Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Snart omöjligt aktivera Windows utan Microsoft-konto

Permalänk
Medlem

Jag har ett slaskkonto till mitt windows. En mail som enbart är för win. Har inte ni det?

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Samsung Odyssey Neo G8 4K 240Hz. MONITOR:2 Xiaomi Mi 34" 3440x1440 144Hz. Tv:3 Samsung 48" 3D. Nätagg: Asus TUF 1000w Gold Atx 3.1. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Microsoft ska täppa till möjligheten att kringgå kravet.

Läs hela artikeln här

Hmmm, en sak slog mig just
Hur blir det om alla använder samma konto?
Tex om 100 000 användare använde:
User: UselessUser
Pw: UselessUser

Jag menar, du måste kunna ha flera datorer med Win11.
Tvivlar på att alla dem måste ha unika användare

Kanske vi kan skapa en generisk SweC-användare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Jag har ett slaskkonto till mitt windows. En mail som enbart är för win. Har inte ni det?

Tack för tipset.
Tror jag just kom på det själv

Permalänk
Medlem

Jag bytte till Linux ett par månader innan 7:an gick EOL eller så. Vad jag inte gjorde var att gnälla, hota om att byta, osv, på ett forum som microsoft inte bryr sig om (inte för att det heller skulle hjälpa att göra allt det där direkt till dem, de vet vad användarna kommer att göra...).

Jag bara bytte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lorault:

Microsoft som bestämmer. Deras mjukvara. Vi får lyda.

Ingen klagar när man köper en ny mobil och det första uppstarten man får är "registrera dig"...

Vet inte riktigt vad det är för registrering du syftar på, jag skulle definitivt klaga om jag tvingades registrera mig bara för att kunna använda den mobil jag köpt.
Har aldrig behövt registrera mig på någon mobil jag haft, och om det krävdes så hade jag köpt friare alternativ, precis som jag väljer friare alternativ till Microsoft.

Visa signatur

...

var fri

...

Permalänk
Medlem

Känns lite som att Microsoft vill ha fingeravtryck av era datorer kopplade till en e-post. Läskigt värre.

Visa signatur

<3