Katt lika rolig som hårdvara! [Bild på din katt-tråden]

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Åhh. katter älskar tratten
Den är perfekt att sprätta mat, sand och vatten med och så kan man leka med den tex gå baklänges för att kolla om den ska ramla av, det går även att slå den i allt man hittar och når så sakerna välter, med eller utan avsikt...

Du är nog inne på rätt spår där. Katterna bara fejkar obehag och egentligen njuter de av att fullständigt trakassera min lägenhet på en högre nivå tack vare tratten.

Visa signatur

Jag har lugnat ner mig på gamla dagar.. PC från Asus/Inet med ett RTX 4080 som funkar men är inget extra bra. Har givetvis en Switch och en Series X kopplad till min välldigt bra Plasma 65" LG OLED G1.

Permalänk
Medlem

Lördag och filmkväll..... Chips, dip, dricka och kvitter.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaBone:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/64762192/Sweclockers/Filmkv%C3%A4ll.jpg

Nice, trevligt att du kan njuta av den fantastiska TV-underhållningen tillsammans med dina katter

Visa signatur

Jag har lugnat ner mig på gamla dagar.. PC från Asus/Inet med ett RTX 4080 som funkar men är inget extra bra. Har givetvis en Switch och en Series X kopplad till min välldigt bra Plasma 65" LG OLED G1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Helt klart en riktigt mysig kisse!

No doubt! Vi funderar lite på att skaffa en "lillebror" till honom, den hund vi relativt nyligen har ärvt som börjar bli med åren är ju inte mycket till lekkamrat, även fast vovvens svans är rolig att försöka smälla till ibland haha. Han växte även upp med en hankatt som var äldre och det gick tydligen galant, den fungerade som pappa när han var kattunge och lekkamrat när han blev äldre. Här är några bilder på honom som kattunge som tjejen tog första veckan, en tillsammans med nämnda låtsasbrorsa

Permalänk
Medlem

Lite bättre bild på Ebba, hon låter inte mig ännu komma närmre för klapp eller kel. Men att hon har hoppat på soffkanten är bra nog på den korta tiden med tanke på hur skygg hon är.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av DaBone:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/64762192/Sweclockers/Filmkv%C3%A4ll.jpg

Bra naturprogram, min katt gick inte på bio utan man kan kalla det teater, hon fick lite frispel i förmiddags när det kom ett gäng småfåglar och satte sig i busken utanför hennas favoritspannigsfönster, det kan bli totalt kaos ibland om det är nån fågel som slåss mot sin spegelbild i rutan och katten är på insidan och tror att fågeln gör utfall mot henne, fåglarna har börjat sjunga nu så det är inte bara katten som har vårkänslor men katterna påverkas ordentligt av fåglarnas lockrop och revirstrider de också.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Maräng. 11 år gammal ragdoll/birma-korsning. Gillar Kvibille ädelost och lammstek, gillar inte gäster i huset

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeeq:

Norsk skogsskatt och bondkatt är han en produkt av! Fyller fem år nu i mars, har haft honom i snart tre år i samband med att sambon flyttade in, som haft honom till och från sedan kattungedagar. Han besitter en helt fantastisk personlighet faktiskt, är nog svårt att få någon så rolig, balanserad och lättskött katt. Verkligen en unik filur, och tjejen som var ett totalt katt-freak i yngre dagar intygar. Vi har även skapat ett otroligt band jag och han, vi passar med varandra som handen i handsken och vi tänker liksom likadant. Kunde inte önska mig att ha någon bättre som första husdjur!

http://i.imgur.com/7kC3Y7i.jpg

http://i.imgur.com/sAApszm.png

http://i.imgur.com/4hS3rrk.png

http://i.imgur.com/JVe4KJW.jpg

Wow, fina bilder och fin katt. Måste skaffa en riktig kamera.

Visa signatur

MSI B650 GAMING PLUS WIFI | AMD Ryzen 5 7600x | 32Gb Corsair DDR5
| X Radeon RX 7800 XT Dual OC Edition 16GB GDDR6 | Samsung SH-S203B| Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair HX 1000i | H212 Evo | Win11

Permalänk
Hedersmedlem

@Edge1: Väldigt vacker och speciell!

