Hjälp angående språk byte av Windows 10 Home

Permalänk
Medlem

Hjälp angående språk byte av Windows 10 Home

Hejsan,

Köpte precis denna licensen https://www.dustin.se/product/5010877355/windows-10-pro-64-bi... och undrar om det fungerar att installera den på engelska istället för svenska?

Mvh
Fisken

Visa signatur

Välkommen till Sweclockers, där den ena vet mer än den andra!

Permalänk
Medlem

@fisken92:
Ja, det kan du då Windows licenser är språk oberoende.
Dock så krävs det att du har Engelsk installation media, om du inte vill "strula med" att byta språk efter installationen är klar.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Inaktiv

Jag panikköpte också en Windows Pro svensk och det gick fint att byta språk i efterhand i den.

Jag följde denna guide, på något ställe ville det ej fungera, men felet var skit bakom sparkarna:
http://www.windowscentral.com/how-properly-change-system-defa...

Svenska borde förövrigt vara förbjudet att ha på alla applikationer. Det är bara krångligt att översätta till engelska när man ska hitta guider.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Svenska borde förövrigt vara förbjudet att ha på alla applikationer. Det är bara krångligt att översätta till engelska när man ska hitta guider.

Tror att du skulle få problem med folk som inte kan tekniska termer på engelska då

Dock vill jag gärna ha alt att välja engelska istället för svenska på en del program, men samtidigt så tar jag själv hem svensk version av det mesta, så länge som de är korrekt översatta. Tom översatt min Pebble kalender till svenska

Problemet med att köra engelska program är att man snabbt börjar prata svengelska... vilket gör många andra förbannade. Jag fick ju skäll för jag skrev voltdrift... som är sv-eng, när de vill se spänningsdrift. Man påverkas helt enkelt utan att alltid tänka på det....

Idag är det dock ganska enkelt att byta språk i många program, vilket jag tycker är bra, och något jag gärna ser mer av i alla formera av program. Gör en grund på eng, och ett översättningslager ovanpå detta. Var underbart när man såg detta på min Win 7 Ultimate för första gången...

Permalänk
Medlem

Tack för era svar, känner mig lite lugnare nu

Visa signatur

Välkommen till Sweclockers, där den ena vet mer än den andra!