Min kompis har bestämt sig för att skaffa en ny telefon. Hon säger att den ska vara "billig" och att det gärna kan vara en samsung. Hon säger att hon hittat en telefon för 2000 kr, en samsung galaxy J5. Jag är själv inte så insatt i telefoner så jag undrar om ni har några andra förslag på billiga men bra smartphones (ej iphones).
klart det finns, ett bra ex är typ xiaomi telefoner, har väldigt gott rykte ock kostar väl en 1500 eller nåt man får då mycket telefon för pengarna även om det inte kan mätas med flagskepp från samsung, lg osv...
Umi gör också rätt schyssta telefoner till ett lågt pris, en på jobbet har en av deras telefoner och är nöjd med den. Skaplig hårdvara och duger för allt man gör med en telefon nuförtiden. Har själv sneglat lite på Umi Z som kom i februari, den ser helt okey och kostar inte mycket.
Att kika på äldre top/mellan-modeller kan alltid vara en bra idé men gör lite research på om de får nya Android-versioner.
Lenovo/Motorola har annars släppt ett par modeller som fått bra kritik och ligger under 2000kr, nu senast Moto G5, samt förra årets G4 som fortfarande är en bra telefon och blivit uppdaterad till Android 7. De är dessutom lättillgängliga i svenska butiker, till skillnad från typ Xiaomi och Umi som kan vara svårare att hitta i svenska butiker (men går så klart bra att importera om vill det)
Har hon abonnemang och vad betalar hon för det?
Om hon är villig att teckna eller byta så säljer 3.se Galaxy S7 ganska billigt om hon är under 27.
Fria samtal och sms, 6gb surf
24 månader bindningstid
349:- i månaden(70:- för mobilen och 279:- för abonnemanget.)
Kostnad för mobilen efter två år 1680:-
Så har hon redan ett abonnemang som kostar så mycket så kan de ju vara värt!
Kanske lite sent till tråden, men jag kan helhjärtat rekommendera Xiaomi's "Redmi Note 4". Köpte den ifrån Aliexpress för ca 1700kr och den slog alla förväntningar. Out-of-the-box så stödjer operativsystemet inte svenska och är man inte är sugen på att krångla och installera något annat så får man nöja sig med engelska.