@Birgo:
Långt sagt:
Enligt min åsikt (som alltid är det högst personligt) så har materialet i capsen mindre betydelse än tjockleken. Tjocka caps >> tunna caps (oavsett mtrl).
Vid samma tjocklek så gillar jag PBT över ABS, men hellre tjock ABS än tunn PBT
Vad gäller brytartyp och vad du använder tangentbordet till (så länge det är konventionellt bruk) spelar brytartyp ingen roll, använd det du gillar (en del gillar vissa smaker en del gillar andra smaker).
s.k. floating keys påverkar inte aktiveringspunkt eller funktion, det är en estetisk grej (möjligen kan man väl påstå att "konventionella/icke flytande(gärna med en rejäl "bezel")" skyddar brytarna något bättre mot damm/spill.
Personligen anser jag att just nu är Leopold "Högsta Byggkvalitet" (serietillverkat, mx-brytare), men de andra rekommenderade tillverkarna i OP är inte långt efter: och det är helt klart diskutabelt)
Kort sagt:
Du kommer bli nöjd med både ducky och varmillo. Ta även en titt på Masterkeys Pro S
Avslutningsvis:
Avslutar glatt med en dryg kommentar: Den stora fördelen med att uppgradera tangentbordet är ju att du kommer få en fungerande enter/vagnretur/return-tangent så att du kan dela upp textmassor i stycken