Permalänk
Medlem
Skrivet av fantomsmurfen:

Jag tror jag ska börja på och prova något nytt. Äta havregrynsgröt till både frukost och middag. Till middag tänkte jag dock utöka lite med annat som t.ex. någon skinkskiva vid sidan om. Äta lunch som normalt. Inget bröd. Kanske någon frukt. Blir kanske svårt att följa till 100% men målet är att i grunden i huvudsak följa detta.

För att komma i en våtdräkt inför simtävling gick jag ned 5kg på en vecka. Inget jag rekommenderar för jag var trött i en hel vecka.

Men i alla fall..
Jag åt en stor tallrik havregrynsgröt till frukost med blåbär. Ingenting till lunch. Till middag - två små pannbiffar och 2 salladsblad.
Efter detta en rask promenad på 5km.

Detta gjorde jag i 7 dagar. Jag var konstant vrålhungrig de första dagarna. Emot slutet hade magsäcken krympt, för jag var inte lika hungrig

Gick från 83kg till 78kg (184cm lång)

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

För att komma i en våtdräkt inför simtävling gick jag ned 5kg på en vecka. Inget jag rekommenderar för jag var trött i en hel vecka.

Men i alla fall..
Jag åt en stor tallrik havregrynsgröt till frukost med blåbär. Ingenting till lunch. Till middag - två små pannbiffar och 2 salladsblad.
Efter detta en rask promenad på 5km.

Detta gjorde jag i 7 dagar. Jag var konstant vrålhungrig de första dagarna. Emot slutet hade magsäcken krympt, för jag var inte lika hungrig

Gick från 83kg till 78kg (184cm lång)

Om du bara bantade i 7 dagar är det mest vatten som försvann, inte fett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lafa:

Om du bara bantade i 7 dagar är det mest vatten som försvann, inte fett.

Ja, troligtvis. Det var som sagt en kortsiktig lösning som fungerade väldigt bra för mig.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk

Jaha då har man ännu en orsak till att hålla diet och gå ner i vikt. Kollade mina blodfetter och triglyceridvärdet vid fasta var på hela 4.9 mmol/l (normalt < 2 mmol/l). Detta tillsammans med min bukfetma (största delen av min övervikt har jag på och i magen, uppskattningsvis 20 kg av 30 kg) gör att jag rätt säkert har metabolt syndrom och kanske även typ 2 diabetes (glukoshalten har jag dock inte testat nu). Detta förhöjer nu min risk för att få hjärtinfarkt och stroke väldigt mycket.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Kört min vlcd kur 14 dagar imorgon (lördag) allt rullar på än sålänge. Tappat 9kg (mycket vätska jag vet).
Bokade även in mig hos en hälsoinspiratör för kost/tränings schema vecka 35.
Om det är någon som har några funderingar kring vlcd eller om det finns något annat ni tror att jag kan hjälpa till med så tveka inte på att citera mig! Trevlig helg alla!

Mvh

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har nu istort set helt skippat sötsaker under en månads tid och även fått frugan att sluta köpa choklad. Dricker nästan ingen läsk och de enstaka gångerna så blir det Cola Zero (tog ett tag att lära sig uppskatta smaken).

Gick ner från 96-90 på en vecka men är tillbaka igen på 95kg. Dock rör jag mig endast på jobbet, likt tidigare.

Det värsta är att jag upplever att jag nu svettas mer och så fort jag svettas får jag massor med finnar i ansiktet.

Måste hitta något att aktivera mig med, så sjukt svårt att hitta något kul. Vill återuppta kampsporten, men det gpr inte riktigt ihop med diskbråck >:(

Permalänk
Medlem

@Otori: Jag hatar alla sorters grupp-träning och har precis som du en lite gnällig rygg. Detta löste jag med att gå till jobbgynnet 3ggr i veckan där det oftast är relativt tomt, sen kör jag crosstrainer med surfplattan framför mig och blåtandslurar i öronen (för ljud och slippa sladd som är i vägen och irriterar) och tittar på tv-serier. Just nu växlar jag mellan att titta på monty pyton och macgyver (originalet).
Vill man inte gå till ett gym så kan man ju skaffa en crosstrainer eller motsvarande träningsredskap och ha hemma framför tvn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Otori:

Har nu istort set helt skippat sötsaker under en månads tid och även fått frugan att sluta köpa choklad. Dricker nästan ingen läsk och de enstaka gångerna så blir det Cola Zero (tog ett tag att lära sig uppskatta smaken).

