Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem

Vill köpa en gaminglaptop men det känns som att det är så jävla dyrt och vill inte lägga så mycket pengar på det. Kommer ändå på mig själv med att sitta och kolla på laptops dagligen.

Lyckades nyligen göra en vinst på en affär som gjorde mig ungefär 2k rikare, så har tänkt försöka klura ut ett sätt att få dom att växa till 15k, men jag kommer fan inte på något vettigt.. blir nog att fortsätta snåla och kolla på laptops...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

Blev hejdad på stan igår av en riktigt sliten kvinna i 40års åldern,
Hallå ropade hon från nästan 10meters håll, nån meter ifrån så frågade hon kan jag köpa Amfetamin av dig?

Ehm.. ja håller inte på med sånt.

vid vissa platser har det ju alltid funnits en droghandel, men att bli hejdad mitt på stan ?

Nu börjar jag undra... hur ser du ut egentligen om folk misstolkar dig som sådan person?

Skrivet av anon264921:

Nu jävlar ska jag ventilera!

Displayport kabel som inte hittar skärm. check
Hdmi kabel som ger en upplösning en blind man skulle uppskatta. check
Grafikkort som inte syns i bios eller enhetshanteraren. check
Internet funkar inte utan uppdaterad moderkort bios. check
Ingen cd läsare/internet kan inte ladda ner drivrutiner. check
Endast ipad med fungerande wifi. check

Har redan pungat ut 15 tusen men nu behöver jag betala en tekniker 500kr i timmen för att fixa detta, han kommer väl dra ut på arbetstiden så att jag får betala ytterligare en liten förmögenhet. Gud vad man tjänar på bygga eget!!!!!
Om jag fick spola tillbaka tiden hade jag aldrig köpt den här jävla datorn.

Låter som en vanlig felsökningsvecka för mig... Murphys-Law är en jävel som du inte kan ana...

Men varför 500kr/timme för tekniker (även om det inte är så farligt pris)...?

Grafikkortet låter död/defekt, eller så har du glömt PCI-E strömmen. Du kan testa sätta det i en annan kortplats.

Att du ens har en Ipad med fungerande Wifi är ju ren lyx... tänk dig tanken att vara utan internet i 3 dagar... det är terror det!

Skämt o åsido: Lämna in moderkort till butiken du köpte det, låt de uppdatera det, eller gå med ett USB minne och få ner BIOSet från en vän/bekant/bibliotek eller "nånstans" Se bara till att formatera det som Fat32 först.. så kan tom många moderkort idag flasha direkt från nuvarande BIOS. Låter konstigt dock att du inte kan få internet utan det dock.

Man tjänar inget på att bytta eget, men man kan spara pengar och få bättre delar om man är villig att jobba lite för det, och är noga med vad man väljer

Permalänk
Inaktiv

@Paddanx:

Problemet är fixat, senaste bios till moderkortet och nya drivrutiner till grafikkortet löste allt.

Permalänk
Medlem

Skitkul när man kommer hem kvart över sex på morgonen efter ett 12h pass på fabriken och man har varit vaken nästan ett dygn och så ser man att idioten till granne har parkerat så in i helvetes snett IGEN. Han har gjort det flera gånger förut och jag har smsat honom varje gång att han står fel, förklarat hur han ska ställa sig osv.

I morse fick jag dock fan nog. Jag ställde min bil bara några centimeter bakom hans och skickade ett sms och sa att jag kan flytta den när jag vaknar nån gång efter tre idag. Fick till svar att han ansåg att han stod rätt och att det var Subarun till höger som stod in på min plats så jag inte kom in. Aja, senare i veckan flyttar jag och då slipper jag den här jävla parkeringen full med idioter.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Cool, ge terroristen en bra avskedprez med.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

Blev hejdad på stan igår av en riktigt sliten kvinna i 40års åldern,
Hallå ropade hon från nästan 10meters håll, nån meter ifrån så frågade hon kan jag köpa Amfetamin av dig?

