Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av 220volt:

Vilken otur! Antar att de inte går på någon garanti pga att de är ute i i kanten?

Sent svar men jag reklamerade även "utbytesenheten" efter att jag tittat närmare på skärmen och insett att det var smuts (!) och inte pixelfel. Fick reklamationen godkänd och den nya utbytesenheten hade inga fel på displayen

Pricken i hörnet på skärmen gick inte att putsa bort utan verkade sitta mellan "glaset" och dioderna.

Dold text
Visa signatur

Sony Vaio S13P - I5-3210M - 12GB RAM - Samsung 830 256GB - GT 640M LE @ 1000/1000

Permalänk
Medlem

@Schn3id3r:
Vad skönt att det löste sig och du att tillslut fick en bra enhet

Visa signatur

Spelmaskinen
| Phanteks P600S | Corsair H115i Pro | i9 10850k | ASUS ROG STRIX Z490-H | Corsair LPX 3000MHz 32GB | Asus RX 6800 XT TUF OC | Asus XG279Q | Corsair RM750X | Varmilo VA88M | Razer Viper Ultimate |

Permalänk
Medlem

Hade synk-problem med vänstra joy-conen, men efter att jag följde rådet i denna youtube-filmen så verkar problemet vara borta. Så se till att kontrollerna verkligen blivit uppdaterade med senaste firmwaren innan du pratar med återförsäljaren eller Bergsala om byte:

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av abbe-san:

Nintendo har kanske samma krav som t.ex. PS4an har när det gäller öppna portar.
Har inte problem med Switchen, men hade grova NAT problem med PS4an (Kunde inte spela online), skälet till det var att Bahnhof inte hade gett mig en unik IP så jag blev låst.
Mer om ämnet: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1221271-bahnhof-byter-t...
OM du nu skulle sitta på Bahnhof, så är det bara att skicka iväg ett mail så ger de mer instruktioner till dig vad de behöver för att lösa det, jag var tvungen att ge dem min routers MAC adress.

Om inte, så har du kanske något mer att gå på från detta, lycka till och skriv här igen om du löser det!

Såg du mitt inlägg?

Permalänk
Medlem

Några månader har gått nu sedan Switch släpptes. Ni som har Switch sedan starten ångrar ni er eller va det värt att skaffa Switch, det finns väl inte så mycket spel, eller är Zelda så bra så det är det enda som behövs?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Några månader har gått nu sedan Switch släpptes. Ni som har Switch sedan starten ångrar ni er eller va det värt att skaffa Switch, det finns väl inte så mycket spel, eller är Zelda så bra så det är det enda som behövs?

Jag skaffade min i maj (tror jag?), dvs. ett par månader efter den släpptes. Köpte både zelda och mariokart, har spelat ca. 5h mk och över 100h zelda. Jag är fortfarande inte klar med allt man kan göra i spelet, och det är fortfarande kul.

Sen om det är värt pengarna kan bara du avgöra, jag har accepterat att den var dyr och drog in på andra nöjen för att kompensera för kostnaden.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Megacrash:

Några månader har gått nu sedan Switch släpptes. Ni som har Switch sedan starten ångrar ni er eller va det värt att skaffa Switch, det finns väl inte så mycket spel, eller är Zelda så bra så det är det enda som behövs?

Det har ju släppts en hel del spel sedan lanseringen, men båda dessa titlar du nämner är ju bland de större till plattformen också. Du lär nog alltid vilja ha fler spel men Zelda bör hålla i många timmar. Även Mario Kart med trevligt sällskap, den spelserien skiner ofta som bäst med fler än en spelare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damponmyboard:

Såg du mitt inlägg?

Jajjemen, härligt att du löste det!

Skrivet av Megacrash:

Några månader har gått nu sedan Switch släpptes. Ni som har Switch sedan starten ångrar ni er eller va det värt att skaffa Switch, det finns väl inte så mycket spel, eller är Zelda så bra så det är det enda som behövs?

Det finns vissa saker som jag tycker är lite störiga, högt pris, plastskärm, kontroll som hade produktionsfel, docka som kan repa skärmen, att jag måste spendera tid och pengar för att fixa dessa saker. Känner fortfarande att det är för dyrt att köpa en pro-kontroll.