Gick ner från 96-90 på en vecka men är tillbaka igen på 95kg. Dock rör jag mig endast på jobbet, likt tidigare.

Det värsta är att jag upplever att jag nu svettas mer och så fort jag svettas får jag massor med finnar i ansiktet.

Måste hitta något att aktivera mig med, så sjukt svårt att hitta något kul. Vill återuppta kampsporten, men det gpr inte riktigt ihop med diskbråck >:(

Testa köra lite sköna yogaövningar och gå 1timmespromenader i rask takt ett par gånger i veckan, många bäckar små och det är skonsamt för ryggen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av reque64:

Nu är jag inte överviktig, men är nog "fet på insidan" vilket kan vara lika farligt.. Passande nog så har jag sett dokumentärerna "fed up" och "fat, sick and nearly dead" senaste veckan och så kom denna tråd upp. En stark rekommendation om man vill få lite inblick på varför en stor majoritet av vissa delar i världen över överviktiga är att se de två dokumentärerna.

Jag ville mest flika in och verkligen verkligen tipsa om att se "fat, sick and nearly dead" där huvudkaraktären går på en 60 dagars juicefasta för att gå ner i vikt och bli friskare. Jag har blivit så pass inspirerad själv att jag nu sagt till mig själv, inget mer socker, dra ner på skräpmat till specifika dagar och försöka få i mig mer bra näringsämnen. Så jag drog igår och köpte en "slow juicer". Nu ska jag inte fasta, utan ändra om kosten bara till det bättre och komplettera med gröna hemmagjorda juicer för att boosta upp kroppen med energi. Och med det kanske få motivation att börja träna igen.

Kör hårt!

Juice är ju dock inget särskilt bra imo. Mättar ingenting, frukten/grönsakens fibrer är sönderslitna, massor av socker rakt ut i blodet osv.

Det är ofta man läser/hör att folk ska sluta äta socker platt fall, det brukar gå i nån vecka eller så sen kommer återfallet och det är kört. Mitt tips är att försöka trappa ner stegvis istället. Att byta ut kakor/godis/läsk mot t ex frukt är väldigt bra! Jag kan rekommendera vindruvor, körsbär, melon. Ett annat alternativ är ju att köra på lördagsgodis då man äter lite mer skit kanske en dag i veckan. Efter ett tag minskar ens socker tolerans och om man då tar en godisbit eller dylikt märker man hur jäkla sött det egentligen är.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

183cm 82.5kg nu efter kvällsmat med kläder, pentlat runt 80kg säkert runt 8 år.

Till alla er som lyckats, och inte lyckats för den delen. Vart hittar ni drivet?

Tränade regelbundet på gym lite halvt oseriöst utan kostschema eller tillsatser. Från att jag var 15, tills jag var 20 (5 år sedan) sen träffade jag sambon.

Såklart blev man lat och bekväm och la träningen på hyllan. Vikten har inte egentligen rört sig men formen är en sån där "jag har gärna kvar tröjan på -figur".

Tanken var att jag skulle ta tag i det och börja träna igen för ett par månader sedan. Dock gick detta inte alls som förväntat, förr var det kanonskönt.
Nu kräktes jag 3 gånger första besöket (då skall tilläggas att jag inte tränade i något avsevärt tempo).
Förstår att man blir bra otränad på att sitta still ett par år men tog hänsyn till detta.
Gick ett par gånger till, blev snabbt illamående och yrslig, all uppvärmning annat än gång gjorde mig illamående, vilor mellan övningar under 3 min var ej ett alternativ.
Kollade mig själv lite med pulsmätaren på löpbandet med jämna mellanrum(vet att den ej är exakt men det är något att gå på).
När pulsen närmar sig 130 kommer också illamåendet.

Detta gjorde givetvis att det lätta valet var att inte fortsätta.
Tanken har slår mig var och varannan dag att börja promenera/cykla men det finns helt enkelt inget driv.
Har ni själva en figur ni ej är nöjda med vet ni nog vad jag menar. Den stora frågan är riktad detta. Hur kom ni förbi denna mentala satans spärr?

