Tråden om Nintendo Switch | Lite | OLED

Permalänk
Medlem

Så om jag vill förhandsboka en nintendo switch och få tillgång till den nu på fredag, vart någonstans ska man beställa den? kommer det inte finnas några exemplar i butikerna typ media markt, elgiganten osv?

Permalänk

För ett par minuter sen:

http://bit.ly/2lPzZFY

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

elgiganten var fullbokat däremot så bokade jag nu på cdon messade dom i chatten och det är inte fullbokat där än men dom får inte leverera innan torsdag så de bara att be till alla gudar att man får det på fredag.

ska vänta med att avbeställa från webhallen dock man vet ju aldrig vad som kan hända.

Permalänk
Konsolgrävare

18.00 börjar Nintendo Switch Nindies Showcase:

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk

Har någon fått besked om när elgiganten skickar ut beställd konsol? Dagen före release eller releasedagen? Har en beställning med expressfrakt.....

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Indiespelen till switch:

Trailers för några av spelen:

Dold text
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Hm, enda spelet jag vill ha är inte med av någon anledning, Stardew Valley. Men ser väl bra nog inledningsvis i övrigt.

Permalänk
Medlem

La en beställning den 7 feb på Media Markts hemsida, fick mail idag:
"Vi är glada att kunna informera dig om att vi mottagit leveransen utav Nintendo Switch och nu har påbörjat packningen. Under morgondagen kommer de skickas ut och du kommer få ta del utav den första leveransen ifrån oss som skall hinna hem till dig på släppdagen!"

Var en trevlig överraskning.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon5930:

Hm, enda spelet jag vill ha är inte med av någon anledning, Stardew Valley. Men ser väl bra nog inledningsvis i övrigt.

Stardew Valley är med:

Stardew Valley

Permalänk
Inaktiv

Nu såg jag namnet i bilden.
Tyckte det var konstigt att jag inte såg den, spelet har varit känt länge och är en indie-titel. Blir köp så fort det släpps, älskar PC-versionen och vill ha en portabel också.

Permalänk
Konsolgrävare

Otroligt många Indies som såg intressanta ut!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Någon som vet varför cdon skickar spelen på torsdag och tror dom ska hinna fram?.. Låter som att andra börjar skicka redan imorrn

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Erkowiz:

Någon som vet varför cdon skickar spelen på torsdag och tror dom ska hinna fram?.. Låter som att andra börjar skicka redan imorrn

Det är order från Nintendo, dom får inte skicka ut tidigare för dom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vasslepulver:

Det är order från Nintendo, dom får inte skicka ut tidigare pga dom.

Ser ju ut som att tex mediamarkt skickar imorrn, gäller det bara cdon då..

Permalänk
Skrivet av Erkowiz:

Nej även Spelbutiken är drabbad tyvärr :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erkowiz:

Och även Ica

Permalänk
Medlem
Skrivet av gire:

Och även Ica

Chattade med cdon idag och dom tror ju att det ska hinna fram i tid.. Känns ju inte så troligt.. Skumt om det är så att vissa får skicka ut spelen redan imorrn

Permalänk

Jag ser att Elgiganten har sänt Zelda till mig idag. Nu är jag bara väntar på Switch från CDON;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av gazo:

Så om jag vill förhandsboka en nintendo switch och få tillgång till den nu på fredag, vart någonstans ska man beställa den? kommer det inte finnas några exemplar i butikerna typ media markt, elgiganten osv?

Jag traskade in på elgiganten idag och bokade en Nintendo switch plus Zelda för 3990kr dom skulle få in cirka 50st tills på fredag. Så nog finns det att få tag på i butiker.

Permalänk

@Pekka: Visste inte det gick att boka dem i affären kanske får ta och göra det då, så man inte kommer där på fredag morgon och så är allt bokat.

Permalänk
Medlem

@Hottestbacon: Gör det för att vara säker på att få en jobbigt att komma in på fredag och så är dom slut.

Permalänk
Inaktiv

Känns som det är ganska många som hakat på tråden nu närmare lansering. Riktigt kul faktiskt.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon5930:

Känns som det är ganska många som hakat på tråden nu närmare lansering. Riktigt kul faktiskt.