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Efter städning med bland annat dammsugningen så tog det inte lång tid förrän något annat blev jobbigare, Ebba har kissat i min säng. Inget fel med själva lådan men tror hon blev stressad av oljudet, så nu är både madrass och lakan blöta.

Aja alla har sina olyckor, men hur fasen blir man av med kattpiss? Något specifikt medel man ska använda?

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohem:

Efter städning med bland annat dammsugningen så tog det inte lång tid förrän något annat blev jobbigare, Ebba har kissat i min säng. Inget fel med själva lådan men tror hon blev stressad av oljudet, så nu är både madrass och lakan blöta.

Aja alla har sina olyckor, men hur fasen blir man av med kattpiss? Något specifikt medel man ska använda?

De jag känner som haft problem med att djur utför behov där de inte ska verkar alla ha använt Scent Stop och ingen har hittills blivit besviken.

http://www.supercat.se/kattlador/scentstop-100-ml-citron.html

Tänk dock på att det ska verka i ett par dagar för absolut bästa resultat.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krabbtumme:

De jag känner som haft problem med att djur utför behov där de inte ska verkar alla ha använt Scent Stop och ingen har hittills blivit besviken.

http://www.supercat.se/kattlador/scentstop-100-ml-citron.html

Tänk dock på att det ska verka i ett par dagar för absolut bästa resultat.

Funkar det även om pisset har passerat genom madrassen? Jag har två, en tunn och en grov/tjock som den tunna ligger på och den tjocka har bara en mindre fläck.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohem:

Funkar det även om pisset har passerat genom madrassen? Jag har två, en tunn och en grov/tjock som den tunna ligger på och den tjocka har bara en mindre fläck.

Så länge du "soakar" (kommer inte alls på det svenska ordet, haha. Jo vänta DRÄNKER) fläcken så medlet går igenom madrassen bör det fungera. Det är mikroorganismer så de bör hitta och äta upp alla bakterier.

Visa signatur

"If there's anything more important than my ego around, I want it caught and shot now."

Permalänk
Medlem

Kara har äntligen blivit av med tratten han fick i och med kastreringen och är nu en nöjd kisse igen. Här har han spanat in min senaste spelmaskin som jag hämtade ut igår.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Statiska katter

Är det någon som har några bra tips på hur man råder bot på "elektriska" katter? Nu vintertid så sprakar det friskt om mina katter Zelda och Kara. Kör med en tyvärr underdimensionerad luftfuktare dygnet runt utan något större resultat. Skulle det hjälpa med en till kanske?

Finns det någon giftfri spray man skulle kunna använda? Alla tips mottages tacksamt!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Bascule666: Borsta med joniserande borste, funkar toppen! Design beror ju på vilken sorts päls katterna har, själv kör jag en avsedd för tvåbeningar från Björn Axen. Kostar väl ett par hundra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Är det någon som har några bra tips på hur råder bot på "elektriska" katter? Nu vintertid så sprakar det friskt om mina katter Zelda och Kara. Kör med en tyvärr underdimensionerad luftfuktare dygnet runt utan något större resultat. Skulle det hjälpa med en till kanske?

Finns det någon giftfri spray man skulle kunna använda? Alla tips mottages tacksamt!

Min katt är också elektrisk. Det knastrar rätt skapligt när jag klappar henne

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edge1:

@Bascule666: Borsta med joniserande borste, funkar toppen! Design beror ju på vilken sorts päls katterna har, själv kör jag en avsedd för tvåbeningar från Björn Axen. Kostar väl ett par hundra.

Är det denna du har?

https://www.lyko.se/bjorn-axen/bjorn-axen-maple-wood-detangling-brush-all-hair

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Bascule666: Nej den är lite smalare och rundare, liksom, jag Googlade lite för att hitta en länk men lyckades inte, just min modell kanske har utgått. Bara den har borst som fungerar för pälsen, och är joniserande, borde det gå bra. Det finns även varmluftsborstar som joniserar bättre, men jag är lite skeptisk till att använda en sådan på min katt!

Permalänk
Medlem

Det är gott att vara katt....