Visa signatur

Ryzen3600 - Strix b450-E - Vega 56 - 32GB@3200MHz -
Acer 27" Predator XG270HU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bananus:

183cm 82.5kg nu efter kvällsmat med kläder, pentlat runt 80kg säkert runt 8 år.

Till alla er som lyckats, och inte lyckats för den delen. Vart hittar ni drivet?

Tränade regelbundet på gym lite halvt oseriöst utan kostschema eller tillsatser. Från att jag var 15, tills jag var 20 (5 år sedan) sen träffade jag sambon.

Såklart blev man lat och bekväm och la träningen på hyllan. Vikten har inte egentligen rört sig men formen är en sån där "jag har gärna kvar tröjan på -figur".

Tanken var att jag skulle ta tag i det och börja träna igen för ett par månader sedan. Dock gick detta inte alls som förväntat, förr var det kanonskönt.
Nu kräktes jag 3 gånger första besöket (då skall tilläggas att jag inte tränade i något avsevärt tempo).
Förstår att man blir bra otränad på att sitta still ett par år men tog hänsyn till detta.
Gick ett par gånger till, blev snabbt illamående och yrslig, all uppvärmning annat än gång gjorde mig illamående, vilor mellan övningar under 3 min var ej ett alternativ.
Kollade mig själv lite med pulsmätaren på löpbandet med jämna mellanrum(vet att den ej är exakt men det är något att gå på).
När pulsen närmar sig 130 kommer också illamåendet.

Detta gjorde givetvis att det lätta valet var att inte fortsätta.
Tanken har slår mig var och varannan dag att börja promenera/cykla men det finns helt enkelt inget driv.
Har ni själva en figur ni ej är nöjda med vet ni nog vad jag menar. Den stora frågan är riktad detta. Hur kom ni förbi denna mentala satans spärr?

För min del så var jag inte nöjd med min kropp och när jag började träna började jag även äta bättre. Detta gjorde ju att jag blev ännu smalare och drivet blev högre. När jag väl nådde min målvikt har jag bara fortsatt träna (löpning) och tycker det är mycket skoj och inget jag tänkt lägga på hyllan den närmsta tiden. Promenerar också mycket, ca 1.5h per dag i skogen när jag hinner. Tycker det är skönt och avslappnande. Oftast lyssnar jag bara på naturens ljud och filosoferar men ibland lyssnar jag på ljudböcker eller poddar.

Har tidigare testat gym men det var inget för mig. Miljön, folket och jag tycker träningen i sig känns kinda pointless. Jag har fullt med sysslor att göra hemma, klippa gräset, såga ved, kratta i rabatten, det ger mig nog med gympa och styrketräning för att klara vardagen(jobbar som utvecklare).

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Problemet är inte spärren, problemet är att hitta något som man tycker är kul. Jag tycker det är SKITTRÅKIGT att promenera och än värre att springa.

Att gå på gym tillsammans med en massa macho-linnen och tuttlisor i för tighta kläder lockar mig inte heller det minsta (sjukgymnasten är på ett Friskis-gym).

Jag gillar kampsport (tidigare tränat judo, karate och tkd), men det har min ländrygg och nacke satt stopp för

Innebandy var skoj med förra arbetskollegorna, men då var det näst intill "fängelseregler". Hängde på en annan bekant och spelade med dennes polargäng, men det skulle vara så jävla seriöst samt att de var idrottare i övrigt så man hängde inte med alls.

Badminton är något jag tycker är askul, men har ingen i min bekantskapskrets som tycker det är skoj och det finns ingen klubb som har det som rekreationsidrott (ren tävlingssport).

Så här sitter man och spelar dator eller kikar på film på kvällarna, men jag låter iaf bli godiset och läsken!

Permalänk
Medlem

Sedan jag började jobba som rivare (mitt första jobb) och tagit körkort så blev det svårt att hålla rätt på vikten, man får praktiskt taget äta ute gratis och arbetet är så fysiskt att man ofta hinner bli vrålhungrig mellan arbetspassen, för att inte tala om vad som händer när man äntligen kommer hem... äter snabbt och sedan däckar inför nästa arbetsdag.