Ehm.. ja håller inte på med sånt.

vid vissa platser har det ju alltid funnits en droghandel, men att bli hejdad mitt på stan ?

Desperat affetomte på fel plats och inga hon känner.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Skrivet av Bogey:

Desperat affetomte på fel plats och inga hon känner.

jag har faktiskt sett henne flera gånger till, då den grupp med alkisar/pundare håller till vid några parkbänkar som är nära bolaget.. hon tittar alltid märkligt på mig, lite panik i blicken..

@Paddanx: ja vet inte räcker det med jeans, huvtröja & 8848 altitude jacka.. för att man ska få den Looken?

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

jag har faktiskt sett henne flera gånger till, då den grupp med alkisar/pundare håller till vid några parkbänkar som är nära bolaget.. hon tittar alltid märkligt på mig, lite panik i blicken..

@Paddanx: ja vet inte räcker det med jeans, huvtröja & 8848 altitude jacka.. för att man ska få den Looken?

Du kanske är look a like med en av hennes kranar som hon är skyldig? Finns ju 1000 möjliga skäl o livet är för kort för sånt här.
Endera glöm skiten, eller fråga skrället?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Skitkul när man kommer hem kvart över sex på morgonen efter ett 12h pass på fabriken och man har varit vaken nästan ett dygn och så ser man att idioten till granne har parkerat så in i helvetes snett IGEN. Han har gjort det flera gånger förut och jag har smsat honom varje gång att han står fel, förklarat hur han ska ställa sig osv.

http://i.imgur.com/iH9dO4q.jpg

I morse fick jag dock fan nog. Jag ställde min bil bara några centimeter bakom hans och skickade ett sms och sa att jag kan flytta den när jag vaknar nån gång efter tre idag. Fick till svar att han ansåg att han stod rätt och att det var Subarun till höger som stod in på min plats så jag inte kom in. Aja, senare i veckan flyttar jag och då slipper jag den här jävla parkeringen full med idioter.

han står uppenbarligen helt galet.. syns klart och tydligt med tanke på avsaknad av snö på din plats där hans bil nu står delvis på.
är det någon 18-åring som vägrar ta ansvar, han har ju kört helt fel. de röda reflexpinnarna är ju där för att se till att man parkera rätt... jag hade begärt att han skulle flytta på bilen direkt... bara skotta upp och visa markeringen!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

han står uppenbarligen helt galet.. syns klart och tydligt med tanke på avsaknad av snö på din plats där hans bil nu står delvis på.
är det någon 18-åring som vägrar ta ansvar, han har ju kört helt fel. de röda reflexpinnarna är ju där för att se till att man parkera rätt... jag hade begärt att han skulle flytta på bilen direkt... bara skotta upp och visa markeringen!

Mm, det är en ung kille som äger bilen. Han kallade mig för tönt och påstod att han stod rätt. Jaja, jag ska börja flytta idag så snart slipper jag den här parkeringen.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

@Kalium: Jag hoppas att du verkligen stod kvar bakom honom tills du vaknat? Att bete sig sådär är ren bullshit och ska straffas.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Mm, det är en ung kille som äger bilen. Han kallade mig för tönt och påstod att han stod rätt. Jaja, jag ska börja flytta idag så snart slipper jag den här parkeringen.

Är det hyres så kontakat störningsjouren, det hade jag gjort.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Bara 30 dagar kvar till mitt synfält ska undersökas. Resultatet avgör förmodligen om jag får behålla körkortet eller inte. Problemet är att jag har rätt så mycket grumlingar i mitt synfält mest på höger öga. Speciellt en rätt stor och mörk som ibland brukar synas en bit från mitten av synfältet. Ser ut som ett trassel av trådar. Men i värsta/bästa fall går det tydligen att operera genom så kallad vitrektomi. Problemet med operationen är dock tydligen att man i värsta fall riskerar att få sämre syn eller bli blind på grund av komplikationer.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Riktigt glad! Jag köpte ett par nya trådlösa hörlurar som var ganska dyra, Bose Soundsport Wireless, och har varit rädd för att de inte ska leva upp till mina förväntningar. Men efter att ha fått hem dem idag och hunnit lyssna en stund så kan jag bara konstatera att de är fantastiskt ljuvliga, herregud!

