Tråden om Nintendo Switch | Lite | OLED

Permalänk
Skrivet av Damponmyboard:

Testade igen när jag var hemma på lunchen och då är det nog som du säger att det är inte mycket mer... Blir så jävla nojig när man läser om så många andra som har problem xD

Haha det var ju bra det Jag var lite orolig när jag läste allt men när jag fått hem det och spelat i 1v nu är det fortfarande fantastiskt bra. Gäller bara att vara försiktig

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem
Skrivet av morxy49:

Bara det att skärmen är gjord av plast får mig att rysa. Hur kan en sån premium-produkt ha en skärm som inte är gjord av glas?

Det är i grunden en leksak. En sådan ska klara av att tappas av barn på väg till skolan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Kan ni flytta era joycons upp och ner lite när ni har den i bärbartläge?
( Putta någon cm uppåt som om ni skulle ta av dem från enheten?)

Jag kunde det. Men sen märkte jag att jag inte klickat i kontrollerna hela vägen ner

Visa signatur

Intel Core i5 6300HQ 3.2 GHz - Nvidia GeForce GTX 960M 2GB - Generic DDR4 1x8GB 2133MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Konsolgrävare

Blaster Master Zero ute på Nintendo eShop!

Idag kom Blaster Master Zero ut på Nintendo eShop! Kostar 100 kr och tar 170MB!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem

Vart stort fan av originalet till NES när jag var liten, kanske borde skaffa och spela detta detta med. Förvisso klarade aldrig någonsin originalet, vart riktigt svårt

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tyvar1:

Idag kom Blaster Master Zero ut på Nintendo eShop! Kostar 100 kr och tar 170MB!
https://www.youtube.com/watch?v=V6hPZ_5cSbc

Bra prissättning för ett indie-spel med.
Orginalet hade ett riktigt härligt soundtrack som även hörs här. Blir nog att snegla närmare på framöver.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Har fått 2 st. tempererat glasskydd ifrån FoneM8 (0,28 mm):

Något tjockare än Orzly (0,24 mm) har beställt Orzly med men väntar fortfarande på dem.

Reviews finns på amazon.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon5930:

Bra prissättning för ett indie-spel med.
Orginalet hade ett riktigt härligt soundtrack som även hörs här. Blir nog att snegla närmare på framöver.

Spelat en timma nu! Riktigt roligt spel! Och som du säger, Soundtracket är riktigt bra!
Lite synd dock att dom inte hann med att släppa Pro kontroller patchen vid realese! Patchen kommer 16 mars!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Konsolgrävare
Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Tiamat:

https://images-eu.ssl-images-amazon.com/images/I/41HVTw4AWdL.jpg

Något tjockare än Orzly (0,24 mm) har beställt Orzly med men väntar fortfarande på dem.

Reviews finns på amazon.

Lägg gärna en bild hur väl det passar och ser ut på Switchen om du har möjlighet

Permalänk
Medlem
Skrivet av jimjans:

Så fort jag använde L knappen försvann täckningen satt 2 meter från enheten inget i mellan.

Vilken räckvidd specar Nintendo officiellt? Kanske den går vid 2 meter (och dina är OK)?

Testade igen när jag var hemma på lunchen och då är det nog som du säger att det är inte mycket mer... Blir så jävla nojig när man läser om så många andra som har problem xD

Gott att den är OK!

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

https://images-eu.ssl-images-amazon.com/images/I/41HVTw4AWdL.jpg

Reviews finns på amazon.

Intressant! Jag köpte väskan samtidigt som switchen men drog bort skärmskyddet då det var en fingeravtrycksmagnet. (Just då var det inte allmänt känt att skärmen var så lättrepad..). Hade varit najs med något mer kvalitativt än en glorifierad tejpbit, så kanske blir ett köp.