Vad ska man göra? Testar diet efter diet men slutar alltid med att man bara går runt och är vrålhungrig...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Sedan jag började jobba som rivare (mitt första jobb) och tagit körkort så blev det svårt att hålla rätt på vikten, man får praktiskt taget äta ute gratis och arbetet är så fysiskt att man ofta hinner bli vrålhungrig mellan arbetspassen, för att inte tala om vad som händer när man äntligen kommer hem... äter snabbt och sedan däckar inför nästa arbetsdag.

Vad ska man göra? Testar diet efter diet men slutar alltid med att man bara går runt och är vrålhungrig...

Försök äta något med mycket volym och lite kalorier. Då känner du dig mätt men får ändå inte i dig så mycket energi. Grönsaker är din bästa vän här och även t ex bönor är perfekta, lite kalorier och massa protein, mätt som fan på det. Billigt är det också

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Försök äta något med mycket volym och lite kalorier. Då känner du dig mätt men får ändå inte i dig så mycket energi. Grönsaker är din bästa vän här och även t ex bönor är perfekta, lite kalorier och massa protein, mätt som fan på det. Billigt är det också

Tack för tipset, är det bara att koka upp och slänga i matlådor och sen ta med till jobbet?
Micro är inte alltid en självklarhet, men annars verkar det ju perfekt!

För några år sedan så gick jag ner 30 kg på 4 månader genom att äta broccoli, men av någon anledning så vill jag bara spy när jag käkar det nu Bönor kanske är lösningen!

Är det någon speciell böna som är billig och kalorisnål och lätt att bara koka och sen slänga in i matlådor? jag har noll koll

Permalänk
Medlem

medicin funkar väldigt bra på både upp och ner.
När jag käkade något sömnpiller så gick jag upp till 117 kg
Nu när jag har elvanse så väger jag 85

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Tack för tipset, är det bara att koka upp och slänga i matlådor och sen ta med till jobbet?
Micro är inte alltid en självklarhet, men annars verkar det ju perfekt!

För några år sedan så gick jag ner 30 kg på 4 månader genom att äta broccoli, men av någon anledning så vill jag bara spy när jag käkar det nu Bönor kanske är lösningen!

Är det någon speciell böna som är billig och kalorisnål och lätt att bara koka och sen slänga in i matlådor? jag har noll koll

Jupp, men råa grönsaker är nästan bäst, allt nyttigt är kvar och de är oftast större än tillagade, innehåller ju mycket vatten som avdunstar vid upphettning. Morötter är gott snacks och enkelt att ta med.
Angående bönor är väl egentligen alla bra, mest smaken som skiljer. Du kan köpa "torra" bönor, men dessa måste läggas i vatten ca 12h för att mjukna. Jag brukar köpa färdiga, dvs de ligger redan i vatten i förpackningen och kan ätas direkt. Några vanliga soter som du hittar så gott som överallt är Kidney, svarta, vita, soja bönor. Tycker allihopa är goda, men en burk kidneybönor med ostkrydda är svårslaget för min del. Sedan finns det ju ärtor också, brukar köpa 1kg gula ärtor eller så och lägga i blöt och koka ärtsoppa, ca 20-30 portioner eller ngt brukar det bli. Kräver dock micro när man ska äta, inte särskilt gott kallt. ;D

Skrivet av freddiee:

medicin funkar väldigt bra på både upp och ner.
När jag käkade något sömnpiller så gick jag upp till 117 kg
Nu när jag har elvanse så väger jag 85

Nu är det väl inte så många tjejer här, men diverse preventinmedel sägs ju kunna öka vikten också, t ex p-stav och p-piller. Jag tror inte att medicinen kanske påverkar en direkt, mer att det ändrar ens aptit och energi.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

@Baxtex: Elvansen som jag har, säger vissa ökar metabolismen till viss del.
Sen om det är sant eller inte vet jag inte. Men jag gick ner 5kg i månaden ca.
Sötsug försvinner också totalt utav den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chromatic:

Gäller att käka rätt när man har fysiskt arbete, jobbar själv som rivare och det äts så jävla mycket skräp, 2 gorbys/billys och en cola kl 09.00 kallar jag för rivarfrukost...vissa fattar inte sen är dom helt körda kring 14.00.

