Tråden om Nintendo Switch | Lite | OLED

Permalänk
Inaktiv

F5'ar vidare nu på morgonen. Jag hoppas även CDON skickar ut idag, torsdag bör vara lugnt för mig då CDON alltid levererar dagen efter för mig idag. Problemet är att Ginza inte rört sig en millimeter och får jag inte spelet tills fredag så kvittar det smått. Såvida inte Stardew Valley skulle dyka upp i eShop dag ett då, eller att VC skulle komma tidigare än planerat.

Skrivet av Loffemega:

@anders190: Ingen större skillnad säger du.. hmm.

Vårat pris här i sverige är ca ~17,5% dyrare än för andra också inom EU. (3690/3140=1,175) Ganska stor skillnad tycker jag.

Om man jämför med riktpriset, $299 = 2703SEK (http://www.xe.com/currencyconverter/convert/?Amount=299&From=...) +25% VAT, så landar man på 3378SEK. Vilket verkar vara runt priset vi ser i EU rent generellt.

Gråter jag blod att vi behöver betala ~500kr mer? Det handlar inte om summan direkt, det är mer en principsak. Det ser bara illa ut enligt mig.

Se @Gender Bender svar ovanför, det är mer som spelar in. Om man nu verkligen vill betala ett lägre pris är det fritt fram att flytta till ett land där det är billigare. Flertalet nackdelar tillkommer, osäkrare länder, samhällsfunktioner är sämre eller saknas helt samt att man förmodligen inte förstår lokalbefolkningen.

Prisskillnaden för oss mot de flesta europiska butiker är bara någon hundring, verkligen inget att bråka om såvida man inte har en tight ekonomi och då är man ändå inte aktuell för att förboka eller köpa något på lanseringsdagen.

Permalänk
Medlem

Jäkla skittråd detta , hade bestämt mig för att inte köpa en Switch vid release men nu är jag OTROLIGT SUGEN efter allt snack i tråden.
Hade startat ett downsizing projekt hemma men detta går ju åt skogen nu känner jag....

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av reverend benny:

Jäkla skittråd detta , hade bestämt mig för att inte köpa en Switch vid release men nu är jag OTROLIGT SUGEN efter allt snack i tråden.
Hade startat ett downsizing projekt hemma men detta går ju åt skogen nu känner jag....

Såvida du inte tänkt köpa Zelda: Breath of the Wild och vill spela redan nu så skadar det inte att vänta lite. De utannonserade titlarna som är intresserade dyker upp lite senare i året. Många av oss lär vara upptagen med nya Zelda ett bra tag så vi lär ha att göra.

Invänta lanseringen och köp en efteråt om du är lika intresserad på fredag/början av nästa vecka. Borde inte vara ett problem att få tag i en på fredag men måndag kan det bli svårare. Webhallen verkar vara en av ganska få återförsäljare som fullbokat deras andel, CDON som jag själv beställer från är inte fullbokade. Sedan ska det fyllas på med fler konsoller inom kort så borde inte vara omöjligt att få tag i en.

Elgigantens Switch + Zelda-erbjudande för 3990kr är svårslaget dock. Värd att ha i åtanke.

Permalänk
Medlem

@anon5930

Jo, lite så jag tänkt från början. Erfarenheten från Wii och Wii U säger att det kommer komma ut mkt kul uppdateringar också som gör konsolen mer komplett. En webbläsare och Netflixklient är lite av ett måste faktiskt.

Tack för tipset rörande paketet på elgiganten, helt klart värt då Zelda är ett måste ändå.

Permalänk
Konsolgrävare

@anon5930 Kom ihåg att för ett tag sen så skulle du inte skaffa Switch vid release, nu spammare du f5 lika mycket som oss andra galningar haha

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Bokade från webhallen i oktober när priset var oklart och konsollen stod listad på 9999kr. Nu fick jag en klarnafaktura på nämnda belopp. Härliga tider

Visa signatur

Mina bullar är kända från kust till kust

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

F5'ar vidare nu på morgonen. Jag hoppas även CDON skickar ut idag, torsdag bör vara lugnt för mig då CDON alltid levererar dagen efter för mig idag. Problemet är att Ginza inte rört sig en millimeter och får jag inte spelet tills fredag så kvittar det smått. Såvida inte Stardew Valley skulle dyka upp i eShop dag ett då, eller att VC skulle komma tidigare än planerat.