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Snart 10 år sedan jag reggade mig här på SweC.

Jävlar vad snabbt det gått är min kommentar på det.

Permalänk
Skrivet av Rekl3M:

Snart 10 år sedan jag reggade mig här på SweC.

Jävlar vad snabbt det gått är min kommentar på det.

4månader kvar dags lägga på ett kol om du ska komma upp i minst 1000 inlägg

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

4månader kvar dags lägga på ett kol om du ska komma upp i minst 1000 inlägg

Haha jaså! Varför måste jag nå det?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Skrivet av Rekl3M:

Haha jaså! Varför måste jag nå det?

ett inlägg / vecka i 10år ?

citerar P-NILZ Det handlar inte om ålder, det handlar om antalet inlägg

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Fan med! Jag hade helt missat att det fanns en tråd med positiv spinn utöver denna med aningen nedåtgående ton. Tack för tipset.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Lite less på att jag kan handla väldigt dyra saker som är nödvändiga utan problem, men när det kommer till spel osv så får jag en himla ångest. Kan inte köpa något för jag vill ha det eller ha det som nöje bara då jag måste köpa det som är nödvändigt. Lite problem man har. väldigt less på att ha det... kan köpa en diskmaskin för 5-6k eller ugn 5-6k men inte nintendo switch för 3.6k för det är inget jag behöver..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizook:

Lite less på att jag kan handla väldigt dyra saker som är nödvändiga utan problem, men när det kommer till spel osv så får jag en himla ångest. Kan inte köpa något för jag vill ha det eller ha det som nöje bara då jag måste köpa det som är nödvändigt. Lite problem man har. väldigt less på att ha det... kan köpa en diskmaskin för 5-6k eller ugn 5-6k men inte nintendo switch för 3.6k för det är inget jag behöver..

Lite samma sak för mig. Hade tänkt köpa en Switch men nu vet jag inte längre då jag ändå har en dator jag spelar på. Har fortfarande lite ångest för att jag köpte ett GTX 1080 och en 1440p skärm förra året. Och nu har jag enorm ångest för att köpa en ny stereoanläggning trots att jag har mångfalt vad det kostar på mitt sparkonto och har inte rest privat utanför norden sedan 1997. Dock om t.ex. min bil blir skrot så kan jag lätt köpa en ny bil.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Känner igen det där. Det är väl för att jag köpt så mycket krafs genom åren som jag inte känner att jag fått ut så mycket av... Vad är då vitsen liksom, är det inte bättre att bara låta pengarna vara? Då är risken att man gör ett extra dåligt köp noll.

Med det sagt så klickade jag precis hem ett par NC-lurar tack vare tips i en annan tråd. Några hundralappar är ganska lätt att bränna. Men. Dessa är ju trådade! Jag tänkte att jag skulle lösa det genom att helt sonika smältlimma dit min gamla Sony SBH20 och koppla en kort 3,5 mm kabel i mellan. Men nu hittar jag inte fanskapet. Blir tokig! Börjar fundera på om jag kan ha lånat ut eller gett bort den..

Permalänk
Medlem

@Wizook: Det är klart att du ska unna dig saker som förgyller din vardag om du har råd, man behöver ju inte späka sig, men personligen har jag mer respekt för personer som köper det de känner att de behöver snarare än det de kan.

Problemet idag är väl att många har dålig koll på sina behov och har svårt att ringa in vad som skulle förgylla deras vardag, snarare än tillfredsställa en köplust för att dämpa nåt annat behov... Discuss!

Permalänk
Medlem

@guermantes: Uppgraderade datorn för 2 år sedan. Bodde hos mor å far. Sålde min gamla dator för 2.5k å byggde ny. I7 4790k GTX 970 osv åh jävlar vilken ångest man fick. Höll på å bryta ihop på toan en gång helt SJUKT. Tyckte de var mycket pengar väl å att jag egentligen inte behövde köpa ny. Men nu känner jag mig glad att jag gjorde det.

