Pajar jag min nybyggda "highend" dator med ett 670?

Permalänk
Medlem

Pajar jag min nybyggda "highend" dator med ett 670?

Jag har precis köpt och slängt ihop en hyfsad dator men hade inte råd med grafikkort,
jag ska köpa ett 1080 ti om 2 månader, men jag vill kunna köra lite under tiden, har ett oanvänt gtx670 4 gb liggande, pcie 3.0 som ska funka på moderkortet osv, kan jag köra d kortet sålänge eller kan nåt gå åt pipan?
Extremt tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Så länge det är helt så är det bara att tuta och köra

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800X3D | In Win 301 | Asus 5070Ti Prime OC Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Övrigt: Simrace fantast.

Permalänk
Medlem

@infigo: tack! Blir lite nojig nu men det bör vara helt bränner jag hela moderkortet om det är vajsing på kortet?

Permalänk

Bara att köra, ingen fara

Permalänk
Medlem

@kebabhazzan: tack så mycket för den snabba hjälpen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diabolio:

@infigo: tack! Blir lite nojig nu men det bör vara helt bränner jag hela moderkortet om det är vajsing på kortet?

Då måste du ha riktigt mycket otur. Jag har ett gammalt 8800GTS i hyllan som farsan försökte starta med i två dagar tills jag fattade att det gått och dött. Var inga problem efter farsan åkte och köpte något billigt GT kort (610 kanske det var) för att få en digital 1080p utgång (moderkortet hade bara VGA). Den datorn tuffar på fortfarande även om den inte används ofta längre då den var så gammal och seg i allmänhet.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800X3D | In Win 301 | Asus 5070Ti Prime OC Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Övrigt: Simrace fantast.

Permalänk
Medlem

@infigo: ok! Jag kör på, men sen när jag ska slänga i det nya, måste jag rensa alla drivrutiner etc innan??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Diabolio:

@infigo: ok! Jag kör på, men sen när jag ska slänga i det nya, måste jag rensa alla drivrutiner etc innan??

Ja men det räcker med grafikdrivrutinen. Avinstallera, byt kort, hämta ner och installera nya drivare.
Finns program som dd som tar bort alla spår av grafikdrivrutiner om man vill vara säker

Visa signatur