Permalänk
Medlem

• Noxary X60 Founders Edition 20/30
• GON NerD 60 Mekanisk Edition
• Cherry MX "Nixdorf" Black, 60g guldpläterad fjäder, PC switch films och lite Krytoxsmörja
• Cherry dyesubs från ett Cherry G81-3100SDU
• Cherry Screw-in stabilisatorer med guldpläterade trådar och en massa smörja

Dold text
Permalänk
Inaktiv

Bild-brist!

Ops: hade visst inget att visa!

Dumma mig, jag måste äta, eller låta bli att,äta, medicin!
Permalänk
Medlem

@anon257891: Så, den självklara frågan. Du får bara ta med dig en bräda till en öde ö, vilken blir det?

Visa signatur

Moderkort: ASUS B550-F Gaming CPU: Ryzen 7 5800X CPU-kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LP 2x16GB 3200 GPU: Asus Strix 1080 SSD: Samsung 970 Evo Plus 500gb NVME, Samsung 870 Evo 1TB HDD: WD Green 2TB+4TB PSU: EVGA Supernova G3 750W Chassi: Fractal Design Define C Tangentbord: KBD75/Iris Gateron Silent Brown AMJ96 Gateron Silent Brown Mus: Logitech MX Master 3 Ljud: Presonus Eris E5 + Presonus Eris Sub8. iFi Zen Dac + Beyerdynamic DT770

Permalänk
Inaktiv

Ops: hade visst inget att visa!

Ops!
Permalänk
Medlem

Mer bandbredd och bilder åt folket!

Permalänk
Medlem

Inget intressant direkt. Har länge gått i tankarna om att testa både ansi och 75%, så bestämde mig för att köpa ett Drevo Gramr med röda Otemu switchar från Amazon UK.

Visa signatur

DR.DAC 2 DX | AKG K7XX / Ultrasone HFI-2400 / Alessandro MS1i

Permalänk
Medlem

@Khers

Det där är verkligen sjukt snyggt. Allt funkar så galet bra ihop! Lite dum fråga kanske, och du har säkert sagt det ett par hundra gånger redan, men vad är det för case du har där? Ser riktigt bastant ut!
Blir nästan lite sugen på att ta fram mitt Ducky YOTH igen.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Holy shit, vad är det där? Inte Viper, right?

Permalänk
Inaktiv

Bandbreddsöverskott!

Ops: hade visst inget att visa!

Hoppsan!
Permalänk
Medlem

Medan herrarnas längdhopp pågår i London försökte jag få en Rama-hatt att hoppa från en brytare:

(Det här kan vara den absolut sämst passande artisan-hatten jag haft, och det säger inte så lite det inte).

Permalänk
Medlem

Tänkte dela med mig av min lilla samling.
Först ut har vi en 75procentare från mechboards.co.uk (sitter ducky s4 abs + enjoypbt cmyw tills jag kommer på vad jag vill ha på den)
I mitten har vi gh60 satan med custom printed från wasdkeyboards.
Längst ner ligger mitt handtrådade "ortho-iso" med billiga dsa pbt keycaps.

Permalänk
Medlem

Får väl kasta in mitt enkla bidrag till den här digra samlingen av fina tangentbord.
Mitt fina Filco Ninja Majestouch-2, TKL med bruna CherryMX inhandlat på The Keybord Company, och speciella knappar i lämpliga färger ifrån WASD med matchande blå sladd samt en liten HolyOOPS V for Vendetta Logo Aluminum Keycap ifrån Geekkeys. Total kostnad för hela kalaset, ca: 2350 bananer

Permalänk
Medlem

Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge, brukar det heta. Idag fick jag något väldigt efterlängtat i brevlådan, och nog smakade det gott alltid:

Det norska inslaget har en liten historia. Den berättar jag inte just nu.

