Permalänk

Fick min igår också och har nu inledningsvis efter ett dygn bara positiva intryck. Underbart avskalad mjukvara, kvick och responsiv, skarp display, batteriet ser ut att hålla sig bra, och snygg som fasen. Jag visste dock att den skulle vara väldigt hal i handen, så jag kikar också runt efter något passande skal som både skyddar och ger bättre grepp, annars lär jag tappa den inom en vecka.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Fick min igår. Den är bra på många vis så är överlag nöjd. Nackdelar är dock att kameran presterar sämre än vad recensioner gav intrycket av. Gränssnittet för kameran är också rätt kasst, kan inte ens ställa in upplösning på bilderna verkar det som.
Utöver det så kör de ju med googles tangentbord och det medför påtvingade "hjälpfunktioner". Det är en ganska viktig punkt då det annars är tillverkaren som är den enda vettiga källan till avskalade bra tangentbord enligt min erfarenhet. Alla tangentbord på Google Play försöker ju sälja med mer blaj, "smarta funktioner", molnet och hemska teman. Så att hitta ett avskalat tangentbord som fungerar bra verkar rätt svårt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Fick min igår. Den är bra på många vis så är överlag nöjd. Nackdelar är dock att kameran presterar sämre än vad recensioner gav intrycket av. Gränssnittet för kameran är också rätt kasst, kan inte ens ställa in upplösning på bilderna verkar det som.
Utöver det så kör de ju med googles tangentbord och det medför påtvingade "hjälpfunktioner". Det är en ganska viktig punkt då det annars är tillverkaren som är den enda vettiga källan till avskalade bra tangentbord enligt min erfarenhet. Alla tangentbord på Google Play försöker ju sälja med mer blaj, "smarta funktioner", molnet och hemska teman. Så att hitta ett avskalat tangentbord som fungerar bra verkar rätt svårt.

Såg att du skrev tidigare ang tester av kameran osv.
Hur skulle du säga att den är rent allmänt...under din förväntan eller är den bara rent allmänt ok vilket är det intryck jag fått av den.
Återkom gärna med svar då det alltid är bra med fler åsikter

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Tveklöst den snabbaste telefon jag använt.
Kameran är bra i dagsljus men inte så kul i mörker, saknar också optisk bildstabiliseringen.
Högtalaren är sämre än i min gamla 6P.

Ändå mycket nöjd med mitt köp.

Visa signatur

9800X3D | Asus RTX 5080 | Asus B650M-PLUS WIFI | Kingston 32GB 6000 DDR5 | Lian Li A3 mATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Såg att du skrev tidigare ang tester av kameran osv.
Hur skulle du säga att den är rent allmänt...under din förväntan eller är den bara rent allmänt ok vilket är det intryck jag fått av den.
Återkom gärna med svar då det alltid är bra med fler åsikter

Telefonen i övrigt är som förväntan ungefär. En lagom rapp och genomtrevlig telefon. Ligger inte alltid heltryggt i handen i alla vardagssituationer, så man får tänka lite mera än med en mindre telefon. Men det gäller ju alla telefoner i den storleksklassen. OS:et verkar bra, har en del extra inställningar som man kan sakna på annat håll. Kunde ju gott varit fler valmöjligheter med mer inställningar, men de är ändå ledande på den punkten typ så kan ju inte klaga.

Angående kameran så hade jag ju inte förväntningarna i topp efter att jag sett recensioner, men den presterade ytterligare lite sämre än vad jag trodde. Den lider verkligen av att inte ha OIS, och den fläskar på med högt ISO och lång slutartid inomhus. Tror de kör med bildbearbetning som försöker dölja ISO-bruset, vilket resulterar i odetaljerade suddiga bilder där till och med stillastående saker är mycket suddigare än mot min flickväns S7. Ska man ta bild med stativ eller vara väldigt stadig på handen så är det klart att man kan få den att framstå som OK mot konkurrensen i en recension, men i verkligheten med levande bilder och normala omständigheter så är skillnaden stor.
Och där kommer det där med inställningar, tycker kamera-applikationen är lite fattig på inställningar, kan som sagt inte ens välja upplösning, men det positiva är att man kan stänga av ljud vid fotograferingen iaf.

Permalänk
Avstängd

Otroligt hal telefon, dom skulle behållit baksidan som opo har.

Är det nån som hittat nått bra wallet case?

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Telefonen i övrigt är som förväntan ungefär. En lagom rapp och genomtrevlig telefon. Ligger inte alltid heltryggt i handen i alla vardagssituationer, så man får tänka lite mera än med en mindre telefon. Men det gäller ju alla telefoner i den storleksklassen. OS:et verkar bra, har en del extra inställningar som man kan sakna på annat håll. Kunde ju gott varit fler valmöjligheter med mer inställningar, men de är ändå ledande på den punkten typ så kan ju inte klaga.

Angående kameran så hade jag ju inte förväntningarna i topp efter att jag sett recensioner, men den presterade ytterligare lite sämre än vad jag trodde. Den lider verkligen av att inte ha OIS, och den fläskar på med högt ISO och lång slutartid inomhus. Tror de kör med bildbearbetning som försöker dölja ISO-bruset, vilket resulterar i odetaljerade suddiga bilder där till och med stillastående saker är mycket suddigare än mot min flickväns S7. Ska man ta bild med stativ eller vara väldigt stadig på handen så är det klart att man kan få den att framstå som OK mot konkurrensen i en recension, men i verkligheten med levande bilder och normala omständigheter så är skillnaden stor.
Och där kommer det där med inställningar, tycker kamera-applikationen är lite fattig på inställningar, kan som sagt inte ens välja upplösning, men det positiva är att man kan stänga av ljud vid fotograferingen iaf.

Aj då. Det vekar som att det mycket väl kan bast kameradelen som håller mig från ett köp faktiskt.
Tack för utförligt svar!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

@Aleshi: Har du testat Hacker's Keyboard? Använder den själv till min Oneplus One.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG X670E Tomahawk WIFI | MSI GTX 1080 Ti Armor | 32GB Kingston Fury Beast Black 6000MHz | Corsair RM1000W | SBx AE-5 | Kingston Fury Renegade m.2 1TB | Samsung 960 250GB (boot drive) | Seagate 2TB HDD | Steelseries Rival 300 | Corsair K95 Platinum | Glorious PC Gaming Race Extended | AOC G2460P + 3x AOC Q2577PWQ | Corsair Carbide Air 540 | Windows 10 Home

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Jag har länge använt mig av Swiftkey, jag tycker det är ett bra tangentbord på Android.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cael79:

@Aleshi: Har du testat Hacker's Keyboard? Använder den själv till min Oneplus One.

Funkar bra, tack för tipset. Det med minst dumheter av alla hittills. Men blir inte av med förslagsbaren i ovankant dock.

Skrivet av biorrith:

Jag har länge använt mig av Swiftkey, jag tycker det är ett bra tangentbord på Android.

Det fungerar helt okej på en del grejer, verkar vara lite segstartat dock, och har förslagsbaren även det. Men framförallt så blir det oanvändbart så fort man ska justera en bokstav i ett ord, jag kan inte ens sätta markören mitt i ett vanligt ord med Swiftkey, den ska "hjälpa till" och flytta markören till slutet av ordet. Precis alla app-utvecklare tycks tro att man är fullkomligt värdelös på allt man tar sig för, de vet hela tiden bäst och ska hjälpa mig att göra något helt annat än det jag ber om hela tiden. Orka behöva bråka med telefonen om vad jag vill göra varenda gång man ska skriva något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

Aj då. Det vekar som att det mycket väl kan bast kameradelen som håller mig från ett köp faktiskt.
Tack för utförligt svar!

Tog lite bilder på jycken i vardagsrumsljus på kvällen idag med en S7 och min OP5. Kanske kan lägga upp bilder på det i morrn kväll så du kan få se.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Fick min igår också och har nu inledningsvis efter ett dygn bara positiva intryck. Underbart avskalad mjukvara, kvick och responsiv, skarp display, batteriet ser ut att hålla sig bra, och snygg som fasen. Jag visste dock att den skulle vara väldigt hal i handen, så jag kikar också runt efter något passande skal som både skyddar och ger bättre grepp, annars lär jag tappa den inom en vecka.

köp dig https://dbrand.com/shop/oneplus-5-skins

fullt skydd mot repor och smuts samt gör att den greppar bättre i handen

Visa signatur

R7 5800X3D / RTX 4070 / 32GB Ram / 1 + 2 TB M.2 SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Såg faktiskt att Oneplus redan sagt att Android O kommer till Oneplus 3 och 3T. Hade missat det, så glöm det jag sa tidigare.
http://www.androidpolice.com/2017/05/31/oneplus-confirms-op33...

De lovade även att OP2 kommer att få Android N.

Vi får väl se om de håller ordet. Men de borde det göra vid det här laget. Annars förlorar de ännu mer förtroende kring entusiaster.

Permalänk
Skrivet av Aleshi:

Vad är det för "påtvingade hjälpfunktioner" du syftar på? Jag har inga problem alls med tangentbordet och tycker det är cleant, och då är jag en sån som stänger av autocorrect och allt sånt larv.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Inaktiv

Försöker hitta något bra tangentbord till min 1+1. Jag råkar alltid stava fel utan att den rättar mig och när jag vill skriva något engelskt ord så kommer den och rättar det till något annat. Vilket tangentbord använder ni till era androids. Förövrigt väldigt nöjd med min 1+1 så finns ingen anledning för mig att skaffa en 1+5 förutom kameran.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon273333:

Försöker hitta något bra tangentbord till min 1+1. Jag råkar alltid stava fel utan att den rättar mig och när jag vill skriva något engelskt ord så kommer den och rättar det till något annat. Vilket tangentbord använder ni till era androids. Förövrigt väldigt nöjd med min 1+1 så finns ingen anledning för mig att skaffa en 1+5 förutom kameran.

Jag var också väldigt nöjd med 1+1, det var bara kameran som jag var missnöjd med. jag beställde femman men ångrade mig och avbeställde men den kom ändå och nu efter att ha testat den under en dag så kommer jag att behålla den. den e jävligt najs, mycket trevligare skärm och allt går så mycket snabbare. enda nackdelen och det är en stor nackdel är att den är så hal vad är det för mening att bygga en supertunn mobil om man ändå måste ha ett skal till den för att inte tappa den? :/ saknar verkligen 1+1 baksidan.

Angående tgnbord så har jag alltid kört med swiftkey, skrev ett mail på femman och upptäckte efter två ord att jag saknade swiftkey så nu är det installerat igen

Sen var det skitsmidigt att flytta över allt, håll gamla ettan rygg mot rygg mot femman så flyttas allt över, appar, kontakter hela köret.

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Tog lite bilder på jycken i vardagsrumsljus på kvällen idag med en S7 och min OP5. Kanske kan lägga upp bilder på det i morrn kväll så du kan få se.

Do so

Visa signatur

Permalänk
Medlem

@Aleshi:

Hart du kört med kameran i Pro mode då? Jag tycker verkligen inte att den presterar som du har skrivit och provocerade den ganska ordentligt i ett halvnedsläckt vardagsrum igår kväll och jag måste dock påstå raka motsatsen

I vilket fall som helst så har jag också haft min telefon i ett dygn nu och jag är supernöjd, lätt den bästa telefon jag har haft.

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - Asus TUF RTX 4090
OC24 Gaming - SAMSUNG 960 EVO 250GB - SAMSUNG 980 PRO 1TB - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 64GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: Samsung S24plus

Permalänk
Medlem

always on display ?

@Holmgren3n:
Störtnöjd med deras "always on display" som bara tänds när man plockar upp telefonen eller lutar på den, svin najs att se klocka + notiser i en behaglig svart/vit färg som inte sticker i ögonen!
Mer noggranna tester kommer framöver, jag körde AnTuTu på luren och fick exakt samma resultat som OP själva har publicerat.

Hej jag har helt ny på det är med Android och OnePlus.

Men den här funktionen som du nämner låter intressant.
Hur får man till den?

MVH
En lycklig ägare ut avOnePlus 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Platon12:

@holmgren93:
Störtnöjd med deras "always on display" som bara tänds när man plockar upp telefonen eller lutar på den, svin najs att se klocka + notiser i en behaglig svart/vit färg som inte sticker i ögonen!
Mer noggranna tester kommer framöver, jag körde AnTuTu på luren och fick exakt samma resultat som OP själva har publicerat.

Hej jag har helt ny på det är med Android och OnePlus.

Men den här funktionen som du nämner låter intressant.
Hur får man till den?

MVH
En lycklig ägare ut avOnePlus 5

Inställningar --> Skärm --> Lyft upp skärmen (PÅ)

Helt klart det bästa och mest tidsbesparande som finns

Visa signatur

Tar gärna emot tips på roliga couch co-op PS5 spel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holmgren3n:

Inställningar --> Skärm --> Lyft upp skärmen (PÅ)

Helt klart det bästa och mest tidsbesparande som finns

Ursäkta en dum fråga till.
Jag har hittat funktionen men den är grå markerad och går inte att välja.
Är det något annat som måste ändras först ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Platon12:

Ursäkta en dum fråga till.
Jag har hittat funktionen men den är grå markerad och går inte att välja.
Är det något annat som måste ändras först ?

