Vad hände med Razer Blade Stealth och Razer Core?

Permalänk

Vad hände med Razer Blade Stealth och Razer Core?

Tjo! Sitter och funderar på när dessa två söta 12-tummare kommer till Sverige. Någon som vet? Enligt en artikel skulle de komma i slutet av 2016.

Permalänk
Medlem

De säljer till Sverige via deras egen store. Tror inte så mycket att det någonsin kommer komma till återförsäljare så ditt bästa drag skulle vara att bara utgå från deras store.

Visa signatur

Razer Blade Pro 17(2020) I7-10875H, RTX 2070MQ, 16GB RAM. Spelar fortfarande i 1080p med högre uppdateringfrekvens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av patrikf1:

De säljer till Sverige via deras egen store. Tror inte så mycket att det någonsin kommer komma till återförsäljare så ditt bästa drag skulle vara att bara utgå från deras store.

Stealth och pro verkar ej vara tillgängliga i "rest of europe" iaf.

Är faktiskt rätt intresserad av en stealth också...

Visa signatur

Citera om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Jag funderar nästan på att köpa en med UK layout eller Tysk layout, känns som tysk ska skilja sig minst från svensk eller är jag helt ute och cyklar?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelle:

Jag funderar nästan på att köpa en med UK layout eller Tysk layout, känns som tysk ska skilja sig minst från svensk eller är jag helt ute och cyklar?

Inget värre än att de byter plats på y och z. Men tittar man inte på tangentbordet när man skriver de två så är det ju lugnt. Annars verkar knapparna sitta på rätt ställe och ha samma storlek och form som den svenska.

Bara att tänka på är att stealth har uselt tangenbordsskydd och jag har sett rapporter om döende mosfets men det är ju vanligt på dessa "premiumdatorer".
https://mailin.repair/blog/razer-laptop-motherboard-failure-r...

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800X3D | In Win 301 | Asus 5070Ti Prime OC Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Övrigt: Simrace fantast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

Inget värre än att de byter plats på y och z. Men tittar man inte på tangentbordet när man skriver de två så är det ju lugnt. Annars verkar knapparna sitta på rätt ställe och ha samma storlek och form som den svenska.

Bara att tänka på är att stealth har uselt tangenbordsskydd och jag har sett rapporter om döende mosfets men det är ju vanligt på dessa "premiumdatorer".
https://mailin.repair/blog/razer-laptop-motherboard-failure-r...

aa precis, okej... Har faktiskt börjat snegla mer år razer blade hållet då den har bättre prestanda out of the box... men hade samtidigt varit trevligt med nordic layout när man lägger dom pengarna

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag skulle kolla på Aorus också som har flera modeller som känns som de rätt väl matchar Razers. Inte direkt jättemånga som säljer dom på svenska marknaden, men lär vara fler än dom som säljer Razer iaf.

Permalänk
Skrivet av patrikf1:

Tack allihopa för svar.

Grejen är att när jag går in på Razer Store (via länken "buy on razer store "eller något liknande) så syns inte laptopsen där. Kan det vara för att jag är utomlands för tillfället? Kryssade dock i "Sverige" som land men de enda produkter som kommer upp under Gaming Systems är "Razer Blade 150W Power adapter", "Razer blade sleeve" samt "Razer Blade Armor case". Därför jag antog att den inte släppts i Sverige än. Är det bara för mig som det är så?

Missade ett ord
Permalänk
Medlem
Skrivet av Chukkolatte:

Tack allihopa för svar.

Grejen är att när jag går in på Razer Store (via länken "buy on razer store "eller något liknande) så syns inte laptopsen där. Kan det vara för att jag är utomlands för tillfället? Kryssade dock i "Sverige" som land men de enda produkter som kommer upp under Gaming Systems är "Razer Blade 150W Power adapter", "Razer blade sleeve" samt "Razer Blade Armor case". Därför jag antog att den inte släppts i Sverige än. Är det bara för mig som det är så?

enda som säljs i sverige är razer blade, den gamla modellen men den är out of stock....

EDIT:

fick just svar av razer på twitter när jag frågade om när nya modellen av blade samt blade stealth släpps i sverige...
"we don't an ETA for the availablity yet, but we are working on it"

Visa signatur

Permalänk

Jag är grymt sugen på köpa razer blade stealth eller razer blade med 1080 grafik kort.
Men det är som sagt omöjligt att köpa dem i sverige.

eller är det någon som har hittat på något sätt att göra det nu?