PS! Off-topic: Fasen va bra det är med Wi-Fi i kameran. Kör med en Panasonic LUMIX DMC-GX80 och ett rätt suveränt Panasonic AF 12-35/2.8 GX LUMIX VARIO OIS objektiv. Bara några knapptryck så ligger bilderna på min NAS. Enda problemet nu är att min katt Zelda har bestämt sig för att det är hysteriskt kul att trycka på den stora lysande blåa "knappen" på min NAS vilket innebär total shutdown...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nyan!

Visa signatur

Permalänk

@Ohem: tänk på att stänga dörrar till sovrum när du dammsuger, eller låt katten vara inne i ett rum när du städar resten..

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem

Hade en övergosig Summit runt mig i morse.. sen på mig också.

Traxxs och Summit som njöt av en lite solig lördag.

Visa signatur

Haha.. Se på fan..

Permalänk
Medlem

"ungdomarna" och lilla tjejen tar en lunchvila

Visa signatur

WS: Gigabyte Aourus Pro AX | R5 5600x | 64GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: Asus AS1104T - 1x12TB
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av LINJEinc:

kattlänk broken

Permalänk
Medlem

Statiska katter del 2

Fick bra tips från Edge1 om joniserande borste men jag hade bara några veckor tidigare lagt runt 300 pix på en borste (gjord för tvåbeningar) så ny borste kändes jobbigt.

Jag hittade istället Bio-Groom Antistat spray som faktiskt fungerar. Köpte två direkt vilket visade vara korkat då de kommer säkert räcka flera år. Gjort för både hundar och katter och givetvis giftfri. Instruktionen är dock uppenbarligen skriven för hundar för att spraya katterna och sedan borsta är lika svårt som att flytta till Mars. Kara blev vansinnig och rev mig för första gången någonsin när jag kom med sprayflaskan (så illa att plåster var nödvändigt då blodet droppade). Sedan gav han mig onda ögat hela dagen igår och vägrade låta mig klappa honom, Kara är normalt den gosigaste kisse man kan tänka sig.

Grejen är istället att spraya händerna ordentligt och sedan klappa katterna, förutom att det statiska minskas drastiskt så luktar mina båda katter väldigt gott nu

Billigaste priset jag hittade var här. De levererade snabbt och utan problem.

Zelda inspekterar alltid nya saker som dyker upp i lägenheten:

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohem:

Hur har det fått för dig med Ebba? Verkar vara en jobbig sits. Har hon blivit lite mer social?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av ¤Reason¤:

Hade en övergosig Summit runt mig i morse.. sen på mig också.
http://i.imgur.com/wv1T3BJ.jpg

Traxxs och Summit som njöt av en lite solig lördag.
http://i.imgur.com/63ScE3R.jpg

Riktigt "najsa" katter du har. Hade jag haft plats för mer än två kissar hade jag skaffat en likadan!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Så har våren kommit till södra Sverige...
Vår femåriga hankatt som haft och fortfarande har det hektiskt som marskatt (eller är det bara honor som blir marskatter?).
Att hålla sitt revir fritt från andra hanar (...Och gärna utöka det) och försöka locka till sig honor.

Han kom hem med de första fästingarna idag. En som bitit sig fast och en som kröp omkring i pälsen.
Har en fästingplockare men det blir till att åka till Apoteket och skaffa långtidsverkande fästingmedel.

kattungar växer upp så fort.
Känns som det bara var månader sedan han knappt vågade sig utanför altanen

Visa signatur

Huvuddator: i5-6600K, GTX 970, 8GB DDR4 2660MHz, Maximus VIII Gene MK, 120GB SSD+250GB SSD+240GB SDD, Linux Mint 18.2/Win7

Mest använda datorn Acer E3-112: Linux Mint 18.1, helt fläktlös, N2830 500GB 750EVO. För surf+film+musik vid "nanna kudde dax.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Riktigt "najsa" katter du har. Hade jag haft plats för mer än två kissar hade jag skaffat en likadan!

tackar.
är en härlig ras, aktiva och ibland lite dryga. haha

min första reaktion när frugan kom hem med våran första Cornish var nog "va i....näe fyfan så den ser ut!" då hade vi en bonnkatt, så denna var ju klart en alien bland kattelinen så att säga.
men nu.. kan nog inte tänka mig någon annan modell av katt

Visa signatur

Haha.. Se på fan..