Jo mycket liv nu i tråden har man märkt!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Naturligtvis lite sent ute, har inte läst igenom tråden till fullo (den börjar ju bli ganska lång). Har det förts någon diskussion angående det hutlösa priset vi i norden får betala för Nintendo Switch?

Visa signatur

"Rock's longest, strangest trip, the Grateful Dead."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vasslepulver:

Nej även Spelbutiken är drabbad tyvärr :/

Jag fick besked i från Spelbutiken att de kommer skicka ut sina imorgon (onsdag).

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Loffemega:

Naturligtvis lite sent ute, har inte läst igenom tråden till fullo (den börjar ju bli ganska lång). Har det förts någon diskussion angående det hutlösa priset vi i norden får betala för Nintendo Switch?

Bortsett från Gameseek så är det ingen större skillnad, någon hundring: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3154603&c=all

Permalänk
Skrivet av gire:

Och även Ica

Ica sa till mig i mail att de skickar ut i hopp om att leverans ska ske på releasedagen. Så tror de skickar innan .

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gramner:

Vi var flera på jobbet som förbokat på Webhallen i samband med eventet i januari och vi fick alla besked idag att vi inte kommer kunna få leverans till release.

Vi ringde istället till den lokala Elgiganten-butiken, de skulle få ett antal konsoler levererade den här veckan och de kunde direkt reservera varsitt exemplar åt oss som vi kan åka förbi och hämta ut på fredag (det verkar dock som det är upp till enskilda butiker huruvida de erbjuder möjlighet till reservation).

Så tipset är att kolla med fysiska butiker om man inte har förbokat från Internethandlare väldigt långt i förväg.

Jag gjorde likadant imorse. Tur att personalen på Elgiganten i Sundsvall var schysst och lät mig köpa Switchen och BOTW redan idag. Hämtar ut det på Fredag

Visa signatur

"there is a crack in everything that's how the light gets in"

Permalänk
Medlem

@anon5930: Ingen större skillnad säger du.. hmm.

Vårat pris här i sverige är ca ~17,5% dyrare än för andra också inom EU. (3690/3140=1,175) Ganska stor skillnad tycker jag.

Om man jämför med riktpriset, $299 = 2703SEK (http://www.xe.com/currencyconverter/convert/?Amount=299&From=...) +25% VAT, så landar man på 3378SEK. Vilket verkar vara runt priset vi ser i EU rent generellt.

Gråter jag blod att vi behöver betala ~500kr mer? Det handlar inte om summan direkt, det är mer en principsak. Det ser bara illa ut enligt mig.

Visa signatur

"Rock's longest, strangest trip, the Grateful Dead."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loffemega:

@anders190: Ingen större skillnad säger du.. hmm.

Vårat pris här i sverige är ca ~17,5% dyrare än för andra också inom EU. (3690/3140=1,175) Ganska stor skillnad tycker jag.

Om man jämför med riktpriset, $299 = 2703SEK (http://www.xe.com/currencyconverter/convert/?Amount=299&From=...) +25% VAT, så landar man på 3378SEK. Vilket verkar vara runt priset vi ser i EU rent generellt.

Gråter jag blod att vi behöver betala ~500kr mer? Det handlar inte om summan direkt, det är mer en principsak. Det ser bara illa ut enligt mig.

Du kan inte bara gå efter valutakursen. Man måste också se hur mycket pengar de svenska hushållen har, vilket är en hel del jämfört med övriga Europa.

Tittar du på Norge så kostar Switch lika mycket som i Sverige, ca: 3600kr. Men omvandlat i svenska kronor så blir det 3900kr. Som de flesta förmodligen vet så har norrmän mer pengar än svenskar, vilket resulterar i att de får betala mer.

Danskarna betalar 2800 danska kronor, vilket motsvarar 3600 svenska kronor. Och detta är ganska logiskt i och med att svensk och dansk ekonomi är väldigt lika. Ju starkare ekonomi ett land har desto mer får man betala.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi