Tråden om Nintendo Switch | Lite | OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damponmyboard:

Är det någon som har haft problem med att spela online med sitt Switch och löst problemet? Får fortfarande error 2618-0516 när jag försöker spela Mario kart 8 deluxe... Börjar bli riktigt trött på att inte kunna spela online, det gör också att det inte är värt att köpa splatoon 2 för min del

Nintendo har kanske samma krav som t.ex. PS4an har när det gäller öppna portar.
Har inte problem med Switchen, men hade grova NAT problem med PS4an (Kunde inte spela online), skälet till det var att Bahnhof inte hade gett mig en unik IP så jag blev låst.
Mer om ämnet: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1221271-bahnhof-byter-t...
OM du nu skulle sitta på Bahnhof, så är det bara att skicka iväg ett mail så ger de mer instruktioner till dig vad de behöver för att lösa det, jag var tvungen att ge dem min routers MAC adress.

Om inte, så har du kanske något mer att gå på från detta, lycka till och skriv här igen om du löser det!

Permalänk
Medlem

Någon som vet ifall det går att sortera sina screenshots på Nintendo Switch efter användare ännu? Eller hamnar alla i samma hög?

Permalänk
Medlem

Nya amiibos till samlingen.

Från vänster till höger.

Cloud, Cloud Player 2, Inkling Girl, Corrin, Inkling Squid, Corrin Player 2, Inking Boy, Bayonetta, Bayonetta Player 2.

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G502 X | PowerPlay | G513 | HD599 | Modmic USB 2 | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AKA_Rappen:

http://i.imgur.com/8TWOEk4.jpg

Från vänster till höger.

Cloud, Cloud Player 2, Inkling Girl, Corrin, Inkling Squid, Corrin Player 2, Inking Boy, Bayonetta, Bayonetta Player 2.

Ohhh... nice! Vart fick du tag på dessa?

Webhallen har fortfarande inte fått näven ur och skickad min Cloud och Bayonetta. Player 2-varianterna av Corrin, Cloud och Bayonetta har inte gått att köpa, förutom hos Discshop som hade de bokningsbara i fem minuter eller något.

Permalänk
Konsolgrävare

Ni som har minneskort formaterade ni dom till någon särskilt format eller valde ni bara att formatera sd kortet med Switchen?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Ni som har minneskort formaterade ni dom till någon särskilt format eller valde ni bara att formatera sd kortet med Switchen?

Jag köpte ett nytt 128gb då jag inte hade nåt större än 16 innan, petade bara i det så löste switchen resten. Jag minns inte om den formaterade eller inte, det tog sisådär 5-10sekunder att initiera bara.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Om det inte är formaterat eller fel format kommer den be dig göra det och så är det klart på någon sekund.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av klirre:

Jag köpte ett nytt 128gb då jag inte hade nåt större än 16 innan, petade bara i det så löste switchen resten. Jag minns inte om den formaterade eller inte, det tog sisådär 5-10sekunder att initiera bara.

Skrivet av wargreymon:

Om det inte är formaterat eller fel format kommer den be dig göra det och så är det klart på någon sekund.

Grymt! tackar!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Inaktiv

Minneskortet går efter formateringen i Switch att ansluta till en dator för att föra över screenshots exempelvis.

Permalänk
Medlem

Ni som har köpt minneskort, vet ni ifall det finns off-brand 128gb som är vettiga? Eller bara något ställe som säljer bra märken men billigt som fan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av abbe-san:

Ni som har köpt minneskort, vet ni ifall det finns off-brand 128gb som är vettiga? Eller bara något ställe som säljer bra märken men billigt som fan.

Jag köpte ett samsung med bra recensioner, föredrar bra överföringshastigheter än billigt minneskort. Mitt 16gb a-data i mobilen är segt som sirap ibland, men det är ju också 5+ år gammalt och det billigaste jag kunde hitta.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av abbe-san:

Var lite försiktig med att leta låga priser på minneskort, det förekommer usla kopior och även allmänt skräp. Nu säger jag inte att man ska köpa dyraste möjliga utan snegla på kända butiker med bra omdömmen och helst på eventuella kampanjer.

Jag har själv ett 128GB Samsung-minneskort i min Switch som köptes förra året för runt 300-400kr eller så när troligen Dustin hade kampanj på just denna. Nu har det dock varit rätt dåligt vad jag sett, är ute efter lite fler minneskort då det är ganska smidigt med microSD med hög kapacitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av abbe-san:

Jag köpte ett minneskort jag var bekväm med och då från Amazon samtidigt som jag beställde Hori nätverksadepter eftersom den inte gick att få tag på här i Sverige vid release.

Amazon - SanDisk Ultra 200 GB MicroSDXC UHS-I Memory Card with SD Adapter - Standard Packaging

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Jag köpte ett samsung med bra recensioner, föredrar bra överföringshastigheter än billigt minneskort. Mitt 16gb a-data i mobilen är segt som sirap ibland, men det är ju också 5+ år gammalt och det billigaste jag kunde hitta.

Ja det är lite detta jag är rädd för att råka ut för, hittade något billigt på Ali-express, minns inte pris, men i en av recensionerna så sa personen att hastigheten var bra (typ lovade 90mb/s som den såldes som) till man nådde över 74gb eller något liknande, sen tankade den till knappt några få kb/s.

Skrivet av anon5930:

Var lite försiktig med att leta låga priser på minneskort, det förekommer usla kopior och även allmänt skräp. Nu säger jag inte att man ska köpa dyraste möjliga utan snegla på kända butiker med bra omdömmen och helst på eventuella kampanjer.

Jag har själv ett 128GB Samsung-minneskort i min Switch som köptes förra året för runt 300-400kr eller så när troligen Dustin hade kampanj på just denna. Nu har det dock varit rätt dåligt vad jag sett, är ute efter lite fler minneskort då det är ganska smidigt med microSD med hög kapacitet.

3-400kr hade varit ett bra kap, men känns som det ligger på 6-800kr nu för ett bra märke på rea, men kanske är p.g.a. allmänna minnesbristen i världen just nu som håller priset på och över den nivån.

Skrivet av iller:

Jag köpte ett minneskort jag var bekväm med och då från Amazon samtidigt som jag beställde Hori nätverksadepter eftersom den inte gick att få tag på här i Sverige vid release.

Amazon - SanDisk Ultra 200 GB MicroSDXC UHS-I Memory Card with SD Adapter - Standard Packaging

Ska undersöka denna lite närmare, tack! Antar att det inte är fri frakt från UK? Ska kolla lite närmare i morgon bitti vad den kostar på tyska Amazon.

Känner att Switchen är en sån pengafälla, alla 'peripherals' omkring den är så extremt kostsamma om man vill fortsätta bygga ut med mer kontroller eller basstationer, känns nästan bättre att bara köpa en till switch än att köpa extra kontroller och basstation.

Permalänk
Inaktiv

Nintendo Switch och dess spel fortsäljer att sälja bra. Nästan 5 miljoner Switchar och nästan 14 miljoner spel sedan lanseringen. Fyra månader alltså: http://www.nintendolife.com/news/2017/07/nintendo_switch_has_...

Får Nintendo bara ordning på tillverkningen så de kan få ut Switch snabbare så lär siffrorna bara öka.

Skrivet av abbe-san:

3-400kr hade varit ett bra kap, men känns som det ligger på 6-800kr nu för ett bra märke på rea, men kanske är p.g.a. allmänna minnesbristen i världen just nu som håller priset på och över den nivån.

Är rätt många faktorer som gör att priserna tyvärr ser ut som de gör. :/
Jag funderar själv på att gå över mer eller mindre helt till att handla från Tyska Amazon framöver. Kanske brittiska men har personligen så lite att göra med det landet i dagsläget som möjligt, rätt ovisst vad som händer när landet lämnar unionen. Samt att pund är en usel valuta att handla i oftast.

Permalänk
Medlem

Jag har ett 128 GB minneskort från Toshiba: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3726214

Skrivet av abbe-san:

Känner att Switchen är en sån pengafälla, alla 'peripherals' omkring den är så extremt kostsamma om man vill fortsätta bygga ut med mer kontroller eller basstationer, känns nästan bättre att bara köpa en till switch än att köpa extra kontroller och basstation.

Jag känner igen mig Just nu sneglar jag på Pro Controller (ca 800 kr)... och funderar på om man ska prova någon av de små tredjepartsdockorna (tex http://www.nintendolife.com/news/2017/07/hardware_review_sfan... (ca 500 kr)) Min Switch är en med blå/röd Joy Con, så jag "måste" köpa en fristående röd/blå så jag får en helröd och en helblå uppsättning (900 kr till..). Men jag spelar mest ensam och bärbart, så jag har lyckats hålla mig än så länge.

Permalänk
Medlem
Skrivet av doomas:

Jag har ett 128 GB minneskort från Toshiba: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3726214

Jag känner igen mig Just nu sneglar jag på Pro Controller (ca 800 kr)... och funderar på om man ska prova någon av de små tredjepartsdockorna (tex http://www.nintendolife.com/news/2017/07/hardware_review_sfan... (ca 500 kr)) Min Switch är en med blå/röd Joy Con, så jag "måste" köpa en fristående röd/blå så jag får en helröd och en helblå uppsättning (900 kr till..). Men jag spelar mest ensam och bärbart, så jag har lyckats hålla mig än så länge.

Tänk på att sfan kommer utan strömadapter.

Men jag håller med om att det är en konsol med mycket tillbehör.
SD kort, olika typer av kontrollers, olika plastbitar för att hålla i kontrollerna, laddare, powerbank, fodral, ethernet adapter och säkert mer jag ens inte tänker på. Och allt med hyfsade prislappar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av varget:

Tänk på att sfan kommer utan strömadapter.

Men jag håller med om att det är en konsol med mycket tillbehör.
SD kort, olika typer av kontrollers, olika plastbitar för att hålla i kontrollerna, laddare, powerbank, fodral, ethernet adapter och säkert mer jag ens inte tänker på. Och allt med hyfsade prislappar.

Det mesta där behövs samtidigt inte, det du har vid köp är allt du egentligen behöver. Övriga konsoller behöver ju också exempelvis extra kontroller när fler än en ska spela. SD-kort tillkommer men där beror det ju helt hur man skaffar sina spel och om det räcker med att återanvända något gammalt SD-minne. Jag har själv både en Xbox One och en PS4 och bägge levererades med 500GB HDD's. Och dessa är alldeles för tighta.

Priserna har en förmåga att dra iväg hur man än ser det. Det sagt så är spelkontroller rätt dyra rent allmänt. Sitter själv i dagsläget på två Switch Pro-kontroller. Men så tycker jag de är värd priset och ser man till att köpa när någon butik har kampanj kan man skala av lite mer på priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Det mesta där behövs samtidigt inte, det du har vid köp är allt du egentligen behöver. Övriga konsoller behöver ju också exempelvis extra kontroller när fler än en ska spela. SD-kort tillkommer men där beror det ju helt hur man skaffar sina spel och om det räcker med att återanvända något gammalt SD-minne. Jag har själv både en Xbox One och en PS4 och bägge levererades med 500GB HDD's. Och dessa är alldeles för tighta.

Priserna har en förmåga att dra iväg hur man än ser det. Det sagt så är spelkontroller rätt dyra rent allmänt. Sitter själv i dagsläget på två Switch Pro-kontroller. Men så tycker jag de är värd priset och ser man till att köpa när någon butik har kampanj kan man skala av lite mer på priset.

Du har helt rätt. Det är just "tillbehör" och inget man måste ha för att konsolen ska funka. Jag tycker det man får med i boxen funkar utmärkt. Men jag menade att konceptet är tillbehörsvänligt, inget negativt i det. Pryltokiga och handeln tycker säkert om det. Och man kan köpa på sig det över tid när man känner att man vill ha det eller behöver det beroende på hur man använder konsolen.

Permalänk

Hej!
Nu är jag på oerhört bra humör efter att ha krånglat med portar i routern för att få online multiplayer att funka. För er andra som har samma problem som jag haft ( kunnat handla på eShop men inte spela online) är den enkla lösningen att köpa en ordentlig router från tex Asus och be bredbandsleverantören att brygga er befintliga router som ni fått från tex Telia eller Bredbandsbolaget. Denna lösningen såklart kanske inte löser allas problem men jag skulle tro att det kan hjälpa någon där ute som varit lika förbannad och förtvivlad som jag var. Nu får jag inte längre error 2618-0516 i Mario kart 8 deluxe och kan sätta färg på tillvaron i splatoon 2

Permalänk

Kan förtydliga att det inte gick att öppna a portarna i skit routern från Bredbandsbolaget och att lösningen var som sagt en ny Asus router och en bryggning av thomson routern som jag redan hade från Bredbandsbolaget..

Permalänk
Skrivet av AKA_Rappen:

http://i.imgur.com/8TWOEk4.jpg

Från vänster till höger.

Snygg samling! Du är välkommen att skriva i amiibo tråden på loading.se och fortsätta dela med dig av amiibo relaterade inlägg

Skrivet av anon5930:

Ohhh... nice! Vart fick du tag på dessa?

Webhallen har fortfarande inte fått näven ur och skickad min Cloud och Bayonetta. Player 2-varianterna av Corrin, Cloud och Bayonetta har inte gått att köpa, förutom hos Discshop som hade de bokningsbara i fem minuter eller något.

Jag har inte heller fått min Cloud därifrån, när lade du din beställning om man får fråga?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CrazyBlueberry:

Snygg samling! Du är välkommen att skriva i amiibo tråden på loading.se och fortsätta dela med dig av amiibo relaterade inlägg

Jag har inte heller fått min Cloud därifrån, när lade du din beställning om man får fråga?

Inte så längesedan, 2017-05-21, men den var inte fullbokad vid tidpunkten heller. Hade inte skadat om de meddelat hur det låg till med beställningen.

Nu var Webhallen som vanligt väldigt tidig, de har ju en förmåga att lägga upp produkter som knappt ens bekräftats existera. Får se hur det bli när Metroid och Legendary-Amiibosarna släpps, där var jag iallafall garanterat i tid.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Fick min Splatoon 2 edition pro kontroll idag från proshop tog två dagar från Danmark betala 688:-. De har höjt nu till 703:- men ändå billigt fri frakt för över 1000:- med.

Laddar snabbt ut min ena kontroll så det är bra att ha två st. Har klarat alla märken på BOI med Lost på hard nu +500 timmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Fick min Splatoon 2 edition pro kontroll idag från proshop tog två dagar från Danmark betala 688:-. De har höjt nu till 703:- men ändå billigt fri frakt för över 1000:- med.

https://9to5toys.files.wordpress.com/2017/06/special-edition-nintendo-switch-pro-controller-splatoon-2-01.png?w=1600&h=800

Laddar snabbt ut min ena kontroll så det är bra att ha två st. Har klarat alla märken på BOI med Lost på hard nu +500 timmar.

Verkligen inte mina färger eller min smak, men grymt kul att Nintendo släpper lite färgglada och olika versioner av prokontrollen (så bra att du köper och uppmuntrar de!).

Hoppas att det kommer lite fler (och snyggare IMO) framöver!

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Inte så längesedan, 2017-05-21, men den var inte fullbokad vid tidpunkten heller. Hade inte skadat om de meddelat hur det låg till med beställningen.

Nu var Webhallen som vanligt väldigt tidig, de har ju en förmåga att lägga upp produkter som knappt ens bekräftats existera. Får se hur det bli när Metroid och Legendary-Amiibosarna släpps, där var jag iallafall garanterat i tid.

Ok, då är jag ledsen att meddela att jag beställde redan i april och har inte heller fått någon.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av CrazyBlueberry:

Ok, då är jag ledsen att meddela att jag beställde redan i april och har inte heller fått någon.

Riktigt trist vilket jagande det blivit på Amiibos på senare tid. I början gick det oftast bra att köpa vilken som helst i serien.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Lumo kommer till switch i höst:

Dimension Drive ett shoot 'em up spel.

Har förhandsbokat Sonic forces kostade ca 360:- med frakt och Raymen legends.

Det gick ut en demo (Rayman) till vissa spelare dock var den uppe för alla endast ett litet tag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iller:

Du har sett till så du inte har privat IP-adress? Felmeddelandet du får säger nämligen att du inte lyckas med en peer to peer-connection.

Årets kungakrona går till dig, iller! Tack som fan. Jag som följt varenda jäkla guide där ute till mitt problem med NAT-typ. Det enda jag hade kvar att testa från listan vore att knacka dörr i kvarteret och be eventuella akvarieägare att hänsynsfullt spola ned sina fiskar så de kan tömma akvariet, men det har jag inte riktigt samlat mod till. Jag trodde jag var helt rökt. Som jag muttrat ilsket och förbannande över Nintendo för det här.

Fiber genom stadsnätet? Bahnhof som operatör? Gå in på dhcp.bahnhof.se , logga in och ställ in routerns MAC-adress. Nu spelade jag precis min första Mario Kart-match online, oohh yeeaaah

Visa signatur

Asus M5A99X EVO | AMD PhenomII x6 1100T @3.3GHz | Hyper 212+ EVO | Corsair DDR3 1600MHz @16GB | Asus GeForce GTX 1060 @1GB | Crucial M4 SSD @128GB | OCZ Solid 3 SSD @60GB | Seagate barracuda HDD @2TB | Corsair TX650 @650W | benQ 24" @2ms | Logitech X-540 @70W 5.1-surround | Corsair Gaming K95 RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av nanananaBatman:

Årets kungakrona går till dig, iller! Tack som fan. Jag som följt varenda jäkla guide där ute till mitt problem med NAT-typ. Det enda jag hade kvar att testa från listan vore att knacka dörr i kvarteret och be eventuella akvarieägare att hänsynsfullt spola ned sina fiskar så de kan tömma akvariet, men det har jag inte riktigt samlat mod till. Jag trodde jag var helt rökt. Som jag muttrat ilsket och förbannande över Nintendo för det här.

Du var faktiskt inte helt fel ute, som man först kanske kan tro:

Do not use Nintendo Switch near an aquarium

http://techhgeeks.com/2017/03/do-not-use-nintendo-switch-near...

Skrivet av nanananaBatman:

Fiber genom stadsnätet? Bahnhof som operatör? Gå in på dhcp.bahnhof.se , logga in och ställ in routerns MAC-adress. Nu spelade jag precis min första Mario Kart-match online, oohh yeeaaah

Gott!

Grattis!!

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]