Det sjuka är att ångesten kan förstöra min vardag också.. då jag känner när ska jag hinna med å spela Switch... Har ju liksom en dator också.. borde utnyttja den. Men som du säger. Jag borde köpa det om det gynnar min vardag. Råd har jag. Har inte mycket utgifter och får väl ut runt 15-20k i månaden beror på. Bor i en bostadsrätt å snart renoverar klart. Roliga är att jag kan fking bränna 7k?! På speglar till lägenheten men 4k för en spel nej då kryper ångesten fram.

Kan va för att min hjärna vet att speglarna gör att lägenhet blir snyggare vilket kan resultera till mer folk är intresserad av den när man säljer den senare.. sjukt.. Bränner aldrig pengar förutom när jag behöver saker eller renoverar.

Väldigt svårt å köpa bara för jag kan. Liksom jag kan men jag måste även behöva sakerna. Gillar spel, alltid gjort kommer nog alltid göra. Dock så spelar jag inte lika mycket längre. Tränar mer å mer. På både gott å ont. Fan älskar verkligen när jag var 13-14 år.. satt inne å spelade world of Warcraft å bara kötta varje helg princip. Fan va roligt de var. Ångrar inte en sekund att man vägde 130kg å tryckte 2 chips påsar per helg å en Marabou. Livet var bra då Hehe. Önskar man hade den känslan kvar 😅

Vart lite längre än jag trodde! Hehe.

Permalänk
Medlem

Jahapp....

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk

Nu vet jag inte hur brett spektrumet av folk är här på Sweclockers men varför tycker vissa det är okej börja plinka på pianot, sjunga karaoke eller spela musik i stereon mitt i natten..
när man ringer på och dom öppnar så javisst "jag ska sluta" sen tar det 2 veckor och så hör man ylandet & pianot igen.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

Nu vet jag inte hur brett spektrumet av folk är här på Sweclockers men varför tycker vissa det är okej börja plinka på pianot, sjunga karaoke eller spela musik i stereon mitt i natten..
när man ringer på och dom öppnar så javisst "jag ska sluta" sen tar det 2 veckor och så hör man ylandet & pianot igen.

Hade en gammal gubbe (smått dement) som bodde ovanför mig. Han spelade frank Sinatras låtar till kl.4 på en vardagsnatt... jag gick upp och sade till. men han glömde alltid bort. Sedan svämmade han över sin lägenhet och var tvungen att "omplaceras" (YES!) kunde inte bo i min lägenhet på 6 månader(!)
Hur sent plinkar han på sitt ebony & ivory-bräde, din granne?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av griid:

Hade en gammal gubbe (smått dement) som bodde ovanför mig. Han spelade frank Sinatras låtar till kl.4 på en vardagsnatt... jag gick upp och sade till. men han glömde alltid bort. Sedan svämmade han över sin lägenhet och var tvungen att "omplaceras" (YES!) kunde inte bo i min lägenhet på 6 månader(!)
Hur sent plinkar han på sitt ebony & ivory-bräde, din granne?

allt från 12 till 05 vardagar & helger
inte granne utan grannar, sen är dom inte dementa utan ser helt normala ut mellan 20-60år, det verkar mer som att dom inte bryr sig. säger att dom inte ska göra det igen, och sen går det nån vecka och så börjar han spika upp en tavla eller borra istället..

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grönahunden:

allt från 12 till 05 vardagar & helger
inte granne utan grannar, sen är dom inte dementa utan ser helt normala ut mellan 20-60år, det verkar mer som att dom inte bryr sig. säger att dom inte ska göra det igen, och sen går det nån vecka och så börjar han spika upp en tavla eller borra istället..

Är det hyres eller bostadsrätt?
Hyres brukar ha en väldigt bra störningsjour man kan ringa till. Bostadsrätter har jag mindre koll på tyvärr.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"