Skrivet av reverend benny:
@anders190
Jo, lite så jag tänkt från början. Erfarenheten från Wii och Wii U säger att det kommer komma ut mkt kul uppdateringar också som gör konsolen mer komplett. En webbläsare och Netflixklient är lite av ett måste faktiskt.
Tack för tipset rörande paketet på elgiganten, helt klart värt då Zelda är ett måste ändå.
Precis, och dessa kommer men inte på lanseringsdagen. Själv ser jag fram emot en Plex-klient då det är det jag mest använder, men ärligt talat har jag säkert minst 10 andra prylar att köra Plex på så för mig är det inget jätteproblem oavsett.
Jo, hade jag varit ute och handlat nu hade jag slagit till på den, även om den kanske anländer först veckan efter. Nu har jag inte följt diskussionen alltför noga under dagen men borde vara möjligt att boka i butik och hämta ut på fredag, ett flertal var inne på det igår iallafall.
Skrivet av tyvar1:
@anders190 Kom ihåg att för ett tag sen så skulle du inte skaffa Switch vid release, nu spammare du f5 lika mycket som oss andra galningar haha
Skickades från m.sweclockers.com
Haha, jo. Jag är fortfarande tveksam till Switch och dess specifikationer men i slutändan spelar jag ändå för spelen och inte specifikationerna. Och jag föredrar den bättre utgåvan vilket innebär Switch vad det verkar.
Hade dock föredragit om third party avslöjat lite mer spel vid det här laget. Förväntade mig en del avslöjanden från dessa fram tills lanseringen men varit rätt tyst. Förhoppningsvis inser de nästa vecka hur bra den säljer och hur stort intresset är och vi då får höra om mer titlar. Förhoppningsvis.
Skrivet av Pecken:
Bokade från webhallen i oktober när priset var oklart och konsollen stod listad på 9999kr. Nu fick jag en klarnafaktura på nämnda belopp. Härliga tider
Skickades från m.sweclockers.com
9999kr, som hittat!
Hoppas detta löses bra, stor fail på Webhallen/Klarna dock.
110a"]
Min order på Ginza har inte rört sig heller. Slängde iväg ett mail för att kolla ifall de ens har fått spelen från Bergsala.
[/quote]
110a"]
Ginza säger att dom har fått in Zelda Ltd ed och kommer börja skicka ut dom imorgon. Bara att hoppas att posten inte strular då.
[/quote]
Tack för att du återkommer, F5'ar även dom tills den verkligen är skickad men hyffsad chans på fredag, beroende på vart i landet man bor då.
Skrivet av Loffemega:
Sen kan man ju titta på liknande produkter för att jämföra prissättningen, ta t.ex PS4an som idag har väl samma riktpris som Switchen, dvs $299. Den känns prissatt mycket mer normalt, den går på ~2900kr idag.
Hade det nu varit så att allt, verkligen allt mellan himmel och jord, är ~17% dyrare än i resterande EU-länder så hade man kunnat "köpa" detta. Men denna, enligt mig extrema prissättningen, känns väldigt unik till Switchen. Det är sällan jag höjer en ögonbryn när jag ser priset, i jämförelse med vad andra länder får betala. Fast vem vet, det är kanske nya tider nu med nya priser.
Man måste väl kunna diskutera priser utan att "flytta härifrån"-kortet ska spelas tycker jag. Drar du det när du sitter med gubbarna när någon klagar på kollektivtrafiken, vägarna eller antalet lastbilar som ska åka igenom Stockholm varje dag? "Flytta härifrån då om det inte passar". Känns som ett onödigt tillägg i diskussionen.
Vad jag har sett så är prisskillnaden mer än bara någon hundring. Angående den "tighta ekonomin", som jag sade tidigare så har det egentligen inte så mycket med summan att göra, utan det är själva prisskillnaden. Jag håller med dig att har man en tight ekonomi så kanske man inte ska köpa en Switch, men det hör inte riktigt till diskussionen tycker jag. Men det är kul att vi håller med om något iaf.
Problematiken gäller alla produkter och tjänster, diskussionen passar bättre i någon annan tråd då den, iallafall i mitt tycke, redan är överdiskuterad för längesedan. Egentligen en viktig diskussion men de flesta av oss är mer inriktade på själva lanseringen nu, är ju bara drygt ett dygn kvar nu.
Dock intressant att Gameseek kan hålla ett så lågt pris, ska även vara billigt för att var UK med. Nackdelen är ju, om man ändå vill handla där, att de har en inkompatibel elkontakt men då iallafall själva Switchen använder USB-type C för laddning så borde en korrekt laddare räcka. Lite osäker på vad själva dockan använder men borde rimligtvis också vara USB-C.