Samtidigt så ångrar jag inte köpet, Zelda är otroligt grymt, Mario Kart i local multiplayer (på ett flygplan!) fungerar grymt, kan lätt säga att om man hittar switch plus Zelda för konsolens pris (3600kr?) så ska man slå till direkt, sen kan man spendera de resterande 400kr på att köpa bärfodral och skärmskydd.
Zelda hade ju lätt varit årets spel om inte PlayerUnknowns BattleGrounds hade släppts.

Har slagit till på några andra spel, blaster master och snipper-Clippers, men sitter egentligen och väntar på nya Mario och xcom-Mario.

Så det är en bra konsol, med bra/ok spel, men höga kostnader för konsolen och allt omkring. Har du inte känt behovet av att köpa den ännu så kan du nästan fortsätta vänta och se ifall det blir en prisändring till hösten.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Några månader har gått nu sedan Switch släpptes. Ni som har Switch sedan starten ångrar ni er eller va det värt att skaffa Switch, det finns väl inte så mycket spel, eller är Zelda så bra så det är det enda som behövs?

Zelda
Mario Kart
Blaster Master Zero
Shovel Knight
Arms
Splatoon 2

Jag kan inte vara lyckligare!

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Inaktiv

Nog rycker det lite i plånboken allt: http://www.nintendolife.com/news/2017/07/rime_is_getting_a_sp...

Permalänk
Medlem

Spain only

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av iller:

Spain only

Lär ju inte bara komma till spanien dock?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Lär ju inte bara komma till spanien dock?

Spelet kommer. Men just den collectors verkar vara för Spanien enbart.

Troligen liknande ändå i andra länder. Men jag vill ha det bekräftat också.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av iller:

Spelet kommer. Men just den collectors verkar vara för Spanien enbart.

Troligen liknande ändå i andra länder. Men jag vill ha det bekräftat också.

Ah! Sant. Nu köpte jag spelet på GOG vid lanseringen, bara spelat ett par minuter och kom av mig på direkten av någon anledning. Prestandaproblem kan ha varit del av anledningen, var allt annat än smooth på datorn i signaturen.

Fortfarande sugen på spelet om den där utgåvan kommit närmare våra trakter. Eller ens en vanlig retail-utgåva av spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Några månader har gått nu sedan Switch släpptes. Ni som har Switch sedan starten ångrar ni er eller va det värt att skaffa Switch, det finns väl inte så mycket spel, eller är Zelda så bra så det är det enda som behövs?

Köpte min plus Zelda när den släpptes, körde en helg och sedan dess har den samlat damm.
Har spelat mera på min NES, Zelda är bättre i 2D.

Men jag är ingen konsolspelare längre, numera köper jag dom mest för att jag samlar. Det är på PC spelen jag vill spela finns.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Medlem

Finns det någon större titel eller bundle planerad till Jul/nyår? Funderar lite på hur Nintendo tänkte locka folk att köpa Switch i julklapp i år?

Nya Mario kommer ju ut redan i Oktober...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av solemn:

Finns det någon större titel eller bundle planerad till Jul/nyår? Funderar lite på hur Nintendo tänkte locka folk att köpa Switch i julklapp i år?

Nya Mario kommer ju ut redan i Oktober...

Switch säljer utan problem redan nu, lär fortsätta sälja bra. Julhandeln drar ofta igång rätt tidigt så även detta spel kommer ju driva försäljningen, likaså Zelda: Breath of the Wild, Mario Kart 8 Deluxe och även andra spel till plattformen.

Är ju inte som att det kryllar av exklusiva spel till PS4 eller Xbox One heller. Horizon är väl det enda nya exklusiva spelet som släppts till PS4 i år och Xbox One har inte haft ett enda spel vad jag vet. Nu släpps XOX lagom till julhandeln och möjligen släpps något nytt i samband med detta men annars har det varit väldigt lugnt även där.

Permalänk

Det verkar vara många som pratar om att de tar med sina Switch till arbetsplatsen. Är detta något som ni andra gör?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Adrikkropotkin:

Det verkar vara många som pratar om att de tar med sina Switch till arbetsplatsen. Är detta något som ni andra gör?

Skickades från m.sweclockers.com

Hade jag käkat lunch på jobbet hade jag nog gjort det med, speciellt kallare delar av året. I dagsläget föredrar jag att få röra mig på lunchen och har gångavstånd mellan hem och jobb så slår två flugor i en smäll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Switch säljer utan problem redan nu, lär fortsätta sälja bra. Julhandeln drar ofta igång rätt tidigt så även detta spel kommer ju driva försäljningen, likaså Zelda: Breath of the Wild, Mario Kart 8 Deluxe och även andra spel till plattformen.