Se @Gender Bender svar ovanför, det är mer som spelar in. Om man nu verkligen vill betala ett lägre pris är det fritt fram att flytta till ett land där det är billigare. Flertalet nackdelar tillkommer, osäkrare länder, samhällsfunktioner är sämre eller saknas helt samt att man förmodligen inte förstår lokalbefolkningen.

Prisskillnaden för oss mot de flesta europiska butiker är bara någon hundring, verkligen inget att bråka om såvida man inte har en tight ekonomi och då är man ändå inte aktuell för att förboka eller köpa något på lanseringsdagen.

Min order på Ginza har inte rört sig heller. Slängde iväg ett mail för att kolla ifall de ens har fått spelen från Bergsala.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pecken:

Bokade från webhallen i oktober när priset var oklart och konsollen stod listad på 9999kr. Nu fick jag en klarnafaktura på nämnda belopp. Härliga tider

Klarna......tvåa efter Donald Trump när det kommer till att lista "Bad Guys".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pecken:

Du är inte den enda, borde inte vara några svårigheter för webhallen att lösa. Tror det är en riktig hönsgård hos dem just nu haha. Gött att man inte jobbar inom retail på en sån här releasevecka.

Visa signatur

ProArt X670E-Creator | Ryzen 7 7700X (NH-12UA Chromax) | 2x16GB G.Skill Trident DDR5 6000Mhz CL30 RGB | 4090 Founders Edition | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Fractal Design North Black TG

Permalänk

@Pecken: samma här fast med det billigare priset 4990kr

Permalänk

Här är en till som fått bekräftat att Switchen skickas iväg idag, med lite tur landar den på lådan redan i morgon. Igår fick jag hem en HDMI-switch också, så jag är förberedd. Börjar känna mig rätt hypad redan nu!

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Role_Model:

Här är en till som fått bekräftat att Switchen skickas iväg idag, med lite tur landar den på lådan redan i morgon. Igår fick jag hem en HDMI-switch också, så jag är förberedd. Börjar känna mig rätt hypad redan nu!

Har du något bra tips på HDMI-switch? Har själv endast 3 HDMI-ingångar på en splitterny tv... Vill helst inte behöva gå fram till tvn för att behöva switcha.

Permalänk
Medlem

Förbokade en Switch och Zelda förra veckan på Gamestop. Den enda de hade tillgänglig var den med blåa och röda joy-cons men det gör inte mig något för jag tycker de ser helt ok ut också. Väldigt hypad inför fredag

Jag var lite tveksam först på om de verkligen skulle ha den eftersom de tar slut överallt så trodde den borde varit slut på Gamestop också men enligt killen i butiken så skulle det finnas kvar av blå-röda så man kunde få på lanseringsdagen.

När det gäller streaming, vet vi om några appar som kommer vara tillgänliga? Tänkte liksom att det skulle vara trevligt att kunna köra lite offline tittande om man har med den ut. Tror ni att det kommer att komma en Plex app?

O så när det gäller SD kort, vilka skulle ni rekommendera och vilken storlek? Vore det bästa att köra på ett UHS-1 på 128GB?

Permalänk
Skrivet av K-D][Aramis:

Har du något bra tips på HDMI-switch? Har själv endast 3 HDMI-ingångar på en splitterny tv... Vill helst inte behöva gå fram till tvn för att behöva switcha.

Jag köpte först en Deltaco 3 till 1, fördelen med den var att den bytte automatiskt till senast påslagna källa oavsett hur den användes, men att den i de flesta fallen behövde ha två påslagna källor för att få nog med ström var en dealbreaker för mig. Istället köpte jag den här, trots lite svajiga betyg. Jag har knappt använt den ännu men den tycks inte byta till senast påslagna källa per automatik om en annan bildkälla redan är igång. Fjärren verkar inte heller funka men jag har bara en bildkälla igång i taget och då visar den rätt, så jag känner inget behov av den.