Visa signatur

i9 10980XE | 128 GB DDR4-3600 | ASUS X299 WS PRO | RTX 5080 Founders Edition
R7 5700X | 64 GB DDR4-3200 | Gigabyte B550 Gaming X V2 | RTX 2080 Ti Founders Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Tänk så här, vad gäller skillnad i reptålighet mellan glas och plast kan man som sagt utesluta problemet med ett skärmskydd. Det posivitiva här är att skärmskyddet medföljer när man köper en officiell Nintendo starter kit väska och då följer även silikonskydd för dina joy cons vilket är ett ytterligare bonus och försvarar mot argumentet för repor mot kontrollerna. Det både löser problemet och kostar inte extra, för väska är ändå givet för alla Switch ägare

https://www.webhallen.com/se-sv/spel/nintendo_switch/263168-n...

https://m.youtube.com/watch?v=8hmpBNRC7N8

Tycker inte om skyddsplast, men detta såg riktigt dåligt ut. Både bubblor och fingeravtryck. Om jag tvunget skulle ha skärmskydd (skulle som sagt skippat personligen, och hellre tagit risken för repor, som verkar lite överdriven kritik emot Switch), så skulle jag nog kika på något av de bättre alternativ som andra skrivit och tipsat om i tråden.

Men var och gör naturligtvis som man själv vill.

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem

@martinot: Nåja. Jag har monterat mitt och det sitter perfekt utan bubblor eller andra problem. Monterade det i ett fuktigt badrum för att undvika damm. Det är inte sämre än något annat plastskydd. Med det sagt, så har jag även ett tvåpack Orzly-skyddsglas från Ebay på ingång och kommer byta till det när jag tröttnat på eller slitit ut plastskyddet.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Vilken räckvidd specar Nintendo officiellt? Kanske den går vid 2 meter (och dina är OK)?

Men med de nya så klarar de 5m med kropp i mellan jag skulle reklamer om jag bara skulle kunna sitta 2m från konsollen med fri sikt, mina gamla trådlösa ir kontroller till sega Mega drive var bättre.

Permalänk
Skrivet av JoBBi:

@martinot: Nåja. Jag har monterat mitt och det sitter perfekt utan bubblor eller andra problem. Monterade det i ett fuktigt badrum för att undvika damm. Det är inte sämre än något annat plastskydd. Med det sagt, så har jag även ett tvåpack Orzly-skyddsglas från Ebay på ingång och kommer byta till det när jag tröttnat på eller slitit ut plastskyddet.

Samma här, lyckades montera det perfekt (fast än det var första gången jag klistrat på ett hehe). Den är i princip osynlig tycker jag. Lite ironiskt att Youtube-snubben som gör en "how to"-video inte ens kan göra rätt haha.

Men visst, jag kommer nog också "uppgradera" när det är dags för ett nytt.

Permalänk
Skrivet av jimjans:

Men med de nya så klarar de 5m med kropp i mellan jag skulle reklamer om jag bara skulle kunna sitta 2m från konsollen med fri sikt, mina gamla trådlösa ir kontroller till sega Mega drive var bättre.

Vadå nya?`menar du nya Joycons? vem säger att det klarar med 5m och en kropp i mellan?

Permalänk
Medlem

Vadå nya?`menar du nya Joycons? vem säger att det klarar med 5m och en kropp i mellan?

Om du hade läst mina tidigare inlägg så hade du vetat att jag fick mina utbytta mot nya och de klarar 5m.

Permalänk
Skrivet av jimjans:

Om du hade läst mina tidigare inlägg så hade du vetat att jag fick mina utbytta mot nya och de klarar 5m.

Tack och ursäkta.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Lägg gärna en bild hur väl det passar och ser ut på Switchen om du har möjlighet

Tja har ingen kamera bara :/ Men den passar du har lite mer marginal än med plastfilmsskyddet vi fick med en väska.
Kör med det i dockan nu utan att ha en skyddsduk över som jag hade innan.

Skrivet av Teddis:

Intressant! Jag köpte väskan samtidigt som switchen men drog bort skärmskyddet då det var en fingeravtrycksmagnet. (Just då var det inte allmänt känt att skärmen var så lättrepad..). Hade varit najs med något mer kvalitativt än en glorifierad tejpbit, så kanske blir ett köp.

Ja det gick snabbt att få hem från UK + fraktfritt. Tyckte inte det var så lätt att få på dock. Fick tvätta av det första med en spritduk som var med paketet. Lite luftbubblor och damm hamnade på den första.

Skrivet av JoBBi:

Har själv beställt Orzly från amazon hoppas att jag får dem snart med.

Permalänk
Konsolgrävare

Funderar på att köpa en Anker PowerCore+ 20100 mAh (USB C) Skulle passa perfekt till lite längre resor! Någon annan som har skaffat sig en powerbank till sin Switch?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Funderar på att köpa en Anker PowerCore+ 20100 mAh (USB C) Skulle passa perfekt till lite längre resor! Någon annan som har skaffat sig en powerbank till sin Switch?

Jag tror den är ett bra val.
Jag testa det jag hade hemma. Har nått random hemma som är märkt med 2.1A (och 20 000mAh) som orkade driva Switchen med zelda igång. Testade i 30 min och den stod fortfrande på 100% efter det. Använde kabeln man fick med pro kontrollern.

Men ska man köpa nått nytt så är USB-C 5V/3A att föredra helt klart. När det kommer till laddare tänkte jag köpa orginal. USB-C PD med 15V profil är inte helt billigt på andra ställen heller.

Glöm inte bort att köpa en vettig USB-C till USB-C kabel bara!

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av varget:

Jag testa det jag hade hemma. Har nått random hemma som är märkt med 2.1A (och 20 000mAh) som orkade driva Switchen med zelda igång. Testade i 30 min och den stod fortfrande på 100% efter det. Använde kabeln man fick med pro kontrollern.

Men ska man köpa nått nytt så är USB-C 5V/3A att föredra helt klart. När det kommer till laddare tänkte jag köpa orginal. USB-C PD med 15V profil är inte helt billigt på andra ställen heller.

låter grymt!

Kommer med en USB-C till USB-C Kabel! Annars har jag en som kom med till min Nexus 6P

Edit: Blev ett köp!

Visa signatur

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022
Skrivet av tyvar1:

Skrivet av varget:

Skrivet av tyvar1:

låter grymt!

Kommer med en USB-C till USB-C Kabel! Annars har jag en som kom med till min Nexus 6P

Edit: Blev ett köp!

Ah såg nice ut, någon som vet storleken på den? Tänkte så man kan ha den i bakfickan när man lirar Pokemon Go också i sommar. Tyckte det inte stod nått på hemsidan, men känns som de hade varit nice och ha till switchen när man flyger t.ex.
Nån som har koll om det finns något billigare alternativ? Eller lika bra och köpa någon redigt från början

Permalänk
Konsolgrävare

Mario Kart 8 Deluxe Overview Trailer - Nintendo Switch

Ny Mario Kard 8 Deluxe trailer:

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Fasen! Nu blir det svårt att hålla sig från ett köp. Detta och Zelda bör räcka till jul för mig så odeyssey kommer

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av RVX:

Fasen! Nu blir det svårt att hålla sig från ett köp. Detta och Zelda bör räcka till jul för mig så odeyssey kommer

haha jo samma här! även fast jag redan har spelet på wii u! Men dom extra tilläggen + kunna spela on the go gör så man vill skaffa sig spelet!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om chansen för en stationär switch? Alltså där de bantat bort allt som behövs för att göra den bärbar (batteri skärm osv) Jag skulle kunna tänka mig en sådan om den låg på kanske 1790kr (som wii u basic gjorde länge)l i framtiden när det finns ett gäng spel som är värda att spela.
Jag är 0 intresserad av att spela på den lilla skärmen, tyckte inte det var ett bekvämt sätt att spela på med wii u när jag hade en sådan i alla fall.
De släppte ju en budget 3ds utan 3d så tänker att de inte är helt främmande.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

@jOnÄTÄn:

Jag hoppas på raka motsatsen. Vill enbart ha den som bärbar, tycker den inte alls duger som stationär. Bort med dockstationen och få ned priset till max 2000:- så köper jag en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av altair4:

@jOnÄTÄn:

Jag hoppas på raka motsatsen. Vill enbart ha den som bärbar, tycker den inte alls duger som stationär. Bort med dockstationen och få ned priset till max 2000:- så köper jag en.

Fast dockningsstationen lär ju inte kosta mycket att skicka med är det inte bara en HDMI hub typ?

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb