ljudkort+SteelSeries Arctis 7=bätte bas?

Permalänk
Medlem

ljudkort+SteelSeries Arctis 7=bätte bas?

hej köpte för ett tag sen nya lurar SteelSeries Arctis 7 (trådlösa) och tyckte ljudet var riktigt bra bortsett från helt avsaknad av bas men jag gav mig inte och hittade ett sätt som ger mig riktigt bra ljud och bas så mycket bas att jag var tvungen at sänka basen t.o.m men det är genom en 20 år gammal sony förstärkare som sjunger på sista versen så frågan är om ett ljudkort klarar biffen

som jag kopplat nu trådlös sendare via usb till dator för mick
3,5 steriopropp från moderkort till sony förstärkaren hörlur ut på sonyn till line in på sendaren till lurarna detta ger bra bas och ljud men sonyn är gammal och glapp så det sprakar och tappar en kanal lite då och då

kopplar jag direkt från moderkort till sändaren via 3,5 steriopropp = ingen bas alls inbygda ljudkortet är väll för svagt?

antar att lurarna är mjukvarubegränsade för att spara batteri eller nått sånt.

så för att få bra bas måste jag koppla förbi mjukvaran och som jag gör nu med sonyn men klarar ett ljudkort det eller måste jag köpa en riktig dac

hoppas ni förstår vad jag mena

Fråga klar ett ljudkor av det min gamla sony gör nu???

Permalänk
Medlem

Frågan är om inte du ska ha en portabel amp?

https://www.amazon.in/FiiO-A3BK-Portable-Headphone-Amplifier/...

Något att kika på?

Visa signatur

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.

Permalänk
Rekordmedlem

Det är nått som är underligt i din anläggning, oavsett om du gillar rätt eller för hög basnivå så ska du inte behöva Sonyn för endera är nått trasigt i samband med datorn eller så kan du uppnå en överdriven basnivå genom att använda en eq i datorn om den är hel.
ljudkortet driver inte lurarna så det kan inte vara för klent, en hörlursförstärkare kommer inte heller att påverka (trådlösa lurar har en egen inbyggd förstärkare annars kan de inte fungera trådlöst) utan det handlar bara om "tonkontrollreglage" såvida inget är trasigt och då ska det lagas i stället för att man kopplar in en massa andra saker.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Har läst om många som är missnöjda med basen i Arctis 7 och har fått lite mer drag i den via detta:
https://sourceforge.net/projects/peace-equalizer-apo-extensio...

Skall tydligen även gå att köra med Razers mjukvara för ljud (vet inte vad det heter) för att få lite skjuts i basen.

Tror att du behöver avinstallera SteelSeries Engine om du skall testa något utav ovan.

Visa signatur

Grubblare