Behövs inte Battlelog längre?

Permalänk

Behövs inte Battlelog längre?

Startade Battlefield 4 som jag inte spelat på flera år och märkte att Webbläsaren inte startade Battlelog hemsidan utan att servers och multiplayer fanns i själva spelet nu. Kommer ihåg att när BF3 kom att jag inte gillade att starta spelet via webbläsaren men blev på något sätt van vid det och nu är Battlelog hemsidan alltså borta. Finns det någon orsak till detta? Tyckte Battlelog hemsidan var ok när man hade vant sig vid det.

Permalänk

@SvenskGaming: Det är väl för att du ska kunna växla mellan bf1, om du har det, och bf4 smidigt utan att behöva gå ur spelet till webbläsaren. Hardline kommer väl så småningom också finnas där och antar att Battlefront också kommer integreras på samma sätt

Visa signatur

4790k 4,6 GHz | NH-D15 | Palit GTX 1070 SJS | Samsung SSD 850 EVO 500 GB + 250 GB | FD Define R4

Permalänk
Medlem

Det finns tyvärr inte längre

Lovar att du kommer att sakna det snart, speciellt om du börjar spela Battlefield 1.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Skulle tippa på att dom tog bort battlelog-funktionen pga att folk klagade så mycket på att man behövde köra det via en webbläsare istället för att bara browsa inne i spelet!

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Inaktiv

Battlelog är/var riktigt bra, stort misstag om det skulle tas bort. Bättre att möjliggöra att köra antingen Battlelog eller bläddra inne i spelet i mitt tycke.

Permalänk
Skrivet av joppekniven:

Skulle tippa på att dom tog bort battlelog-funktionen pga att folk klagade så mycket på att man behövde köra det via en webbläsare istället för att bara browsa inne i spelet!

Skrivet av anon5930:

Battlelog är/var riktigt bra, stort misstag om det skulle tas bort. Bättre att möjliggöra att köra antingen Battlelog eller bläddra inne i spelet i mitt tycke.

Vad menar ni när ni säger tog bort? Man kan ju fortfarande använda battlelog för att bläddra bland servers osv, precis som innan eller missar jag något?

Visa signatur

4790k 4,6 GHz | NH-D15 | Palit GTX 1070 SJS | Samsung SSD 850 EVO 500 GB + 250 GB | FD Define R4

Permalänk
Medlem

Battlelog försvann pga bakåtsträvande gnällspikar.
Hade.gärna haft kvar det i bf1

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon5930:

Battlelog är/var riktigt bra, stort misstag om det skulle tas bort. Bättre att möjliggöra att köra antingen Battlelog eller bläddra inne i spelet i mitt tycke.

Battlelog var onödigt, de hade kunnat integrera det bättre ingame bara.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk

Finns fortfarande, är bara att gå in på http://battlelog.battlefield.com/bf4/ , går själv fortfarande den vägen när jag spelar för har blivit van med det

Visa signatur

Ryzen 5800x - Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 @ 3200MHz - MSI MPG B550 Gaming Plus - Samsung 970 m.2 500GB + 850 EVO 620GB - ASUS STRIX GTX 1070Ti OC A8G @ 2126Mhz boost - AOC 2460PF 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av melandern:

Vad menar ni när ni säger tog bort? Man kan ju fortfarande använda battlelog för att bläddra bland servers osv, precis som innan eller missar jag något?

Jaså det hade jag helt missat, ber om ursäkt för det! Har inte spelat BF4 på ett tag nu, då la dom väl till funktionen i spelet också pga efterfrågan!

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av melandern:

Vad menar ni när ni säger tog bort? Man kan ju fortfarande använda battlelog för att bläddra bland servers osv, precis som innan eller missar jag något?

Jag testade med, tidigare så öppnades Battlelog om spelet startades, nu kommer man in i spelet och får en BF1-liknande upplevelse. Bra dock om det går att köra Battlelog vid sidan om för de av oss som behöver en mer avancerad lösning.

Skrivet av Molotov:

Battlelog försvann pga bakåtsträvande gnällspikar.
Hade.gärna haft kvar det i bf1

Skickades från m.sweclockers.com

Instämmer, ingame browsern är inte direkt smidig. Att kunna ha battlelog i webbläsaren var riktigt nice, jag brukade när jag spelade som mest BF3 och BF4 köra olika tabs för favoritservrar och bevaka olika saker. Ingame-browsern kan inte konkurrera här.

Skrivet av Lothbrok:

Battlelog var onödigt, de hade kunnat integrera det bättre ingame bara.

Nope, Battlelog var överlägsen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon5930:

Jag testade med, tidigare så öppnades Battlelog om spelet startades, nu kommer man in i spelet och får en BF1-liknande upplevelse. Bra dock om det går att köra Battlelog vid sidan om för de av oss som behöver en mer avancerad lösning.

Instämmer, ingame browsern är inte direkt smidig. Att kunna ha battlelog i webbläsaren var riktigt nice, jag brukade när jag spelade som mest BF3 och BF4 köra olika tabs för favoritservrar och bevaka olika saker. Ingame-browsern kan inte konkurrera här.

Nope, Battlelog var överlägsen.

Battlelog var meningslöst, buggigt och krävde plugins.

Visa signatur

ASUS Z97-A | 4790K 4.4GHz | 16GB DDR3 2400MHz | MSI GTX 980Ti 6GB Twin Frozr V | Samsung Evo 850 250GB | Asus PG279Q | Dell U2412M

Permalänk
Inaktiv

@SvenskGaming: Battlelog är död..... Underbart. Var ibland omöjligt att joina en server.
jag antar att idén var att man skulle kunna typ vänta i kö och göra annat medans och dessutom spara kraft genom att spelet inte behövde vara igång bara för lobbyn. Men utförandet var så uselt så jag kan inte förstå att någon saknar eländet.

Permalänk
Medlem

Jag använder fortfarande battlelog trots att man kan gå in via spelet nu. Har faktiskt aldrig kört via ikonen heller utan haft en favorit i webbläsaren. Anledningen att jag använder battlelog istället för ingame är nog mest för man kan se hur stor poängskillnaden är och hur lagen ser ut, jag joinar ogärna stackade matcher men det har jag ingen makt över om jag använder ingame istället för battlelog.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lothbrok:

Battlelog var meningslöst, buggigt och krävde plugins.

Bara för att du inte hade nytta av de mer avancerade funktioner som Battlelog medförde betyder inte att det var meningslöst. Buggigt var det inte men plugin krävdes så där fick du iallafall rätt.