Jag vill minnas att en likadan switch (men utan medföljande strömadapter) finns för halva priset någonstans, det kan dock ha varit 4 ingångar på den. I vilket fall hittar jag den inte längre.

Kan tillägga att jag inte tycker att Deltaco är några höjdare generellt - i det här läget köpte jag det ändå p.g.a. att jag inte hade råd med något mer påkostat.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lurker här som fångats av hypen!

Fick tyvärr höra när jag ringde elgiganten's kundtjänst idag att de skickar iväg Switchen på releasedagen vilket förmodligen innebär att man inte får den innan helgen. Läste något om någon som fått sin Zelda leverans påbörjad till sig från elgiganten dock, någon som hört något annat från de gällande konsollen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nirono:

Förbokade en Switch och Zelda förra veckan på Gamestop. Den enda de hade tillgänglig var den med blåa och röda joy-cons men det gör inte mig något för jag tycker de ser helt ok ut också. Väldigt hypad inför fredag

Jag var lite tveksam först på om de verkligen skulle ha den eftersom de tar slut överallt så trodde den borde varit slut på Gamestop också men enligt killen i butiken så skulle det finnas kvar av blå-röda så man kunde få på lanseringsdagen.

När det gäller streaming, vet vi om några appar som kommer vara tillgänliga? Tänkte liksom att det skulle vara trevligt att kunna köra lite offline tittande om man har med den ut. Tror ni att det kommer att komma en Plex app?

O så när det gäller SD kort, vilka skulle ni rekommendera och vilken storlek? Vore det bästa att köra på ett UHS-1 på 128GB?

Nintendo har gått ut och sagt att det inte kommer finnas några streaming-tjänster tillgänliga vid launch, lär komma senare.

Nu verkar det som att det börjat krypa fram vad jag misstänkte tidigare, att butikerna skickar sina ordrar imorgon. Kanon för dem som brukar få sina saker dagen efter, men för mig så levererar typ 90% av alla butiker till mig på 2 dagar (eller tar i alla fall 2 dagar innan jag får avi för hämtning hos ombud)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Role_Model:

Är det från webhallen eller?

Permalänk
Skrivet av Erkowiz:

Är det från webhallen eller?

Nej, det kom från ett annat varühus. Av någon anledning hade mejlet fastnat i spamfiltret.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ginza säger att dom har fått in Zelda Ltd ed och kommer börja skicka ut dom imorgon. Bara att hoppas att posten inte strular då.

Permalänk
Medlem

Åker till Japan nu i helgen och lär köpa en Nintendo Switch där. Men vilka spel ska man välja?

Har även försökt hitta någon information huruvida spelen är låsta till japanska eller inte... Konsolen i sig ska vara regionsfri och innehålla alla stora språk (likt Nintendo DS).

På releasedagen är det dock enbart Zelda intressant för mig i dagsläget, men i Japan finns det ett tiotal spel som inte släpps i övriga världen än. Dragon Quest Heroes I & II ser intressant ut, men verkar vara en port av PS3-versionen (vilken endast är släppt i Japan).

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Nintendo_Switch_games

Vilka spel ska ni skaffa direkt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Åker till Japan nu i helgen och lär köpa en Nintendo Switch där. Men vilka spel ska man välja?

Har även försökt hitta någon information huruvida spelen är låsta till japanska eller inte... Konsolen i sig ska vara regionsfri och innehålla alla stora språk (likt Nintendo DS).

På releasedagen är det dock enbart Zelda intressant för mig i dagsläget, men i Japan finns det ett tiotal spel som inte släpps i övriga världen än. Dragon Quest Heroes I & II ser intressant ut, men verkar vara en port av PS3-versionen (vilken endast är släppt i Japan).