Kan säga så här att börja gymma var grymt värt för mig, kör inte 100% på gymmet men kör 60% och många reps för det är i princip det jobbet går ut på, att nöta halvtungt och ibland är det jävligt tungt, hade ofta ont i ryggen men efter jag började gymma och träna ryggen så har jag inte haft några problem alls.
Sen även om man haft en riktig skitdag på jobbet så släpa dig till gymmet, kroppen kommer fortfarande vara slut men skallen känns så mycket bättre.

Vad gäller maten så satsa på att laga veckans mål under helgen så du har matlådor, du behöver allt, fett, kolhydrater och protein så snåla inte på något och överdriv inte heller där av jag förespråkar att väga maten så man vet vad man får i sig sen får man skippa allt vad som heter såser, krydda på men inga feta såser utan gör en bra sallad med gurka/tomat som bas som mättar bra, ger bra vätska och inte så mycket kalorier, bönor är bra då det är mycket protein i dom sen mättar dom rätt bra.
Finns kalorisnåla/kalorifria såser att köpa på träningssidor där diverse proteinpulver osv säljs och vissa av dom är helt okej då kan man faktiskt höja en måltid en aning men långt ifrån alla smakar bra, köp ingen fake majonäs kalorifria BBQ såserna enligt erfarenhet brukar smaka hyfsat bra och perfekt att dra i lite i köttfärsen och riset, även salladssåserna är OKEJ bättre än att käka en torr sallad sen kostar dom en hel del dvs 40-50kr för en flaska som på ICA kostar 10-15kr fast då får man en sås full med skit framförallt mycket salt och socker.

Lycka till!

Permalänk
Frida 🥐

Jag som har ett stillasittande jobb byter ut lunchen mot en pulversoppa från Allevo som jag köpt på närmsta apotek. Potatis och purjolök smak har den, väldigt god faktiskt om man adderar lite extra salt och peppar. 112 kalorier innehåller den.

Visa signatur
Permalänk

Tja boys!
Idag har jag kört nutriletten i 4 veckor. Allt går bra men visst är man lite hungrig och känner sig lite slö.
Bara 5 veckor kvar! Sen börjar upptrappningen av vanlig mat.
Vägde in mig på 128.6kg och väger idag 113,9kg.
Målet är 100 blankt innan jag slutar heeelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Gäller att käka rätt när man har fysiskt arbete, jobbar själv som rivare och det äts så jävla mycket skräp, 2 gorbys/billys och en cola kl 09.00 kallar jag för rivarfrukost...vissa fattar inte sen är dom helt körda kring 14.00.

Kan säga så här att börja gymma var grymt värt för mig, kör inte 100% på gymmet men kör 60% och många reps för det är i princip det jobbet går ut på, att nöta halvtungt och ibland är det jävligt tungt, hade ofta ont i ryggen men efter jag började gymma och träna ryggen så har jag inte haft några problem alls.
Sen även om man haft en riktig skitdag på jobbet så släpa dig till gymmet, kroppen kommer fortfarande vara slut men skallen känns så mycket bättre.

Vad gäller maten så satsa på att laga veckans mål under helgen så du har matlådor, du behöver allt, fett, kolhydrater och protein så snåla inte på något och överdriv inte heller där av jag förespråkar att väga maten så man vet vad man får i sig sen får man skippa allt vad som heter såser, krydda på men inga feta såser utan gör en bra sallad med gurka/tomat som bas som mättar bra, ger bra vätska och inte så mycket kalorier, bönor är bra då det är mycket protein i dom sen mättar dom rätt bra.
Finns kalorisnåla/kalorifria såser att köpa på träningssidor där diverse proteinpulver osv säljs och vissa av dom är helt okej då kan man faktiskt höja en måltid en aning men långt ifrån alla smakar bra, köp ingen fake majonäs kalorifria BBQ såserna enligt erfarenhet brukar smaka hyfsat bra och perfekt att dra i lite i köttfärsen och riset, även salladssåserna är OKEJ bättre än att käka en torr sallad sen kostar dom en hel del dvs 40-50kr för en flaska som på ICA kostar 10-15kr fast då får man en sås full med skit framförallt mycket salt och socker.