Haha lugnt, ja du måste aktivera inställningen precis ovanför som heter "Omgivande Display" sen skall det gå!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Ingen som har problem med Wifin? Vill inte ladda sidor och playstore ger upp hälften av tiden när den söker efter appar. Har inte problemet med plattan eller onplus x.

Tråkig design och ångrar att jag inte behöll huawei Mate pro.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Precis som ALLA modeller från OnePlus då!

Nu är detta inte fysisk garanti, men jag önskade nergradera min 1+3 till Android 6.0 då jag hade appar som inte fungerade i Android 7.x.
Sagt och gjort och jag kontaktade OnePlus supporten. Jag fick en bokad tid (fick välja) när denna nedgradering skulle utföras.

Så jag följde enkla instruktionerna och sedan satt en tekniker med remote och ordnade allt detta till mig, utan kostnad, inom 3 dagar. Så jag har inget att klaga på OnePlus supporten.

Liknande tjänst fanns inte för Samsung G3an, när detta behövdes iaf. Så det beror väl på vilket typ av support du syftar på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holmgren3n:

Haha lugnt, ja du måste aktivera inställningen precis ovanför som heter "Omgivande Display" sen skall det gå!

Tack.
Nu har det löst sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Ingen som har problem med Wifin? Vill inte ladda sidor och playstore ger upp hälften av tiden när den söker efter appar. Har inte problemet med plattan eller onplus x.

Tråkig design och ångrar att jag inte behöll huawei Mate pro.

Jag har inte märkt något med WiFi alls. Sitter på 100/100 lina både hemma och på jobbet, normalt så presterar min OP5 80/60 i hastighet via WiFi 2.4GHz stabilt vid alla mätningar och sidladdningar och liknande har aldrig stoppats.
Har inte testat på 5GHz nätet hemma än men misstänker att man kan nå nästan 100/100 via det.

Tråkigt om du har fått en defekt enhet från start, men har du testat på flera olika nätverk för att utesluta att det inte är själva nätverkets eller dess regler som inte är korrekt?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Nu är detta inte fysisk garanti, men jag önskade nergradera min 1+3 till Android 6.0 då jag hade appar som inte fungerade i Android 7.x.
Sagt och gjort och jag kontaktade OnePlus supporten. Jag fick en bokad tid (fick välja) när denna nedgradering skulle utföras.

Så jag följde enkla instruktionerna och sedan satt en tekniker med remote och ordnade allt detta till mig, utan kostnad, inom 3 dagar. Så jag har inget att klaga på OnePlus supporten.

Liknande tjänst fanns inte för Samsung G3an, när detta behövdes iaf. Så det beror väl på vilket typ av support du syftar på.

Låter som en riktig ypperlig kundservice i mina öron

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fick min också. Glömde bort en sak innan uppgraderingen och det var att min tidigare hade ett micro-SIM. Så fick bli lite getto-klippning med sax. Men det funkade bra, jag använde en av de plastbitar som satt i som mall att rita med. Har bara hunnit få igång den och kört in uppdateringar. Mycket snabb och mjuk, wifi är snabbt. Oneplus användargränssnitt är bra och inte alls påträngade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holmgren3n:

Jag har inte märkt något med WiFi alls. Sitter på 100/100 lina både hemma och på jobbet, normalt så presterar min OP5 80/60 i hastighet via WiFi 2.4GHz stabilt vid alla mätningar och sidladdningar och liknande har aldrig stoppats.
Har inte testat på 5GHz nätet hemma än men misstänker att man kan nå nästan 100/100 via det.

Tråkigt om du har fått en defekt enhet från start, men har du testat på flera olika nätverk för att utesluta att det inte är själva nätverkets eller dess regler som inte är korrekt?

Nej, har inte möjligheten att testa något annat nätverk heller.
Funkar på plattan och min gamla OPX så borde det inte vara några problem.
Se om det går att skicka tillbaka skräpet och häva köpet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ramlösa:

Nej, har inte möjligheten att testa något annat nätverk heller.
Funkar på plattan och min gamla OPX så borde det inte vara några problem.
Se om det går att skicka tillbaka skräpet och häva köpet.

Har inte märkt några probelm med wifi heller. Gjorde en mätning på 5ghz bandet nu och fick 157 ner och 128 upp, sitter på 250/100.

Men om det är något strul med din så kolla ifall du kan skicka tillbaka den och få den lagad eller en ny.

Visa signatur

- Dator, Mus, Tangentbord och skärm.