PC versionen är en port av PS3 versionen som alla Koei Techmo spel, men det enda som skiljer versionerna åt är grafiken, troligtvis för detta spelet också, kan garantera dig att spelet enbart är på Japanska dock.

När det gäller spel, förvänta dig inte att de innehåller språkstöd från Japan förutom just Japanska, ibland släpps spel med fler språk men det är ovanligt. Sedan vet vi inte än om konsolen har stöd för fler språk, men det bör du veta senare idag när review embargo't på själva konsolen släpps, det enda vi vet är att den är regionsfri.

Värt att nämna att en vecka efter de började tillåta förbokningar på Switch i Japan så var den 80% fullbokad enligt data från deras Industrin, nu har det gått över en månad sedan dess så mycket möjligt att den kommer vara omöjlig att få tag på.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Skrivet av walkir:

Zelda är ju givet att skaffa direkt för många. Jag vill inte "blanda" Zelda med andra spel, så jag köper inte fler samtidigt. Men 1-2 Switch verkar intressant, jag tycker dock att det likt Wii Sports ska ha bundlats med konsolen, så jag väntar tills det går ner i pris innan jag köper det. Utöver dom två finns väl bara Bomberman vid release i Europa om jag minns rätt, det hade jag slagit till på osett om jag hade haft lite mera pengar liggandes.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av cb33:

Lurker här som fångats av hypen!

Fick tyvärr höra när jag ringde elgiganten's kundtjänst idag att de skickar iväg Switchen på releasedagen vilket förmodligen innebär att man inte får den innan helgen. Läste något om någon som fått sin Zelda leverans påbörjad till sig från elgiganten dock, någon som hört något annat från de gällande konsollen?

Till mig sa de att det skulle skickas ut under morgondagen! Jag pratade med supportchatten via hemsidan.

Permalänk
Medlem

@maortojn: Då hoppas jag att de hade bättre koll! Känns åtminstone som en möjlighet att få den på fredag ifall den skickas imorgon om man ber post-gudarna tillräckligt snällt.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Nirono:

Jag kör på 128 GB men jag tycker det är lite snålt med tanke på alla indie spel + zelda season pack m.m.

Sandisk 128 GB 469:-

Sandisk 200 GB 835:-

Kontra samsung:

Samsung Pro+ MicroSDXC 128GB UHS-I (Class 10) 1098:-
Prisutvecklingen på samsung har förändrats rätt bra nu med: Prisutveckling

Här är en liten guide vad han tycker jag anser att 128 är det minsta om du vill ladda ned mycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

Du kan inte bara gå efter valutakursen. Man måste också se hur mycket pengar de svenska hushållen har, vilket är en hel del jämfört med övriga Europa.

Tittar du på Norge så kostar Switch lika mycket som i Sverige, ca: 3600kr. Men omvandlat i svenska kronor så blir det 3900kr. Som de flesta förmodligen vet så har norrmän mer pengar än svenskar, vilket resulterar i att de får betala mer.

Danskarna betalar 2800 danska kronor, vilket motsvarar 3600 svenska kronor. Och detta är ganska logiskt i och med att svensk och dansk ekonomi är väldigt lika. Ju starkare ekonomi ett land har desto mer får man betala.

Sen kan man ju titta på liknande produkter för att jämföra prissättningen, ta t.ex PS4an som idag har väl samma riktpris som Switchen, dvs $299. Den känns prissatt mycket mer normalt, den går på ~2900kr idag. Vid lanseringen utav PS4an så var riktpriset $/€399, och jag kan inte minns att den kostade över 4000kr? Hade vi haft samma aggressiva prissättning då som med Switchen, så hade den kostat ~4700kr på release.

Hade det nu varit så att allt, verkligen allt mellan himmel och jord, är ~17% dyrare än i resterande EU-länder så hade man kunnat "köpa" detta. Men denna, enligt mig extrema prissättningen, känns väldigt unik till Switchen. Det är sällan jag höjer en ögonbryn när jag ser priset, i jämförelse med vad andra länder får betala. Fast vem vet, det är kanske nya tider nu med nya priser.

