Nyhetssida som inte skriver om allt elände i landet/världen?

Permalänk
Medlem

Nyhetssida som inte skriver om allt elände i landet/världen?

Är så satans trött på att läsa om alla skjutningar, mord, terrorister som springer och skriker allahu akbar och skär ner folk osv.

Jag vill bara läsa dom positiva sakerna som händer i landet/världen, eller samhällsinformation som ex orkanen i USA nu osv.
Har börjat ta avstånd helt ifrån nyhetssidor då det bara gör mig deppad, men jag vill ändå ha koll på vad som händer i övrigt eller roliga saker osv.

Finns det någon sådan här sida tro?
Misstänker inte då elände är det som säljer.

Ja man kan ju ignorera allt elände på ex expressen,aftonbladet osv men inte så lätt när det oftast är det som dominerar hela sidorna.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Du. Starta egen sida där du skriver happy things! Lovar att du snabbt får en stor internationell skara följare

Permalänk
Medlem

Cannabis innan du börjar läsa? LSD så behöver du inte ens en tidning/dator x)

Mer seriöst dock, BBC tycker jag är ok, utan miljoner domedags artiklar..

Visa signatur

Main: 5800x3D | Arctic Freezer III 360 | ROG STRIX B550-I | 32 GB DDR4@3600 MHz | Asus RTX 4080 Super TUF | Corsair RM850e | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Tackar
Saknas lite saker som är intressant som ex stormen i usa osv, men kul att dn o aftonbladet har en sådan sektion, visste inte det faktiskt.

Förstår ju att en stor orkan osv inte är "bra nyhet" men något som är intressant att följa.

Permalänk
Medlem

Lite snålt med uppdateringar på de där sidorna...

Visa signatur

Ryzen 5600 | RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av FZL:

Lite snålt med uppdateringar på de där sidorna...

Vadå, svampartikeln på DN är ju från denna månad