Permalänk
Medlem

Lite dålig fart är det allt, så här kommer en till bild:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khers:

http://i.imgur.com/VVo7EZj.jpg
Det norska inslaget har en liten historia. Den berättar jag inte just nu.

Förstod aldrig vad det norska inslaget bestod av?

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Medlem

@Bopper: Hatten mellan escape och tab hör inte hemma på ett svenskt tangentbord, utan på ett norskt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khers:

@Bopper: Hatten mellan escape och tab hör inte hemma på ett svenskt tangentbord, utan på ett norskt

Aha! Letade bland Å Ä Ö

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk
Inaktiv

Ops: hade visst inget att visa!

Fel av mig!
Permalänk
Medlem

Jag saknade DSA caps på tok för mycket, så det blev att slänga på Granite setet på mitt Ducky G2Pro.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk

Mötet...

Mycket prat om bandbredd.

Här är mötet mellan tre giganter inom sina respektive områden...
Bolivia, Italien och Kina.

Permalänk
Medlem

Lite mer bandbreddsslöseri kan vi kosta på oss idag:

Permalänk
Medlem

CODE 88-Key Swedish Mechanical Keyboard ifrån WASD Keybords, gillar dom här brytarna, krävs lite tryck på fingertopparna
Plate Mounted Cherry MX Clear Mechanical Key Switches
- 65cN Actuation Force
- Distinct tactile bump
- Non-clicky, quiet operation.

Dom vita "knapparna" är ett set inhandlade på Maxkeybord.com
custom backlight med benämningen "off white"
dom svarta uppe till höger är originaltangenter.

Gillar verkligen kvalitén på det här tangenbordet.
Sorry för lite halvtaskig ljussättning och kaffefläcken på AltGr men det här knappapparaten används

Permalänk
Medlem

Rengjort, lite andra hattar och or-ringar

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem

GMK Burgundy

Permalänk
Medlem

Såhär ser mitt (mina?) aktuella tangentbord ut. Ingenting är särskilt vackert på dem men ack så sköna de är att använda!
Split Planck med det mesta custom. Egetdesignat PCB, 3d-printade skal, egengjorda handledsstöd som putsades för dåligt innan de betsades, DSA:s ur en grabbag, gateron brown på det mesta.
Tänkte först bygga ihop dem för att kunna ha till skolan smidigare än det första jag byggde, men när jag vant mig vid layouten ville jag inte använda något traditionellt (nåja) tangentbord. Speciellt skönt är att kunna ha händerna hur man vill när man skriver, att ha många funktioner under tummarna istället för bara en enda space och att i princip allt som behövs finns direkt under fingrarna mha lager så att man inte behöver flytta händerna just någonting.

Ackompanjerad av en trackball, M570. Sade jag att jag gillar ergonomi?

Visa signatur

Har en förkärlek för alternativa standarder och trä; Trädator, Trätangentbord.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

@hag: Drömmen är ju att kunna med sånna där tangentbord. Men jag har varken tålamod eller tid till att lära mig skriva med split tangentbord även om jag skulle behöva det för min musarm.
Imponerande bygge och att du faktiskt tagit dig tid att utnyttja "layouten" fullt ut!

Permalänk
Inaktiv

Usch då: bilder på felsökning är ju inget att ha: Bort!

Förenkling
Permalänk
Inaktiv

Ops: hade visst inget att visa!

T-bord är för nördar!
Permalänk
Medlem

LZ CLS

Permalänk
Medlem

Mitt första 60%.

Pok3r White med Varmilo Keycaps
Nu inväntar vi bara min nya kabel från Clarkkable

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | ASUS Strix Z370-F | ASUS Rog Strix 2080 Ti

i7 8700K | Noctua NH D15 | Corsair 32GB/3200MHz/DDR4 | M.2 NVME 1000gb | SSD 250gb + 500gb | Corsair RM750X

Fidelio X2 | Sennheiser HD 58X | Mayflower ARC | Vortex Pok3r | Logitech G Pro Wireless | Asus PG279Q