Lycka till!

Kan rekommendera att göra egen BBQ, svingott, kalorisnålt och billigt! Behöver egentligen bara lite krossade tomater, rökarom och eventuellt något sött som t ex stevia.(socker är godare, men vill man hålla igen så!) Är man lat räcker det att använda krossade tomater som sås, innehåller ca 20kcal/100g. Även gott att göra tomatsoppa, Fräs på lite lök&vitlök i vatten och koka sedan upp med en förpackning krossade tomater, spä med vatten. Blir ca 600g soppa på ca 120kcal. Blir mätt som satan, men inte för en längre stund. Efter 3h brukar jag ta en knäckemacka, ca 60kcal och det klarar jag fram tills kvällsmaten. Så all in all ca 200 kcal.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Införskaffade en Orbitrek Crosstrainer, vilket skit. Inte alls "bekvämt" och går inte kika på film samtidigt. Får skaffa en motionscykel istället.

Permalänk
Medlem

@Otori: Nu är jag inte insatt i det här med olika märken, men är inte Orbitrek lite som McDonalds?
Det är "mat" men kanske inte det bästa valet?
Själv siktar jag på en Xterra Fitness FS3.9E.
Anledning? Jag går i regel efter http://www.bäst-i-test.se/crosstrainer

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Haha, bra liknelse. Jämför man med den du nämner så lär Exterra vara en bra entrecote.

Permalänk
Medlem

Simma är mitt råd. Alt börja spela paintball

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av macbang:

Simma är mitt råd. Alt börja spela paintball

Att aktivera sig är bra men nyckeln till viktnedgång är maten, man kan träna 12 timmar om dagen men äta fel och gå upp. Sen ska vi inte parata om bristen på vitaminer, fibrer etc viktigt att äta varierat, mer grönsaker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Att aktivera sig är bra men nyckeln till viktnedgång är maten, man kan träna 12 timmar om dagen men äta fel och gå upp. Sen ska vi inte parata om bristen på vitaminer, fibrer etc viktigt att äta varierat, mer grönsaker.

Har alltid gått på att bränner du fler kalorier än då äter, då gå du ner i vikt. Fungerat under mina 15 år igärnfall. Tror det fungerade idag med.

Visa signatur

Chassi Fractal design R6 USB C, Skärm LG UltraGear 38GN950 38" Moderkort ASUS ROG STRIX X570-E GAMING CPU 5800X3D RAM G.Skill 4x8 DDR4 3600MHz CL16 Ripjaws SSD 1 Samsung 970 EVO Plus 250GB SSD 2 CRUCIAL MX500 2TB. SSD 3 WD SN770 2TB,SSD 4 SAMSUNG 970EVO 512GB, GPU Gigabyte Geforce RTX 3080 10GB AORUS XTREME NON LHR. Nätagg Corsair RM1000x.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Skrivet av macbang:

Har alltid gått på att bränner du fler kalorier än då äter, då gå du ner i vikt. Fungerat under mina 15 år igärnfall.

Jo det är kalorier in och ut som betyder något. Men det @fesen menar är att det är lättare att lyckas med lite kalorier in i kroppen. Då har du mindre som måste förbrännas innan du går minus.

Små portioner med lite kalorier kommer man längre med än 4 spinningpass i veckan om man siktar på långsiktig viktnedgång. Den träningsmängden är ohållbar för de flesta att hålla resten av livet medans små matlådor är fullt möjligt.

Man vill inte bara tappa vikt utan sedan också hålla vikten!

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Implor:

Jo det är kalorier in och ut som betyder något. Men det @fesen menar är att det är lättare att lyckas med lite kalorier in i kroppen. Då har du mindre som måste förbrännas innan du går minus.

Små portioner med lite kalorier kommer man längre med än 4 spinningpass i veckan om man siktar på långsiktig viktnedgång. Den träningsmängden är ohållbar för de flesta att hålla resten av livet medans små matlådor är fullt möjligt.

Man vill inte bara tappa vikt utan sedan också hålla vikten!

Man ska inte underskatta vikten(höhö) av att räkna kalorier. Väg allting och gör en matdagbok. Nuförtiden är det ju enklare än någonsin med diverse appar!

Visa signatur

Citera för svar