Är ju inte som att det kryllar av exklusiva spel till PS4 eller Xbox One heller. Horizon är väl det enda nya exklusiva spelet som släppts till PS4 i år och Xbox One har inte haft ett enda spel vad jag vet. Nu släpps XOX lagom till julhandeln och möjligen släpps något nytt i samband med detta men annars har det varit väldigt lugnt även där.

Förutsatt att det kommer finnas nog med konsoler till julhandeln för hela världen, verkar ju som att det är en bristvara fortfarande och speciellt i t.ex. USA och Japan, vet inte hur Europa ser ut överlag men vi verkar ju inte vara lidande i Sverige för tillfället av brist på hårdvaran men kanske kommer när julhandeln närmar sig.

Tycker jämförandet mellan diverse konsoler i dagsläget är rätt ointressant, visst kommer alltid PS4 vs Xbox ONE debatten fortsätta och den ena sidan kommer hävda att deras är den bästa medans Switch står vid sidan av och fungerar som ett komplement till andra konsoler och PC pga Nintendos exklusiva spel.

Känner dock att dom exklusiva titlarna jag ä mest intresserad av till Switch var Breath of the Wild och möjligen Super Mario Odyssey, Ser mera i fram emot det nya Yoshi spelet än Mario. Får väl se vad jag tycker efter att jag har spelat Mario. Höll på att glömma Mario + Rabbids Kingdom battle. Det ser riktigt roligt ut.

Personligen när det kommer till exklusiva spel så tycker jag i dagsläget att PS4:an visar på bäst kommande titlar som är konsol exklusiva med t.ex. Spider-man och God of War. Nintendo har alltid Haft dom spel, jag spelar med vänner och deras spel fungerar överlag bäst i sällskapet med andra iaf sen t.ex. Nintendo 64 med Mario Kart och fram tills Wii U och Super Smash Bros. samt Mario Kart 8. Dock spelade jag Towerfall på PS4 tillsammans med vänner väldigt mycket förut. Roligt, intensivt och snabba matcher.

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Hade jag käkat lunch på jobbet hade jag nog gjort det med, speciellt kallare delar av året. I dagsläget föredrar jag att få röra mig på lunchen och har gångavstånd mellan hem och jobb så slår två flugor i en smäll.

Jag måste erkänna att jag också passar på att klämma in en halvtimme Zelda på lunchen när man ändå kan ta den hemma! Men jag skulle aldrig få för mig att sitta och pilla på den på jobbet, men det kanske är en fråga om klimatet på arbetsplatsen!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AKA_Rappen:

Förutsatt att det kommer finnas nog med konsoler till julhandeln för hela världen, verkar ju som att det är en bristvara fortfarande och speciellt i t.ex. USA och Japan, vet inte hur Europa ser ut överlag men vi verkar ju inte vara lidande i Sverige för tillfället av brist på hårdvaran men kanske kommer när julhandeln närmar sig.

Tycker jämförandet mellan diverse konsoler i dagsläget är rätt ointressant, visst kommer alltid PS4 vs Xbox ONE debatten fortsätta och den ena sidan kommer hävda att deras är den bästa medans Switch står vid sidan av och fungerar som ett komplement till andra konsoler och PC pga Nintendos exklusiva spel.

Känner dock att dom exklusiva titlarna jag ä mest intresserad av till Switch var Breath of the Wild och möjligen Super Mario Odyssey, Ser mera i fram emot det nya Yoshi spelet än Mario. Får väl se vad jag tycker efter att jag har spelat Mario. Höll på att glömma Mario + Rabbids Kingdom battle. Det ser riktigt roligt ut.

Personligen när det kommer till exklusiva spel så tycker jag i dagsläget att PS4:an visar på bäst kommande titlar som är konsol exklusiva med t.ex. Spider-man och God of War. Nintendo har alltid Haft dom spel, jag spelar med vänner och deras spel fungerar överlag bäst i sällskapet med andra iaf sen t.ex. Nintendo 64 med Mario Kart och fram tills Wii U och Super Smash Bros. samt Mario Kart 8. Dock spelade jag Towerfall på PS4 tillsammans med vänner väldigt mycket förut. Roligt, intensivt och snabba matcher.