Skrivet av anon5930:

Man måste väl kunna diskutera priser utan att "flytta härifrån"-kortet ska spelas tycker jag. Drar du det när du sitter med gubbarna när någon klagar på kollektivtrafiken, vägarna eller antalet lastbilar som ska åka igenom Stockholm varje dag? "Flytta härifrån då om det inte passar". Känns som ett onödigt tillägg i diskussionen.

Vad jag har sett så är prisskillnaden mer än bara någon hundring. Angående den "tighta ekonomin", som jag sade tidigare så har det egentligen inte så mycket med summan att göra, utan det är själva prisskillnaden. Jag håller med dig att har man en tight ekonomi så kanske man inte ska köpa en Switch, men det hör inte riktigt till diskussionen tycker jag. Men det är kul att vi håller med om något iaf.

Visa signatur

"Rock's longest, strangest trip, the Grateful Dead."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loffemega:

Sen kan man ju titta på liknande produkter för att jämföra prissättningen, ta t.ex PS4an som har samma riktpris som Switchen, dvs $299. Den känns prissatt mycket mer normalt, den går på ~2900kr idag. Prisutvecklingen på Prisjakt visar även att den aldrig såldes för över 3190kr, vilket fortfarande känns alldeles normalt.

Hade det nu varit så att allt, verkligen allt mellan himmel och jord, är ~17% dyrare än i resterande EU-länder så hade man kunnat "köpa" detta. Men denna, enligt mig extrema prissättningen, känns väldigt unik till Switchen. Det är sällan jag höjer en ögonbryn när jag ser priset, i jämförelse med vad andra länder får betala. Fast vem vet, det är kanske nya tider nu med nya priser.

När produkter har funnits på lager länge och försäljningen börjar avta så brukar priserna gå ner. Detta för att återförsäljarna ska gå break-even. I värsta fall (eller bästa fall för oss konsumenter) säljs produkterna till inköpspris.

Tittar man på PS4 Pro som har ett rek.pris på $399 så såldes den för 4500kr ett bra tag. Det är inte förrän nu, ett halvår senare, som priset lagt sig på 4000kr i Sverige.

En faktor som kan göra Switch något dyrare än normalt är Bergsala. Annars tycker jag att 3600kr för en nylanserad konsol som har ett internationellt rek.pris på $299 låter rimligt med momspåslag, inflation och Bergsala.

Vill man göra en så bra deal som möjligt så skulle jag rekommendera Elgiganten som bundlar Switch och Zelda för 3999kr. Då kan man på sätt och vis säga att man får konsolen för 3400kr.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Någon som har koll om "Mottagen" på Webhallen någonsin ändras till nåt annat vid butiksupphämtning? Har fått mail att jag får en Switch till release men inget ser annorlunda ut på ordersidan på Webhallen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gender Bender:

När produkter har funnits på lager länge och försäljningen börjar avta så brukar priserna gå ner. Detta för att återförsäljarna ska gå break-even. I värsta fall (eller bästa fall för oss konsumenter) säljs produkterna till inköpspris.

Tittar man på PS4 Pro som har ett rek.pris på $399 så såldes den för 4500kr ett bra tag. Det är inte förrän nu, ett halvår senare, som priset lagt sig på 4000kr i Sverige.

En faktor som kan göra Switch något dyrare än normalt är Bergsala. Annars tycker jag att 3600kr för en nylanserad konsol som har ett internationellt rek.pris på $299 låter rimligt med momspåslag, inflation och Bergsala.

Vill man göra en så bra deal som möjligt så skulle jag rekommendera Elgiganten som bundlar Switch och Zelda för 3999kr. Då kan man på sätt och vis säga att man får konsolen för 3400kr.

Snark, priset är väl vad det är, efterfrågan verkar väldigt stor initialt så inte så mycket att göra åt? Om ett år eller så så har säkert priset gått ner en 500-ing och ett spel kommer ev. vara bundlat.

