extrainnehåll:

https://www.youtube.com/watch?v=vbbZslUchyA

http://i.imgur.com/RuZcXHv.png

För 20 Euro tja har vargen med 20 hjärtan så why not

Permalänk
Medlem

Mailade Webhallen imorrse och frågade ifall de kunde garantera en leverans på releasedagen eftersom jag var ganska sen på att förboka. De svarade att jag ligger långt bak i kön och att det inte är säkert att jag får det dag 1.

Vet någon var jag kan beställa för att få/hämta ut på releasedagen?

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av toobypls:

Mailade Webhallen imorrse och frågade ifall de kunde garantera en leverans på releasedagen eftersom jag var ganska sen på att förboka. De svarade att jag ligger långt bak i kön och att det inte är säkert att jag får det dag 1.

TV-spelhörnan har två kvar zelda ingår i det priset.

Komplett har väldigt många kvar för 3990:- , Zelda paket med pro kontroll finns med vet inte om du kommer att få det vid release (zelda paketet är konsolen billigare än 3990:-).

Ytterligare kan du vänta om du har is i magen och se om någon kommer att avbeställa veckan innan release. Jag själv kommer att avbeställa sitter på 3 st. nu.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Arditi:

Kan nog bli ett köp för min del, men närmare lansering av iallafall första DLC't då. Story-DLC't är nog det som lockar mest för min del och den släpps rätt sent med.

Skrivet av toobypls:

Skrivet av Tiamat:

Komplett har väldigt många kvar för 3990:- , Zelda paket med pro kontroll finns med vet inte om du kommer att få det vid release (zelda paketet är konsolen billigare än 3990:-).

Ytterligare kan du vänta om du har is i magen och se om någon kommer att avbeställa veckan innan release. Jag själv kommer att avbeställa sitter på 3 st. nu.

Blir att jaga CDON för min del nästa vecka. Enda svaret jag hitills fått är att de inte vet någonting men de bör redan börja transporteras denna vecka och då bör våra butiker veta hur mycket de har på ingång och vilka som får i tid med. Jag förmodar att de skeppar från Asien till Europa vilket kommer ta tid. Och sedan lastbil eller flyg till vårat land.

Lite drygt att inte veta om jag faktiskt kommer få både min Switch och mitt Zelda: Limited Edition till lanseringen. Och kommer vara riktigt drygt om bara ena av de två kommer fram. Iofs borde Switchen vara rätt okej, förhoppningsvis släpps något VC-aktigt vid lanseringen men är ju främst för Zelda som jag köpte min Switch till lanseringen.

Switch Pro-kontrollen verkar vara rätt svår att få tag i om man beställer nu, de butiker som listar preliminär leverans pekar en bit in i mars eller april nu.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon5930:

Blir att jaga CDON för min del nästa vecka. Enda svaret jag hitills fått är att de inte vet någonting men de bör redan börja transporteras denna vecka och då bör våra butiker veta hur mycket de har på ingång och vilka som får i tid med. Jag förmodar att de skeppar från Asien till Europa vilket kommer ta tid. Och sedan lastbil eller flyg till vårat land.

Skrivet av Kan meddela dem som beställt på CDON att jag fick följande besked precis. Jag har bokat 2 st Switch , en grå och en röd/blå. Den grå bokade jag 21 oktober, och enligt kundservice skulle denna skickas till releasen. Den röd/blå bokade jag 16 januari, och även denna skulle med största sannolikhet skickas till releasen. Om det nu hjälper någon annan som bokat där.:

Han fick svar från CDON så mail bomba dem :).
Elgiganten kommer att få in en hel del Mediamarkt sa att de som bokat kommer att få på release.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Han fick svar från CDON så mail bomba dem :).
Elgiganten kommer att få in en hel del Mediamarkt sa att de som bokat kommer att få på release.

Låter ju lovande.

Jag bokade iofs en grå samma dag som denna person bokade neon så frågan om hur det ser ut där. Var högt tryck på gråa inledningsvis. Men blir att maila iallafall.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon5930:

Låter ju lovande.

Jag bokade iofs en grå samma dag som denna person bokade neon så frågan om hur det ser ut där. Var högt tryck på gråa inledningsvis. Men blir att maila iallafall.

Finns en kvar (röd/blå 3 Mars) på spel och sånt igen nån som har avbokat. Har sett den uppe i nån timme nu.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Finns en kvar (röd/blå 3 Mars) på spel och sånt igen nån som har avbokat. Har sett den uppe i nån timme nu.

Nice, bra pris med.

Permalänk
Avstängd

Inte ett system jag själv kommer skaffa men måste säga att detta iallafall ser bättre ut än deras tidigare Wii U. Det är kul att nintendo är kvar efter så många år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Tackar så mycket för tipsen.

Synd att de Zelda-paket som finns på bägge är med röd-blå kontrollerna. Tycker de ser lite barnsliga ut, skulle hellre ha svart/grå..

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Lite drygt att inte veta om jag faktiskt kommer få både min Switch och mitt Zelda: Limited Edition till lanseringen. Och kommer vara riktigt drygt om bara ena av de två kommer fram. Iofs borde Switchen vara rätt okej, förhoppningsvis släpps något VC-aktigt vid lanseringen men är ju främst för Zelda som jag köpte min Switch till lanseringen.

Switch Pro-kontrollen verkar vara rätt svår att få tag i om man beställer nu, de butiker som listar preliminär leverans pekar en bit in i mars eller april nu.

Håller med, jobbigt med ovissheten. Fick också lixom svaret att de inte riktigt vet ännu. Tycker det känns konstigt att de inte vet hur många de får levererat.. Jag menar, det är väl information de borde ha, eller?

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av toobypls:

Tackar så mycket för tipsen.

Synd att de Zelda-paket som finns på bägge är med röd-blå kontrollerna. Tycker de ser lite barnsliga ut, skulle hellre ha svart/grå..

Har du tur kan du säkert byta med någon till de grå.
I annat fall kan man pimpa upp sin egen med via den här sidan: Pimp

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Har beställt glasskydd gillade inte plastfilmen:

Kommer inte att få dem den 3:e men kommer att spela hemma. Sitter på en 21:9 skärm i QHD kommer säkert se skumt ut :).

Permalänk
Inaktiv

Jag slog till på en Pro-kontroller och ett Zelda-fodral i matchande färg hos Komplett. Handlar man för över 1000kr får man 200kr rabatt med koden "februari17". Ska gälla dagen ut så inte så lång tid kvar men jag tyckte ändå det var värt att nämna.

Lång leveranstid dock, värt att påpeka. Frågan är om Komplett får in varor tidigare, de är en väldigt stor ÅF och har nog bättre kanaler än många andra konkurrenter. Var så för ett par år sedan iallafall.

Skrivet av toobypls:

Håller med, jobbigt med ovissheten. Fick också lixom svaret att de inte riktigt vet ännu. Tycker det känns konstigt att de inte vet hur många de får levererat.. Jag menar, det är väl information de borde ha, eller?

Precis, de bör veta nu eller väldigt snart. Transporterna tar ändå tid och produkterna bör vara inne någon dag innan lansering till de olika butikerna.

Skrivet av Tiamat:

Har du tur kan du säkert byta med någon till de grå.
I annat fall kan man pimpa upp sin egen med via den här sidan: Pimp

http://oi63.tinypic.com/2djtnqu.jpg

Riktigt nice, jag hade gillat om faceplaten på kontrollerna gick att ta bort, ungefär som på New 3DS eller för den delen första versionen av Xbox 360 för att byta ut mot något annat. Men dessa skins ser rätt intressanta ut med.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon5930:

Jag slog till på en Pro-kontroller och ett Zelda-fodral i matchande färg hos Komplett. Handlar man för över 1000kr får man 200kr rabatt med koden "februari17". Ska gälla dagen ut så inte så lång tid kvar men jag tyckte ändå det var värt att nämna.

Testade och fick det här: Beställd, bekräftad i lager 23 april 2017, 1 st.

Jag är en kåd. Riktigt najs text

Komplett har blivit riktigt skumma webhallen har lägre pris än komplett dessutom har de rätt många vid release för 3990:-
Men dessa kommer de inte plocka en order av om man beställer zelda paketet. Vet inte varför de är dyrast de äger ju även webbis.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Testade och fick det här: Beställd, bekräftad i lager 23 april 2017, 1 st.

http://oi67.tinypic.com/o9od1j.jpg

Jag är en kåd. Riktigt najs text

Komplett har blivit riktigt skumma webhallen har lägre pris än komplett dessutom har de rätt många vid release för 3990:-
Men dessa kommer de inte plocka en order av om man beställer zelda paketet. Vet inte varför de är dyrast de äger ju även webbis.

Hahaha, så stod det inte för mig faktiskt. " Verdikode -200,00" vilket jag förmodar är norska. Din var klart skönare dock.

Bra fråga, Elgiganten och Electroworld konkurrerade inte direkt med varandra heller trots att de hade samma ägare. Jag antar att de fortsätter rikta butikerna till olika typer av kunder. Både Webhallen och Elgiganten är rätt stora sett till butikshandel medans Komplett och i någon mån Electroworld (de var ganska okända) är stora på distanshandel över internet. Men jo, var en hyffsad skillnad prismässigt allt, 300kr.

Personligen har jag inget större förtroende för svensk handel längre, tycker de blivit sämre och svårare att lita på under senare år.

EDIT: I bekräftelsemailet står det också "Jag är en kåd" såg jag nu när jag kollade nogrannare. Kontosidan hos Komplett står verdikode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arditi:

Roligt med mer innehåll, även om gubben i mig saknar tiden när man köpte sitt spel och så var det klart. Inga uppdateringar, DLC, season pass osv. Tänk vad mycket DLC de hade kunnat sälja till Perfect Dark tex

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Hoppas att det går vägen. Själv skulle jag inte ha för höga förväntningar, förbokade mitt WiiU i god tid hos dom när det begav sig och då fick jag det nån vecka efter releasedagen, men som sagt, jag hoppas det går bättre för dig.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Ligger uppe en film om hur Switch:ens OS fungerar:

https://vid.me/oQkO
Såg najs ut snart är det dags

Unboxing Nintendo Switch: https://vid.me/40av

Permalänk
Inaktiv

Sådär ja, två veckor kvar!
Jag köpte, tillslut, Hyrule Historia-boken i veckan. Inte hunnit börja läsa den men som gammal spelare av serien kommer den bli riktigt kul att läsa. Och snygg i bokhyllan med, när jag nu väl skaffar mig en ny riktig bokhylla igen.

Skrivet av Hurtigbullen:

Hoppas att det går vägen. Själv skulle jag inte ha för höga förväntningar, förbokade mitt WiiU i god tid hos dom när det begav sig och då fick jag det nån vecka efter releasedagen, men som sagt, jag hoppas det går bättre för dig.

Jo, kö-positioner kan ju påverka och jag förbokade min relativt sent med. Blir att kolla upp i veckan.
Seg leverans har jag inte haft problem med från detta företag på väldigt många år dock. Min förbokning av, jag tror det var, Mass Effect 2: Collectors Edition tog nästan två veckor då CDON valde en extremt seg leveranslösning. Men det var mars 2010 så var inte igår direkt.

Skrivet av Tiamat:

Hehe, jag hade tänkt vänta med att kolla tills jag har den i mina egna händer men får se. Bra sugen på att kolla närmare med förstås.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Tydligen fick killen sin Switch skickad av butiken av misstag 2 veckor innan release (!).

Se unboxing-filmen på Youtube:

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av solemn:

Tydligen fick killen sin Switch skickad av butiken av misstag 2 veckor innan release (!).

Se unboxing-filmen på Youtube: https://www.youtube.com/watch?v=XqVa1MB90PU

Om CDON och Ginza läser tråden så får de gärna ta efter detta exempel för min del.