Problem med att få ut tillräckligt med konsoller i vissa marknader har funnits sedan lanseringen, här i Sverige är det oftast relativt lätt att få tag i en men inte i just USA och speciellt i Japan. Senaste Dragon Quest-spelet har sålt extremt bra alla redan (2 miljoner exemplar på lanseringsdagen tyckte jag mig läsa) och då är det dessutom ont om Switch sedan tidigare.
Konsollen är att betrakta som lyckad redan, helt annan fart på försäljningen på Wii U och den säljer även bättre än vad PS4 gjorde. Mycket som begränsar är just hur många Switchar som hittar ut på marknaden samt i någon mån antalet titlar. Men mer och mer titlar presenteras nu så proppen verkar äntligen vara på väg att släppa.

Jämförelser kommer alltid göras. Minns du inte vid lanseringen när folk gjorde den minst sagt korkade jämförelsen med att Switch saknade spel mot PS4 när Switch inte varit ute ens en dag och PS4 funnits i 3-4 år?
Som ägare avsamtliga plattformar så är det uppenbart hur lite som händer på PS4 och Xbox One idag. De samlar båda damm även om jag inte kunde låta bli ett köp av Final Fantasy XII-remastern (japp, ännu en remaster...) till min PS4. 345kr eller vad det blev var inte så mycket att bråka om. Men hoppas fortfarande på att spelet dyker upp till Switch framöver. Horizon: Zero Dawn är det enda vettiga som släppts på PS4 i övrigt under året och Xbox One har inte fått en enda titel vad jag vet. Men att dra igång Red Dead Redemption samt använda den för Plex motiverar dess existens iallafall ett tag till för min del.

För mig är det nog fortfarande nya Mario Odyssey och Stardew Valley. Nu har jag Stardew Valley till PC redan men är ett spel jag skulle älska att ha just i ett portabelt format. Sedan är jag rätt sugen på Xenoblade Chronicles 2 eller vad spelet nu fick för titel när den nu väl lanseras.

Sony har ingenting för min del just nu, ska väl vara DLC't till Horizon då. Kanske det där MC-spelet med zombier beroende på hur den blir.
Om Last of Us 2 släpps till PS4 och dessutom blir bra så kommer jag nog ta en närmare titt. Men det jag sett hitills har gjort mig lite tveksam i dagsläget. Jag är tveksam till att Naughty Dog når upp till första spelet i serien. Men vi får se helt enkelt.

Microsoft har Forza-serien som även går att spela på PC. Det där piratspelet ser lovande ut även om det till stor del beror på vem man har att spela med. Samt att jag gärna ser mer Sunset Overdrive.

Edit: Såg/läste rejält fel på Dragon Quest XI, det spelet släpptes inte till Switch. 2 miljoner spel på två dagar och då både för 3DS och PS4.

Skrivet av Adrikkropotkin:

Jag måste erkänna att jag också passar på att klämma in en halvtimme Zelda på lunchen när man ändå kan ta den hemma! Men jag skulle aldrig få för mig att sitta och pilla på den på jobbet, men det kanske är en fråga om klimatet på arbetsplatsen!

Skickades från m.sweclockers.com

Beror nog mycket på arbetet i fråga. På mitt jobb (konstruktör) så är det få luckor i arbetsdagen. Är på morgonen innan jobbet eller efter jobbet som gäller typ.

Permalänk
Medlem

Min samling i skrivande stund.

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AKA_Rappen:

Min samling i skrivande stund.

http://i.imgur.com/j2WvEX6.jpg

Nice! Några av dina Amiibos väntar jag på att butikerna jag beställt de ifrån får näven ur och skickar de någon gång. Inte många du saknar med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AKA_Rappen:

Min samling i skrivande stund.

http://i.imgur.com/j2WvEX6.jpg

Skrivet av anon5930:

Nice! Några av dina Amiibos väntar jag på att butikerna jag beställt de ifrån får näven ur och skickar de någon gång. Inte många du saknar med.

Och då är det väl 9 st som inte ens har släppts än? Mycket imponerande!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Några månader har gått nu sedan Switch släpptes. Ni som har Switch sedan starten ångrar ni er eller va det värt att skaffa Switch, det finns väl inte så mycket spel, eller är Zelda så bra så det är det enda som behövs?

Då vi aldrig skaffade någon Wii U så har Mario Kart rullat en hel del här hemma också. Är faktiskt inte klar med Zelda än då det kommit en del andra spel *host*Steam summer sale*host* emellan. Tycker helt klart att det varit värt. Bara en sån sak som att när åskovädren drog förbi i förra veckan så drog vi ur alla kablar och spelade snipperclips tillsammans.

Skrivet av Adrikkropotkin:

Det verkar vara många som pratar om att de tar med sina Switch till arbetsplatsen. Är detta något som ni andra gör?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Adrikkropotkin:

Jag måste erkänna att jag också passar på att klämma in en halvtimme Zelda på lunchen när man ändå kan ta den hemma! Men jag skulle aldrig få för mig att sitta och pilla på den på jobbet, men det kanske är en fråga om klimatet på arbetsplatsen!

Skickades från m.sweclockers.com

Har haft med den till jobbet många gånger och det är verkligen skitkul att lira mariokart, även 4 st, på den lilla skärmen på lunchen. Det som verkligen gör det bra enligt mig är att det är såpass enkelt att bara sparka igång. Är någon helt ny slår man bara på lite mer hjälp

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Skrivet av Megacrash:

Några månader har gått nu sedan Switch släpptes. Ni som har Switch sedan starten ångrar ni er eller va det värt att skaffa Switch, det finns väl inte så mycket spel, eller är Zelda så bra så det är det enda som behövs?

Jag skaffade mig en switch förra veckan efter att idén på en switch vuxit fram under någon månads tid. Jag tror att mycket handlade om att jag börjat tröttna på realistisk grafik, kulor som flyger och människor som skriker i armod. Sådana spel kommer alltid till andra konsoler och de finns alltid tillgängliga att tillgå på en PC när man är sugen på det. Och det är väl det som är det största problemet med denna generationens konsoler, att de exklusiva spelen helt enkelt inte är intressanta eller bra nog för att gå helhjärtat in för någon av dem, och istället står de nu och samlar damm. Men där är switchen en helt ny dimension! PS4:an och PC:s spelutbud överlappar varandra, där istället switchen kompletterar ens redan befintliga bibliotek av spännande actionspel på PC:n. Trots lite stundvis barnslig grafik så har den för mig lyckats återfinna intresset för att spela igen, och jag ångrar inte ens för en sekund mitt köp av vare sig switchen eller splatoon + Zelda.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Nice! Några av dina Amiibos väntar jag på att butikerna jag beställt de ifrån får näven ur och skickar de någon gång. Inte många du saknar med.

Skrivet av doomas:

Och då är det väl 9 st som inte ens har släppts än? Mycket imponerande!

Ja precis, det är några till som säkerligen kommer bli lite kämpiga i att få tag på. Två är redan bokade, Samus och Metroid. Dom som är ifrån BotW har jag bokat, men jag ställer mig lite frågande till hur visa butiker redan har bokning upp för dom t.ex. För när man frågar Bergsala eller andra butiker så finns det ingen som ska ha fått hur många av just de amiibo som de kommer få.

Sen kommer ju det stora problemet med Gold och Silver Mario, samt Gold Megaman.. är lite försiktig med att t.ex. köpa ifrån Ebay då man inte vet om det är folk som har falska versioner som är målade t.ex. struntar nämligen om de är i förpackningen eller inte då jag iaf tar ur dem ur förpackningen iaf. Sen är det Boxboy amiibon som jag inte har beställt än ifrån japan. Är inte super intresserad av den men vill försöka göra samlingen komplett iaf.

Sen sitter jag och funderar på om jag ska försöka mig på Skylanders/amiibo crossover figurerna, Bowser och Donkey Kong. Har missat dem i svenska butiker tidigare, iaf nån version av dem.

Visa signatur

PC: Ryzen 7 7700X | Sapphire Pulse RX 7900 XTX | 6000MHz 2x16GB | ASUS X670E-F

Tillbehör: G903 | PowerPlay | G513 | Pro X | Brio 4k | LG 34GN850 | Xbox Elite Controller Series 2

Konsol: Playstation 5

Permalänk

I am setsuna är på rea nu i Nintendo eShop för 240kr! Är det Värt ett köp om man inte spelat det?