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | RTX 4070S | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av reverend benny:

@anders190

Jo, lite så jag tänkt från början. Erfarenheten från Wii och Wii U säger att det kommer komma ut mkt kul uppdateringar också som gör konsolen mer komplett. En webbläsare och Netflixklient är lite av ett måste faktiskt.

Tack för tipset rörande paketet på elgiganten, helt klart värt då Zelda är ett måste ändå.

Precis, och dessa kommer men inte på lanseringsdagen. Själv ser jag fram emot en Plex-klient då det är det jag mest använder, men ärligt talat har jag säkert minst 10 andra prylar att köra Plex på så för mig är det inget jätteproblem oavsett.

Jo, hade jag varit ute och handlat nu hade jag slagit till på den, även om den kanske anländer först veckan efter. Nu har jag inte följt diskussionen alltför noga under dagen men borde vara möjligt att boka i butik och hämta ut på fredag, ett flertal var inne på det igår iallafall.

Skrivet av tyvar1:

@anders190 Kom ihåg att för ett tag sen så skulle du inte skaffa Switch vid release, nu spammare du f5 lika mycket som oss andra galningar haha

Haha, jo. Jag är fortfarande tveksam till Switch och dess specifikationer men i slutändan spelar jag ändå för spelen och inte specifikationerna. Och jag föredrar den bättre utgåvan vilket innebär Switch vad det verkar.

Hade dock föredragit om third party avslöjat lite mer spel vid det här laget. Förväntade mig en del avslöjanden från dessa fram tills lanseringen men varit rätt tyst. Förhoppningsvis inser de nästa vecka hur bra den säljer och hur stort intresset är och vi då får höra om mer titlar. Förhoppningsvis.

Skrivet av Pecken:

9999kr, som hittat!
Hoppas detta löses bra, stor fail på Webhallen/Klarna dock.

110a"]
Min order på Ginza har inte rört sig heller. Slängde iväg ett mail för att kolla ifall de ens har fått spelen från Bergsala.
[/quote]

110a"]
Ginza säger att dom har fått in Zelda Ltd ed och kommer börja skicka ut dom imorgon. Bara att hoppas att posten inte strular då.
[/quote]

Tack för att du återkommer, F5'ar även dom tills den verkligen är skickad men hyffsad chans på fredag, beroende på vart i landet man bor då.

Skrivet av Loffemega:

Sen kan man ju titta på liknande produkter för att jämföra prissättningen, ta t.ex PS4an som idag har väl samma riktpris som Switchen, dvs $299. Den känns prissatt mycket mer normalt, den går på ~2900kr idag.

Man måste väl kunna diskutera priser utan att "flytta härifrån"-kortet ska spelas tycker jag. Drar du det när du sitter med gubbarna när någon klagar på kollektivtrafiken, vägarna eller antalet lastbilar som ska åka igenom Stockholm varje dag? "Flytta härifrån då om det inte passar". Känns som ett onödigt tillägg i diskussionen.

Vad jag har sett så är prisskillnaden mer än bara någon hundring. Angående den "tighta ekonomin", som jag sade tidigare så har det egentligen inte så mycket med summan att göra, utan det är själva prisskillnaden. Jag håller med dig att har man en tight ekonomi så kanske man inte ska köpa en Switch, men det hör inte riktigt till diskussionen tycker jag. Men det är kul att vi håller med om något iaf.

Problematiken gäller alla produkter och tjänster, diskussionen passar bättre i någon annan tråd då den, iallafall i mitt tycke, redan är överdiskuterad för längesedan. Egentligen en viktig diskussion men de flesta av oss är mer inriktade på själva lanseringen nu, är ju bara drygt ett dygn kvar nu.

Dock intressant att Gameseek kan hålla ett så lågt pris, ska även vara billigt för att var UK med. Nackdelen är ju, om man ändå vill handla där, att de har en inkompatibel elkontakt men då iallafall själva Switchen använder USB-type C för laddning så borde en korrekt laddare räcka. Lite osäker på vad själva dockan använder men borde rimligtvis också vara USB-C.